Mazda 6 CITD i błąd zaworu EGR P0401 oraz P0403

Postprzez Jarek996 » 5 paź 2008, 21:50

Witam. Już od jakiegoś czasu mam problem z pojawiającym się co jakiś czas błędem zaworu EGR (nieprawidłowa wartość przepływu). Po przeczytaniu któregoś z postu wyczyściłem ów EGR, nawet powierchnię styku dotarłem pastą do zaworów. Operacja ta nie dała zamierzonych rezultatów. MIL wskazuje błąd, lecz nie rzutuje to w rzaden sposób na pracę silnika, osiągi, spalanie itp. Jest bez zmian. Co dziwne, to podczas jazdy w deszczową pogodę błąd EGR znika, MIL nie świeci się. Gdy jest sucho, to po jakichś 50-100km znów się zaświeca. Czasami też ginie przy normalnej pogodzie, ale na krótko, tylko podczas deszczu gaśnie całkowicie i nie zapala się. Sprawdzałem wszystkie zaworki i rurki podciśnienia odpowiedzialne za EGR i są OK. Po raz pierwszy stało sie to gdy po ok. 3tyś km od wymiany oleju i filtra powietrza. Dodam że w mojej 6 EGR hałasuje delikatnie, przebieg samochodu 145tyś km. Może to być winą filtra powietrza? Gdy wilgotno to w jakiś sposób zmniejsza moze przepływ powietrza? Tylko taka myśl mi przychodzi... Może ktoś wie o co w tym chodzi?
Ostatnio edytowano 7 paź 2008, 11:08 przez Jarek996, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 23:14
Posty: 4
Auto: Mazda 6 CITD

Postprzez otiks » 5 paź 2008, 22:24

Na początek prosże o poprawę tematu na zgodny z regulaminem. Opcja edycji jest dostępna w prawym górnym rogu twojego postu.

Jeśli błąd znika w dużej wilgotności to może to jest kwestia elektryki a nie mechaniki. Sprawdź styki w zaworze i samą wiązkę kabli, może masz gdzieś przerwę i jak jest wilgotno to robi się połączenie i znika błąd.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Jarek996 » 7 paź 2008, 11:09

Wszystkie połączenia sprawdzałem, są ok. Czy jest możliwość wykasowania monitowania błędu EGR?
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 23:14
Posty: 4
Auto: Mazda 6 CITD

Postprzez otiks » 7 paź 2008, 12:20

Samego monitorowania to raczej nie wykasujesz, ale zapamiętany błąd tak, tylko że to nic nie da skoro on zaraz znowu się pojawi.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez MAZVAGTECH » 9 paź 2008, 01:50

Przygladnij sie samemu czujnikowi polozenia EGR. Omomierz w reke i posprawdzaj wartosci jakie ma W serwisowce jest to bardzo dobrze opisane
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Jarek996 » 14 paź 2008, 10:11

w serwisówce którą posiadam nie występuje taki sensor (DPFE?), chyba w modelach poniżej 2004 EGR nie posiadał czujnika otwarcia. Może ktoś udzielić mi info na temat tych rezystancji? Z góry wielkie dzięki
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 23:14
Posty: 4
Auto: Mazda 6 CITD

Postprzez otiks » 14 paź 2008, 12:36

Podaj numer vin to sprawdzę w EPC jaki tym zaworu EGR był u Ciebie montowany, w moim traktorku nie ma czujnika położenia EGR.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez MAZVAGTECH » 14 paź 2008, 15:17

EGR byly rozne z czujnikiem polozenia i bez niego. Jesli chodzi o sam czujnik polozenia rezystancja przy zamknietym zaworze pomiedzy skrajnymi pinami powinna wynosic ok 5 kiloomow. Napiecie na srodkowym pinie powinno wynosic przy zamknietym zaworze 0,54V i zmienia sie liniowo az do pelnego otwarcia. Przy otwarciu napiecie 4.09—4.59 V. Sprawdzenie EGR jest opisane w workshop manual supplement z 2003r
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Jarek996 » 30 paź 2008, 14:09

Dzięki, właśnie udało mi sie znaleźć ten suplement, jest dokładnie tak jak napisałeś Maxkls. Zaraz biorę się za sprawdzenie
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 23:14
Posty: 4
Auto: Mazda 6 CITD

Postprzez Enduro » 30 paź 2008, 15:32

Jarek996 napisał(a):Wszystkie połączenia sprawdzałem, są ok.


przy moich problemach, troche podobnych do twoich;
uslyszalem w zaprzyjaznionym serwisie Mazdy w N. ,
ze zdarzalo sie ze rurki gumowe od podcisnien
zaklejaja sie jakims nalotem i wtedy nie pasuja w systemie informacje do zaworkow, Egr i PCM-a..i wywala blad na zegarach
polecono mi, aby je nie czyscil, tylko wymienil
i tak zrobilem.. ale bled mialem inny ...
ale takie "przeczyszczenie" EGRa na pewno nie zaszkodzi
a zdarzalo sie, ze oska sie zacina co sprawia m.in. problem w systemie powietrza itp..
powodz.
E.
Ostatnio edytowano 6 mar 2011, 00:10 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blaster7 » 7 kwi 2009, 08:39

Hejo ja mam pytanie....

