Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez Enduro » 1 lut 2013, 16:48

Yackoba napisał(a):.., jaki jest klucz do odkrecania sprzegielka alternatora, ...

no jest raczej niestandartowy i wiele warsztatow itp. takiego nie posiada..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Yackoba » 1 lut 2013, 17:00

wiem że jest niestandardowy , czytałem już o tym , chciałbym sam to wymienić lecz wolałbym się przygotować i go np. kupić ,jak ktoś ma dostęp tego klucza prosze o wskazówki , na allegro jest kilka zestawów kluczy do alternatorów , sa również pojedyncze klucze ,prosze o wskazówki.
Pozdrawiam Jacek
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez borowa » 1 lut 2013, 19:55

Tu masz zdjęcie tego klucza viewtopic.php?f=122&t=99103&p=1722482#p1722482 Moze ktoś będzie wiedział jaki jest rozmiar lub oznaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Postprzez Yackoba » 2 lut 2013, 15:49

dzięki kolego za naprowadzenie, wie ktoś ile zębów ma ten klucz i jaki rozmiar? Na allegro w sprzedaży są 2 rodzaje kluczy na 31 oraz 33 zęby. Proszę o podpowiedz ponieważ nie uśmiecha mi się inwestować w cały zestaw za 100 zł,pojedynczy klucz to wydatek około 25 zł.

Pozdrawiam Jacek
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez marcinmusial20 » 25 lut 2013, 21:13

Witam serdecznie mam pytanie. Jest moze jakis krotszy pasek wielorowkowy dla mazdy 6 2.0 diesel 136KM tak zeby ominac sprężarke klimatyzacji tak z ciekawosci pytam
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez Riki » 26 lut 2013, 00:59

Rozmiar 8PK1170
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marcinmusial20 » 26 lut 2013, 11:47

i mógłym w taki sposób przejechać kilkaset kilometrów??
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez lukasrap » 8 sie 2014, 21:36

Odświeżam temat z takim przykladem i pytaniem. Przejechałem w niedziele 980 km, było dosc gorąco, na autostradzie prawie cały czas 130-150. Wszystko było ok, ale w poniedziałek rano odpalam auto i dziwne metaliczne stukanie mam w okolicach rozrządu. Co najdziwniejsze, jest ono słyszalne tylko na zimnym silniku, po 4,5 minutach jazdy hałas ustaje. Do tego jest on tylko podczas przyspieszania czy dodawania gazu. Jak sie kula na luzie, to nic nie słychac.
Zastanawiam sie czy to moze byc wina jakiejs rolki? Napinacz? Pasek? Czy jest to mozliwe tylko na zimnym silniku?
Jak pogoda sie poprawi to postaram sie to nagrac, bo poki co leje :|

Bede wdzieczny za podpowiedz.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Kira2034 » 15 wrz 2014, 21:51

lukasrap

Mam podobnie i zacząłem już grzebać przy rolkach <faja> (napinacz i rolka prowadząca ) i okazało się że mam jedno łożysko zajechane (w rolka prowadząca) no i chciałem też wymienić w napinaczu przy okazji i się okazało że nie mogę bo łożysko zostało zalane plastikiem <płacze> ale już znalazłem nowy napinacz koszt około 250zł nowy <jupi> też zalecam wymienić Pasek klinowy wielorowkowy jak się ma rozkręcone wszystko czemu nie
jutro napiszę jak mi poszło no i może zrobię zdjęcia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 18:16
Posty: 5 (1/0)
Skąd: z Opola
Auto: Mazda 6 Sedan Benzyna 2.0 147KM 2005r.

Postprzez lukasrap » 17 wrz 2014, 16:44

A powiedz mi jak z dojsciem... Rozumiem ze od strony koła doszedles. Da sie bez podnoszenia albo opuszczania silnika? Sam to robiłes czy zleciłes?
Ja narazie czekam na info ile bedą w NL czesci kosztowac. Poki co kazalem mechanikowi sprawdzic ile bedzie kosztowal pasek, rolka prowadząca i rolka alternatora. Napinacz to koszt okolo 130 euro... Wiec zastanawiam sie nad nim. Zobaczymy jak rozbierze w jakim jest stanie napinacz.
Tez zastanawialem sie nad wymianą samych łozysk, ale cena rolki prowadzącej calej nie jest zbyt duza, wiec chyba wymienie calosc zamiast bawic sie wymiane łozysk. No ale jeszcze zobacze. Czekam na info i zdjecia.. Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Kira2034 » 1 paź 2014, 17:46

