Mazda 6 diesel długo kręci zanim odpali

Postprzez dominik146 » 8 kwi 2010, 09:31

Witam wszystkich forumowiczów ponieważ to mój pierwszy wątek.
Mam taki problem.
2 tygodnie temu kupiłem Mazdę 6 diesel z 2003r. Przebieg 104tyś.
Na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka silnik kręci nawe 15-20 sekund zanim odpali. Jak już raz odpali to mogę auto od razu zgasić i pali na dotyk. Problem jest tylko wtedy, gdy autko stoi kilka godzin.
Wymieniłem już akumulator na 95aH 830A, bo był włożony bardzo słabiutki ale to nic nie dało.
Dodam, że został także wymieniony kompletny rozrząd razem z pompą wody na oryginalny z mazdy. Nie wiem jak paliła przed wymianą rozrządu, bo od razu po zakupie pojechałem do mechanika na wymianę rozrządu.
Co zrobić? Co sprawdzić?
Mój mechanik nie ma niestety komputera, ale jak bezie trzeba to podjadę do innego.
Proszę o poradę jaka może być przyczyna????
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez Lorento » 8 kwi 2010, 09:35

Zajrzeć do poradnika na tym forum, albo walnąć w wyszukiwarke. Ja o zaworze utrzymującym ciśnienie na pompie od railla juz po raz 1268 nie napiszę, za cholerę... <spie>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez dominik146 » 8 kwi 2010, 10:08

Lorento napisał(a):Zajrzeć do poradnika na tym forum, albo walnąć w wyszukiwarke. Ja o zaworze utrzymującym ciśnienie na pompie od railla juz po raz 1268 nie napiszę, za cholerę... <spie>

Wpisuję w wyszukiwarce "zawór utrzymujący ciśnienie na pompie" i nic mi nie znajduje.
Jestem nowy na tym forum, więc może coś źle robię??
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez dominik146 » 8 kwi 2010, 11:30

Teraz mi się przypomniało, że przed wymianą rozrządu moja Mazda stała u mnie jedną noc i rano zapaliła normalnie.
Więc to chyba źle wymieniony rozrząd może byc??
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez chinol » 8 kwi 2010, 15:34

Ello. Może, ale nie musi. Najszybciej na kompa do kogoś wtedy może się wyjaśni co dolega. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez dominik146 » 8 kwi 2010, 16:01

Już jestem umówiony na jutro.
Ciekawe co komputer pokaże...
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez chinol » 8 kwi 2010, 16:54

dominik146 napisał(a):Teraz mi się przypomniało, że przed wymianą rozrządu moja Mazda stała u mnie jedną noc i rano zapaliła normalnie.
Więc to chyba źle wymieniony rozrząd może byc??

Jeżeli skałdali na blokady to nie ma możliwości że coś pomylili a jeżeli składali na "mazak" lub "krędę" to całkiem możliwe że jeden bądz dwa ząbki przestawili i stąd takie objawy. Jeżeli komp niczego nie wykryje ja na Twoim miejscu i tak udałbym się do tych co zakładali rozrząd i poprosił o sprawdzenie przy Tobie lub kimś kto coś kuma w tej materii. Oczywiście na ich koszt. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez dominik146 » 8 kwi 2010, 19:43

Dzisiaj moja Mazda stała cały dzień w pełnym słońcu i po 8 godzinach odpaliła na dotyk!
A po nocy w garażu kręci 15-20 sekund.
Dziwne to bo mam nówkę akumulator 95aH 830A.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez chudydzolo » 8 kwi 2010, 22:40

...spoko mam to samo...jakby paliwo sie cofalo gdzies przewodami i trzerba dlugo czekac az podpompuje...wymienilem aku na taki sam jak ty, wymienilem swiece i oczywiscie bylem w Aso mazdy i niby cisnienie i wszystkie dane w normie-powiedzieli ze moze cos z pompa i tyle...nikt nie wie jak pomoc...ale ja mieszkam w Irlandi i tutaj ciezko o rzetelna pomoc ...wiec zamowilem SCV-zaworek na pompie wtryskowej (ok600zl na allegro znajdziesz -wymiana 30min) ...ma ponoc duzo wspolnego z odpalaniem poczytaj o tym na forum-milion tematow ..czesto pomocnych a jednym z objawow sa własnie problemy z odpaleniem...ja bede montowal ok17-18.04 bo mi zona przywiezie z pl ...modle sie zeby to bylo to...bo nikt nie wie jak uzdrowic autko
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 09:07
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Gdańsk / Drogheda
Auto: mazda6 2.0 diesel 136km 2003

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 16:22

prawdopodobnie masz gdzies nieszczelnosc w przewodach paliwowych...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dominik146 » 10 kwi 2010, 16:43

Podłączyli mazdę do komputera, wyskoczyły dwa błędy, błędy usunęli i dalej jest to samo.
Rozrząd też rozkręcili i niby wszystko jest ok.
Jutro rano spróbuję ręcznie napompować powietrza naciskając na ten zawór(czy jak to się nazywa) który pompuje paliwo i zobaczymy czy zapali na dotyk.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 22:39

dominik146 napisał(a):Podłączyli mazdę do komputera, wyskoczyły dwa błędy, błędy usunęli......

to nieprawidlowo!
nalezy na ich podstawie szukac przyczyny a nie je kasowac..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chudydzolo » 29 kwi 2010, 17:11

..nowy scv zainstalowany-niestety auto dalej ciezko odpala...nic sie nie zmienilo -wiec albo wtryski albo pompa...tylko ze nikt mi tego nie powie bo w IE tego sie nie robi i nie sprawdza. Tak samo jak regulacje zaworow-nawet nie wiedza co to jest i po co sie robi-sprawdzilem w 10 warsztatach-tu nie ma zawodu mechanik sam. poprostu...przychodzi i ma prace – a uczy sie w trakcie i tyle,,,
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 09:07
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Gdańsk / Drogheda
Auto: mazda6 2.0 diesel 136km 2003

Postprzez Traviz » 16 mar 2013, 14:24

Czy wiadomo co było przyczyną problemu w Mazdzie autora wątku?

Mam podobny problem. W czasie mrozów -22 stopnie tej zimy paliła bardzo ładnie, a teraz ma problemy z kilkoma stopniami na minusie :( Co warto i co można samemu sprawdzić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez Enduro » 16 mar 2013, 16:35

Traviz napisał(a):.. Co warto i co można samemu sprawdzić?

swiece zarowe.
po wykreceniu oczyscic i zagrzac je do czerwoniosci bezposrednio na baterii .
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6