Zaślepiłem EGR ponieważ nie chciałem kupować nowego a czyszczenie nic nie dawało......

i tak sobie śmigam 25 tyś km zrobiłem juz tak i nic nie odczuwam MOC OK ale maiłem okazje jechać za moją mazdą... i zauwazyłem że auto puszcza dymka – CZRNEGO jak mu się zmienia bieg i daje w komin....nie dużo takie PUUF przez 1- 2 sekundy

Pytanie czy to przez złą recylkulacje spalin.....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Andrzej » 7 kwi 2009, 09:54

Zawór EGR odpowiada za recyrkulacje spalin.Montowany jest chyba głównie ku uciesze ekologów.Odpowiada za ponowne dopalanie spalin.Jeśli masz go zaślepionego to raczej nie jest to przyczyną kopcenia.Kopcenie występuje w odwrotnej sytuacji czyli np.jak zawór zatnie się w pozycji otwartej.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez Enduro » 17 kwi 2009, 00:24

Andrzej napisał(a):.Montowany jest chyba głównie ku uciesze ekologów..

no nie tylko...
przyspiesza też napełnianie cylindrów
i łagodzi prace zimnego motoru..
ale to nie wszystko..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez remik » 5 mar 2011, 18:20

Witam
Odnośnie mojego postu który został wywalony :)
Pisałem ze moja Mazda zachorowała, zaczeła dymić i nie miała przyspieszenia. Wykreciłem zawór EGR
okazało się że iglica była zawieszona, bardzo dużo sadzy na niej było, wyczysciłem to ładnie odtłuszczaczem, przedmuchałem kilka razy ponaciskałem iglice która chodziła coraz lżej, skreciłem i po sprawie, auto wciska znowu w fotel :)

dziekuje wszystkim za pomoc
pozdrawiam
remik
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez rumpelek » 25 lip 2014, 10:40

ok... Panowie, w mojej Madzi świecą się czasami kontroli Check Engine + (kontrola trakcji
po poszukiwaniach na forum i podpięciu do kompa wyskoczył, że to EGR... przeczyszczony – pomogło na 10km... sprawdziłem ten czujnik położenia i jest tak, że kiedy go wymontowałem i nie zmieniałem położenia tego dinksu w środku to pokazywał "---". Następnie po delikatnym naciśnięciu pojawiała się wartość od około 0,2 kOhm do 4,3 kOhm przy maksymalnym wciśnięciu dinksa. Martwi mnie ewentualnie ten początek który wskazuje na to, że na obwodzie jest przerwa...

idąc dalej zastanawiam się czy ten wężyk podciśnienia na biegu jałowym powinien mieć podciśnienie ? bo jak go z EGR'a ściągnąłem to nic podciśnienia nie było...

Jeśli to dobry trop to gdzie jest zaworek sterujący ?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2010, 20:27
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez smile » 25 lip 2014, 12:29

rumpelek napisał(a):podpięciu do kompa wyskoczył, że to EGR...

Dokładny nr błędu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rumpelek » 26 lip 2014, 07:22

zrobiłęm fotę telefonem, ale jakimś magicznym cudem nie mogę znaleźć zdjęcia... więc nie jestem w stanie podać dokładnego numeru... w sumie były 2 – obydwa dotyczyły EGR. – jak co to podjadę w przyszłym tygodniu na odczyt jeszcze raz...
Początkujący
 
Od: 15 lis 2010, 20:27
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez NIKO 40 » 27 lip 2014, 17:20

Wymień sobie czujnik ciśnienia intercoolera znajduje się przy chłodnicy intercoolera jest na nim wtyczka i wężyk podciśnienia.
Powinno pomóc.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez rumpelek » 28 lip 2014, 09:50

Wymień... wymień... wymienić mogę wszystko :) tylko jak sprawdzić czy to aby na 100% ten czujnik podciśnienia ? :) i jak mógłbyś na jakimś foto pokazać gdzie go szukać... i jak go sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2010, 20:27
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez Felek1017 » 20 paź 2014, 15:16

Witam,
jestem tu nowy więc przy okazji się przywitam. Potrzebuję pomocy w związku z kontrolkami CHECK ENGINE i kontroli trakcji. Cały czas mam błąd przepływu. Czyszczenie pomogło na ok 150 km. Następnie wymieniłem zawór EGR wszystko było ok ale po ok 300 km, dzisiaj znowu mi się te nieszczęsne kontrolki zapaliły. Dodam, że nie widać żadnej różnicy w pracy silnika, depnięcie ma jak miał. Co teraz mam sprawdzić, żeby w koncu sie pozbyc tego problemu? A jeszcze po 1 czyszczeniu, a przed wymianą EGR kontrolki mi zgasly na kilkadziesiat km po czym znowu sie zapalily.
Felek1017
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6