Demontaż i naprawa/wymiana Intercoolera

Postprzez Grzyby » 29 maja 2011, 09:39

waltanick napisał(a):Czytałem,że filtry się różnią,ale czy może powodować takie objawy?

Tak. Z zamienników praktycznie 90% jest identyczna jak do benzyny. A powinien być inny. Wszystko jest w poradniku.

waltanick napisał(a):Wyje mi coś w okolicy rozrządu.Dodam,że był wymieniany niedawno.Ściągnąłem pasek wieloklinowy i odpaliłem auto i dalej wyje.Jakby jakaś rolka

A co było wymieniane? Komplet z pompą wody? I na co?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 29 maja 2011, 10:35

waltanick napisał(a):....Wyje mi coś w okolicy rozrządu.Dodam,że był wymieniany niedawno.Ściągnąłem pasek wieloklinowy i odpaliłem auto i dalej wyje.Jakby jakaś rolka.Czy to możliwe,że to coś z rozrządem?...

wszystko jest mozliwe, ale najprosciej jest zweryfikowac to wycie i no i jego przyczyne,
jak okreslisz na sluch czy to wycie: jest szybsze czy takie same jak obroty silnika?
takie dzwieki rozchodza sie po silniku i niekiedy dosc trudno zlokalizowac ich miejsce...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez waltanick » 29 maja 2011, 10:42

Wymieniany był kompletny rozrząd wraz z pompą wody.Kupiłem na allegro, rolki ntn, napinacz ntn, pasek mazda, pompa wody gmb.Zdarza się,że wycie nie występuje,ale rzadko się to zdarza :| Wycie jest takie same jak obroty silnika.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez bieski » 29 maja 2011, 10:45

waltanick napisał(a):pompa wody gmb


Ta pompa wody podobno kijowa jest. To ona może wyć.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 29 maja 2011, 12:02

waltanick napisał(a):...Wycie jest takie same jak obroty silnika.

czyli nie turbo. :D
z czego nalezy sie mocno cieszyc
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez waltanick » 30 maja 2011, 22:10

a czy wtryski mogą powodować takie objawy?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez Enduro » 30 maja 2011, 23:57

waltanick napisał(a):....Zdarza się,że wycie nie występuje,ale rzadko się to zdarza :| Wycie jest takie same jak obroty silnika.
waltanick napisał(a):a czy wtryski mogą powodować takie objawy?

nie. jesli mowa o wyciu, ale to jest moje zdanie i moge sie mylic, absolutnie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez waltanick » 31 maja 2011, 21:39

Osłuchałem dzisiaj silnik na kanale.Słychać jakby buczenie dochodziło z miski olejowej.Także jakieś rzężenie dochodzi z tego największego kola,które napędza pasek wieloklinowy ( ten na samym dole).Co to może być? <co?>
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez Enduro » 31 maja 2011, 21:43

waltanick napisał(a):Osłuchałem dzisiaj silnik na kanale.Słychać jakby buczenie dochodziło z miski olejowej....Co to może być? <co?>

uszkodzone tryby wału i pompy oleju, współcyuje!.
odkrec miske i je obejrzyj.
a wyjasniające post odnajdziesz na forum. pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez aros87 » 2 cze 2011, 14:25

Panowie, a czym grozi jazda z nieszczelnym intercoolerem? Jaki ma to wplyw na silnik? Wszedzie czytam o tym problemie, jak sobie z nim poradzic, ale czym tak naprawde to grozi? Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Enduro » 2 cze 2011, 15:02

aros87 napisał(a):... ale czym tak naprawde to grozi? Pozdrawiam!

niczym, jedyny dyskomfort to plamy oleju pod autem, no bo kazdy IC jest od wew. zaolejony,
a w przypadku duzej nieszczelnosci pojawi sie szum sprezonego powietrza turbiny no i spadek mocy...
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pamek » 2 cze 2011, 21:23

