Wymiana zaworu SCV

Postprzez Leoo » 15 lut 2016, 21:19

Powoduje problemy z odpaleniem.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez mansonik » 16 lut 2016, 11:21

A czy może się zdarzyć że przy wadliwie działającym zaworku że obroty falują, auto gaśnie nieraz na wolnych obrotach, przy schodzeniu z wyższych obrotów w czasie jazdy zupełnie bez powodowania błędów w komputerze?

U mnie nieraz zdarza się że auto mi zgaśnie w czasie jazdy przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania albo podczas czekania na światłach. Nie zostawia to jednak śladów w komputerze. Tak że mechanik nie ma zupełnie pojęcia co się dzieje.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2013, 09:25
Posty: 14 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez Leoo » 16 lut 2016, 23:25

Masz na 99% uszkodzony (zużyty) SCV. Jeśli boisz się kosztów, niech mechanik podmieni ze sprawnego silnika.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez snake21 » 9 mar 2016, 17:41

mansonik
Ja miałem podobnie w swoim samochodzie. W serwisie podłączyli pod kompa i po analizie chcieli wymieniać "pół silnika", ale koszty mnie przeraziły więc kupiłem zawór. Wymieniałem go w garażu tak jak jest to tu opisane. Mam ręce, które leczą i samochód wyleczony :D
snake21
 

Postprzez provid » 2 cze 2016, 17:39

Brak fotek :(

Może dam radę w ciemno to zrobić ;) Jeszcze pytanie – czy po wymianie zaworu są konieczne jeszcze jakieś dodatkowe czynności do wykonania?
provid
 

Postprzez Joozwa » 5 lis 2016, 14:50

Panowie, czy jedynym objawem padającego SCV jest gaśnięcie silnika?

Mam trochę inne objawy i nie wiem czy to nie SCV.
Silnik nie gaśnie ale często podczas krótkiego postoju (np na światłach) silnik zaczyna na chwilę klekotać jak starego typu diesel. Za pomocą Torque sprawdziłem że rośnie wtedy ciśnienie w szynie CR do wartości 1200-1400 bar i po chwili spada do normalnej wartości dla wolnych obrotów czyli około 350 bar.
Oczywiście błędów żadnych nie ma w kompie ani na desce.
Coś jeszcze steruje ciśnieniem CR czy tylko SCV?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 15:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez Leoo » 6 lis 2016, 20:34

Prawdopodobnie jest to objaw kalibracji wtrysków.
Pozwól komputerowi zakończyć proces albo wykonaj kalibrację kabelkiem, albo Forscanem.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez r.k » 19 lis 2016, 10:49

Szanowni koledzy mazdowicze mam takie pytanko dotyczące zaworu scv w Silniku RF7J 143KM Mazda 6 poliftowa 2007r. Otóż oznaczenie OE Mazda tego zaworu, to RFY3-13SM0A.
Znalazłem zawory DENSO o różnych OE
1) 294009-0260 DENSO
2) W Intercarsie z kolei jest dostępny:
DCRS301110 DENSO i wyświetlone odpowiedniki OE:
294009-0210 DENSO
294009-1110 DENSO
294200-0460 DENSO
Czy jest jakaś różnica między tymi zaworami?
Rozumiem, że oba będą działać, tylko czy ten drugi nie jest np. jakąś starszą, może wadliwą wersją?
Czy może jednak to jest dokładnie to samo?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 17:19
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GY RF7J 143KM 2007

Postprzez 91kamillo » 15 cze 2017, 19:52

Właśnie moje objawy wskazują na zaworek...

Mogę prosić o ponowne udostępnienie zdjęć do opisu z postu głównego, nie widać zdjęć :(
Chciałbym zaoszczędzić i zrobić to samemu :)
91kamillo
 

Postprzez jarek.m.66 » 25 cze 2017, 19:09

Witam .
Regeneracja zaworu SCV
Pod koniec zeszłego roku silnik mojej 5 (2.0 d 143 KM) podczas schodzenia z obrotów często gasł,
a później już ciągle to robił np. przy dojeżdżaniu do świateł .
Po zdecydowaniu że winę może ponosić zawór SCV ,wymontowałem go .
Do słoika z otworem w pokrywce nalałem nafty oczyszczonej i zanurzyłem w niej zawór,tak by górna część wystawała przez otwór w pokrywce .Do zaworu podłączyłem 12 V akumulator z wkrętarki i ręcznie powodowałem zwieranie styków zaworka co wymuszało jego pracę ok.2-3 razy na sekundę.Po kilkunastu minutach nafta w słoiku lekko sciemniała .,Zawór zamontowałem na miejscu i odpaliłem silnik ,który od teraz zaczął pracować bez problemu na wolnych obrotach.
Niestety po około 20 dniach problem powrócił.
Po przejrzeniu ofert cenowych nowych zaworów SCV ,postanowiłem raz jeszcze spróbować .
Po wymontowaniu zaworka ,rozpiąłem zabezpieczającą rozprężną podkładkę co spowodowało wysunięcie się metalowego tłoczka zaworu z jego środka.Tłoczek był idealnie świecący i gładki na całym obwodzie ,z wyjątkiem jednego miejsca mniej więcej w połowie długości ,które było matowe ,a w powiększeniu okazało się że to mikroskopijne rysy.
Owinąłem koniec tłoczka flanelą i zacisnąłem we wrzecionie wiertarki umocowanej w imadle .Na długi pasek flaneli rozprowadziłem odrobinę pasty do polerowania lakieru G3. Delikatnie obracając wiertarką sprawdzałem postępy polerowania .Po kilku minutach zmatowienie tłoczka zniknęło .Nieco za mocno zacisnąłem wrzeciono wiertarki i na końcu tłoczka pozostał po nim delikatny ślad.
Po zmontowaniu zaworka silnik chodzi bez zarzutu .Było to 10 października 2016.
Od tego czasu przejechałem ok. 13 tyś.
jarek.m.66
 

