Brak mocy / rozwiązanie – brudny filtr paliwa

Postprzez Jaksa » 13 cze 2009, 09:34

maxkls napisał(a):Skoro ktos sie pyta, to chyba wypadaloby odpowiedziec
Oczywiscie masz rację lecz sa ludzie ktorzy nie radza sobie sami z problemami a mimo to dłubia ( miałem juz takie samochody ) proponujesz aby sprawdzic dany element ( niby sprawdzony ) a mimo to nie działa , po przyjezdzie do serwisu okazuje się ze jednak to tej czesci wina ..... z moich obserwacji wynika ze nie da się tak do konca naprawic auta netowo ( chyba ze sa to naprawde proste usterki )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MAZVAGTECH » 13 cze 2009, 13:36

Jaksa napisał(a):lecz sa ludzie ktorzy nie radza sobie sami z problemami a mimo to dłubia

Przeciez ja nikogo nie namawiam do dlubania w samochodzie, kazdy kto nie ma zielonego pojecia o osprzecie i silniku powinien sobie zdawac sprawe ze to nie dla niego, ze sa to raczej wskazowki co dalej trzeba robic.
Jaksa napisał(a):proponujesz aby sprawdzic dany element

Czyli co? Wysylajmy wszystkich do serwisu? A po przyjezdzie z serwisu maja ludziska zameldowac na forum co bylo nie tak, co zostalo naprawione i ile zaplacili?
Jaksa napisał(a):z moich obserwacji wynika ze nie da się tak do konca naprawic auta netowo
Jezeli tylko nawet jednemu ludkowi pomoglem swoim pisaniem i zaoszczedzil pare zlotych, to jednak warto to robic, a z wiadomosci ktore dostaje jest ich troche wiecej niz jeden.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez tomex_b » 13 cze 2009, 16:48

maxkls napisał(a):Jezeli tylko nawet jednemu ludkowi pomoglem swoim pisaniem i zaoszczedzil pare zlotych, to jednak warto to robic, a z wiadomosci ktore dostaje jest ich troche wiecej niz jeden.


Pozbierałem trochę informacji na forum i przekazałem wszystko mechanikowi (ja sam nie grzebie przy autach bo się nie znam). Myślę, że dużo mu to pomoże w znalezieniu usterki. Warto się kierować radą i doświadczeniem innych, którzy mają zielone pojęcie i mieli już podobne przypadki.
A co do mojej 6, po wykasowaniu błędu czasami chodzi dobrze (przyspieszenie wraca), a czasami dalej ją muli po wciśnięciu pedału gazu w podłogę. W środę wszystko się okaże, czy mój mechanik poradzi sobie z tym problemem.
Dziękuje za wszystkie informacje jakie otrzymałem na tym forum.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez tomex_b » 18 cze 2009, 06:58

Mazda wyleczona :D , przyczyna – zapchany filtr paliwa. Mogę się znowu cieszyć jazdą moją 6.
Mam jeszcze pytanko: czy po wymianie ojelu powinienem podpiąć się pod kompa?
Gdzieś przeczytałem że jest to konieczne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 08:24

tomex_b napisał(a):przyczyna – zapchany filtr paliwa

Strasznie awaryjne są te 'mazdy w dieslu'. Ech.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez tomex_b » 18 cze 2009, 08:29

Strasznie awaryjne są te 'mazdy w dieslu'. Ech.


W moim przypadku to nie awaryjność Mazdy, tylko JAKOŚĆ PALIWA na naszych stacjach.
Nie dość że przepłacamy słono, to jeszcze wlawamy "syf" do baku :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez MAZVAGTECH » 18 cze 2009, 09:25

tomex_b napisał(a):przyczyna – zapchany filtr paliwa

I bardzo dobrze ze tylko tyle
tomex_b napisał(a):czy po wymianie ojelu powinienem podpiąć się pod kompa
To jest mazda przedliftowa tam nie ma inspekcji olejowej
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 09:46

tomex_b napisał(a):nie awaryjność Mazdy, tylko JAKOŚĆ PALIWA

Myślałem, że moje stwierdzenie było wystarczająco ironiczne, by obejść się beż smiley-a :)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Prusiak » 19 cze 2009, 08:55

Co do jakosci paliwa w naszej Polsce to podpisuje sie obiema recami.... Ostatnio wracajac z nad morza i zatakowaniu tamtejszego Orlena (zwyklego) moja Madzia miala problemy z przyspieszeniem... Wystepowal szarpania tak jak by braklo paliwka... Po dolaniu do pelna Shella VPowera wszystko wrocilo do normy.... Podejzewam ze do wymiany i tak filterek, mimo ze go wymienialem 10 m-cy temu.... (Shit)
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez mcgregor944 » 19 cze 2009, 09:48

ja nawet w UK zalewam tylko shell v-power ON ;) nie warto oszczedzac kilku groszy !!
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny !!

sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW

sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 18:27
Posty: 45
Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM

Postprzez Grzyby » 19 cze 2009, 10:09

mcgregor944 napisał(a):zalewam tylko shell v-power ON

po co ?? Pali go więcej i w żaden sposób nie poprawia pracy silnika ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 19 cze 2009, 10:41

Grzyby napisał(a):Pali go więcej i w żaden sposób nie poprawia pracy silnika
...w zaden...i po co przepłacać <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jack7 » 19 cze 2009, 11:14

u mnie poprawia (porównuję z Vervą)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Smaszcz » 19 cze 2009, 11:57

Grzyby napisał(a):
mcgregor944 napisał(a):zalewam tylko shell v-power ON

po co ?? Pali go więcej i w żaden sposób nie poprawia pracy silnika ....

