Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez kolec » 3 gru 2011, 10:04

Tak to jest jeśli w porę nie zajrzy się na forum... Ostatnio dobiegły mnie spod maski niepokojące dźwięki. Mechanik zdjął pasek i od razu stwierdził że do wymiany jest napinacz paska klinowego. Gruchotał jak zimny diesel. Proponował również wymianę rolki ale jak się nią zakręciło to zachowywała się cicho miała może bardzo słabo wyczuwalny luz. Stwierdziłem ze nie wymieniam jej bo ten p******* napinacz kosztował 640 zł w oryginale a rolka prawie 400 zł. Po wymianie okazało się ze jest cicho ale na drugi dzień dźwięk powrócił nieco mniej słyszalny. Podejrzewam że jednak ta rolka jest do wymiany. Potwierdźcie mi tylko proszę czy te łożyska które są w rolce mają nr 6303 i czy na pewno można to wymienić i będzie gitara. Mazda 6 1,8 benzyna
Początkujący
 
Od: 18 lut 2011, 10:15
Posty: 10
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 1.8 2002 r.

Postprzez Janusz626 » 8 gru 2011, 17:10

Czy awarie napinacza paska alternatora a raczej jego zużycie zależne są tylko od przebiegu auta ??

i czy najpierw odzywa się napinacz później sprzęgło alternatora czy może odwrotnie ??

a może jest tak że łożysko rolki siada już jak napinacz skacze jak opętany ze względu zużytego sprzęgła alternatora ??

Mylę jednak że jak naprawiać to całość razem z paskiem by zaoszczędzić sobie kłopotu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Kety » 9 gru 2011, 11:31

Moja ma przebieg 250tys. Pojawily sie piski wiec wymienilem alternator z kolem pasowym (stare kolo krecilo sie troche ciezej niz w nowe). Wymienilem tez pasek i piski znikly. Ciekaw jestem tylko na jak dlugo zapanowala bloga cisza bo na rolce napinajacej wyczulem tez delikatny luz, tzn. mozna nim bylo lekko ruszac na boki ale kreci sie bez zarzutu. Jak pojawia sie piski to wymienie te lozyska i dam znac na forum :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez SantaCruz » 9 gru 2011, 14:53

mam to samo niestety co sporo osób w tym wątku:/ koledzy, powiedzcie czy coś takiego będzie ok – rolka napinacza paska???
Początkujący
 
Od: 21 sty 2011, 17:27
Posty: 19
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DI 2005 r.

Postprzez eszo67 » 9 gru 2011, 16:19

SantaCruz z opisu twojego profilu wynika ze masz klekota ata rolka jest do benzynki :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez mazi2280 » 4 sty 2012, 10:27

Witam.
Może ktoś z kolegów podać konkretne nr. łożysk lub całych rolek przy wymianie paska wielorowkowego.
Jak wygląda przebieg wymiany, może jakieś fotorelacje? Czy ktoś regenerował alternator samodzielnie?
Wszelkie info miło widziane.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez Wojtek » 4 sty 2012, 16:55

mazi2280 napisał(a):Może ktoś z kolegów podać konkretne nr. łożysk lub całych rolek przy wymianie paska wielorowkowego.
Jak wygląda przebieg wymiany, może jakieś fotorelacje?

juz Grucha podal Tobie wskazowke...
dzial diesel MZR-CD
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez majron » 18 sty 2012, 10:42

Witam,
podpinam się pod ten wątek :) Stwierdziłem, że najlepiej pasuje do mojego pytania. Mianowicie na filmie poniżej, tak gdzieś od połowy słychać takie specyficzne ciche "chrobotanie". Proszę uważnie się wsłuchać :) Film nakręcony od strony rozrządu przy alternatorze... Czy ktoś z doświadczonych forumowiczów miał podobny dźwięk i po wymianie właśnie czego dokładnie, paska, łożyska dźwięk ustąpił? A może to coś zupełnie innego?
Proszę o pomoc :)


http://www.youtube.com/watch?v=tcn8kqcuFEc
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez bartek124l » 19 sty 2012, 12:16

Witam. Problem z paskiem mam od roku. Piszczal mi kiedys od czasu do czasu. Wyczytalem ze nalezy wymienic na oryginalny tak tez zrobilem. Po wymianie zakupionego paska w ASO szlak jasny mnie trafil. Teraz piszczy caly czas jak tylko odpale minie 3 min i swiergoli jak stary grat. Podczas jazdy tak samo. Dostanie wilgoci albo poleje go woda cisza na minute. Co wymienic koledzy pomóżcie. Bylem u 3 mechanikow kazdy inna bajka wiec jak sam tego nie zrobie to raczej chleba z tego nie bedzie. Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 23:33
Posty: 8
Skąd: DBL
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r

Postprzez Riki » 19 sty 2012, 13:11

Zdejmij pasek, przy okazji obsłuchaj rolki.
Jak pasek OE świszczy – lepszego nie kupisz, ew. BANDO (OEM) ale jak jest nowy to po co zmieniać.

mazi2280 napisał(a):Czy ktoś regenerował alternator samodzielnie?

rolkę? nie widziałem dobrze zregenerowanego kółka alternatora. Starczają.... do bramy.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bartek124l » 19 sty 2012, 13:34

