brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy(diesel)

PostTen post został usunięty przez bieski 14 mar 2013, 19:14.
Powód: ot

Postprzez Wojtek60037 » 4 sty 2015, 18:20

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy mogę wykonać kalibrację wtryskiwaczy metodą "kabelkową" w mazdzie 6 2.0 citd 136km rok 2005 przedlift. Silnik chyba RF5J. Nie mam tego pinu w złączce diagnostycznej co się podpina kabelek. Jest jakaś inna możliwość czy tylko ids?
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 19:43
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6
2005r
2.0 citd 136km
Przebieg 214 000

Postprzez Enduro » 4 sty 2015, 19:37

tylko testerem.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez d&d » 23 kwi 2015, 20:26

Witam
Postanowiłem zrobić kabelkiem kalibrację wtrysków w maździe 6 gy po lifcie 2.0 diesel 143KM RF7J i po pięciokrotnym dotknięciu do masy zapaliła się lampka świecy żarowej czyli jak na razie zgodnie z "książką" ale następnie silnik wszedł 3-krotnie na obroty oczywiście w odstępach czasu ale nie na poziom 2500 obr./min ale tylko ok. 1100obr./min oczywiście na koniec całej procedury miga lampka świecy żarowej i gaśnie. Pytanie jest czy z tymi obrotami to poprawnie? Wydaje mi się że jest coś nie tak, usuwałem DPF czy to może mieć wpływ? Temperatura na zewnątrz +12, silnik po trasie więc rozgrzany.
Z góry dziękuję za każde opinie.


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 15:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Postprzez skynet7 » 17 lip 2017, 18:39

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

Chciałbym odświeżyć widzę dość stary temat ale wciąż aktualny.
Czy mógłby ktos z was kto przeprowadzał kalibrację wtryskiwaczy Maździe 6 diesel 2004 rok
Opisać jak przebiega proces samej kalibracji a dokładniej w jaki sposób co się dzieje .
Pytam gdyż podczas kalibracji forscan przez jakieś 5 s komputer steruje obrotami silnika więcej i mniej.
A potem z nieznanej przyczyny Gasi silnik oczywiście podczas próby odpalenia forscan przerwał procedurę kalibracji.
Ale gdy za którymś razem ponowiłem próbę kalibracji i gdy silnik zgasł nie robiłem nic tylko czekałem dalej i zauważyłem że forscan nie przerwał procedury leczą kontynuował.
Z tym że trwało to bardzo bardzo długo bo pasek postępu wskoczył na 9% po około 0,5 h.
Tak więc rozłączyłem cały proces gdyż stwierdziłem że będzie to trwało cały dzień albo przynajmniej pół.
Nie wiem czy coś nie tak jest z połączeniem, silnikiem czy samym programem dlatego pytam was tutaj jak przebiega to dokładnie, czy to co się dzieje u mnie jest prawidłowe czy jest to spowodowane jakimś błędem badz nie sprawną częścią w silnik.
Chcę również podkreślić że jestem właśnie po wymianie silnika w Maździe dlatego też chciałem skalibrować wtryskiwacze.
Proszę was tutaj o pomoc, jakąkolwiek podpowiedź gdyż nigdzie na Internecie nie mogę nic znaleźć, do serwisów jakiś dobrych mam daleko nie mieszka koło stolicy więc staram sobie radzić sam.

Dzięki wielkie wszystkim za jakąkolwiek odpowiedź pomoc
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 14:58
Posty: 16
Auto: Mazda6 Sport Wagon, 2.5L 192km
Rok 11-2015

Postprzez zboq » 17 lip 2017, 21:13

U mnie we forscanie jest caly czas 1% i potem dopiero koniec kalibracji. Generalnie silnik 3 razy wchodzi na obroty, za kazdym razem wyższe. Max rpm to chyba koło 1500. Gaśnięcie silnika podczas kalibracji mogloby sugerować coś z wtryskami. Ktoś tutaj już pisał o podobnej sytuacji.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Enduro » 17 lip 2017, 21:17

kalibracja przy pomocy VCMu w ASO proces przebiega ok 320 sekund (ten dlugi)
i po zakończene tego procesu w 100%, można być pewnym że korekty zostaly wykonane i wtryski są okay
w i innym przypadku następuje przerwanie kalibracji co oznacza kiepski stan wtrysków
co do innych programów, problemów może być wiele różej genezy

podjedź do ASO
opytmalna temp silnika, to 76 st C
przedtem warto wyczyścić wtryski np mechanicznie lub najlepiej ultradźwiękami
do tego wyregulować luzy zaworowe, wymienić podkładki pod wtryskami na nowe
wtedy można oczekiwac po kalibracji idealnego podregulownia silnika zależnego od stanu tech.,
co zaowocuje większą mocą, mniejszym spalaniem i korzystniejszym i czystszym procesem spalania ON
polecam!

