brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy(diesel)

Postprzez gerard_w » 22 paź 2008, 12:45

Witajcie.
Ostatnio postanowiłem skalibrować wtryskiwacze. Wiadomo: servis, komputer itd. na początku skasowanie "czeck engina" – okazało sie że problem sprawiał jakiś mały, czarny czujnik z 2 rurkami +jedna zaślepiona od tyłu jakąś nakładką (VARIABLE SW/RL CONTROL Selenoid- taki opis na laptopie serwisanta zauważyłem). Jednak nie udało się połączyć z wtryskiwaczami (komp zaczynał sie łączyć i zrywało połączenie) :( Powiedziano mi że ostatnio też tak mieli i jak człowiek wymienił wtryskiwacze wszystko działało i była możliwość kalibracji. Tylko ze wtryskiwacze kosztują ok 2000 używki.
w związku z tym mam parę pytań
1) czy ten wymieniony czujnik da sie jakos naprawiać?
2) czy mogą być inne przyczyny braku możliwości kalibracji czy poleciały mi wszystkie wtryskiwacze?
3) czy wymieniać wtryskiwacze +kable oporowe (jeżeli tak to na co zwracać uwagę, tylko na rocznik auta?)
4) a może zostawić wszystko tak jak jest (na jakiś czas – jaki?) i cieszyć sie jazdą?
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

Postprzez gstr » 22 paź 2008, 15:27

No sformułowanie "nie udało się połączyć z wtryskiwaczami" brzmi mało profesjonalnie... Od tego sformułowania wszystko dalej traktowałbym z przymróżeniem oka.

Proponowałbym wizytę w jakimś sprawdzonym serwisie, przejrzyj forum, nie wiem skąd jesteś. Szkoda wydać tyle pieniędzy nie mając chociaż 80% pewności...
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez fuks » 22 paź 2008, 23:59

gerard_w napisał(a):Ostatnio postanowiłem skalibrować wtryskiwacze


co było tego powodem, czy coś było nie tak?


gerard_w napisał(a):3) czy wymieniać wtryskiwacze +kable oporowe (jeżeli tak to na co zwracać uwagę, tylko na rocznik auta?)


numerki na kabelkach muszą się zgadzać z numerkami na wtryskach, najlepiej brać używki od jakiegoś zakładu, który da ci też na nie gwarancje na jakiś początkowy przebieg, chyba że masz kogoś godnego zaufania. Swojego czasu "Enduro" miał wtryski do sprzedania, a mistrzem kalibracji jest "jaksa", może i on ma jakieś wtryski na sprzedaż.

gerard_w napisał(a):4) a może zostawić wszystko tak jak jest (na jakiś czas – jaki?) i cieszyć sie jazdą?


Jeżeli nie ma żadnych negatywnych objawów to tak najlepiej zrób
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Grzyby » 23 paź 2008, 00:05

gerard_w, zalej Forte do zbiornika i wyjeździj je.
Po tym zabiegu możesz podjechać na kalibrację ponownie. Z tego co się dowiedziałem u Jaksy – pomaga na podobne problemy.


fuks napisał(a):co było tego powodem, czy coś było nie tak?

Ja też zrobiłem kalibrację – tak profilaktycznie. Teraz silnik pracuje miękutko i deko ciszej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez fuks » 23 paź 2008, 00:28

Grzyby napisał(a):Ja też zrobiłem kalibrację – tak profilaktycznie. Teraz silnik pracuje miękutko i deko ciszej


no no jak bym był ze stolicy i doktora miał pod nosem to też bym sobie taką profilaktykę stosował <diabełek>
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez gerard_w » 23 paź 2008, 09:28

witam ponownie
kalibracje wtrysków chciałem zrobić profilaktycznie :) przy okazji sprawdzenia tego błędu CHECK ENGIN..

Pisząc FORTE macie na myśli Forte Diesel Fuel Conditioner? Jaki jest związek zrywania połączenia ze stanem wtryskiwaczy?
Co robić z tym selenoidem (nawet nie wiem czego na form szukać)? po prostu kosz i nowy ma być? a swoją droga to po wymianie tego ustrojstwa spalanie mi spadło. jak wcześniej komp i pokazywał w mieście ok 8,5-8,6 tak teraz mam 7,6-7,7.. no chyba że inaczej jeżdżę albo jeszcze za mało mam przejechane :)

Dzięki za pomoc
pozdrawiam
Gerard
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

Postprzez Jaksa » 23 paź 2008, 19:09

gerard_w napisał(a):Pisząc FORTE macie na myśli Forte Diesel Fuel Conditioner?
Tak , to bardzo dobry preparat do czyszczenia wtryskiwaczy / układu paliwowego
gerard_w napisał(a):Jaki jest związek zrywania połączenia ze stanem wtryskiwaczy
IDS dostosowuje dawke paliwa w danym cylindrze ( korekta dawki ) gdy wtryskiwacz jest zapchany / zle dzialajacy / rozpylajacy tak sie własnie dzieje – wywala sie system i kicha .... korekte dawki najlepej wykonywac gdy temperatura silnika nie przekracza 65 st.C.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MAZVAGTECH » 23 paź 2008, 22:26

gstr napisał(a):"nie udało się połączyć z wtryskiwaczami"

Czy to wazne jakie jest okreslenie? Czy brak polaczenia czy brak komunikacji?
Jaksa napisał(a):gdy wtryskiwacz jest zapchany / zle dzialajacy / rozpylajacy tak sie własnie dzieje – wywala sie system i kicha

