Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)

Postprzez iXXL » 12 gru 2010, 23:49

Jak będzie zimno to sprawdzę. Jednak trochę to by było bez sensu, w komorze silnika w tym miejscu nawet przy -15 bedzie sporo powyżej 2stopni (blisko turbina, węże z ciepłą wodą od webasta, webasto i sam silnik...).
Początkujący
 
Od: 22 maja 2010, 19:39
Posty: 7

Postprzez dziara » 13 gru 2010, 14:07

I ja poszedłem za radą i zamontowałem podgrzewacz STANADYNE.
Tak przy okazji to chciałbym podziękować McSlavko- podjechał do mnie i zamontował (bo nie mogę powiedzieć, że to ja zrobiłem). Teraz czekam czy będzie działał bo temperatura była ok 0 – +2st. C. Po zamontowaniu robił się lekko tylko ciepły, ale tak naprawdę to się okaże jak temperatura spadnie do -15st. C..Jak to nie pomoże......to nie wiem.
dziara
 

Postprzez radekko » 13 gru 2010, 19:12

Ja zdecydowałem się na krupera, http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-di ... 88008.html podłącze się do małego obiegu płynu chłodzącego (krotki czas nagrzewania sie). W tej sprawie kontaktowałem się z osoba już 2 lata użytkującą te rozwiązanie (same pozytywy). Jak znajdę oryginalny filtr podgrzewany to też dokupię.
Dzieki temu połączeniu będę miał spokój zarówno na długich trasach jak i przy rozruchu. Ponadto, po rozgrzaniu silnika, ogrzewanie filtra nie będzie już musialo się włączać.
Swoją drogą, gdyby zimowe paliwo trafiało do nas w listopadzie, nie byłoby problemu.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Osypiuk » 14 gru 2010, 08:00

Witam,
Ponawiam pytanie do osób z zamontowanym podgrzewaczem STANADYNE.

Jeśli auto stoi tak z 6-7 godzin to po porannym odpaleniu po 5-10 sek gaśnie.
Potem muszę odpalić jeszcze raz i wtedy już silnik pracuje normalnie.
Z tego co zauważyłem to albo jest gdzieś układ paliwowy przez ten podgrzewacz zapowietrzony, albo przy odpaleniu nie ma w układzie właściwego ciśnienia by zassał paliwo. Po 2 odpaleniu problem znika i już więcej nie gaśnie. Te zjawisko występuje wtedy, gdy samochód stoi minimum 5-6h. (tak było już 5 razy).

Nie wiem czy to normalne, dlatego pytam, jakieś sugestie co z tym zrobić ??

P.S. Od momentu montażu przejechałem już tak +/– 250km
P.S.(2) Za namową użytkownika Grzyby próbowałem odpowietrzyć układ przepompowując paliwo ręczną pompką – nic to nie dało.

Jakieś pomysły ??


pozdrowienia
Adam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez dziara » 14 gru 2010, 12:41

Osypiuk napisał(a):Jeśli auto stoi tak z 6-7 godzin to po porannym odpaleniu po 5-10 sek gaśnie.
Potem muszę odpalić jeszcze raz i wtedy już silnik pracuje normalnie.

Znawcą nie jestem ale może spróbuj odłączyć przewody paliwowe od podgrzewacza i zamontować jeszcze raz podpompowując paliwa pompką na filtrze..
A może przypadkiem SCV daje o sobie znać w ten sposób?
A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze??? <co?>
dziara
 

Postprzez Osypiuk » 14 gru 2010, 12:59

dziara napisał(a):
Osypiuk napisał(a):Jeśli auto stoi tak z 6-7 godzin to po porannym odpaleniu po 5-10 sek gaśnie.
Potem muszę odpalić jeszcze raz i wtedy już silnik pracuje normalnie.

Znawcą nie jestem ale może spróbuj odłączyć przewody paliwowe od podgrzewacza i zamontować jeszcze raz podpompowując paliwa pompką na filtrze..
A może przypadkiem SCV daje o sobie znać w ten sposób?
A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze??? <co?>


SCV mam wymieniony i dobry (Sprawdzone osobiście u Jaksy)
Filtr paliwa i inne filtry wymienione
A problemu wcześniej nie było, pojawił się po montażu podgrzewacza.
Więc chyba nie to <płacze>

P.S. Jak zgaszę auto i odpalę je np. po 2 godzinach to nie gaśnie, ale jak stoi przynajmniej 6-7 godzin to już gaśnie <co?>

Co dalej ??

Pozdrawiam,
Adam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez jack7 » 14 gru 2010, 13:40

Osypiuk napisał(a):Co dalej
Ja bym sprawdził czy bez podgrzewacza problem dalej występuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez radekko » 14 gru 2010, 14:09

Fitr paliwa kiedy byl wymieniany? I jakie paliwo zalane? Sugestia Dziary (A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze???) moze byc calkiem trafna.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Osypiuk » 14 gru 2010, 14:31

radekko napisał(a):Fitr paliwa kiedy byl wymieniany? I jakie paliwo zalane? Sugestia Dziary (A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze???) moze byc calkiem trafna.