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skynet7 » 18 lip 2017, 09:34

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź

Wtryskiwacze wydaje mi się że są ok silnik pracuje ładnie.
Z tym że jak wspomniałem był wymieniony silnik sam Słupek.
Wtryskiwacze zostały zamontowane od starego silnika w tym podkładki nowe.
Zrobiłem nim już z 1300 km chciałem właśnie w skalibrować wtryski no ale jest taki problem jaki wspomniałem poście wyżej.

Czy to że silnik gaśnie podczas kalibracji może być spowodowane niedziałającą świecą żarowa lub dwiema czy raczej zainteresować się stanem technicznym wtryskiwaczy??

Pozdro
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 14:58
Posty: 16
Auto: Mazda6 Sport Wagon, 2.5L 192km
Rok 11-2015

Postprzez Enduro » 18 lip 2017, 13:04

bardziej problemem soft (oprogramownia)
przy uszkodzonych wyeksplatowanych wtryskach silnik na ogol nie gasnie przy kalibrcji,
tylko ona zostaje bez sukcesu przerwana

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zboq » 18 lip 2017, 13:08

A czy scv nie będzie miał tutaj nic do powiedzenia ?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Enduro » 18 lip 2017, 14:49

scv albo jest okay albo nie
przy braku cisnienia odpowiedniego , silnik nie chodzi..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skynet7 » 18 lip 2017, 20:50

Ok Panowie

To może spróbować na innym lapku?
Bądź może ściągnąć starsza wersje forscan bo teraz mam jakaś wersje beta.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 14:58
Posty: 16
Auto: Mazda6 Sport Wagon, 2.5L 192km
Rok 11-2015

Postprzez Enduro » 18 lip 2017, 22:40

warto
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zboq » 19 lip 2017, 23:25

skynet7 napisał(a):Dzięki wielkie za szybką odpowiedź

Wtryskiwacze wydaje mi się że są ok silnik pracuje ładnie.
......

Czy to że silnik gaśnie podczas kalibracji może być spowodowane niedziałającą świecą żarowa lub dwiema czy raczej zainteresować się stanem technicznym wtryskiwaczy??

Pozdro


To ze silnik pracuje ladnie jeszcze nic nie znaczy, u mnie tez pracowal ladnie a sie olazalo ze 3 z 4 byly tak kiepskie ze wypalaly dziury w tlokach. Ale z drugiej strony pomimo ze byly tak kiepskie to i tak przechodzily kalibracje.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Enduro » 20 lip 2017, 13:15

absolutnie nalezy co jakis czas sprawdzac poprzez przelewy i kalibracje stan wtryskow

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skynet7 » 20 lip 2017, 13:18

Dziękuję panowie

Na dniach wezmę się za to sprawdzę soft I wymieniał świece.
A następnie wezmę spróbujesz raz kalibracji
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 14:58
Posty: 16
Auto: Mazda6 Sport Wagon, 2.5L 192km
Rok 11-2015

Postprzez skynet7 » 22 lip 2017, 22:32

Witam was wszystkich jeszcze raz
Prosił bym was o spojrzenie na moje zrzuty ekranu z odczytu wtrysków i jeśli ktoś może powiedzieć co jest grane.
Zaznaczam ze próbowałem kalibracji jak kolega zalecił na innej edycji softu a nawet kilku.
Co do samej kalibracji kilka razy się normalnie załączała, silnik wchodził na obroty powyżej tysiąca do 1200, spadał, później potem ponownie.
W pewnych momentach silnik zachowywał się tak jak by zaczął chodzić na 2 gary.
No nic jak możecie panowie luknąć na te zrzuty ekranu i coś doradzić.

Odczyt 3,4 i 5 był wykonany zaraz po probie kalibracji nie udanej oczywiście.
Czy brak odczytu na wtrysku 2,3 no i też czasem 4 oznacza ze są uszkodzone??

Wielki dzięki za każdą pomoc.
Załączniki
odczyt 1.jpg
odczyt 2.jpg
odczyt 3.jpg
odczyt 4.jpg
odczyt 5.jpg
odczyt 6.jpg
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 14:58
Posty: 16
Auto: Mazda6 Sport Wagon, 2.5L 192km
Rok 11-2015

Postprzez Enduro » 23 lip 2017, 01:13

pierwszy raczej do wymiany,
czwarty prawdopodobnie tez.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skynet7 » 23 lip 2017, 01:40

Ale czy to jest przyczyna nie powodzenia kalibracji???
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 14:58
Posty: 16
Auto: Mazda6 Sport Wagon, 2.5L 192km
Rok 11-2015

Postprzez Enduro » 23 lip 2017, 10:28

tak
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6