Sorry że nie napisałem od razu <glupek2>
A więc sam to zrobiłem było ciasno i to bardzo ale klika latarek i się wszystko widzi wymieniłem łożysko w lorce prowadzącej a łożysko w napinaczu nasmarowałem ciśnieniowo bo się okazuje że nie da się je wymienić jest ryzyko że pięknie bo łożysko jest zalane plastikiem do ściągnięcia paska są potrzebne dwie osoby jedna osoba napina napinacz a druga ściąga pasek ile co mnie kosztowało
Pasek 68zł
łożysko 15zł
smar miałem i klei do śrub może kosztuje maks 6zł
nie jestem mechanikiem ale czas jaki potrzebowałem to około 5 godzin <faja>
Sorry za jakość zdjęć ale telefon miałem ze smaru :]

Dopisano 1 paź 2014, 17:50:

lukasrap napisał(a):A powiedz mi jak z dojsciem... Rozumiem ze od strony koła doszedles. Da sie bez podnoszenia albo opuszczania silnika? Sam to robiłes czy zleciłes?
Ja narazie czekam na info ile bedą w NL czesci kosztowac. Poki co kazalem mechanikowi sprawdzic ile bedzie kosztowal pasek, rolka prowadząca i rolka alternatora. Napinacz to koszt okolo 130 euro... Wiec zastanawiam sie nad nim. Zobaczymy jak rozbierze w jakim jest stanie napinacz.
Tez zastanawialem sie nad wymianą samych łozysk, ale cena rolki prowadzącej calej nie jest zbyt duza, wiec chyba wymienie calosc zamiast bawic sie wymiane łozysk. No ale jeszcze zobacze. Czekam na info i zdjecia.. Pzdr.

Jeżeli wystarczy ci wymienić rolkę w napinaczu to polecam tą stronę często tam kupuje cześć a rolka kosztuje tam 29zł netto
http://motoneo.pl/czesci-mazda/mazda-6_ ... wego/#cont
Załączniki
DSC_0112.JPG
Rolka prowadząca
DSC_0119.JPG
Zlecam użycie kleju przeciw wykręcaniu się śrub
DSC_0120.JPG
Łożysko 6203
DSC_0125.JPG
Rolka od napinacza jak widać łożysko jest zalane plastikiem
DSC_0126.JPG
Do wyczyszczenia z smaru użyłem rozpuszczalnika
DSC_0131.JPG
Żeby odkręcić rolkę klecimy kluczem w lewo czyli przeciwny ruch skazówek
DSC_0127.JPG
Przy zakładaniu paska zrobiłem małą dźwignie
DSC_0129.JPG
Do napinacza jest potrzebny klucz 14 a do lorki 10
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 18:16
Posty: 5 (1/0)
Skąd: z Opola
Auto: Mazda 6 Sedan Benzyna 2.0 147KM 2005r.

Postprzez lukasrap » 1 paź 2014, 18:18

Super fotorelacja. Dziekuje bardzo :) Ja niestety nie mam tego komfortu bo mieszkam za granicą i z dostepnoscią wszystkiego jestem ograniczony. Rowniez z dobrym mechanikiem.
Czesci zamawiam z Polski od siebie z miasta, od znajomego ze sklepu, czesci odbierze mama i mi wysle paczką. Tutaj za komplet czesci zawolali mi 300 euro + 90 euro wymiana. Wiec chodziaz na czesciach zamierzam zaoszczedzic.
Co do czesci to tak. Na pewno rolka prowadząca i pasek jest jeden. To i to kosztuje okolo 70 zł. Ale mowisz, ze moze byc w rolce prowadzącej wymieniona same lozysko. To fajnie. Ja jeszcze oprocz tego musze chyba zamowic rolke od alternatora. Ale mam problem bo są dwa rodzaje tych sprzegiełek i nie wiem ktore :( Napinaczy tez są 2 rodzaje, jeden za 260 zl, drugi za 360 zl. Ale tak jak mowisz, moze warto wziąsc samą rolke za te 29 zl. :) Tez jest wyjscie. :)

I teraz kolejne pytanie do Ciebie.
Czy masz moze wymiary tego lozyska co wchodzi do rolki prowadzącej? Wymiary, moze jakis nr katalogowy?
Czy ruszales moze sprzegielko od alternatora? Domyslam sie ze nie, bo chyba tam potrzebny jest specjalny klucz, no ale pytam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Kira2034 » 1 paź 2014, 19:57