1)Filtr paliwa wymieniony jakieś tydzień temu – sprawdzałem go jeszcze raz przedwczoraj i był czysty, więc chyba to nie to co sugeruje użytkownik Dziara <nie>
2)Bak jest zatankowany w 3/4 arktycznym ON ze stacji Statoil (podobno wytrzymuje do -45 st.C :P ).
3)Wyłączanie podgrzewacza też nic nie daje.

P.S. Później zrobię i wstawię fotki, może mam zły podgrzewacz ??

Pozdrowionka <oczko>
Adam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez radekko » 14 gru 2010, 14:47

no u mnie wtym roku ten arktyczny statoil nieco "zabkowal" samochodem. W zeszlym roku zrazilem sie do vervy w tym do golda ;–(
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Magoor » 14 gru 2010, 14:49

Osypiuk napisał(a):3)Wyłączanie podgrzewacza też nic nie daje.

P.S. Później zrobię i wstawię fotki, może mam zły podgrzewacz ??

To wymontuj podgrzewacz, a nie tylko wyłącz i wtedy będziesz wiedział czy to podgrzewacz. Choć ja na niego bym nie zwracał uwagi jako na źródło problemu.
Chętnie zobaczymy zdjęcia.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Osypiuk » 14 gru 2010, 18:02

Magoor napisał(a):
Osypiuk napisał(a):3)Wyłączanie podgrzewacza też nic nie daje.

P.S. Później zrobię i wstawię fotki, może mam zły podgrzewacz ??

To wymontuj podgrzewacz, a nie tylko wyłącz i wtedy będziesz wiedział czy to podgrzewacz. Choć ja na niego bym nie zwracał uwagi jako na źródło problemu.
Chętnie zobaczymy zdjęcia.


No to wstawiam zdjęcia mojego zamontowanego podgrzewacza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Może teraz coś Mi Koledzy podpowiecie, czemu po postoju (minimum 6 godz.) i odpaleniu po 5-10 sekundach gaśnie ??
Potem odpalam drugi raz i chodzi już normalnie ... :|

Pozdrawiam,
Adam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez dziara » 14 gru 2010, 18:05

A u mnie z kolei taki zonk... :(
Dziś w dzień Magdalena stała sobie pod blokiem (temperatura minus 8). Wychodzę, żeby sprawdzić czy STANADYNE grzeje..Przekręcam kluczyk w stacyjce, idę sprawdzić..i chyba nic. Powinien chyba zacząć być ciepły?Mało tego..Odpalam samochód i idę zajrzeć pod maskę- dotykam podgrzewacza a ten jakby tylko na jednej końcówce był odrobinę ciepły (ale to może tylko moja wypbraźnia)– od strony wychodzącego przewodu paliwowego od podgrzewacza do filtra. Chyba jak prauje to powinien być dobrze ciepły?
Ale jeszcze jeden fakt mnie zaniepokoił. Na pracującym silniku po wiązce przewodów od podgrzewacza poszła raz jakaś iskra..Nie wiem dlaczego i o co k... chodzi..
Jestem w kropce bo nie wim czy jak gdzieś pojadę i moja Franca postoi na dworze przy -20st. C to odjadę.... <płacze> Podgrzewacz zamontował mi forumowicz dokładnie tak jak u siebie..U niego wszystko OK...
I o co kaman? <co?>
dziara
 

Postprzez McSlavko » 15 gru 2010, 05:20

poszła iskra?????????????????? po którym przewodzie?, tym od masy podgrzewacza? czy tym białym zasilajacym?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez iXXL » 15 gru 2010, 09:53

U mnie tez jest zimny, chociaż podgrzewacz pracuje. Zakładam, że poprostu ciężko mu nagrzać paliwo od -15 do ponad +20, za mała moc za duży przepływ...chyba. Dzisiaj jeszcze wezmę termometr i zobaczę jak zmienia się temp. w zależności od tego czy chodzi czy nie. A jak u innych ? Czujecie że jest ciepłe na wejściu do filtra ?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2010, 19:39
Posty: 7

Postprzez dziara » 15 gru 2010, 14:52

McSlavko napisał(a):po którym przewodzie?, tym od masy podgrzewacza? czy tym białym zasilajacym?

Otóż poszła w okolicy tej wiązki zebranej razem (nie od masy podgrzewacza). Był to tylko ten jeden raz..ale może po prostu się coś spie...ło??Ciężko powiedzieć
dokładnie po którym bo zauważyłem kątem oka...
dziara
 

Postprzez k_kawa » 15 gru 2010, 22:04

Ja właśnie mam tak samo, że podgrzewacz jest zimny a ciepłe delikatnie jest wyjście
Pamietaj !!!! Nie jedź szybciej niż Twój Anioł potrafi latać
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 10:59
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez thy » 15 gru 2010, 23:07

U mnie w DiTD jest też tak samo, tzn. korpus podgrzewacza jest zimny, tylko końcówka przy wyjściu do filtra jest ledwo letnia. Nie zmienia to jednak faktu, że mając Stanadyne motor po odpaleniu na mrozie inaczej/bardziej miękko pracuje.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Riki » 16 gru 2010, 01:11

thy podrzuciłbyś zdjęcie jak to wygląda u Ciebie? dzięki.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 17 gru 2010, 00:15

dziara napisał(a): po wiązce przewodów od podgrzewacza poszła raz jakaś iskra.
Nie zjarajcie sobie tylko instalacji, o calym aucie juz nie wspominam ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6