Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez gstr » 11 lut 2009, 20:15

Enduro, to wszystko co napisałeś jest OK, tylko pytanie skąd paliwo jest uzupełniane w cylindrze, że tak ładnie się kręci. Czyżby od dołu tłok sobie wciągał? Może i tak jest... i w silnikach nieDPF to może występować rzadziej, bo nawet jakby się wciągnął, to raczej sam olej silnikowy, który jeszcze mniej skłonny do spalania jest.

Enduro napisał(a):a jak zgromadzi sie go tam za duzo, to dojsc moze do ekspolzji niekontrolowanej


Wydaje mi się, że do eksplozji sensu stricte to raczej nie... Raczej rozkręci się tak, że się spektakularnie rozleci... Bo niby co tam ma eksplodować? Pary ON to eksplozji bez ciśnienia specjalnie chętne nie są, tym bardziej pary ON z olejem...

No chyba, że coś eksplodowało :) Ale sam jestem ciekawy co.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Enduro » 11 lut 2009, 20:44

gstr napisał(a): Bo niby co tam ma eksplodować? Pary ON to eksplozji bez ciśnienia specjalnie chętne nie są, tym bardziej pary ON z olejem...

No chyba, że coś eksplodowało :) Ale sam jestem ciekawy co.

prawie kazde opary moga eksplodowac....
nawet "pyl w powietrzu" ma takie sklonnosci
nie jestem fizykim i nie jest mi znany ten proces..
ale jest to mozliwe...
E.
Ostatnio edytowano 11 lut 2009, 23:51 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 11 lut 2009, 22:11

Enduro napisał(a):kazde opary moga eksplodowac....

No, nawet para wodna...

Enduro napisał(a):nawet "pyl w powietrzu" ma takie sklonnosci

Głównie węglowy... a dokładnie z węgla kamiennego.

Enduro napisał(a):nie jestem fizykim i nie jest mi znany ten proces..
ale jest to mozliwe...

Jest, przy określonych i co najważniejsze, zdefiniowanych warunkach...

Więc może opisz krok po kroku jak dochodzi do rozbiegania silnika w wyniku przepełnienia ON
w oleju silnikowym z zaznaczeniem jakie ew. warunki dodatkowe muszą zaistnieć. Proszę...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 11 lut 2009, 23:52

Myjk napisał(a):
Enduro napisał(a):kazde opary moga eksplodowac....

No, nawet para wodna...

Enduro napisał(a):nawet "pyl w powietrzu" ma takie sklonnosci

Głównie węglowy... a dokładnie z węgla kamiennego.

Enduro napisał(a):nie jestem fizykim i nie jest mi znany ten proces..
ale jest to mozliwe...

Jest, przy określonych i co najważniejsze, zdefiniowanych warunkach...

Więc może opisz krok po kroku jak dochodzi do rozbiegania silnika w wyniku przepełnienia ON
w oleju silnikowym z zaznaczeniem jakie ew. warunki dodatkowe muszą zaistnieć. Proszę...

gęsta mgła
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Maciej Loret » 12 lut 2009, 00:24

Enduro napisał(a):gęsta mgła


Ruskie pierogi.

P.S. Czuję Twój ból spowodowany niemożnością dołączanie pliku wymiany z Windowsa do każdego postu...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lorento » 12 lut 2009, 00:42

Maciej Loret napisał(a):
Enduro napisał(a):gęsta mgła


Ruskie pierogi.

P.S. Czuję Twój ból spowodowany niemożnością dołączanie pliku wymiany z Windowsa do każdego postu...

A coś ty tak dziadku zaczął łazić po dieslu? Hę?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Felix_M6 » 12 lut 2009, 00:48

Każdy olej sprężony da mieszankę która eksploduje...
Pozdro

Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:40
Posty: 68
Skąd: Wołomin
Auto: Mx-5 NBfl Unplugged

Postprzez rafal_ldz » 12 lut 2009, 01:55

hmm z tego co pamiętam to olej (zmieszany z paliwem), którego temp. zapłonu jest niższa niż 180*C (chyba w tyglu zamkniętym) nie nadaje się użytku ze względu bezp. w samochodach jest pewnie podobnie;) gdyż taka, albo nawet wyższa temperatura może panować w skrzyni korbowej :P do tego często są stosowane wykrywacze mgły olejowej :P
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Enduro » 12 lut 2009, 11:26

rafal_ldz napisał(a):hmm z tego co pamiętam to olej (zmieszany z paliwem), którego temp. zapłonu jest niższa niż 180*C (chyba w tyglu zamkniętym) nie nadaje się użytku ze względu bezp. w samochodach jest pewnie podobnie;) gdyż taka, albo nawet wyższa temperatura może panować w skrzyni korbowej :P do tego często są stosowane wykrywacze mgły olejowej :P

uwazaj, bo Myjk ma podgórke!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstr » 12 lut 2009, 11:58

Felix_M6 napisał(a):Każdy olej sprężony da mieszankę która eksploduje...


Tak, zgadza się. O tym pisałem. Tylko co go spręża w tak wielkiej komorze, że eksploduje cały silnik. Bo jeśli sprężanie odbywa się w cylindrach, to ta eksplozja ma miejsce zazwyczaj kilka tysięcy razy na minutę w każdym samochodzie... Nie sądzę, żeby mieszanka ON/olej silnikowy miała tak genialne właściwości, żeby taką samą ilością rozsadzić cały silnik.