Postprzez gardendekor » 22 lip 2017, 23:03

Podzielę się moją regeneracją miałem problem tak jak wszyscy tutaj, mazda 6 143km 2.0 diesel, przez przypadek obejrzałem film jak jakiś chińczyk rozbiera ten zawór itd. Dokonałem tego samego i faktycznie czpień który jest w środku bardzo tępo się poruszał i tu zrobiłem tak:
1. Zdjąć pierścionek zabezpieczający
2. Wyjąć czpień i sprężynę
3. Papier ścierny 2500, aceton, i takie walce poleskie od drymela
4. Papierem na mokro usnąć takie białe naloty na czpieniu, potem polerka jak od nowości, tymi walcami na małych obrotach przeczyścić tą rurkę co w nich chodzi czpień,
5. Aceton odtłuszczamy wszystko na tip top, składamy i gotowe
6. Bardzo ważna rzecz wyznacznikiem prawidłowego oczyszczenia/polerowania czpienia jest to że bez jakichkolwiek oporów wchodzi i porusza się w tej rurce/gnieździe
U mnie jeździ już kawał czasu idealnie się sprawuje
gardendekor
 

Postprzez casperii » 7 wrz 2017, 20:01

@Grzyby czy mógłbyś ponownie wrzucić ponownie fotki ?
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 21:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez Grzyby » 7 wrz 2017, 22:18

Nie wiem gdzie mam :/ Mam na pewno ale od tamtej pory to już któryś HDD z kolei...
Postaram się odszukać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez casperii » 8 wrz 2017, 19:04

Zawór wymieniony, na prawdę nic skomplikowanego, ale trzeba mieć anielską cierpliwość.
Niestety zdjęć przy tym nie zrobiłem, bo mi brak było anielskiej cierpliwości.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 21:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 8 wrz 2017, 19:13

No i jak z odpalaniem i gaśnięciem po wymianie ?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 9 wrz 2017, 16:38

@zboq należę do szczęśliwców i był to zawór SCV, na chwilę obecną auto nie gaśnie.
Problem mam tylko z tym EGR, o którym pisałem w innym wątku związanym z błedem P0401 i P0404.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 21:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez shake_all » 26 paź 2017, 21:42

Hej,
miałem swoją Madzie na diagnostyce dzisiaj. Diagnosta powiedział, że zaworek podawania paliwa (prawdopodobnie miał na myśli SCV) do wymiany – widzi po parametrach pracy, a nie po błędach.

Pewnie ma racje, bo mam następujące objawy:
– falowanie obrotów
– brak mocy po zmianie biegu i wciśnięciu gazu, dopiero po jakimś czasie zaczyna ciągnąć
– przy przyspieszaniu czuć, że nie ciągnie liniowo, tylko przez pół sekundy mocniej, przez kolejne pół słabiej (taki rytm jak falowania)
– raz czy 2 razy zdarzyło się Madzi zgasnąć na dojazdach
– klekot na zimno
– objawy nasilaną się gdy jest ciepło, w temp ok 10 oC prawie nie czuć

Wycenił robotę na 550 zł, SCV na mazdaparts to 350, a z tego co widzę tutaj to roboty na 30 min, Mechanik powiedział, że zawór należy "przyuczyć" do samochodu bo nie będzie działać od początku. Ściemnia? Co o tym myślicie?

Dodam, że warsztat specjalizujący się w Dieslach, w moich okolicach nie ma takich wiele
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 19:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez zboq » 27 paź 2017, 08:07

Ja po prostu wymieniłem SCV, odpaliłem auto i jeździ bez żadnych dodatkowych przyuczań.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez shake_all » 29 paź 2017, 11:59

Dzięki,
A gdzie kupowałes zawór?
Ma allegro można dostać Denso za 270 zł, co w porównaniu do mazdaparts robi różnicę.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 19:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez zboq » 29 paź 2017, 19:26

No do twojego silnika SCV jest tańszy widze. Ja dałem w Jparts z Tarnowa 350zł. Na allegro mają nick Gepard123
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6