Problem z odpaleniem, gaśnie na wolnych obrotach.

Postprzez nikodem » 18 kwi 2009, 19:52

Nie wiem dokładnie, czy taki problem był już opisywany, ale zaryzykuję, bo szukam fachowej pomocy. Niedawno kupiłem Mazdę 6 z 2003, diesla z Niemiec. Niestety wcześniejsza właścicielka nie jeździła nim za wiele przez ostatnie 2 lata. Miało być ok, ale nie jest. Wymieniłem już wszystko: filtry, rozrząd, sprawdzałem pompę wtryskową, zawór SCV, EGR, i nic. Przejechałem dotąd ok 1000 km, i czasem zdarzało się, że silnik gasł na wolnych obrotach. A potem zgasł i już go nie odpaliłem. Zaprowadziłem do mechanika – ten rozkłada ręce. Inny mechanik też nie wie, gdzie leży przyczyna, choć sprawdził już całą elektrykę – jak twierdzi. Nie wiem, gdzie już szukać :( Może ktoś mi coś podpowie? Pozdrawiam wszystkich zadowolonych ze swojego autka!
Ostatnio edytowano 24 kwi 2009, 21:44 przez nikodem, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 19:40
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 6, 2003, diesel 121 KM

Postprzez Enduro » 18 kwi 2009, 20:48

czy tester IDS pokazuje cody bledow..?
jakie?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nikodem » 18 kwi 2009, 21:50

W pierwszym serwisie komputer wykazywał niskie ciśnienie na listwie wtryskowej od 800 w górę i potem w dół. A inny mechanik po podłączeniu do komputera, powiedział, że nic nie znajduje.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 19:40
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 6, 2003, diesel 121 KM

Postprzez fuks » 18 kwi 2009, 22:37

poszperaj na forum......... pewnie problemem jest wadliwy zawór scv przy pompie
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez nikodem » 19 kwi 2009, 07:58

Też tak myślałem. Ale mechanik wymienił na chwilę ten zawór taki sam z innej mazdy, i nic to nie dało :( Dlatego wciąż szukam i pytam...
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 19:40
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 6, 2003, diesel 121 KM

Postprzez JarekM » 20 kwi 2009, 15:10

Nie wiem jak to wygląda w Madzi
ale miałem taką przypadłosć w Focusie i Mondeo
za każdym razem padał czujnik połozenia wałka rozrządu.
Dopiero trzeci warsztat się połapał o co chodzi.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 15:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez Enduro » 20 kwi 2009, 15:42

JarekM napisał(a):Nie wiem jak to wygląda w Madzi
ale miałem taką przypadłosć w Focusie i Mondeo
za każdym razem padał czujnik połozenia wałka rozrządu.
Dopiero trzeci warsztat się połapał o co chodzi.

ale to pokaze tester!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JarekM » 20 kwi 2009, 15:56

Albo pokaże albo nie.
Z kompami etc nigdy tak do końca nic nie wiadomo.
Tydzień temu w dwóch serwisach BMW kompy pokazały że wszystko jest ok,
a do wymiany była sprężka od klimy.
Dziś w mojej Madzi podczas kompowania, nagrzewnica pokazała – (minus) 50 stopni C. Ale ponoć czujnik jest trafiony. W środę się dowiemy prawdy.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 15:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez MAZVAGTECH » 21 kwi 2009, 21:57

nikodem napisał(a):Dlatego wciąż szukam i pytam...

Znajdz kogos kto ma oscyloskop i umie sie nim poslugiwac, niech pomierzy czujniki polozenia walu korbowego i walka rozrzadu. Najprosciej wyciag wtyczke z czujnika polozenia walka rozrzadu jezeli jest uszkodzony silnik powinien odpalic na samym czujniku polozenia walu korbowego
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez nikodem » 22 kwi 2009, 20:13

