Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez NightStalker » 16 sie 2015, 13:00

Ja bym obstawiał raczej pierścionki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Marecki » 19 sie 2015, 22:21

U mnie mocno zadymił przy porządnym dociśnięciu gazu. W ASO wymienili mi ostatnio SCV (gasł na niskich obrotach), oczyścili EGR i skalibrowali pracę wtrysków – problemu już nie mam :) Nie wiem co dokładnie wpłynęło na zmianę, ale obecnie nie dymi.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez kropekzdw » 24 sie 2015, 16:57

Czesc jestem tu nowy wiec jak by cos nie tak to pisac . problem jest taki ze jak jezdze normalnie jest wszystko oki bez zastrzezen ale gdy mu redukuje do 2 lub 3 i wsciskam w deche to pojawi sie czarny dym z rury wydechowej . nie wiem co to za przyczyna czy to przy dieselku jest normalne prosze o wsparcie pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 sie 2015, 19:33
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 136 km 2005 r

Postprzez KarolinaMazda » 24 sie 2015, 17:14

A masz dpf? Polecam sprawdzić wtryski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 00:43
Posty: 102 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CiTD diesel 121KM, 2006 rok

Postprzez kropekzdw » 24 sie 2015, 18:31

Brak DPF Karola
Początkujący
 
Od: 23 sie 2015, 19:33
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 136 km 2005 r

Postprzez smile » 24 sie 2015, 19:28

Diesel musi dymić. Jeżeli to jest chwilowe, spowodowane to jest tym, że Ty mu redukujesz, dajesz ostro na gaz, powoduje to wtrysk znacznej ilości oleju napędowego w cylindry, ale turbina nie jest na tyle rozkręcona aby wtłoczyć odpowiednią ilość powietrza do całkowitego spalenia paliwa. Wypadające spaliny z silnika ( czarne) rozpędzają turbinę, która po 1-2 sekundach tłoczy już powietrze pod odpowiednim ciśnieniem, co pozwala na czystszy proces spalania paliwa. W układzie wydechowy przy spokojnej jeździe osadza się sadzą, która jest wyrzucona na zewnątrz przy intensywnym przyspieszanie, po prostu spaliny ja także wydmuchują.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez t55555 » 13 wrz 2015, 19:19

Witam,na wstępie dokładnie podam swój model Mazdy 6: MZR-CD 2.0 121KM 2004r. Diesel. Problem dotyczy czarnego dymu,najwięcej wiadomo na wysokich obrotach widac go dosyć sporo w lusterku wstecznym przez cały etap takiego przyspieszania,czy np.jak dziewczyna pojechała spokojnie a ja patrzyłem to przy spokojnej jezdzie przy zmianie biegu z 1 na 2 także wyrzuca przez chwile kłęby czarnego dymu z wydechu. Dodam że przy obrotach ok 3000 po odpaleniu turbiny auto dobrze przyspiesza,ale za mną jest czarno,i tak za każdym razem,a sam silnik chodzi równo,dobrze zapala kontrolka silnika nie pali..chodz raz kiedys zapalila sie ale nie zdażyłem sprawdzić błędu bo potem zgasła.Czytałem już dużo po forach i często piszą o EGR,ale także o innych rzeczach.Zastanawiam się czy dać do jakiegoś mechanika,ale najpierw pytam tu bo wiem że wiele osób ma bądz miało takie dolegliwości i je rozwiązało,a w końcu mamy tu pełno fachowców na forum :) Pomoże mi ktoś,coś doradzi? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez t55555 » 18 wrz 2015, 11:38

Nikt nie wie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez t55555 » 28 wrz 2015, 23:33

Witam,dałem na warsztat auto i najpierw była diagnoza komputerem i wyszło problem z doładowaniem (turbosprężarka) oprócz tego dymienie spod korka czyli podkładki pod wtryskiwacze. Auto zostawiłem do naprawy i kazałem też sprawdzić wtryski,otrzymałem telefon że według nich wtryski nadają się do regeneracji (wszystkie!),doładowanie(turbina załącza się na ponad 3000 obrotów,twierdzą że to za póżno) naprawią oraz podkładki wymienią,oprócz tego wymienią olej,filtry,wyczyszczą smoka.Czy te wtryski naprawdę powinny być regenerowane czy chcą mnie może naciągnąć na kase? Dodam że auto oprócz dymienia na czarno nie posiada żadnych wad typu:problem z odpalaniem,nierówna praca silnika,szarpanie,wariacje obrotów itd.Jest tylko to dymienie.Czyli moje pytanie brzmi:czy to dymienie może być spowodowane tą turbiną i starymi podkładkami pod wtryskiwaczami?? Bo nie uśmiecha mi się płacić 2000zł za regeneracje wszystkich wtrysiwaczy skoro nie ma tych objawów,czy warsztat chce mnie naciągnąć?? Proszę o szybkie Wasze opinie.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez Sabestian » 30 wrz 2015, 17:41

Zacznij od przedmuchania wydechu, czyli długi dystans przy 4000 obrotów, aby sadze wyszły. Jak ma moc, to nie szukaj w sprężarce. Skoro zdiagnozowali wtryski, to weź wydruk i pokaż tu skan, a fachowcy odpiszą, czy do regeneracji. Sprawdź czystość EGR oraz szczelność intercoolera. Podkładki pod wtryskami także warto wymienić (polecane na forum). Sprężarkę na razie zostaw w spokoju. I poczytaj forum <nauka>
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2015, 15:45
Posty: 7
Auto: Mazda 6, RF5C, 2003

Postprzez kubsztyk » 30 wrz 2015, 21:58

Sabestian napisał(a):(...) długi dystans przy 4000 obrotów, aby sadze wyszły.
Chyba razem z silnikiem wyjdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez galant2014 » 4 lis 2015, 20:31

witam od ponad miesiąca walcze z kopceniem auta na czarno . wszystko sprawdzone dolot ok turbina wtryski. zostało jeszcze dziwne buczenie z filtra powietrza bo zdjeciu obudowy słychac to doskonale. kompresja idzie w filtr powierza. moje pytanie obstawiam coś z zaworem w głowicy czy sama regulacja luzów coś pomoze czy raczej zawór jest skrzywiony lub podparty????? miał ktos taki przypadek bardzo prosze o porady auto ma moc na pierwszych 4 biegach ale tez jakby niedokonca a na 5 czuc ze jest słabe i jakby mocy niemiało rozpedza sie bardzo powoli. prosze o wasze opinie . czy regulowac luzy czy odpuscic i głowica do zdjęcia??
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:06
Posty: 9
Skąd: płock
Auto: mazda 6 2.0 citd 2004

Postprzez Regman » 7 lis 2015, 14:16

Ja miałem taki problem w 2.0 TD
Kopcił mi tak ,że za mną się ciągnęła czarna chmura jak sobie depłem lekko.
U mnie wystarczyło ostro przegazować auto na biegu jałowym, gazowałem go tak do 5,5 tys. obr. przez jakieś 3-4 sekundy kilka razy, teraz w ogóle nie dymi.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2015, 17:41
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 TD

Postprzez galant2014 » 10 lis 2015, 18:39

wregulowane luzy zaworowe auto śmiga jak marzenie:)))
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 17:06
Posty: 9
Skąd: płock
Auto: mazda 6 2.0 citd 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6