Demontaż i naprawa/wymiana Intercoolera

Postprzez Enduro » 6 lip 2010, 19:41

d.l napisał(a):To nie dobrze.. ehh.
A orientujecie się czy mazda prowadzi jeszcze ta akcje serwisową na wymiane tych IC?


tak!
ale dotyczy to ponoc wersji przedliftowych
te poliftowe tylko doszczelniają..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maselek » 6 lip 2010, 20:30

Enduro napisał(a):
d.l napisał(a):To nie dobrze.. ehh.
A orientujecie się czy mazda prowadzi jeszcze ta akcje serwisową na wymiane tych IC?


tak!
ale dotyczy to ponoc wersji przedliftowych
te poliftowe tylko doszczelniają..
pozdr.
E.


Enduro nie wiem skąd masz takie nfo.
Z tego co mi wiadomo wszystkie akcje serwisowe zakończone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez d.l » 6 lip 2010, 22:46

No własnie dzwoniłem po napisaniu postu do ASO i faktycznie zakonczona w zeszłym roku... :(
BTW przy odkręcaniu tych rur od IC jednak jedna nie wytrzymała :( jak sie okazało coś już kiedyś było przy niej robione, była klejona i praktycznie nie dało sie jej oddzielic od IC bez uszkodzenia..teraz pozostaje poszukac jakiegos uzywanego IC bo nowy to troche za drogi...
Początkujący
 
Od: 14 maja 2008, 10:29
Posty: 15
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r

Postprzez Enduro » 6 lip 2010, 23:01

maselek napisał(a):Enduro nie wiem skąd masz takie nfo.
Z tego co mi wiadomo wszystkie akcje serwisowe zakończone.

takie mam info z ASO, ale dopytam temat (w sumie tez czekam jeszcze na jeden IC)
a byla to akcja w Niemczych przynajmniej lekko przymuszona urzedowo,
bo cieknacy IC, ktory w standarcie byl nieszczelny,
stwarzal ewidentnie zagrozenie dla innych uzytkownikow np. motocyklistow
no i srodowiska.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafusmaximus » 9 lip 2010, 22:26

Jeżeli macie samochód z Niemiec, wystarczy, że po VIN-ie sprawdzą Wam w którymkolwiek ASO czy był wymieniany...
Ostatnio przejeżdżałem obok ASO i z ciekawości zapytałem. Okazało się, że IC wymieniany był na gwarancji... uspokoiłem się <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 08:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez nazwa_uzytkownika » 20 sie 2010, 10:00

Mam pytanie, przy zakupie w ubiegłym roku 6tki poinformowano mnie w ASO o nieszczelności w intercoolerze. Przeczytałem ten wątek, widzę, że nawet sami się podjęliście tematu wymiany / spawania / czyszczenia itp.

Pytanie co sądzicie o zakupie intercoolera przez internet?
http://www.motoallegro.pl/listing.php/s ... &country=1

Jest tego sporo i dużo tańszego niż nowe.
Czy w okolicach Warszawy jesteście w stanie kogoś polecić, kto zająłby się jego wymianą?
Jakie są koszta takiej wymiany?
Pisaliście też coś o uszczelkach, które warto wymienić, jakie są ich koszta?

dzięki!
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 09:38
Posty: 8
Auto: Mazda 6 (skradziona), w poszukiwaniu RX-8

Postprzez kiero » 20 sie 2010, 11:40

Bez zobaczenia na żywo IC nie ma co się bawić, trzeba zobaczyć czy nie ma pęknięcia lub pęknięć. Może być pięknie umyty i wyglądać że jest ok. Większość na allegro jest brudna na jednym z wyjść, co może oznaczać nieszczelność. Uszczelki się wymienia przy rurach przy samym IC, ale jeśli kupisz połączone i nie będziesz ich ściągał (bardzo trudno to zrobić) to chyba nie ma sensu rozłączać. Wymiana dość, prosta jeśli masz trochę swoich umiejętności. Ogranicza się to do ściągnięcia zderzaka i odkręceniu paru śrub trzymających IC i opasek przy rurach gumowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 14:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez nazwa_uzytkownika » 20 sie 2010, 12:33

kiero napisał(a):Bez zobaczenia na żywo IC nie ma co się bawić, trzeba zobaczyć czy nie ma pęknięcia lub pęknięć. Może być pięknie umyty i wyglądać że jest ok. Większość na allegro jest brudna na jednym z wyjść, co może oznaczać nieszczelność.


Dzięki za odpowiedź.

A czy jest jakiś sposób, poza dokładnym obejrzeniem IC, na to by sprawdzić, czy IC faktycznie jest sprawny?
Rozumiem, że pozostaje jeszcze alternatywa, czyli spawanie IC, które jest podobno dosyć trudne, pytanie czy to zabieg na dłużej i kto takiej naprawy mógłby się podjąć?
Znasz / znacie kogoś, jakieś doświadczenia w temacie?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 09:38
Posty: 8
Auto: Mazda 6 (skradziona), w poszukiwaniu RX-8

Postprzez Enduro » 20 sie 2010, 13:23

99,9 % są też popękane
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nazwa_uzytkownika » 20 sie 2010, 13:55

heh, teraz dzwoniłem do serwisu Mazdy AZAuto i dowiedziałem się, że wymiana IC nie ma sensu, bo na pewno nie spowoduje, ze silnik będzie lepiej pracował. Generalnie wg gościa, z którym rozmawiałem wymiana IC w ogóle nie ma sensu, bo wg niego np, po pół roku czy roku znowu może z niego czy okolic wyciekać.

