Wymiana zaworu SCV

Postprzez Kety » 16 mar 2013, 23:42

Witam
Takie pytanie do majsterkowiczów :) czy ktoś próbował wyjmować scv i czyścić go ..zalewać jakieś specyfiki czyszczące i czy to pomogło?
Proszę bez durnych odpowiedzi typu: -to Ci nic nie da...a czemu?...bo nie...
Tylko merytoryczne odpowiedzi. Ktoś to na pewno próbował ugryźć. Przecież nie podajemy się od razu i lecimy kupić nowy przepłacony zawór <glupek2>
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez andruszczak » 17 mar 2013, 14:51

Ja wykręciłem zawór spryskałem go preparatem podobnym do Wd-40 tylko z firmy Beko później przedmuchałem powietrzem i się poprawiło. Zrobiłem już 4tyś i jest dobrze. Objawy jaki miałem to: brak przyśpieszenia od jakis 2800tys/obr i gasła czasem na wolnych obrotach.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez Lechita » 21 maja 2013, 13:13

Skierowano mnie tutaj, więc zamieszczam post tutaj :)
Proszę o radę – od jakiegoś czasu po odpaleniu Mazdy po nocnym postoju po chwili zaczynają spadać obroty – po zatrzymaniu auta, czy to na luzie na światłach, czy po wciśnięciu sprzęgła – nawet do zgaśnięcia. Auto odpala bez problemu, po jakiś 5 minutach jazdy problem ustępuje i już nic takiego się nie dzieje, obroty nie falują, nie spadają, auto nie gaśnie. Dodam, że miałem nadzieję, że wymiana filtrów paliwa i powietrza rozwiąże problem, ale niestety nic się nie zmieniło, choć auto jest wyraźnie dynamiczniejsze. Krótko mówiąc – po nocy przez kilka minut mam problem z obrotami, później jest już ok. Czy przyczyną tego problemu jest zawór SCV, czy może zacząć od czegoś innego? Czy komputer wykaże wadliwy zawór? Pozdrawiam

Dodam, że właśnie sprawdziłem – mój zawór na felerny numer 006...
Ostatnio edytowano 23 maja 2013, 10:07 przez Lechita, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez Lechita » 22 maja 2013, 21:49

Słabo z odpowiedziami....a szkoda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez Kety » 22 maja 2013, 22:21

Jaki masz przebieg? Ja mam podobne objawy i z tego co czytalem to na 99% scv. Niektorzy czyszcza sitko w baku ale to tylko dla wytrwalych i wydaje mi sie ze zapchane sitko dalo by efekt przerywania pracy silnika. Komputer raczej nic nie wykaze choc moge sie mylic.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez bieski » 22 maja 2013, 22:54

Lechita napisał(a):Słabo z odpowiedziami

Dostales odpowiedz. Nie wiem na co liczysz? Ze nie będziesz musiał go wymieniać czy co ? :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Leoo » 22 maja 2013, 23:40

Zdemontuj SCV i spróbuj go przeczyścić w myjce ultradźwiękowej.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Lechita » 23 maja 2013, 10:04

bieski napisał(a):Dostales odpowiedz. Nie wiem na co liczysz? Ze nie będziesz musiał go wymieniać czy co ?

Tak, na to liczyłem.
Objawy co dzień lekko się nasilały, więc zawór już kupiony, dzisiaj kurier ma przywieźć, cena nawet przyzwoita – 405 zł plus 15 przesyłka (choć obiektywnie wciąż spora).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez bieski » 23 maja 2013, 10:14

No i bedzie spokoj. Niestety niektore rzeczy trza brac na klate :P
Tez przez to przechodzilem :) Po wymianie nie powinnien ci juz gasnac :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Lechita » 24 maja 2013, 12:39

Oj, liczę na to, pal sześć te 400 zł, choć szkoda, ale auto zaczęło mnie już wkurzać, dotąd żadnych problemów, a tu jakieś falowanie obrotów, jakieś gaśnięcie... nie lubię tego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez Traviz » 25 maja 2013, 13:57

Będę wdzięczny jeśli napiszesz czy wymiana załatwiła sprawę – mam identyczne objawy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez Lechita » 25 maja 2013, 15:34

Jasne, ale dopiero w piątek będę miał możliwość podjechać do mechanika....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez Lechita » 29 maja 2013, 07:18