Moim zdaniem to nie eksplozja, co najwyżej jakaś siła bezwładności po przekroczeniu pewnych obrotów spektakularnie rozwala silnik.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez malkolm » 12 lut 2009, 12:12

gstr napisał(a):Moim zdaniem to nie eksplozja, co najwyżej jakaś siła bezwładności po przekroczeniu pewnych obrotów spektakularnie rozwala silnik.

na przykład rozrywane koło dwu masowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Lorento » 12 lut 2009, 12:12

gstr napisał(a):eksplozja ma miejsce zazwyczaj kilka tysięcy razy na minutę w każdym samochodzie.

Ale kontrolowana Panie Fizyku! Dawka wtryskiwanego paliwa i powietrza jest ściśle okreslona i ograniczona, a w dodatku w nowych dieslach jest kilka wtryśnięć na jeden cykl i spalanie jest pod kontroląl ( stąd o wiele wyższa kultura pracy niż w starych klekotach)...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez mr_t » 12 lut 2009, 13:25

Kontrolowana – OK, ale co zwiększa na tyle ciśnienie olejo-ON żeby doprowadzić do wybuchu? Przecież tam w porównaniu do cylindra nie ma ciśnienia. Żeby doszło do samozapłonu musiało by się skądś wytworzyć ciśnienie, albo w jakiś sposób przedostać paląca się mieszanka ON-powietrze z cylindra. Wydaje mi się, że to nie możliwe.

Myślę że DPF pogarsza o tyle sytuacje, że mamy breje olejo-ON która jest bardziej łatwopalna niż sam olej i w razie uszkodzonej turbosprężarki, ta będzie podawać do cylindrów bardziej łatwopalną mieszankę niż by podawała gdyby nie było DPFa przez któy mamy ON w oleju.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez rafal_ldz » 12 lut 2009, 13:38

malkolm napisał(a):
gstr napisał(a):Moim zdaniem to nie eksplozja, co najwyżej jakaś siła bezwładności po przekroczeniu pewnych obrotów spektakularnie rozwala silnik.

na przykład rozrywane koło dwu masowe

wzrost temp. i ciśnienia –> wywalenie uszczelki pod głowicą ? ;) może stąd ten chlapiący olej ;) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Mateusz L » 12 lut 2009, 19:07

Głównie węglowy... a dokładnie z węgla kamiennego.

Tak naprawdę to nawet zwykła, używana w kuchni...mąka i nie trzeba nazbytspecjalnych warunków.

No, nawet para wodna...

W bardzo wysokiej temperaturze potrafi zdrowo huknąć...(np. podczas spalania termitu- woda pod wpływem temp. rozdziela się na wodór i tlen- co dalej nie trzeba chyba mówić...) :|

bardziej łatwopalna niż sam olej

Na pewno tak, ale podobno starsze Diesle są w stanie jechać na oleju transformatorowym... :D
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Lorento » 12 lut 2009, 19:17

Z powyższych postów wypływa jeden wniosek: MacGyver mógłby z łatwością przy pomocy Mazdy z DPF-em wysadzić Pentagon .... ( on zdaje się używał też mąki jako materiału wybuchowego)..
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez tomekrvf » 12 lut 2009, 19:22

Lukano napisał(a):To nic nie da W momencie wyjęcia kluczyka ON do silnika już nie płynie. A silnik pali olej wymieszany z ON wyrzucany przez turbo.

Nie przez turbo tylko przez odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Winny wybuchu jest uzytkownik samochodu który nie sprawdza poziomu oleju przy pomocy bagnetu pod maską.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Mateusz L » 12 lut 2009, 19:41

Lorento napisał(a):MacGyver mógłby z łatwością przy pomocy Mazdy z DPF-em wysadzić Pentagon

Kurde, faktycznie mówili, że to nie samolot uderzył w Pentagon. Zagadka rozwiązana- Mazda testowała DPF,a wojna trwa do dziś...:/


tomekrvf napisał(a):Winny wybuchu jest uzytkownik samochodu który nie sprawdza poziomu oleju przy pomocy bagnetu pod maską.

Jeśli to jest jedyna przyczyna to chyba mogę odzyskać wiarę w ten silnik ;)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Enduro » 12 lut 2009, 21:09

tomekrvf napisał(a):
Lukano napisał(a):Nie przez turbo tylko przez odpowietrzenie skrzyni korbowej.Winny wybuchu jest uzytkownik samochodu który nie sprawdza poziomu oleju przy pomocy bagnetu pod maską.

no ..
a Myjk to nie sprawdza, bo ma kontrolkę
no i broszurkę, w której to napisno, że wsio jest pod kontrolą!!
E.
<jupi>
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lorento » 12 lut 2009, 21:28

Enduro napisał(a):
tomekrvf napisał(a):
Lukano napisał(a):Nie przez turbo tylko przez odpowietrzenie skrzyni korbowej.Winny wybuchu jest uzytkownik samochodu który nie sprawdza poziomu oleju przy pomocy bagnetu pod maską.

no ..
a Myjk to nie sprawdza, bo ma kontrolkę
no i broszurkę, w której to napisno, że wsio jest pod kontrolą!!
E.
<jupi>

Zrozum – Myjk jest już dzieckiem nanotechnologii i bezgranicznej wiary w systemy komputerowe i ich nadzór.. Taki nie dotknie bagnetu, nie powącha przepalonego oleju, nie zajrzy do wylotu wydechu... – dopóki mu kontrolka nie wyrzuci błędu.... Pamiętasz z "Seksmisji" dźwiek komputera: "..weź pigułkę!" – wtedy właśnie
Myjk bierze zestaw "Centrum"... :D Nic na to se ne poradi....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6