Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez bednarsms » 7 kwi 2012, 11:52

w mojej mazdzie pasek piszczy i szumi jak cholera. Wydaje mi sie ze będę musiał wszystko wymienić, ale to dopiero w poniedziałek. muszę zrobic jakies 500 km na tym pisku :/ jak myslicie wytrzyma to wszystko ? a jak nie to co moze sie stac jak np pasek peknie albo jakas rolka całkowicie nawali ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2011, 23:20
Posty: 5
Skąd: głogów
Auto: Mazda 6 rocznik 2003
disel 121 KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 kwi 2012, 14:40.
Powód: zdublowany post

Postprzez klajgus » 8 kwi 2012, 13:53

marchew6260 napisał(a): Chcę wymienić pasek osprzętu silnika (wielorowkowy) oraz pozostałe elementy tzn rolkę prowadzącą (kierunkową) oraz napinacz (lub jeśli jest to możliwe to samą rolkę napinacza). Ktoś wie i może mi podpowiedzieć czy można tylko rolkę kupić?


Ja właśnie w ubiegłym tygodniu wymieniłem komplet, co do rolek to u mnie rolka prowadząca była metalowa i wymieniłem w niej tylko łożysko (popularny rozmiar, był już podawany na forum) co do napinacza to aso mazdy twierdzi ze trzeba wymienić kompletny napinacz , jednak w intercarsie można kupić sama rolkę, ale żeby było śmiesznie to w wyszukiwarce pod mazda nie ma tej rolki ale jak wbijesz forda mondeo MK3 z 2.0 benzyna to rolka jest dostępna i jest nawet napisane ze pasuje do mazdy 6 :D nr. tej rolki to E2G5252BTA a koszt około 80zl.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez siemek55 » 10 kwi 2012, 11:01

Ale wymieniasz tylko rolkę napinacza, a sam napinacz pozostaje stary. Nie wydaje ci się ze napinacz nie będzie już spełniał w 100% swojego zadania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez klajgus » 10 kwi 2012, 21:38

na napinaczu masz "znaki" odpowiedniego napięcia paska, jeśli tam jest w normie to napinacz jest OK :)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Kai. » 3 lip 2012, 16:20

Wiecie może, której firmy pasek wieloklinowy wybrać?
Contitech (100zł), Dayco(60zł) czy może oryginał (166zł)?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez mariobr1 » 25 lip 2012, 01:27

Witam wszystkich a moderatora prosze o niewywalanie posta :–), zdecydowałem się zapytać, bo większość postów jest o samochodach z silnikami diesla

W mojej nieszczęsnej Maździnie czas już wymienić rolki od paska (wszystko wydało się podczas wymiany paska – luzy i bicia)
Przebrnąłem przez wszystkie posty w tym wątku ale dalej nie mam pewności co zakupić
mazda 6 2,0 benzyna 147 km rok 2006 (klima , alternator etc )
Jakie łozysko zakupić do rolki napinacza a jakie do prowadzącej ?

Jeśli z jakiś powodów operacja wymiany łożysk jest niemożliwa ( ktos pisał, ze da się tylkow dieslu) to jakie rolki mogą pełnić rolę zamienników ( marka i model samochodu)
Proszę o informację syntetyczną, gdyż szczątkowe dane w różnych postach nie dają pewności czy aby wszysko poprawnie zrozumiałem.
Urlopowy wyjazd za pasem , więc proszę o szybką odpowiedź
mariobr1
 

Postprzez dobrzyn22 » 25 lip 2012, 09:40

mariobr1 napisał(a):moderatora prosze o niewywalanie posta :–)

jak nie ma wyraźnych powodów do wywalania, to czemu miałbym to robić ?? :P
dział OK, pytanie też <spoko>

proszę o szybką odpowiedź

każdy o taką prosi ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ciekma85@gmail.com » 30 lip 2012, 09:34

U mnie Od jakiegos czasu wystepuja takie same objawy wymienilem juz lozyska w ralce napinajacej i prowadzacej jutro Mazda jedzie do mechanika w celu wymiany sprzegla alternatora
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 12:05
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km
2003r

Postprzez Enduro » 30 lip 2012, 12:35

a napinacz ?
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kov89 » 1 sie 2012, 18:13

witam,
mam też te denerwujące stukanie, wymieniłem caly rozrząd (łańcuch, napinacz i sanki) a stukanie dalej słychać. jakies opcje??
Początkujący
 
Od: 30 paź 2011, 12:22
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez Hubix » 17 paź 2012, 20:22

Witam

Zmieniałem rozrząd, i przy okazji pasek wielorowokowy.

