Mazda6 2.0d -jak odróżnić 121KM od 136KM

Postprzez jankes3 » 3 kwi 2010, 18:07

Witam wszystkich Mazdomaniaków . jak odróżnić silniki o mocy 121 i 136 , czym one sie róznią na pierwszy rzut oka , pomoże ktoś?
jankes3
 

Postprzez vegasnight9 » 3 kwi 2010, 18:50

Wizualnie i na dodatek na pierwszy rzut oka nie odróżnisz.

2.0 Diesel (CiTD) 121 MZR-CD
Obrazek

2.0 Diesel (CiTD) 136 MZR-CD
Obrazek

Znajdź różnice.... ;)
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez koluk » 3 kwi 2010, 19:29

Patrząc na silniki trudno znależć różnicę, ale...


Jest na to sposób: 8 cyfra w numerze VIN.
Jesli jest T oznacza to silnik 121KM, jesli jest R to silnik ma 136KM.



<piwo>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez kixi4 » 3 kwi 2010, 20:17

Ok, z tego co wiem silniki są identyczne, różnią się podobno tylko modułem który steruje pracą wtrysków. Czy jeśli mam 121 KM i dam sterownik od 136 KM to będę miał te 136? Jeśli tak to jak poznać, czy moduł jest od 121 czy 136?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez bull » 5 kwi 2010, 22:00

Gdzieś na tym forum czytałem o osiągach silników 121 i 136 i są praktycznie identyczne. Mocniejszy jest szybszy do 100 o nie więcej jak 0,5s..........
........więc chyba nie warto sobie głowy tym zawracać....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Enduro » 11 kwi 2010, 11:47

różnic jest niewiele.
wizualnie tylko numer na PCM/ie
i we Vin/ie po literce T i R
poza tym niczym innym!
i do wersji 121 można sokojnie zapakować PCM/a od 136 Km wersji..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kixi4 » 11 kwi 2010, 17:32

Enduro napisał(a):wizualnie tylko numer na PCM/ie


Ok, w takim razie jak odróżnić PCM 121 od 136?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Grzyby » 11 kwi 2010, 19:33

Po numerze części w manual service. Jest dostępny on-line.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 11 kwi 2010, 21:52

kixi4 napisał(a):Ok, w takim razie jak odróżnić PCM 121 od 136?

jak kolega napisal:
koluk napisał(a):Patrząc na silniki trudno znależć różnicę, ale...
Jest na to sposób: 8 cyfra w numerze VIN.
Jesli jest T oznacza to silnik 121KM, jesli jest R to silnik ma 136KM.

pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gothmog » 22 maja 2010, 00:35

a wie ktos moze ile kosztuje taki PCM w wersji 136KM?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Postprzez Grzyby » 22 maja 2010, 00:46

Przejrzyj allegro. A jeśli nowy to zadzwoń do ASO :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 26 maja 2010, 18:41

Grzyby napisał(a):A jeśli nowy to zadzwoń do ASO :)

lepiej nie!
bo cena jest spora!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gothmog » 27 maja 2010, 08:53

a czy wystarczy wymienic sam PCM? czy jak niektorzy na allegro pisza ze immobilaizer i kluczyk tez trzeba wymieniac.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Postprzez Enduro » 27 maja 2010, 13:32

Gothmog napisał(a):a czy wystarczy wymienic sam PCM? czy jak niektorzy na allegro pisza ze immobilaizer i kluczyk tez trzeba wymieniac.

mozne wymienic tylko PCM-a, ale trzeba go wtedy dograc do Immobilaizera no i do kluczykow (musisz miec obydwa do tego procesu!)
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kwaśny » 27 maja 2010, 17:29

nie rozumiem tego uporu, nie zauwazysz zadnej roznicy .. no jedna napewno – w portfelu :D lepiej sobie chipa zrob albo boxa daj, efekt duzo lepszy no i pewnie taniej wyjdzie ;)
a tak na marginesie, czy nie szlo by wgrac poprostu sterowania od mocniejszej wersji ? bez ruszania komputerow itd ..
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 27 maja 2010, 21:10

kwaśny napisał(a):a tak na marginesie, czy nie szlo by wgrac poprostu sterowania od mocniejszej wersji ? bez ruszania komputerow itd ..

o ile wiem to nie..
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gothmog » 27 maja 2010, 23:02

kwaśny napisał(a):nie rozumiem tego uporu, nie zauwazysz zadnej roznicy .. no jedna napewno – w portfelu :D lepiej sobie chipa zrob albo boxa daj, efekt duzo lepszy no i pewnie taniej wyjdzie ;)
a tak na marginesie, czy nie szlo by wgrac poprostu sterowania od mocniejszej wersji ? bez ruszania komputerow itd ..


z tego co gadalem z firma tuningowa to chip do tej wersji podniesie moc o 15-16KM czyli o tyle samo co wymiana sterownika, ale jezeli wymienie sterownik o dodam box'a to moc wzrosnie o 30KM. Koszt uzywanego steronika na allegro to okolo 400zl, zas box kosztuje okolo 1000-1300zl, wiec chyba taniej jest na poczatek wymienic sterownik.

A chipa sobie nie zrobie, bo w M6 jest niemodyfikowalny sterownik i jedynie mozna box'a dolozyc.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Postprzez kwaśny » 28 maja 2010, 13:32

ja mam wersje 121 zchipowana na 156 zrobione to profesjonalnie w profesjonalnym zakladzie tym sie zajmujacym za 1400 wiec da sie da <faja> Poza tym, byla to standardowa modyfikacja, mozna zrobic i 190 tylko po co, pozniej same problemy :P znajdz lepszy zkalad tuningowy <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 28 maja 2010, 14:05

a jednak..,ale za 1400 pln
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 30 maja 2010, 11:04

Witam

Też właśnie jestem na kupnie Mazdy 6, interesuje mnie wersja 136km + ewentualny chip który by podniósł moc do około 150km.

Czy kupując wersję 121km aby przerobić Ją na 136 wystarczy samo przepięcie PCM'a ? Jest to do wykonania w domowych warunkach ?

Oglądam Mazdy i sporo modeli które mnie interesują mają właśnie 121 koników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6