Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez kubsztyk » 19 wrz 2012, 00:11

Mam w 100% identyczny problem i obajwy, co opisane przez Hubixa 3 posty wyżej.. A ponadto EGR czyściłem już dwukrotnie, w zeszłym i obecnym roku. Wszelkie podejrzane wężyki podciśnieniowe wymienione. Filtr powietrza czysty, raz na 1-2 miesiące otrzepywany o murek, czasami odkurzany. W mieście auto pali ~8l/100km wg komputera przestawionego na +10%. Turbo syczy, nie gwiżdże.
Jestem niezmiernie ciekaw diagnozy / rozwiązania problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Riki » 19 wrz 2012, 07:51

Dymi zawsze czy tylko np. powyżej 3000obr/min?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 19 wrz 2012, 08:30

Dymi zawsze, ale na wolnych obrotach w ogóle.

Najbardziej to widać podczas jazdy. Na jałowym jak dodaję gazu to dymi, ale wydaje mi się, że podczas jazdy najwięcej. Nagram kamerką i przedstawię jak to wygląda.

W dodatku za dużo pali, w trasie ponad 7L mi wyszło to zdecydowanie za dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 21 wrz 2012, 22:04

Też mam problem z kopceniem, przy ostrym dodaniu gazu mam czarną chmurę za sobą. Widzę w lusterku jak mi samochód puszcza dyma.

Udało Ci się coś zaradzić temu ?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez lukasrap » 22 wrz 2012, 18:48

:)
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 23:19 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez smile » 23 wrz 2012, 09:27

Hubix napisał(a):Też mam problem z kopceniem, przy ostrym dodaniu gazu mam czarną chmurę za sobą. Widzę w lusterku jak mi samochód puszcza dyma.


To normalny objaw diesla bez DPF-a...
A jak tak chcecie się pozbyć tej czarnej chmurki kiedy dajecie ostro gazu, to zmieńcie auta na nowszej generacji z filtrem cząstek stałych albo przesiadka na benzyny.
Czarna chmura przy ostrym dodaniu gazu to nieprawidłowo spalone paliwo z powodu nie dostarczenia wystarczającej porcji powietrza. A powietrza brakuje dlatego, że turbo jest napędzane spalinami. To ta czarna chmurka nakręca turbo do podania większej ilości powietrza, i dlatego czarny dymek jest jedynie chwilowy... no chyba, że nie jest chwilowy, wtedy już <dupa>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lukasrap » 23 wrz 2012, 12:43

Zalezy jakie to kopcenie jest, bo jest kopcenie i KOPCENIE.
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 21:35 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez kingiru » 8 paź 2012, 22:26

WItam WSZYSTKICH
Chciałbym zasięgnąć ze skarbnicy wiedzy jakim jest to forum, ponieważ powoli kończą mi się pomysły co może być przyczyna nadmiernego kopcenia przy przyspieszaniu.
Posiadam Mazde MPV 2.0 CiTD 136km 2003r stosunkowo od niedawna, wcześniejsze auta tez diesle (francuskie, niemieckie) i pisze od razu ze szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie lecz czuje ze powoli się gubię w tym wszystkim <glupek2>
Co zrobiłem:
1. Czyściłem smok olejowy (zasyfiony był cały :( )
2. Czyściłem EGR
3. Wymieniłem olej na 5W30 (dexelia)

Auto jak kopcilo tak kopci, mam tu na mysli kopcenie przy mocniejszym wcisnieciu gazu (jest tego jak na moje oko ZA DUZO), wiem ze powinno byc troche sadze ale nie taka chmura...

Co jeszcze mozna zrobic??? jechac na kompa moze cos pokaze, dodam jeszcze ze dol intercoolera z lacznikiem jest spocony, moze to tu tkwi przyczyna??? nieszczelnosci

POZDRAWIAM Piotr
Ostatnio edytowano 2 lis 2012, 11:57 przez kingiru, łącznie edytowano 1 raz
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez Hubix » 9 paź 2012, 08:05

Zaraz Ci skasują temat, ale pocieszę Cię:

Ten problem ma sporo użytkowników Mazd z dieslem do 2005 roku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez klosek6 » 12 paź 2012, 18:49

Może masz jakiegoś chipa albo mapy zmienione w silniku?
Wtedy moghły by być takie objawy
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez seba1177 » 21 paź 2012, 21:27

Witam! Mam dziwną sytuację mianowicie "leje" mi jeden wtryskiwacz zamierzam się do wymiany na jakąś używkę nie wiecie gdzie można w miarę tanie a sprawdzone wtryski dostać bo ja już kupiłem dwa i ani jeden ani drugi nie jest dobry bo sprawdzałem na stole ja później... A druga spawa to przy wciśnięciu pedału gazu do dechy np. jak redukuje i wyprzedzam czy w jakiejśkolwiek innej sytuacji co wciskam praktycznie cały gaz auto straszliwie mi kopci lecz nie jest to czarny lecz biały dym czy to problem tego wtrysku, dodam ze jak jeźdzę spokojnie to nic nie kopci tylko przy gwałtownej jezdzie w czym może tkwić problem...? dzięki za info
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez dobrzyn22 » 21 paź 2012, 21:33

a to ten lejący wtryskiwacz nie jest czasem przyczyną <co?>

PS. nie dublujemy postów w różnych wątkach...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez seba1177 » 21 paź 2012, 22:16

no tez tak wlasnie mysle a nie wiesz gdzie moge jakies sprawdzone wtryski dostac bo juz mam dwa a nie chce tak co chwile rozkrecac i skrecac tego auta, sorry nie wiedzialem gdzie lepiej ten temat podpiac
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez dobrzyn22 » 22 paź 2012, 10:33

masz PW ( nie będę robił reklamy ;) )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 23 kwi 2013, 21:09

Witam

Odnawiam temat. Zrobiło się cieplej na polu – samochód znów zaczął mocno dymić przy przyśpieszaniu.

Zimą tego problemu w ogóle nie ma. Przy niskich temperaturach zero dymu przy przyspieszaniu. Im cieplej na polu tym bardziej dymi przy większym depnięciu. W upalne dni dymu jest naprawdę dużo.

W czym tkwi problem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Myjk » 23 kwi 2013, 21:52

IC walnięty?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Hubix » 23 kwi 2013, 21:55

walnięty tzn co ?

Co tam się może zepsuć ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Myjk » 23 kwi 2013, 22:09

Może być pęknięty (była na to przecież AS), może być podziurawiona albo przytkana chłodnica. Możesz też zwyczajnie mieć nieszczelność gdzieś za IC.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Hubix » 23 kwi 2013, 22:20

Moc jest, spalanie ciut wysokie, pali OK, tylko to dymienie w ciepłe i gorące dni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez strus1111 » 21 sie 2013, 13:02

Mazda dymi na czarno przy przyśpieszaniu. Najbardziej zauważalne jest podczas wyprzedzania . Wiem, że każdy diesel może zakopcić ale u mnie to czarna chmura. Nawet podczas powolnego przyśpieszania na mieście na "2" potrafi zakopcić. Wymieniany był rozrząd, olej, filtry, wyczyszczony smok, wymienione podkładki pod wtryskiwaczami oraz sprawdzony zawór egr. Sprawdzone zostały również przewody oraz intecooler – wszystko szczelne. Kopcenie nie ustało. Proszę o pomysły gdzie szukać dalej.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2013, 14:56
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2003 rok, 2.0D, 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6