Koledzy czy słabsze zbieranie sie z dolnych obrotów, jest objawem intercoolera ? Czy to może egr?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Enduro » 2 cze 2011, 23:02

Pamek napisał(a):Koledzy czy słabsze zbieranie sie z dolnych obrotów, jest objawem intercoolera ? Czy to może egr?

raczej ten drugi.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pamek » 3 cze 2011, 07:35

Dzięki za podpowiedź i sory za ortograf. :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez contactlost » 1 wrz 2011, 07:47

Cześć

Trafiłem tu z szukajki i chciałbym zapytać o małe plamki oleju, średnica do 4-5 cm., pojawiają się po nocy w garażu, tak mniej więcej po prawej stronie samochodu i tak jakby kawałek za chłodnicą. Nie miałem na razie czasu wejść pod samochód jeszcze i dokładnie sprawdzić.

Czym to może grozić i czy może być to to:
Enduro napisał(a):
aros87 napisał(a):... ale czym tak naprawde to grozi? Pozdrawiam!

niczym, jedyny dyskomfort to plamy oleju pod autem, no bo kazdy IC jest od wew. zaolejony,
a w przypadku duzej nieszczelnosci pojawi sie szum sprezonego powietrza turbiny no i spadek mocy...
pozdr.Enduro


Pozdrawiam serdecznie i sorry za wbijanie się w temat.

EDIT:
PS samochód przed zakupem był w szczecińskim ASO Mazdy i oprócz tego, że zniknęło z samochodu parę żarówek to nie stwierdzono nic poza kołem dwumasowym, które kiedyś tam będzie do wymiany ;) Ale wątpię, żeby to było przyczyną kapania oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2011, 13:16
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.

Postprzez Enduro » 1 wrz 2011, 09:38

jest kilka miejsc, gdzie moze pojawic sie nieszczelonsc, szczegolnie jesli silnik byl uprzednio rozbierany.
koniecznie sprawdz gdzie kapie, dodaj fotki na forum a potem podebatujemy gdzie tkwi problem plamienia
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez contactlost » 1 wrz 2011, 13:01

Udało mi się cyknąć fotki na szybko telefonem:
http://sellbiss.nazwa.pl/img/zdjecie1.jpg
http://sellbiss.nazwa.pl/img/zdjecie2.jpg
Po stronie pasażera. Silnik z tego co wiem nie był rozbierany i był ostatnio w ASO na przeglądzie i nic nie stwierdzono (olej zobaczyłem dopiero po przeglądzie). Mam nadzieję, że na fotkach coś widać.
Generalnie wygląda na to, że kapie taka jedna kropka właśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2011, 13:16
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.

Postprzez Enduro » 1 wrz 2011, 13:45

ta kropla zanjduje sie przy podstawie chlodnicy i filtra oleju.
moze ona jest niedokrecona lub uszczelka jest uszkodzona..
oczywiscie nieszczelnosc moze byc gdzies wyzej a olej na zasadzie grawitacji splywa na dol, ponadto podczas jazdy wiatr przciska go w tylna czesc silnika
trzeba troche ponurkowac pod autem i poszukac zrodla
No, ale to nie IC.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez contactlost » 1 wrz 2011, 13:59

No nic, dzięki za informacje. Postaram się w najbliższym czasie wjechać na kanał i dokładnie zbadać. Nie wiem jak w trakcie jazdy z tym wyciekiem ale po zaparkowaniu kapie dosłownie jedna, dwie krople i na tym koniec.

Dzięki jeszcze raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2011, 13:16
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.

Postprzez jozim » 1 wrz 2011, 20:50

Witam
A klima Ci działa.
Jak na początek tylko te pytanie nasuwa mi się, gdyż biorę pod uwagę brązową kropelkę oleju.
Jeżeli kropla oleju była by czarna to brał bym pod uwagę olej silnikowy, ale w tym przypadki myślę, że klima mogła ulec rozszczelnieniu, gdyż właśnie w tym miejscu jest zamontowana sprężarka. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6