Strona 1 z 17

Wymiana rolki/napinacza paska klinowego alternatora – części

PostNapisane: 12 lip 2007, 11:15
przez gucio
W serwisie napinacz z rolka wyceniono na ok 1100 zl co nawet jak na mazde nie jest cena zbyt przystepna. I tutaj pytanie, gdzie mozna kupic sama rolke? I czy mozna zrobic przeszczep od innego silnika?

PostNapisane: 12 lip 2007, 21:43
przez tomekrvf
gucio napisał(a):gdzie mozna kupic sama rolke?

Przecież w ASO można kupić samą rolkę
Są dwie:
RF5C-15-940A za 100 Euro netto
RF5D-15-940A za 120 Euro netto

PostNapisane: 12 lip 2007, 22:15
przez Jaksa
.....mozna tez wymienic łozyska ;)

PostNapisane: 12 lip 2007, 22:41
przez Widelec
nie rozglądałeś sie za zamiennikami?

PostNapisane: 12 lip 2007, 22:53
przez Jaksa
Brak

PostNapisane: 13 lip 2007, 15:23
przez Widelec
całkiem i żadnych?? bez jaj...

PostNapisane: 13 lip 2007, 19:02
przez Jaksa
Całkiem bez jaj <lol>

PostNapisane: 13 lip 2007, 23:08
przez adas74
A czemu myslisz o wymianie? Masz jakieś objawy zużycia?

PostNapisane: 15 lip 2007, 09:35
przez gucio
Trzeba wymienic poniewaz rolka lata na lewo i prawo. Przy okazji beda takze wymienione lozyska w alternatorze bo halasuja. Slychac to zaraz po wylaczeniu silnika kiedy jeszcze krecic sie wirnik alternatora i dobiega z niego dosc glosny szum.

PostNapisane: 15 lip 2007, 22:14
przez tomekrvf
gucio napisał(a):Przy okazji beda takze wymienione lozyska w alternatorze bo halasuja. Slychac to zaraz po wylaczeniu silnika kiedy jeszcze krecic sie wirnik alternatora i dobiega z niego dosc glosny szum.

A przypadkiem M6 w dieslu nie ma wolnego koła w kole pasowym alternatora? Jeśli tak to do wymiany będzi koło pasowe

PostNapisane: 12 paź 2007, 10:04
przez tenten
Czy napewno można wymienić w tej rolce samo łożysko?
Może ktoś ma jakieś rysunki? <pomocy>
Mój mechanik stwierdził, że sie nie da, na razie ją czymś posmarował i się uspokoiła, ale chyba na krótko. Cena oryginalnej nowej rolki jest brana chyba z kosmosu (ok. 600 zł <wow> ), a zamienników również nie znalazłem.

PostNapisane: 12 paź 2007, 14:34
przez Jaksa
tenten napisał(a):Czy napewno można wymienić w tej rolce samo łożysko
Mozna ....
tenten napisał(a):Może ktoś ma jakieś rysunki
Producent nie przewiduje takiej wymiany – rysunków brak ale polak potrafi.... <lol>
tenten napisał(a):Cena oryginalnej nowej rolki jest brana chyba z kosmosu (ok. 600 zł )
....ale ta oryginalna posmiga spokojnie 100 tysiecy km.( a moze i dłuzej )

PostNapisane: 12 paź 2007, 14:52
przez kierownik
a u mnie też się da wymienić łożysko na alternatorze? oczywiście w GW
jeśli tak, to podjechać do pierwszego lepszego sklepu z łożyskami i znajdę??

PostNapisane: 26 lis 2007, 21:37
przez konik_kr
ostatnio wymieniałem pasek klinowy i przy okazji spisałem symbole łożysk rolek bo pójdzie je wymienić nie powinno być kłopotów a oto te symbole łozysk
firma NSK
rolka napinacza 6203 DUL1 szt 1
rolka prowadząca 6303 DUL1 szt 2

PostNapisane: 4 maja 2008, 14:32
przez Jarek@
Sorry! odgrzewam trochę kotleta ale mam podobny problem. Przy wymianie rozrzadu wymieniłem wieloklinowy pasek akcesoriów i łożyska w napinaczu paska. Pomogło troche ale nie do końca, przy rozgrzanym silniku przy włączonych kilku urządzeniach elektr. zaczynało rzęzić a po wyłączeniu urzadzeń przestawało. Postanowiłem wymienić łożyska w alternatorze ale nie pomogło. Przy rozgrzanym silniku, przy włączonych kilku urządzeniach elektr. dalej rzęzi i w tym czasie rolka napinacza trochę skacze. Mechanik powiedział że muszę wymienić cały napinacz :( , ale cena jest kosmiczna i z tego co wiem nie ma zamienników. Proszę o sugestie

PostNapisane: 4 maja 2008, 16:49
przez Jaksa
Jarek@ napisał(a):rolka napinacza trochę skacze. Mechanik powiedział że muszę wymienić cały napinacz
....i sprzegło alternatora ( koło napedowe – to ono jest powodem uszkodzenia napinacza )

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:14
przez konik_kr
a są zamienniki koła pasowego altenatora bo chyba mam takie do wymiany a le narazie wymienie łożyska w rolkach (kupiłem po 10zł każde z skf) i zobacze ale przypuszczam że chyba mi padło to sprzęgiełko

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:50
przez Jarek@
koło napędowe jest ze sprzęgłem alternatora jako całość czy to dwa elementy i jaki jest orientacyjny koszt tych części?

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:56
przez Jaksa
Jarek@ napisał(a):koło napędowe jest ze sprzęgłem alternatora jako całość
Dokładnie dwa w jednym <lol>
Jarek@ napisał(a): jaki jest orientacyjny koszt tych części
Własnie zamowiłem dla klienta , cena jak za coś tak małego dosc sporawa 930 zł. Zamiennika do szostki nie ma .( jeszcze )

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:58
przez cool_mario
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=356440539

jak to jest to co Tobie Jarek@ jest potrzebne :D to kiedyś przy okazji wpadnę na flachę :]