Ciąg dalszy tematu... dziś byłem jeszcze raz na diagnostyce komp. Nie wykazało żadnego błędu, ale siedziałem tam 5 h i sprawdzali, co się dzieje. Powiedzieli, że ciśnienie na listwie -ER- jest zbyt niskie. Też stawiają na zawór SCV, dlatego że po odłączeniu wtyczki od tego zaworu samochód chodzi na wolnych obrotach, w trybie awaryjnym. Wcześniej silnik za każdym razem gasł, nie mogłem go odpalić. Problem w tym, że oczywiście nie sprzedają osobno tego zaworu tylko w komplecie z pompą, a to wiadomo koszt nieziemski. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, gdzie go kupić bez pompy i w dodatku taki, który na 100% będzie sprawny, a nie walnięty, bądź 'po przeróbce'. Zresztą, jak to sprawdzić? Może ktoś coś podpowie Panowie. Będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 19:40
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 6, 2003, diesel 121 KM

Postprzez Piterx » 22 kwi 2009, 20:51

sprzedaja np tu http://www.allegro.pl/search.php?string ... interval=7

albo wpisz w gogle scv+cena i znajdziesz
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2009, 22:16

nikodem napisał(a):oczywiście nie sprzedają osobno tego zaworu tylko w komplecie z pompą

ale bzdur Ci nagadali ......
Mam nadzieję, że w stawianiu diagnozy są lepsi ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez D4vor » 23 kwi 2009, 22:55

Mam podobny problem tylko ze mi gaśnie ale mogę go ponownie odpalić. Tak do kilku razy rano gdy slinik jest zimny, nawet po przejechaniu kilku kilometrow auto gasnie ale jak mowilem nie ma probleow zeby go odpalic. Czy jak odlacze wtyczke tego zaworu to mi nie bedzie gasl i wtedy bede pewny ze to ten SCV? Jakie moga byc inne przyczyny? A rozrzad mam przejechane 220tys km i mam jeszcze 20tys do wymiany(wg ksiazki serwisowej) a moze to ten hydronapinacz szwankuje? Prosze o pomoc
Aha jeszcze jedno. Jezeli mazda prowadzi w rankingach niezawodności to jak jest z innymi samochodami bo moja jest dosc "kaprysna"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez Enduro » 24 kwi 2009, 12:22

SCV –> do wymiany
nie można go naprawić!
"mozna go ewentualnie wykręcić i w święconej wodzie namoczyć"
ale nie zawsze to skutkuje!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Yapa » 24 kwi 2009, 15:37

Jezeli mazda prowadzi w rankingach niezawodności to jak jest z innymi samochodami bo moja jest dosc "kaprysna"

popatrz na fora innych marek i porównaj ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Enduro » 24 kwi 2009, 16:53

Yapa napisał(a):
Jezeli mazda prowadzi w rankingach niezawodności to jak jest z innymi samochodami bo moja jest dosc "kaprysna"

popatrz na fora innych marek i porównaj ;)

to fakt
ale w porownaniu poprzednimi modelami Mazda 626 tzn.:
GC,GD,GE,GF
to obecny GG -GY wypada troche kiepsko
a na opinie GH poczekamy ,ale raczej wiele nie zmieni sie..
niestety
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez poflek » 24 kwi 2009, 21:31

nikodem przeczytałeś może regulamin ?? :> Popraw proszę szybciutko temat albo kosz...

<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez nikodem » 24 kwi 2009, 21:54

Temat poprawiłem,mam nadzieję, że poprawnie. Sorrki, ale błąd zrobiłem chyba z emocji...
eh... moja M6 jeszcze stoi, ale już u mnie, a nie u bezradnych mechaników z okolic. Planuję wybrać się z nią nawet w dłuższą trasę , żeby oddać ją w jakieś dobre ręce, zanim całkiem zbankrutuję, ale to raczej w przyszłym tygodniu. Dam znać.
Pozdrawiam wszystkich!
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 19:40
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 6, 2003, diesel 121 KM

Postprzez Ukman » 26 kwi 2009, 19:06

Ja ze swojego doswiadczenia moge stwierdzic ze w mazdzie 6 ktora naprawiam powodem gasniecia na wolnych obrotach byl wlasnie wtrysk ...
Tyle ze diagnoza w tym przypadku byla natychmiastowa i oczywista bo wtrysk tak napierniczal ze glupi by wiedzial skad to tak wali :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 26 kwi 2009, 21:47

Ukman napisał(a):Tyle ze diagnoza w tym przypadku byla natychmiastowa i oczywista bo wtrysk tak napierniczal ze glupi by wiedzial skad to tak wali :)

ale głuchy już nie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6