Nie prawda! Na Shellu VP zrobiłem w PL 60 kkm. Wcześniej za granicą wóz zrobił stówkę. Silnik chodzi nieco lepiej niż na zwykłum ON, ale co najwważniejsze ten olej jest wyraźnie czystszy od zwykłej gnojówy. Zmieniam filtr paliwa co roku profilaktycznie i widzę co jest w środku. Nie ma tam żadnego gęstego syfu co w filtach znajomych tankujących zwykłe ON-y, nawet na tzw. renomowanych stacjach. Obecnie wymieniałem filtr po jeździe na nowym VP-erze i filtr był jeszcze kremowy, a nie szaro-czarny. To przemawia za laniem tego paliwa, bo wolę zapłacić nieco więcej za paliwo niźli wymieniac wtryski. Nie rozumiem też jakichś głupich gadek o większym spalaniu VP.. Ciekawe jak to jest możliwe przy wyższej liczbie cetanowej niż zwykłej gnojówki. Poniewaz jeżdże na tym oleju juz dość długo mam podstawy do powyższej wypowiedzi. Dodam tez że 90 proc tankowań jest na jednej stacji.. i tyle
pozrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Grzyby » 19 cze 2009, 12:12

Smaszcz napisał(a):Nie rozumiem też jakichś głupich gadek o większym spalaniu VP

Czy ja oceniam Twoje posty jako głupie? Trochę kultury by się zdało.
Akurat to co napisałem jest poparte własnymi obserwacjami w moim aucie. I nie tylko moimi obserwacjami.
Jeśli uważasz że dla Ciebie jest lepszy to ja Ci przecież nie zabraniam go zalewać ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mcgregor944 » 19 cze 2009, 12:21

Grzyby i inni wszystkim doradzacie tylko orginalne czesci do silnika ( rozrzad itd ) a paliwo chyba rowniez odgrywa bardzo istotna role w pracy silnika wiec naprawde nie warto oszczedzac !! ani na czesciech ani na polifku ;)

dobrze gadam czy tylko zasmiecam forum ?? ( bez urazy ;) )
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny !!

sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW

sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 18:27
Posty: 45
Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM

Postprzez Smaszcz » 19 cze 2009, 12:26

Grzyby napisał(a):
Smaszcz napisał(a):Nie rozumiem też jakichś głupich gadek o większym spalaniu VP

Czy ja oceniam Twoje posty jako głupie? Trochę kultury by się zdało.
Akurat to co napisałem jest poparte własnymi obserwacjami w moim aucie. I nie tylko moimi obserwacjami.
Jeśli uważasz że dla Ciebie jest lepszy to ja Ci przecież nie zabraniam go zalewać ....

NIe wiem co niekulturalnego w wypowiedzi oceniającej twierzdenie które jest herezją, jakoby silnik spalał wiecej VP-era, który ma wyższą liczbę cetanową niż zwykły ON. Taka wypowiedź jest wyjęta z kapelusza, rzucona ot tak sobie i jako taka została oceniona. Nie pije natomiast do autora wypowiedzi, bo mógł mieć i dobre intencje ale się nie zastanowił... VP jes droższy, to fakt bezdyskusyjny, ale że silnik pali go więcej, to już chyba jakiś żart...
Oczywiste jest też że nikt mi nie zabroni tankowania VP, bo się przekonałem do niego w praktyce. Równie ważna jest chyba też sprawdzona stacja na której się tankuje i pewność, ze leją tam właśnie czystego VP-łera. Jeżeli ten warunek jest spełniony – paliwo jest bardzo dobre i warto za nie dopłacić parę groszy dla spokojnosci....
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Grzyby » 19 cze 2009, 12:52

Smaszcz napisał(a):że silnik pali go więcej, to już chyba jakiś żart

poczytaj trochę na forum a takich opinii znajdziesz więcej
I już Ci napisałem że nie jest to opinia "z kapelusza".
Dziękuję, dalszą dyskusję w tym temacie uważam za bezcelową.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zdzich44 » 19 cze 2009, 17:13

Smaszcz napisał(a): VP jes droższy, to fakt bezdyskusyjny, ale że silnik pali go więcej, to już chyba jakiś żart...

Może nie więcej ale też na pewno nie mniej :D
Mało przejechałem na v-power i innych uszlachetnionych paliwkach (~2kkm) ale to mi wystarcza. Szkoda przepłacać.
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Prusiak » 21 cze 2009, 12:24

zdzich44 napisał(a):Mało przejechałem na v-power i innych uszlachetnionych paliwkach (~2kkm) ale to mi wystarcza. Szkoda przepłacać.

Moze w normalnej eksploatacji jest to nie zauwazalne ale w moim przypadku kiedy to wystapilo male niedomaganie ukladu paliwowego V-Power pomogl... Jest to fakt i juz.
Pozdr.
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6