Zapowietrzony układ paliwowy? (diesel)

Postprzez telek25 » 30 gru 2014, 15:18

Witam, moja 5 CR potrzebuje około 3 sekund kręcenia żeby odpalić czy to normalne? akumulator mam od nowości 7 lat około 57%, czego to może być przyczyna. Wasze diesle palą od strzału.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 20:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez bzyku1980 » 8 sty 2016, 09:25

Witam po wymianie filtra nie moge odpowietrzyc ukladu paliwowego pompka jest ciagle miekka a auto odpala na 5 sek i gasnie po paru prubach odpalenia auto zapala i jest wszystko ok na drugi dzien sytuacja sie powtarza
bzyku1980
 

Postprzez Enduro » 8 sty 2016, 11:33

pompka jest uszkodzona, filtr zle jest dokrecony, albo obudowa jest nieszczelna

E
Ostatnio edytowano 8 sty 2016, 12:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez spinach76 » 6 kwi 2017, 20:26

Panowie widze ze stary temat, ale mi w warsztacie stary niemiec powiedzial ze jak wymieniam filtr paliwa to najpierw po wymianie podlaczyc tylko przewod od baku nie podlaczac drugiego ktory zaślepil druga strona wiertla, podlozyc szmate i teraz pompujemy az poleci ropa z wyjscia filtru paliwa wtedy podlaczamy drugi. Wytlumaczyl mi to prosto po podlaczeniu wszystkich od razu nic innego jak ciagnie paliwo do filtra ale jednoczesnie wpompowuje sie powietrze dalej w uklad. W sposobie bez podlaczania innych przy pompowaniu powietrze wychodzi i wtedy podlaczamy drugi wężyk. Moze to komus pomoze. A na pewno tym sposobem nie ma mozliwosci zapowietrzenia ukladu.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Enduro » 7 kwi 2017, 12:03

prosciejjest zalac nowy filter paliwa dieselem i go taki zamontowac, potem podpompowac przyciskiem tym na obudowie filtra pliwa, do twardosci maksymalnej, a po odpaleniu silnika dalej pompowac przez chwile
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez spinach76 » 7 kwi 2017, 21:39

Hej enduro jakby nie patrzyl komu co lepiej pasuje w kazdym razie cel jest ten sam i skuteczny oba zapobiegaja jakos mi tamten lepiej podchodzi w warunkach polowych mozna zmienic a w warsztacie wiadomo zawsze troche ropy sie znajdzie, np przed blokiem ciezej no chyba ze ktos trzyma zapas w piwnicy:))) na gorsze czasy.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Enduro » 8 kwi 2017, 08:46

jasne
ale wystarczy przed wymiana filtra przy tankowaniu paliwa , nalac do 1L-wej banki po oleju troche diesla...
ale najwazniejsze aby system solidnie odpowietrzyc.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez spinach76 » 8 kwi 2017, 13:50

Jakby nie patrzeć. Niech sobie Panowie sami radza, kazdy sposób dobry byle było to właściwie zrobione.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez kubsztyk » 9 kwi 2017, 20:21

Z całym szacunkiem, ale nie wiem co to za odkrycie. Ja zawsze tak robię przy wymianie filtra, że podłączam tylko przewód idący od baku, a pod króciec wylotowy filtra podstawiam jakiś mały słoiczek i pompuję dopóki nie zacznie wylewać się ON. Dopiero potem podłączam przewód idący do pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez DooOminO » 10 kwi 2017, 08:32

Dla niektórych użytkowników forum może to być cenną rada ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez spinach76 » 20 maja 2017, 22:26

Nie chodzi o zadne odkrycie po prostu ludzie zadaja pytania i mozna im pomoc swoja rada uzyskana od kogos innego. Jesli wiesz to od urodzenia mogles tez napisac. Na pewno komus pomoze. Wydaje mi sie ze gdybys wszystko wiedzial nie czytalbys tez tego forum.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez jurekG8 » 18 wrz 2017, 19:00

Witam.
Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem. Objawy podobne jak w poprzednich postach.
Założyłem zaworek zwrotny na dopływie z baku przed filtrem, i od zaworka do filtra przeźroczysty wężyk.
Zaworek zwrotny zatrzymuje paliwo w filtrze ale w czasie pracy silnika i przy pompowaniu pompką widać że ciągnie powietrze od baku. Czasem pali na dotyk a czasem trzeba kilkanaście sekund pokręcić. Jak zapali jest ok, nie przerywa i nie gaśnie, na mocy też nie widać różnicy.
Mam pytanie czy powietrze w przewodach( od czasu do czasu przeleci trochę bąbelków) przeszkadza i to jest powodem problemów z odpaleniem czy może gdzie indziej jest problem a bąbelki były zawsze tylko nie było widać.
Nie wiem czy dobrze kminię ale jak wyłączam zapłon i gaszę silnik to paliwo w pompie powinno być a później wygląda że raz dostaje paliwo od dotknięcia i pali ,a za drugim razem musi sobie dociągnąć nawet pompowanie ręczne na filtrze nie pomaga.
Może z pompy schodzi paliwo,jest tam jakiś zawór zwrotny? może on się zacina?
Będę wdzięczny z podpowiedzi.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 07:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez cinol82 » 3 kwi 2020, 18:37

Witam.
Mam cx5 diesel z 2014 i problem z odpalaniem auta na zimnym silniku(dluzej kreci), dzieje sie tak po duzym serwisie,( olej,filtry , filtr paliwa , nabicie klimy),przed serwisem bylo ok. Myslac ze jest problem z filtrem paliwa wymienilem go sam jeszcze raz i bylo dobrze przez trzy dni auto odpalalo normalnie. Po trzech dniach auto znow dlugo kreci na zimnym silniku. Bylem w mazdzie na diagnostyce ale nic nie znalezli bo znow zaczal palic normalnie, po czym zauwazylem ze dlugo kreci na zimnym tylko jak pada deszcz i czasem jak spadnie temp. Ale jak leje to zawsze ma problem, jest co conajmniej dziwne ale tak jest. po kilkudniowej obserwacji gorzej odpala jak leje , nie ma deszczu jest ok.
Moze ktos mi pomoc z tym problemem.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2020, 05:23
Posty: 6
Auto: Mazda Cx5 2.2 diesel 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6