Tak rzeczywiście jest, bo szczerze mówiąc zgłupiałem <glupek2>
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 09:38
Posty: 8
Auto: Mazda 6 (skradziona), w poszukiwaniu RX-8

Postprzez Enduro » 20 sie 2010, 14:02

nazwa_uzytkownika napisał(a):...wymiana IC w ogóle nie ma sensu, bo wg niego np, po pół roku czy roku znowu może z niego czy okolic wyciekać.

Tak rzeczywiście jest, bo szczerze mówiąc zgłupiałem <glupek2>

ja mój solidnie i fachowo pospawalem wymianiłem uszczelki i już bardzo długo jest kompletnie suchy
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2011, 23:06 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez roy130 » 18 kwi 2011, 22:10

Miałem dość spory wyciek oleju okolicy intercoolera i postanowiłem coś z tym zrobić.
trochę utrudniłem sobie prace nie zdejmując koła ale po kolei:
zaczynamy od poluzowania nadkoli
Obrazek
następnie pod spodem zderzaka zaraz przed kołem są 4 śrubki 10-tki które odkręcamy
Obrazek
i mamy całe nadkole luźne
Obrazek
następnie 2 śruby od spodu zderzaka
[list=]https://lh6.googleusercontent.com/_Pw-mui12kFI/TaycKXjwbbI/AAAAAAAAAMk/q1J43pPqszg/DSC00041.JPG[/list]
następnie 2 śruby trzymające grill i zderzak, które niestety były mocno zardzewiałe i musiałem sie natrudzić aby je wykręcić
Obrazek
no i ostatnie 2 śrubki które trzymają zderzak (na obrazku widoczna lekko wkręcona)
Obrazek
widoczny intercooler
Obrazek
odkręcamy dwiema śrubkami "dolot" do intercoolera i odkręcamy dwie nakrętki u dołu intercolera i jedną u góry
Obrazek
z tyłu jest jeszcze 2 lub 3 śrubki trzymające intercooler po ich odkręceniu wszystko jest luźne.
Aby wyjąć intercooler wraz z rurami z niego wychodzącymi trzeba wyjąć całe "opakowanie" wraz z filtrem powietrza, trzeba odłączyć małe rurki z jego lewej strony jak i kabel od czujnika a następnie wyszarpnąć lekko do góry (nie jest przykręcony)

Tu już zdjęcie po odkręceniu obejm z rur od intercoolera, po tym powinien wyjść bez przeszkód
Obrazek

Wyjęty intercooler przepłukałem kilka razy w benzynie, aż zaczęła wylewać sie czysta benzyna, następnie woda z węża ogrodowego i później przelałem gorącą woda aby wypłukać z resztek benzyny. Na sam koniec użyłem suszarki przez kilkanaście minut aby pozbyć się resztek wody.
Po ty zabiegu czyszczenie z zewnątrz i jak się okazuje miałem 2 pęknięcia, na dole i u góry
Obrazek
Obrazek
Jak na razie zakleiłem poxilina
Obrazek

Mam nadzieje że będę miał spokój przez jakiś czas jak nie to wymienię intercooler na używkę.
Mam nadzieje, że fotki pomogą innym użytkownikom.

Pozdrawiam Łukasz
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 18:32
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Nowa Sól / Bath (UK)
Auto: M6 GH Sport 2.5L5

Postprzez eszo67 » 26 maja 2011, 13:20

Koledzy czy zamiast uszczelek mozna uzyc silikonu do interculera :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 16:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Enduro » 26 maja 2011, 14:06

roy130 napisał(a):....
następnie pod spodem zderzaka zaraz przed kołem są 4 śrubki 10-tki które odkręcamy
Obrazek....

to są 8-ki
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez eszo67 » 28 maja 2011, 21:41

Dzisiaj kleilem kuler mialem jedno pekniecie pojezdze zobacze. :) pozwole sobie jeszcze dopisac ze jeszcze lepszy efekt daje mycie kulera ciepla woda z plynem do naczyn niz benzyna ekstrakcyjna ja to u siebie zpraktykowalem,oczywiscie po myciu pozadnie sprezonym powietrzem trzeba wydmuchac ewntualnie wysuszyc.pozd,eszo :)
Ostatnio edytowano 21 cze 2011, 20:12 przez eszo67, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 16:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez waltanick » 28 maja 2011, 21:51

Ściągnąłem dzisiaj osłony i zauważyłem,że cooler jest trochę upocony w oleju.Mam pytanie czy jeżeli jest nieszczelny to wpływa na pracę sinika?Pytam ponieważ ostatnio głośno mi chodzi silnik.W środku podczas jazdy słychać buczenie i jakby wycie :|
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 22:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez eszo67 » 28 maja 2011, 22:03

Koluniu ja przy swoim peknieciu nie mialem takich objawow jak piszesz,kuler mi sie pocil delikatnie ale wszystko hulalo ok,takze u ciebie trzeba bardziej obejrzec madzie.pozd.eszo
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 16:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Enduro » 28 maja 2011, 22:16

waltanick napisał(a):... podczas jazdy słychać buczenie i jakby wycie :|

to mi na uszkodzenie turbiny wygląda <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez eszo67 » 28 maja 2011, 22:27

Tez mi tak Robercie sie wydaje,kuler niepowoduje takich objawow bynajmniej ja takich nie mialem :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 16:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez waltanick » 29 maja 2011, 08:36

Auto nie straciło na mocy i nie bierze oleju, więc może to nie turbina.Wyje mi coś w okolicy rozrządu.Dodam,że był wymieniany niedawno.Ściągnąłem pasek wieloklinowy i odpaliłem auto i dalej wyje.Jakby jakaś rolka.Czy to możliwe,że to coś z rozrządem?Natomiast buczenie dochodzi z okolicy filtra powietrza.Został wymieniony,ale na zamiennik.Czytałem,że filtry się różnią,ale czy może powodować takie objawy?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 22:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6