Niekoniecznie U mnie dopiero po wymianie PCM na inny dalo sie przeprowadzic kalibracje wtryskiwaczy. IDS laczyl sie z PCM i mozna bylo odczytac wszystkie parametry Wszystkie z wyjatkiem wtryskiwaczy
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Enduro » 23 paź 2008, 23:12

Jaksa napisał(a):korekte dawki najlepej wykonywac gdy temperatura silnika
nie przekracza 65 st.C.

sorry za moje zapytanie...
do profesjonalisty,
ale ostanio przy mojej kalibracji widzialem na wlasne oczy i
nawet chwile czekalem obserwujac jak temp. sie podnosi;
ze tester w serwisie Mazdy, mi dobrze znanym,
i jest to naprawde dobry serwis...l
wymagal przed skalibrowaniem wtryskow temp. min. 67 stopni C!!!!
czy cos tu nie tak...?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 23 paź 2008, 23:21

Enduro napisał(a):wymagal przed skalibrowaniem wtryskow temp. min. 67 stopni C!!!!
czy cos tu nie tak...?
Korektę dawki wykonujesz w zakresie 65-85 ale wiem z doswiadczenia ze np. przy 70 i wyzej zawsze sie wywala.....nie wiem od czego to zalezy ale tak jest. 2x miałem przypadki gdzie korektę wykonałem przy 75-85 stopniach.....

P.S. Na ekranie monitora dokładnie prowadzi procedura do ktorej musisz sie zastosowac ..... mowa tu o IDS.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 24 paź 2008, 10:58

okay!
no to nasze dane sa zblizone,
ale to znaczy,
ze jak klient przyjedzie do ciebie w srodku lata!!!
to jest problem,
aby szybko ochlodzic auto w celu dokonania kalibracji
bo temp. za wysoka
chyba ze masz poczekalnie z atrakcjami..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gerard_w » 24 paź 2008, 20:53

Ok. dzięki piękne :)
czyli flaszka Forte Diesel Fuel Conditioner na 55l ON i jeździć... ale wymazać korektorem w książce obsługi M6 "nie wilno stosować żadnych dodatków do paliwa jak równiez środków oczyszczających układ paliwowy. mogą one uszkodzić układ paliwowy". bajki piszą żeby nie brać odpowiedzialności za ewentualne usterki po tych zabiegach?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:11.
Powód: OT

Postprzez gerard_w » 27 paź 2008, 00:00

Witam ponownie.
Fuks napisał że: "numerki na kabelkach muszą się zgadzać z numerkami na wtryskach".
Dzisiaj odkręciłem pokrywę żeby zobaczyć jak to wszystko wygląda. I sie zaskoczyłem...
CZy brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy może być spowodowany innym numerem na wtrysku i kablu oporowym? bo tak na jednym mam.... na trzech numerki są "sparowane" a na jednym "prawie"... czy to może być przyczyną mojego problemu? ewentualnie jakie mogą być inne komplikacje takiego stanu rzeczy? szukać 1-go kompleciku (ok 600zł) czy proobować sam 1 kabelek z numerkiem wtrysku gdzieś dorwać?
Serdecznie dziękuje za zaiteresowanie sie moim problemem :)
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

Postprzez Enduro » 27 paź 2008, 00:59

ten kabelek to jest troche istotny
tzn to jego sparowanie z wtryskiem.
podaj jaki potrzebujesz,
bo kilkanascie sztuk mam w zapasie
a szukam obecnie na gwalt : 13, 18 i 19
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gerard_w » 27 paź 2008, 21:54

@ Enduro – wyślę PW
pozdroofka
Gerard
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

Postprzez Jaksa » 27 paź 2008, 22:14

Enduro napisał(a):ten kabelek to jest troche istotny
Mysle ze nawet bardzo .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gerard_w » 28 paź 2008, 23:38

to ja już zgłupiałem... jak już dla Enduro mówiłem kabelki mam w ogóle z innej bajki każdy... tj wtryski sa z nr "9" wszystkie a kabelki 3x"8" i jeden "7". dzwoniłem dzisiaj do serwisu koło Enduro a tam mi powiedzieli że w sumie to numery kabelków nie są aż tak istotne. Wg nich nie ma problemu z programowym dopisaniem numeru kabla i numeru wtryskiwacza.... ja już głupi jestem...
Poradzili mi też że można sprobować w ogóle softowo odłączyć wtryskiwacze a po chwili kazać kompowi je znaleźć. i wg nich powinno być ok... No ok... ale jak ich nie znajdzie?
Ale plan mam taki:
1) kupuję od gościa (znalazłem jednego) 4 kabelki z numerem "9".
2) jade do serwisu z nowymi (używanymi) kabelkami
3) oni mi je zmienią i o ile nie było w kompie juz zestrojonych nr kabelków do wtryskiwacz które teraz są to powinno mi to wszystko zagrać.
CZy może gdzieś w swojej pokrętnej logice błądzę?

no chyba że wtryskiwacze są uszkodzone... albo brudne...

PS
Jeżeli kupuję kabelki 4 szt to co mam gościowi podać? że do mazdy6, 03-05r, 2l disel 121KM? czy może coś jeszcze?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

Postprzez Jaksa » 28 paź 2008, 23:44

gerard_w napisał(a):numery kabelków nie są aż tak istotne
Bzdura.....co to za serwis ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gerard_w » 29 paź 2008, 11:22

okolice Poznania.
czy da sie sprawdzić czy kable o których tu sie rozwodze sa ok? po prostu miernikiem czy jest przejście?
pozdrawiam
Gerard
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6