Łożyska moją numer 6203 z osłoną silikonową i jest w rolce prowadzącej i napinaczu a co do a alternatora nie wymieniałem jeszcze takie potrzeby nie mam ale jak twój mechanik będzie zmieniał pasek to bym go poprosił żeby spisał oznaczenia tego sprzęgła a ty go zamówisz i jak bedzie znów auto u mechanika to go od razu każ wymienić

Dopisano 1 paź 2014, 20:09:

Sprawdziłem sprzęgło alternatora w hurtowni wymiar wewnętrzny musi być 17mm a zewnętrzna waha się
pomiędzy 48,9mm do nawet 59mm ale te różnice niweluje napinacz ;)

Dopisano 1 paź 2014, 20:13:

A tak wygląda klucz do sprzęgła alternatora cena 20zł
Załączniki
pol_pl_KLUCZ-DO-SPRZEGIELKA-ALTERNATORA-BOSCH-VW-AUDI-2029_2.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 18:16
Posty: 5 (1/0)
Skąd: z Opola
Auto: Mazda 6 Sedan Benzyna 2.0 147KM 2005r.

Postprzez LesBourgeois » 10 paź 2014, 15:25

Witam,
miesiąc temu wymieniłem napinacz paska wielorowkowego z paskiem.Od momentu założenia paska minął tydzień i pasek znów zaczyna latać ale tylko przy ruszaniu.Czy to wina części czy to inna przyczyna?
Napinacz FEBI- 710zl
Pasek BOSCH- 70zł

a może to wina rolki prowadzącej? (gdzie ona się znajduje?)
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez lukasrap » 11 paź 2014, 14:05

Duzo dales za ten napinacz. Ja sie ostatnio dowiadywalem to jeden 260 a drugi 360 zl. Roznily sie montazem. Jeden na 2 a drugi na 3 sruby. No ale nie wiem jakiej firmy. Ja wlasnie mam auto na podnosniku, czekam az czesci przyjda w niedziele z Polski. Myslalem ze bede mial walniete sprzegielko alternatora, a okazalo sie, ze lozysko w rolce prowadzacej i lozysko w rolce napinacza jest walniete. Sprzegielko i napinacz wygladają na ok.
Rolke prowadzacą masz obok alternatora. Nad napinaczem jest alternetor, tez proponuje sprawdzic tam sprzegielko, a obok jest rolka prowadzaca. Tam mozesz wymienic same lozysko (wtedy koszt kilkanascie zlotych), albo nową cala rolke i wtedy okolo 80 zl.

Tylko w jaki sposob Ci lata ten pasek? Pasek na rolce prowadzacej tylko sie opiera wiec nie ma to za duzego wplywu. Co innego jakbys mial halas jakis. Zreszta jaki mechanik wymienil Ci pasek i napinacz bez sprawdzenia reszty? Napinacz z tego wszystkiego jest najdrozszy, wymienia sie na koncu. Przewaznie padają albo rolki albo sprzęgielko. Jakie miales objawy walnietego napinacza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez LesBourgeois » 12 paź 2014, 13:36

poprzednio napinacz latał w górę i w dół bardzo mocno no i rzęził.Wymiane zrobiłem w serwisie mazdy ale na własnych częściach bo napinacz mieli za 1700zł.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez Kira2034 » 18 paź 2014, 17:02

Myśle że może to być jakieś luz przy któryś kole jakaś śruba się od luzowała a jeżeli auto było u mechanika jedz jak najszybciej i zgłoś reklamacje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 18:16
Posty: 5 (1/0)
Skąd: z Opola
Auto: Mazda 6 Sedan Benzyna 2.0 147KM 2005r.

Postprzez LesBourgeois » 11 lis 2014, 18:20

Kira2034 napisał(a):Myśle że może to być jakieś luz przy któryś kole jakaś śruba się od luzowała a jeżeli auto było u mechanika jedz jak najszybciej i zgłoś reklamacje


Bylem u mechanika i stwierdzil ze rolki,sprzeglo alternatora i napinacz jest ok.
A jak ruszam nadal slychac stukot od strony napinacza. Czy jest mozliwosc ze napinacz ktory kupilem co prawda dla mazda 5 ale niby powinien wymiarami pasowac do mojej 6stki w miejscu montazu moga wystepowac luzy?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez samson22 » 11 lis 2014, 19:18

Bylem u mechanika i stwierdzil ze rolki,sprzeglo alternatora i napinacz jest ok.


Sprawdzali łożysko alternatora?

Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez LesBourgeois » 11 lis 2014, 21:07

Wiem ze sprawdzali rolke.
Ale ja naprzyklad slysze ze rolka od alternatora szumi
Ostatnio edytowano 11 lis 2014, 21:33 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6