brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy(diesel)
Witajcie.
Ostatnio postanowiłem skalibrować wtryskiwacze. Wiadomo: servis, komputer itd. na początku skasowanie "czeck engina" – okazało sie że problem sprawiał jakiś mały, czarny czujnik z 2 rurkami +jedna zaślepiona od tyłu jakąś nakładką (VARIABLE SW/RL CONTROL Selenoid- taki opis na laptopie serwisanta zauważyłem). Jednak nie udało się połączyć z wtryskiwaczami (komp zaczynał sie łączyć i zrywało połączenie) Powiedziano mi że ostatnio też tak mieli i jak człowiek wymienił wtryskiwacze wszystko działało i była możliwość kalibracji. Tylko ze wtryskiwacze kosztują ok 2000 używki.
w związku z tym mam parę pytań
1) czy ten wymieniony czujnik da sie jakos naprawiać?
2) czy mogą być inne przyczyny braku możliwości kalibracji czy poleciały mi wszystkie wtryskiwacze?
3) czy wymieniać wtryskiwacze +kable oporowe (jeżeli tak to na co zwracać uwagę, tylko na rocznik auta?)
4) a może zostawić wszystko tak jak jest (na jakiś czas – jaki?) i cieszyć sie jazdą?
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
Ostatnio postanowiłem skalibrować wtryskiwacze. Wiadomo: servis, komputer itd. na początku skasowanie "czeck engina" – okazało sie że problem sprawiał jakiś mały, czarny czujnik z 2 rurkami +jedna zaślepiona od tyłu jakąś nakładką (VARIABLE SW/RL CONTROL Selenoid- taki opis na laptopie serwisanta zauważyłem). Jednak nie udało się połączyć z wtryskiwaczami (komp zaczynał sie łączyć i zrywało połączenie) Powiedziano mi że ostatnio też tak mieli i jak człowiek wymienił wtryskiwacze wszystko działało i była możliwość kalibracji. Tylko ze wtryskiwacze kosztują ok 2000 używki.
w związku z tym mam parę pytań
1) czy ten wymieniony czujnik da sie jakos naprawiać?
2) czy mogą być inne przyczyny braku możliwości kalibracji czy poleciały mi wszystkie wtryskiwacze?
3) czy wymieniać wtryskiwacze +kable oporowe (jeżeli tak to na co zwracać uwagę, tylko na rocznik auta?)
4) a może zostawić wszystko tak jak jest (na jakiś czas – jaki?) i cieszyć sie jazdą?
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
No sformułowanie "nie udało się połączyć z wtryskiwaczami" brzmi mało profesjonalnie... Od tego sformułowania wszystko dalej traktowałbym z przymróżeniem oka.
Proponowałbym wizytę w jakimś sprawdzonym serwisie, przejrzyj forum, nie wiem skąd jesteś. Szkoda wydać tyle pieniędzy nie mając chociaż 80% pewności...
Proponowałbym wizytę w jakimś sprawdzonym serwisie, przejrzyj forum, nie wiem skąd jesteś. Szkoda wydać tyle pieniędzy nie mając chociaż 80% pewności...
Grzegorz Strzałkowski
gerard_w napisał(a):Ostatnio postanowiłem skalibrować wtryskiwacze
co było tego powodem, czy coś było nie tak?
gerard_w napisał(a):3) czy wymieniać wtryskiwacze +kable oporowe (jeżeli tak to na co zwracać uwagę, tylko na rocznik auta?)
numerki na kabelkach muszą się zgadzać z numerkami na wtryskach, najlepiej brać używki od jakiegoś zakładu, który da ci też na nie gwarancje na jakiś początkowy przebieg, chyba że masz kogoś godnego zaufania. Swojego czasu "Enduro" miał wtryski do sprzedania, a mistrzem kalibracji jest "jaksa", może i on ma jakieś wtryski na sprzedaż.
gerard_w napisał(a):4) a może zostawić wszystko tak jak jest (na jakiś czas – jaki?) i cieszyć sie jazdą?
Jeżeli nie ma żadnych negatywnych objawów to tak najlepiej zrób
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
gerard_w, zalej Forte do zbiornika i wyjeździj je.
Po tym zabiegu możesz podjechać na kalibrację ponownie. Z tego co się dowiedziałem u Jaksy – pomaga na podobne problemy.
Ja też zrobiłem kalibrację – tak profilaktycznie. Teraz silnik pracuje miękutko i deko ciszej.
Po tym zabiegu możesz podjechać na kalibrację ponownie. Z tego co się dowiedziałem u Jaksy – pomaga na podobne problemy.
fuks napisał(a):co było tego powodem, czy coś było nie tak?
Ja też zrobiłem kalibrację – tak profilaktycznie. Teraz silnik pracuje miękutko i deko ciszej.
