Czarny dym przy przyspieszaniu
Mam w 100% identyczny problem i obajwy, co opisane przez Hubixa 3 posty wyżej.. A ponadto EGR czyściłem już dwukrotnie, w zeszłym i obecnym roku. Wszelkie podejrzane wężyki podciśnieniowe wymienione. Filtr powietrza czysty, raz na 1-2 miesiące otrzepywany o murek, czasami odkurzany. W mieście auto pali ~8l/100km wg komputera przestawionego na +10%. Turbo syczy, nie gwiżdże.
Jestem niezmiernie ciekaw diagnozy / rozwiązania problemu.
Jestem niezmiernie ciekaw diagnozy / rozwiązania problemu.
Dymi zawsze, ale na wolnych obrotach w ogóle.
Najbardziej to widać podczas jazdy. Na jałowym jak dodaję gazu to dymi, ale wydaje mi się, że podczas jazdy najwięcej. Nagram kamerką i przedstawię jak to wygląda.
W dodatku za dużo pali, w trasie ponad 7L mi wyszło to zdecydowanie za dużo.
Najbardziej to widać podczas jazdy. Na jałowym jak dodaję gazu to dymi, ale wydaje mi się, że podczas jazdy najwięcej. Nagram kamerką i przedstawię jak to wygląda.
W dodatku za dużo pali, w trasie ponad 7L mi wyszło to zdecydowanie za dużo.
Hubix napisał(a):Też mam problem z kopceniem, przy ostrym dodaniu gazu mam czarną chmurę za sobą. Widzę w lusterku jak mi samochód puszcza dyma.
To normalny objaw diesla bez DPF-a...
A jak tak chcecie się pozbyć tej czarnej chmurki kiedy dajecie ostro gazu, to zmieńcie auta na nowszej generacji z filtrem cząstek stałych albo przesiadka na benzyny.
Czarna chmura przy ostrym dodaniu gazu to nieprawidłowo spalone paliwo z powodu nie dostarczenia wystarczającej porcji powietrza. A powietrza brakuje dlatego, że turbo jest napędzane spalinami. To ta czarna chmurka nakręca turbo do podania większej ilości powietrza, i dlatego czarny dymek jest jedynie chwilowy... no chyba, że nie jest chwilowy, wtedy już
WItam WSZYSTKICH
Chciałbym zasięgnąć ze skarbnicy wiedzy jakim jest to forum, ponieważ powoli kończą mi się pomysły co może być przyczyna nadmiernego kopcenia przy przyspieszaniu.
Posiadam Mazde MPV 2.0 CiTD 136km 2003r stosunkowo od niedawna, wcześniejsze auta tez diesle (francuskie, niemieckie) i pisze od razu ze szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie lecz czuje ze powoli się gubię w tym wszystkim
Co zrobiłem:
1. Czyściłem smok olejowy (zasyfiony był cały )
2. Czyściłem EGR
3. Wymieniłem olej na 5W30 (dexelia)
Auto jak kopcilo tak kopci, mam tu na mysli kopcenie przy mocniejszym wcisnieciu gazu (jest tego jak na moje oko ZA DUZO), wiem ze powinno byc troche sadze ale nie taka chmura...
Co jeszcze mozna zrobic??? jechac na kompa moze cos pokaze, dodam jeszcze ze dol intercoolera z lacznikiem jest spocony, moze to tu tkwi przyczyna??? nieszczelnosci
POZDRAWIAM Piotr
Chciałbym zasięgnąć ze skarbnicy wiedzy jakim jest to forum, ponieważ powoli kończą mi się pomysły co może być przyczyna nadmiernego kopcenia przy przyspieszaniu.
Posiadam Mazde MPV 2.0 CiTD 136km 2003r stosunkowo od niedawna, wcześniejsze auta tez diesle (francuskie, niemieckie) i pisze od razu ze szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie lecz czuje ze powoli się gubię w tym wszystkim
Co zrobiłem:
1. Czyściłem smok olejowy (zasyfiony był cały )
2. Czyściłem EGR
3. Wymieniłem olej na 5W30 (dexelia)
Auto jak kopcilo tak kopci, mam tu na mysli kopcenie przy mocniejszym wcisnieciu gazu (jest tego jak na moje oko ZA DUZO), wiem ze powinno byc troche sadze ale nie taka chmura...
Co jeszcze mozna zrobic??? jechac na kompa moze cos pokaze, dodam jeszcze ze dol intercoolera z lacznikiem jest spocony, moze to tu tkwi przyczyna??? nieszczelnosci
POZDRAWIAM Piotr
Ostatnio edytowano 2 lis 2012, 11:57 przez kingiru, łącznie edytowano 1 raz
Pedro
Witam! Mam dziwną sytuację mianowicie "leje" mi jeden wtryskiwacz zamierzam się do wymiany na jakąś używkę nie wiecie gdzie można w miarę tanie a sprawdzone wtryski dostać bo ja już kupiłem dwa i ani jeden ani drugi nie jest dobry bo sprawdzałem na stole ja później... A druga spawa to przy wciśnięciu pedału gazu do dechy np. jak redukuje i wyprzedzam czy w jakiejśkolwiek innej sytuacji co wciskam praktycznie cały gaz auto straszliwie mi kopci lecz nie jest to czarny lecz biały dym czy to problem tego wtrysku, dodam ze jak jeźdzę spokojnie to nic nie kopci tylko przy gwałtownej jezdzie w czym może tkwić problem...? dzięki za info
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
a to ten lejący wtryskiwacz nie jest czasem przyczyną
PS. nie dublujemy postów w różnych wątkach...
PS. nie dublujemy postów w różnych wątkach...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
no tez tak wlasnie mysle a nie wiesz gdzie moge jakies sprawdzone wtryski dostac bo juz mam dwa a nie chce tak co chwile rozkrecac i skrecac tego auta, sorry nie wiedzialem gdzie lepiej ten temat podpiac
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Witam
Odnawiam temat. Zrobiło się cieplej na polu – samochód znów zaczął mocno dymić przy przyśpieszaniu.
Zimą tego problemu w ogóle nie ma. Przy niskich temperaturach zero dymu przy przyspieszaniu. Im cieplej na polu tym bardziej dymi przy większym depnięciu. W upalne dni dymu jest naprawdę dużo.
W czym tkwi problem ?
Odnawiam temat. Zrobiło się cieplej na polu – samochód znów zaczął mocno dymić przy przyśpieszaniu.
Zimą tego problemu w ogóle nie ma. Przy niskich temperaturach zero dymu przy przyspieszaniu. Im cieplej na polu tym bardziej dymi przy większym depnięciu. W upalne dni dymu jest naprawdę dużo.
W czym tkwi problem ?
Mazda dymi na czarno przy przyśpieszaniu. Najbardziej zauważalne jest podczas wyprzedzania . Wiem, że każdy diesel może zakopcić ale u mnie to czarna chmura. Nawet podczas powolnego przyśpieszania na mieście na "2" potrafi zakopcić. Wymieniany był rozrząd, olej, filtry, wyczyszczony smok, wymienione podkładki pod wtryskiwaczami oraz sprawdzony zawór egr. Sprawdzone zostały również przewody oraz intecooler – wszystko szczelne. Kopcenie nie ustało. Proszę o pomysły gdzie szukać dalej.
- Od: 18 lip 2013, 14:56
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, 2003 rok, 2.0D, 121KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6