Mechanik zaznaczył iż do wymiany mam:

-Rolkę napinającą oraz rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy.


Czy wystarczy i czy się da w tych rolkach wymienić same łożyska ?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 17 paź 2012, 23:03

hmm gdzieś o tym było, że ktoś wymieniał( z powodzeniem) same łożyska...jak znajdę to podrzucę link

EDIT( jakie to oczywiste ;) ) :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=38223
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 18 paź 2012, 00:10

Hubix napisał(a):Rolkę napinającą oraz rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy.


wystarczy zmienić łożyska, jak dobrze pamietam o tej godzinie to
w rolce prowadzącej masz 6303 2 szt
w rolce napinacza 6203 1szt
pod warunkiem że rolki proste bo już rozne widziałem <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 23 paź 2012, 22:19

kov89 tu poruszamy temat paska napędu osprzętu a nie rozrządu.

U mnie oryginalny pasek szumiał. Mechanik podczas wymiany rozrządu zalecił aby również wymienić pasek wielorowkowy.

Kupiłem DAYCO wzmacniany za 43zł Szumi jeszcze bardziej jak stary oryginał. Szum zagłusza pracę silnika, serio :P

Zalecił również wymianę rolki prowadzącej i napinającej. Kupiłem już łożyska firmy FAG.

Dam znać czy pomogło czy ten pasek to taki bubel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Zigi86 » 24 paź 2012, 12:35

mariobr1 napisał(a):Witam wszystkich a moderatora prosze o niewywalanie posta :–), zdecydowałem się zapytać, bo większość postów jest o samochodach z silnikami diesla

W mojej nieszczęsnej Maździnie czas już wymienić rolki od paska (wszystko wydało się podczas wymiany paska – luzy i bicia)
Przebrnąłem przez wszystkie posty w tym wątku ale dalej nie mam pewności co zakupić
mazda 6 2,0 benzyna 147 km rok 2006 (klima , alternator etc )
Jakie łozysko zakupić do rolki napinacza a jakie do prowadzącej ?

Jeśli z jakiś powodów operacja wymiany łożysk jest niemożliwa ( ktos pisał, ze da się tylkow dieslu) to jakie rolki mogą pełnić rolę zamienników ( marka i model samochodu)
Proszę o informację syntetyczną, gdyż szczątkowe dane w różnych postach nie dają pewności czy aby wszysko poprawnie zrozumiałem.
Urlopowy wyjazd za pasem , więc proszę o szybką odpowiedź


Podbije post kolegi, bo sam mam teraz taki dylemat, odpowie ktoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez nawo » 29 paź 2012, 17:12

Witam mam podobny problem . Rano gdy silnik jest zimny występuje takie świergolenie. Rolka napinająca podskakuje. Wszystko uspokaja się gdy wcisnę sprzęgło nawet gdy silnik jest zimny. . Mam pytanie co mogło pójść sptzęgiełko roka prowadząca czy też napinacz. Gdy silnik już trochę popracuje nie słychać żadnych odgłosów. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 20:56
Posty: 8
Skąd: Gdzieś w Bieszczadach
Auto: M 6 GY 136KM

Postprzez sowikPL » 5 sty 2013, 17:07

Witam
U mnie pojawiło sie piszczenie na zimnym silniku, poszedłem za radą chłopakow z forum i wymieniłem łożyska na rolkach paska no ale nie pomogło, a czym dłuzej postoi na mrozie bez ruchu to piszczenie jest głosniejsze i dłuże trwa. Może ktos doradzi gdzie dalej szukac będe bardzo wdzieczny za rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez borowa » 9 sty 2013, 22:49

Możesz mieć tez do wymiany sprzęgło alternatora i pasek. Ono potrafi tak hałasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Postprzez Yackoba » 1 lut 2013, 16:32

witam , mam pytanie , jaki jest klucz do odkrecania sprzegielka alternatora, bede probowal sam wzmienic wiec prosze o podpowiedz lub link do aukcji z kluczem .
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6