Grzyby napisał(a):Ja też zrobiłem kalibrację – tak profilaktycznie. Teraz silnik pracuje miękutko i deko ciszej
no no jak bym był ze stolicy i doktora miał pod nosem to też bym sobie taką profilaktykę stosował
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
witam ponownie
kalibracje wtrysków chciałem zrobić profilaktycznie przy okazji sprawdzenia tego błędu CHECK ENGIN..
Pisząc FORTE macie na myśli Forte Diesel Fuel Conditioner? Jaki jest związek zrywania połączenia ze stanem wtryskiwaczy?
Co robić z tym selenoidem (nawet nie wiem czego na form szukać)? po prostu kosz i nowy ma być? a swoją droga to po wymianie tego ustrojstwa spalanie mi spadło. jak wcześniej komp i pokazywał w mieście ok 8,5-8,6 tak teraz mam 7,6-7,7.. no chyba że inaczej jeżdżę albo jeszcze za mało mam przejechane
Dzięki za pomoc
pozdrawiam
Gerard
kalibracje wtrysków chciałem zrobić profilaktycznie przy okazji sprawdzenia tego błędu CHECK ENGIN..
Pisząc FORTE macie na myśli Forte Diesel Fuel Conditioner? Jaki jest związek zrywania połączenia ze stanem wtryskiwaczy?
Co robić z tym selenoidem (nawet nie wiem czego na form szukać)? po prostu kosz i nowy ma być? a swoją droga to po wymianie tego ustrojstwa spalanie mi spadło. jak wcześniej komp i pokazywał w mieście ok 8,5-8,6 tak teraz mam 7,6-7,7.. no chyba że inaczej jeżdżę albo jeszcze za mało mam przejechane
Dzięki za pomoc
pozdrawiam
Gerard
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
Tak , to bardzo dobry preparat do czyszczenia wtryskiwaczy / układu paliwowegogerard_w napisał(a):Pisząc FORTE macie na myśli Forte Diesel Fuel Conditioner?
IDS dostosowuje dawke paliwa w danym cylindrze ( korekta dawki ) gdy wtryskiwacz jest zapchany / zle dzialajacy / rozpylajacy tak sie własnie dzieje – wywala sie system i kicha .... korekte dawki najlepej wykonywac gdy temperatura silnika nie przekracza 65 st.C.gerard_w napisał(a):Jaki jest związek zrywania połączenia ze stanem wtryskiwaczy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
gstr napisał(a):"nie udało się połączyć z wtryskiwaczami"
Czy to wazne jakie jest okreslenie? Czy brak polaczenia czy brak komunikacji?
Jaksa napisał(a):gdy wtryskiwacz jest zapchany / zle dzialajacy / rozpylajacy tak sie własnie dzieje – wywala sie system i kicha
Niekoniecznie U mnie dopiero po wymianie PCM na inny dalo sie przeprowadzic kalibracje wtryskiwaczy. IDS laczyl sie z PCM i mozna bylo odczytac wszystkie parametry Wszystkie z wyjatkiem wtryskiwaczy
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Jaksa napisał(a):korekte dawki najlepej wykonywac gdy temperatura silnika
nie przekracza 65 st.C.
sorry za moje zapytanie...
do profesjonalisty,
ale ostanio przy mojej kalibracji widzialem na wlasne oczy i
nawet chwile czekalem obserwujac jak temp. sie podnosi;
ze tester w serwisie Mazdy, mi dobrze znanym,
i jest to naprawde dobry serwis...l
wymagal przed skalibrowaniem wtryskow temp. min. 67 stopni C!!!!
czy cos tu nie tak...?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Korektę dawki wykonujesz w zakresie 65-85 ale wiem z doswiadczenia ze np. przy 70 i wyzej zawsze sie wywala.....nie wiem od czego to zalezy ale tak jest. 2x miałem przypadki gdzie korektę wykonałem przy 75-85 stopniach.....Enduro napisał(a):wymagal przed skalibrowaniem wtryskow temp. min. 67 stopni C!!!!
czy cos tu nie tak...?
P.S. Na ekranie monitora dokładnie prowadzi procedura do ktorej musisz sie zastosowac ..... mowa tu o IDS.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
okay!
no to nasze dane sa zblizone,
ale to znaczy,
ze jak klient przyjedzie do ciebie w srodku lata!!!
to jest problem,
aby szybko ochlodzic auto w celu dokonania kalibracji
bo temp. za wysoka
chyba ze masz poczekalnie z atrakcjami..
pozdr.
E.
no to nasze dane sa zblizone,
ale to znaczy,
ze jak klient przyjedzie do ciebie w srodku lata!!!
to jest problem,
aby szybko ochlodzic auto w celu dokonania kalibracji
bo temp. za wysoka
chyba ze masz poczekalnie z atrakcjami..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ok. dzięki piękne
czyli flaszka Forte Diesel Fuel Conditioner na 55l ON i jeździć... ale wymazać korektorem w książce obsługi M6 "nie wilno stosować żadnych dodatków do paliwa jak równiez środków oczyszczających układ paliwowy. mogą one uszkodzić układ paliwowy". bajki piszą żeby nie brać odpowiedzialności za ewentualne usterki po tych zabiegach?
czyli flaszka Forte Diesel Fuel Conditioner na 55l ON i jeździć... ale wymazać korektorem w książce obsługi M6 "nie wilno stosować żadnych dodatków do paliwa jak równiez środków oczyszczających układ paliwowy. mogą one uszkodzić układ paliwowy". bajki piszą żeby nie brać odpowiedzialności za ewentualne usterki po tych zabiegach?