Jednak SCV!! Wczoraj po południu nowy zawór nr 066 założony, dzisiaj od rana wszystko w jak najlepszym porządku..... Trochę czuję ulgę, bo jednak zdarzało się,że objawy nie ustępowały po wymianie zaworu, ale u mnie wygląda na to, że jest ok...
Ps. Zastanawiałem się, czy gdyby nie informacje z forum, pozbyłbym się tak szybko kłopotu... Ciekaw jestem, który z kolei mechanik, do którego bym się udał (a żaden ze znanych mi nie jest specjalistą od mazdy), zdiagnozowałby prawidłowo awarię :) Wnioski są oczywiste...
Pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez HARY66 » 20 sty 2014, 21:41

Koledzy czy po wymianie SCV w maździe 6 z 2004r trzeba go np. kalibrować, bo po wymianie odczuwalny jest delikatny spadek mocy w okolicach 1500 – 2200 obr/min
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez Skarabe » 8 sty 2015, 19:20

witam wymieniłem właśnie zawór w mojej m6 naprawdę wielkie dzięki za fotorelacje. Popraw że do wymiany potrzeba imbus 5 poza tym wszystko w 100% się zgadza.

i jeszcze jedno do tej śruby z tyłu idealnie pasuje taki zestaw:

DSC_9451.jpg



przy odkręcaniu męczyłem się zwykłymi imbusami i nie mogłem przekręcić a to połączenie wchodzi jeszcze z małym luzem.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez dobrzyn22 » 8 sty 2015, 21:06

Skarabe napisał(a):Popraw że do wymiany potrzeba imbus 5 poza tym wszystko w 100% się zgadza.

poprawiłem <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez djsalat » 9 sty 2015, 21:58

Miałbym pytanie odnośnie zaworu SCV.

Byłem w Łodzi w serwisie (chcieli mnie naciągnąć mnie na wymianę całej pompy), i pan niekompetentny z obsługi po konsultacji telefonicznej ustalił że jednak takowy zawór można dokupić tylko nie wie jaki bo ponoć występowały 3 rodzaje w Maździe z 2002 r 121KM. Po tak cudownej wizycie postanowiłem odwiedzić zwyczajny sklep motoryzacyjny, a tam Pan z katalogu i przekierowaniu w nim do produktu dotarł do zaworu o nr :

294009-0260 (link do przykładowej aukcji z zaworem na allegro) http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-l200-navara-cabstar-denso-i4899856598.html

Jak widziałem mam większy zawór typu:

294009-0120 (link do przykładowej aukcji z zaworem na allegro) http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv-nissan-opel-denso-promocja-i4975378700.html


Według opisów aukcji wynika że Pasuje ten drugi.

Teraz moje pytanie brzmi czy ten pierwszy zawor można zakładać też dla starszych roczników (typu mój 2002) czy musi być identyczny większy ?

I jeszcze jedno pytanie czym może skutkować założenie i sprawdzenie zaworu nr 294009-0260 w moim modelu auta ?

Dopisano 9 sty 2015, 21:23:

A i jeszcze małe pytanko dzie można sprawdzić numer pompy ?
djsalat
 

Postprzez darekjanas78 » 5 lut 2016, 06:45

Witam. Wczoraj moja mazda 2.0 diesel 136 km 2003 r.zgasła po spuszczeniu nogi z gazu przy dojeźdzaniu do skrzyżowania. Zapaliła się kontrolka trakcji i silnika. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu kilku sekund odpala poprawnie. Gaśnie często na wolnych obrotach jak się rozgrzeje. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Mój zawór scv ma oznaczynie 066 więc musiał być już wymieniany. Podczas jazdy silnik głośniej pracuje jak do tej pory, szczególnie podczas przyspieszania. Dodałem stp do czyszczenia wtrysków do paliwa ale nie pomogło -nadal gaśnie na postoju lub przy spuszczeniu nogi z gazu. Proszę o poradę...
Początkujący
 
Od: 22 lis 2015, 21:28
Posty: 5 (1/0)
Skąd: Tarnów małopolska
Auto: Mazda 6. Gy 2003 r diesel 2.0 136 KM wersja exclusive

Postprzez darekjanas78 » 8 lut 2016, 20:01

No i problem rozwiązany. Wymieniłem zawór scv, obroty się ustabilizowały ale i tak co jakiś czas mazda gasła. Zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy, okazało się że wtrysk na 2 cylindrze przelewał 5 razy tyle co pozostałe.
Po wymianie wtrysku na używany problem ustąpił.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2015, 21:28
Posty: 5 (1/0)
Skąd: Tarnów małopolska
Auto: Mazda 6. Gy 2003 r diesel 2.0 136 KM wersja exclusive

Postprzez arekpol84 » 15 lut 2016, 14:55

czy wadliwy zawór moze powodować nie odpalenie samochodu czy tylko nie równą prace na biegu jałowym?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2011, 18:43
Posty: 21
Skąd: kamyk
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 km 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6