Czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa (M6 GG/GY)

Postprzez Enduro » 28 gru 2010, 23:35

kauz napisał(a):...1. czy mogę go w jakikolwiek sposób odłączyć,...
2 gdzie znajduje się sterownik PCM i czy tam ewentualnie mogę pomierzyć napięcia generowane przez czujnik ciśnienia paliwa.

ad1. tak, mozesz wypiac kostke z listwy
ad2. jest on nad kolanami kierowcy.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dunci » 30 gru 2010, 20:55

Witam!
Orientuje się może ktoś jak mam zabrać się do tego w mazdzie MPV? chodzi mi przede wszystkim gdzie mam szukać ,bo w mazdzie 6 wiadomo gdzie to jest umiejscowione,natomiast w MPV już niekoniecznie.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez Grzyby » 30 gru 2010, 22:42

Obawiam się że w MPVce raczej na pewno nie ma takiego dostępu (z wnętrza).
Pozostaje kanał i obejrzenie jak to idzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kryso » 4 sty 2011, 08:55

Ja wczoraj, jako że miałem urlop wziąłem się za czyszczenie sitka. Dzięki opisowi i fotorelacji udalo sie cały proces zamknąć w 2,5 h. Najwięcej problemów przysporzyła opisywana plastikowa "trzymajka", ale metoda drewienko + młotek zdała egzamin (chociaż 2 plastokiwe wypustki uwaliłem drewienkiem). Do całej operacji przystąpiłem mając w baku 1/3 paliwa, przez co było wygodniej robić całą operację.
Co do sitka to było obklejone całe czarnym kisielem (nie wiem jak to wogóle mogło cokolwiek przepuszczać..masakra). Wyczyszciłem je benzyną ekstrakcyjną przy pomocy pędzelka. Zdziwiła mnie natomiast jedna rzecz, nie było żadnych metalowych spinek na plastikowych bolcach trzymających sitko. Specjalnie na to zwracałem uwagę mając na uwadze wcześniejsze wpisy w wątku. Jednak ten wężyk, który jest podpięty do sitka dociskał mi to sitko samoczynnie, więc zrezygnowałem z mocowania go na tych bolcach. Po za tym sitko stanowi taką spłaszczoną (dość mocnie) kulę więc nawet jakby nie było przymocowane do tych bolców, to paliwo tak czy siak musi przez sitko przejsc. Co zauważyłem po całej operacji:
– autko odpaliło mi od strzała na mrozie dziś rano (-5), wcześniej nawet przy -1 musiałem po nocce kręcić ze 3 razy
– zimny silnik dużo lepiej pracuje (wcześniej miałem dość znaczne wibracje na luzie)
Także polecam każdemu przeglądnięcie stanu siteczka.
Pozdrawiam szanownych forumowiczów
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez kixi4 » 13 sty 2011, 16:53

U mnie czyściutko. M6 kombi 2004 rok rf5c 174000km.
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez syberek1 » 2 lut 2011, 23:13

Witam! po czyszczeniu sitka skończyły się problemy z porannym odpalaniem :D wydaje mi się że syf na sitku na tyle przeszkadzał w utrzymaniu paliwa że po kilku godzinnym postoju na mrozie (mowa nawet o temp. rzędu -2) były problemy z odpaleniem i do tego nieprzyjemny dźwięk wtrysków... Moim zdaniem zapchane sitko powodowało podciśnienie w przewodach i po zgaszeniu sukcesywnie odciągało paliwo do zbiornika <czarodziej> tak sobie wymyśliłem :D po reanimacji sitka założyłem również zaworek jednostronny zaraz za filtrem paliwa na przewodzie który idzie na pompę cr.( profilaktycznie tylko ) odpowietrzyłem wszystko jak należy i ku mojemu zaskoczeniu rano przy temp -12 stopni Madzia odpaliła bez najmniejszego protestu!! i co najważniejsze nie ma już metalicznego dźwięku. :) <faja> scv wymienione już dawno i chyba nie potrzebnie bo on miał być przyczyną a nie był. Aku też nowe hehe. dodam jeszcze smok olejowy sprawdzany(czysty) i podkładki wymienione :D zdałem egzamin??:)
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez dunci » 8 mar 2011, 23:09