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
Witam ponownie.
Fuks napisał że: "numerki na kabelkach muszą się zgadzać z numerkami na wtryskach".
Dzisiaj odkręciłem pokrywę żeby zobaczyć jak to wszystko wygląda. I sie zaskoczyłem...
CZy brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy może być spowodowany innym numerem na wtrysku i kablu oporowym? bo tak na jednym mam.... na trzech numerki są "sparowane" a na jednym "prawie"... czy to może być przyczyną mojego problemu? ewentualnie jakie mogą być inne komplikacje takiego stanu rzeczy? szukać 1-go kompleciku (ok 600zł) czy proobować sam 1 kabelek z numerkiem wtrysku gdzieś dorwać?
Serdecznie dziękuje za zaiteresowanie sie moim problemem
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
Fuks napisał że: "numerki na kabelkach muszą się zgadzać z numerkami na wtryskach".
Dzisiaj odkręciłem pokrywę żeby zobaczyć jak to wszystko wygląda. I sie zaskoczyłem...
CZy brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy może być spowodowany innym numerem na wtrysku i kablu oporowym? bo tak na jednym mam.... na trzech numerki są "sparowane" a na jednym "prawie"... czy to może być przyczyną mojego problemu? ewentualnie jakie mogą być inne komplikacje takiego stanu rzeczy? szukać 1-go kompleciku (ok 600zł) czy proobować sam 1 kabelek z numerkiem wtrysku gdzieś dorwać?
Serdecznie dziękuje za zaiteresowanie sie moim problemem
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
ten kabelek to jest troche istotny
tzn to jego sparowanie z wtryskiem.
podaj jaki potrzebujesz,
bo kilkanascie sztuk mam w zapasie
a szukam obecnie na gwalt : 13, 18 i 19
pozdr.
E
tzn to jego sparowanie z wtryskiem.
podaj jaki potrzebujesz,
bo kilkanascie sztuk mam w zapasie
a szukam obecnie na gwalt : 13, 18 i 19
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mysle ze nawet bardzo .....Enduro napisał(a):ten kabelek to jest troche istotny
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
to ja już zgłupiałem... jak już dla Enduro mówiłem kabelki mam w ogóle z innej bajki każdy... tj wtryski sa z nr "9" wszystkie a kabelki 3x"8" i jeden "7". dzwoniłem dzisiaj do serwisu koło Enduro a tam mi powiedzieli że w sumie to numery kabelków nie są aż tak istotne. Wg nich nie ma problemu z programowym dopisaniem numeru kabla i numeru wtryskiwacza.... ja już głupi jestem...
Poradzili mi też że można sprobować w ogóle softowo odłączyć wtryskiwacze a po chwili kazać kompowi je znaleźć. i wg nich powinno być ok... No ok... ale jak ich nie znajdzie?
Ale plan mam taki:
1) kupuję od gościa (znalazłem jednego) 4 kabelki z numerem "9".
2) jade do serwisu z nowymi (używanymi) kabelkami
3) oni mi je zmienią i o ile nie było w kompie juz zestrojonych nr kabelków do wtryskiwacz które teraz są to powinno mi to wszystko zagrać.
CZy może gdzieś w swojej pokrętnej logice błądzę?
no chyba że wtryskiwacze są uszkodzone... albo brudne...
PS
Jeżeli kupuję kabelki 4 szt to co mam gościowi podać? że do mazdy6, 03-05r, 2l disel 121KM? czy może coś jeszcze?
Poradzili mi też że można sprobować w ogóle softowo odłączyć wtryskiwacze a po chwili kazać kompowi je znaleźć. i wg nich powinno być ok... No ok... ale jak ich nie znajdzie?
Ale plan mam taki:
1) kupuję od gościa (znalazłem jednego) 4 kabelki z numerem "9".
2) jade do serwisu z nowymi (używanymi) kabelkami
3) oni mi je zmienią i o ile nie było w kompie juz zestrojonych nr kabelków do wtryskiwacz które teraz są to powinno mi to wszystko zagrać.
CZy może gdzieś w swojej pokrętnej logice błądzę?
no chyba że wtryskiwacze są uszkodzone... albo brudne...
PS
Jeżeli kupuję kabelki 4 szt to co mam gościowi podać? że do mazdy6, 03-05r, 2l disel 121KM? czy może coś jeszcze?
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
Bzdura.....co to za serwis ?gerard_w napisał(a):numery kabelków nie są aż tak istotne
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6