Witam! Ja również jestem po czyszczeniu sitka,ale nie 6 tylko MPV i ku mojemu zaskoczeniu przy przebiegu 236tys km sitko czyściutkie,zero syfu:).
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez patrasss » 9 mar 2011, 00:17

syberek1 napisał(a): Moim zdaniem zapchane sitko powodowało podciśnienie w przewodach i po zgaszeniu sukcesywnie odciągało paliwo do zbiornika <czarodziej> tak sobie wymyśliłem :D


może ktoś potwierdzić albo zaprzeczyć??
bo cofa mi się paliwo stad problem z pierwszym odpalaniem i jestem już nawet na etapie wymiany przewodów paliwowych z powodu jakiejś nieszczelności i zastanawiam sie czy to dobry trop... ? czy zawalone sitko też może mieć wplyw na cofanie paliwa???

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 13:03
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 , 2.0, 136km, 2004 CiTD

Postprzez szatek » 28 mar 2011, 11:14

Też w sobotę to wykonałem. Najgorszy moment to odkręcanie tej czarnej obręczy. Sitko generalnie czyste, trochę czarnych drobinek po wyszczotkowaniu i ciemnej mazi we "wiaderku".

Ten odpowietrznik Y się wysuwa z uchwytu w bok, a nie do góry (chwilę mi zajęło zanim do tego doszedłem) ;]

Koledzy, mam pytanie: też mieliście na zbiorniku tyle piachu/kurzu/syfu? Wyglądało to u mnie jakby od spodu karoserii nawiewało.. możliwe to?

Szerokości!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez kubsztyk » 18 kwi 2011, 09:43

szatek napisał(a):Koledzy, mam pytanie: też mieliście na zbiorniku tyle piachu/kurzu/syfu? Wyglądało to u mnie jakby od spodu karoserii nawiewało.. możliwe to?

U mnie wokół pierścienia również pełno kurzu i paprochów..
Wczoraj wyciągnąłem koszyk i nie ma żadej mazi na sitku, jedynie czarne paprochy, również w koszyczku. Oczywiście profilaktycznie wszystko wyczyszczone, no bo jak już wyciągnąłem, to przecież nie na darmo.. ;) Na noc zostawione do wyschnięcia, dziś planowany montaż. Auto ma na blacie 183 tys. km.
P.S. Czy u Was po czyszczeniu mimo wszystko zostały resztki czarnego czegoś na tym sitku, od wewnętrznej strony? Dwa razy na przemian moczyłem i robiłem shake w słoiku z benzyną i płukałem pod dość mocnym strumieniem wody z kranu, ale jednak jakieś tam przebarwienia jeszcze zostały..
P.S.2 Ja wyrwałem sitko z dna, a metalowe zapinki zostały na bolcach.. Ciekawe czym jeszcze mnie zaskoczy moja Mazda.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez luke_mazda_ » 14 maja 2011, 16:57

No ja też jestem właśnie po czyszczeniu sitka, a właściwie stwierdzeniu, że było ok. Jedynie niewielka ilość czarnej mazi zalegała na spodzie, ale było tego naprawdę niewiele, tak jak u kolegi wyżej nawet długie płukanie nie wypłukało tego czarnego ze środka sitka, ale myślę, że po czyszczeniu mimo, że niewiele czarnego zostało wewnątrz to jest ok.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez marcili » 21 cze 2011, 20:20

Witam,

Czy u mnie w Ditd pod tylnym siedzeniem też jest taki filtr który mógłbym przeczyścić ??

Pozdrawiam
M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Grzyby » 21 cze 2011, 20:33

Spytaj w DiTD
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bandit » 22 cze 2011, 20:17

Grzyby napisał(a):Spytaj w DiTD

Nie pytaj, nie ma i koniec z OT <cisza>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Snakes34 » 4 sie 2011, 21:34

zajrzałem z ciekawości w BJ-tkę i sprawa nie wygląda tak fajnie...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7d4258bcc4171dc.html

tyle piachu było pod pokrywą że musiałem odkurzyć:) ale to nie problem, problem jest z tym że ciężko odkręcić te śrubki, narazie WD-40 poleciało i zobaczymy co zdziała
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 18:21
Posty: 24
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.

Postprzez Gnat80 » 10 sie 2011, 16:19

Witam! Moje sitko elegancko czyściutkie było,ale po złożeniu wszystkiego do kupy i przejechaniu 5km mazda zdechła,odpaliła dopiero jak Plakiem ja potraktowali,możliwe to żeby się zapowietrzyła przez to grzebanie w sitku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez vankrasnal » 14 sie 2011, 17:39

Czy może ktoś wstawić foto


gdzie założyć zaworek jednostronny zaraz za filtrem paliwa na przewodzie,
– w którym miejscu
– na którym wężyku

PLS
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 18:42
Posty: 5
Skąd: MAZOWIECKIE
Auto: Mazda 6 KOMBI SPORT EXCLUSIVE
rocznik 2004
silnik 2.0 MZR-CD
moc 136 KM
przebieg 200k

Postprzez kierownik » 22 wrz 2011, 08:39

Snakes34 napisał(a):zajrzałem z ciekawości w BJ-tkę i sprawa nie wygląda tak fajnie...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7d ... 171dc.html

tyle piachu było pod pokrywą że musiałem odkurzyć:) ale to nie problem, problem jest z tym że ciężko odkręcić te śrubki, narazie WD-40 poleciało i zobaczymy co zdziała


Bandit napisał(a):Nie pytaj, nie ma i koniec z OT <cisza>


niestety potwierdzam – nie masz co odkręcać. w BJ masz tylko na zakończeniu rury zasysającej paliwo takie plastikowe niby sitko, ale ono się nie ma szans zaszlamić itp. poza tym z tymi śrubami będziesz miał problem – mi się żadna nie odkręciła ;) a w baku czyściutko...
a tak to wygląda w BJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Janusz626 » 24 paź 2011, 12:02

...
Ostatnio edytowano 24 paź 2011, 15:20 przez Janusz626, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 24 paź 2011, 14:00

Rowniez przeprowadzilem czyszczenie sitka w swojej GY,
samo sito bylo czarne wenatrz, z gory wygladalo na czyste bez paprochow oprocz dwóch ciemnych kisielkow

z gory wokol zaczepow byly dwa gluty w okolicy zapinek, te zapinki co trzymaja sito sa metalowe i jest tak ze te zaczepy koroduja i nie koniecznie od samej ropy, reakcja utleniania jest taka ze wytraca sie kleista maź cos jak kisiel
Ta kleista maź obrasta sito od spodu jak i wenatrz, bez problemow moze przedostac sie do filtra paliwa im wiecej tym gorzej,

Czyszczenie sita najlepiej poszlo za pomoca nafty, rozpuszczalniki benzyna etc nie daly rady rozpuscic syfu wenatrz sita, pomocna byla sprezarka, cisnienie powietrza rozrywalo zanieczyszczenia wewnatrz na drobinki a nafta je lepiej i skutecznie rozpuszczala, po czyszczeniu sito nabralo jasnego koloru i przezroczystosci pod swiatlo, choc sito jest koloru miodowego lepiej wyglada niz czarne przed czyszczeniem.

Oczywiscie te dwa zaczepy rozpadly sie w kawaleczki podczas demontazu, zastapilem je plastikowymi.

Czyszczenie przeprowadzilem profilaktycznie, nie bylo problemow z uruchomieniem silnika etc... oprocz spraw z rozrusznikiem ale to w innym temacie.

Tak to wygladalo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6