To co znalazlem w dziale diesel to lozyska 6203 i indeksem C3. Chcialbym kupic je dzisiaj zeby jutro sie wziac za rozkrecanie i wymiane. 2 sztuki ida takie? Trzeciego nie moge znalesc nr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 23:33
Posty: 8
Skąd: DBL
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r

Postprzez marchew6260 » 19 sty 2012, 19:14

Mam identyczny dźwięk jak kolega który umieścił filmik. Dzieję się to od kilku tygodni i tez jestem zaniepokojony. Dodam iż mam silnik benzynowy 1.8

Spróbuję wymienić najpierw łożysko w napinaczu oraz pasek a jak już będę miał rozebrane wszystko to sprawdzę resztę elementów.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2008, 14:16
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Okolice Wrocławia
Auto: Mazda 6 GG 1,8 16 V (L8)

Postprzez Grzyby » 20 sty 2012, 01:16

marchew6260 napisał(a):Spróbuję wymienić najpierw łożysko w napinaczu oraz pasek

Ale że jaki pasek i jaki napinacz?
Masz to w benzyniaku?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Kety » 20 sty 2012, 13:12

bartek124l napisał(a):Trzeciego nie moge znalesc nr

Zle szukales :p Wchodza 2 szt. 6303 i 1 szt. 6203
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez marchew6260 » 20 sty 2012, 13:59

Przepraszam za trochę chaotyczny i błędny opis.

Chodzi mi o pasek od osprzętu silnika (wspomaganie, klima, alternator) i napinacz do niego. Nie mogę znaleźć nigdzie jakiegoś rysunku który pokazywałby dokładnie co w którym miejscu jest. Wiem, że na tym pasku jest klima, wspomaganie, alternator, widzę też jakąś "rolkę" (bez rowków na pasek) ale jest tam jeszcze kilka kółek/rolek i nie wiem do czego konkretnie są (domyślam się ale bez rysunku nie mam pewności). Czy alternatorem ustawia się naciąg tego paska? Jak to właśnie wygląda w benzynie 1.8 ? Przy wymianie paska wielorowkowego "osprzętu" co należny jeszcze wymienić?

Po dłuższym nasłuchiwaniu moich objawów dostrzegłem, że ten hałas dochodzi od koła klimy. Po wymianie czynnika którego "fachowcy" nabili za dużo sprężarka włączała się i wyłączała i powodowało to duże obciążenia silnika które odczuwałem podczas jazdy. Po powrocie do warsztatu gdzie nabijali czynnik został on wyciągnięty i nabity ponownie w odpowiedniej dawce. I od tamtej pory zaczęło się robić tam coraz głośniej.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2008, 14:16
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Okolice Wrocławia
Auto: Mazda 6 GG 1,8 16 V (L8)

Postprzez majron » 9 lut 2012, 10:50

Witam,

panowie jak już wcześniej pisałem, też mam taki dziwny dźwięk przy tym pasku. Dużo z Was pisze, że można go ściągnąć, aby sprawdzić czy dźwięk nadal występuje. Faktycznie na spokojnie mogę zdjąć ten pasek i uruchomić silnik? Ten pasek spokojnie schodzi z rolek? Czy jeszcze coś ciekawe trzeba zrobić?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez marchew6260 » 13 mar 2012, 02:26

Witam. Mam Mazdę 6 1.8 2004 rok z klimą. Chcę wymienić pasek osprzętu silnika (wielorowkowy) oraz pozostałe elementy tzn rolkę prowadzącą (kierunkową) oraz napinacz (lub jeśli jest to możliwe to samą rolkę napinacza). Ktoś wie i może mi podpowiedzieć czy można tylko rolkę kupić?
Wystarczy, że zakupię takie rzeczy jak w linkach:

PASEK WIELOROWKOWY

ROLKA PROWADZĄCA

ROLKA NAPINACZA


Posiada ktoś może zdjęcie lub schemat układu "napędu osprzętu silnika"?
Może ktoś wymieniał ten pasek sam i jest w stanie opisać tę czynność?
Pozdrawiam

Edit(moderator)przeniosłem do odpowiedniego wątku-proszę używać wyszukiwania przed założeniem nowego wątku
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2008, 14:16
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Okolice Wrocławia
Auto: Mazda 6 GG 1,8 16 V (L8)

Postprzez DżodżO » 14 mar 2012, 23:50

Witam

http://www.as-pl.com/index.php?template ... 9ab3c62f11

czy powyższa niemiecka firma jest godna polecenia ??
moja Madzia potrzebuje wymiany tego sprzęgiełka na nowe
dzięki za odp.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2009, 11:29
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 2003

Postprzez banasr » 29 mar 2012, 22:40

Witam.
Jak uważacie jaka może być różnica w jakości następujących napinaczy <co?>
http://moto.allegro.pl/nowy-napinacz-paska-wieloklinowego-mazda-mpv-6-i2224002903.html
http://moto.allegro.pl/nowy-napinacz-paska-wieloklinowego-mazda-mpv-6-i2224003048.html
Różnica w cenie dość istotna.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez slawczyk » 3 kwi 2012, 13:36

Jak u większości – mam ten sam problem. Nie bawię się w wymianę łożysk, tylko od razu cały napinacz + pasek wymieniam, bo mam dobrą cenę. Do wymiany napinacza trzeba jakieś specjalne klucze itp? Może są jakieś specjalne triki przy wymianie? Oczywiście rolka prowadząca też idzie do wymiany. Koszt groszowy, a będzie spokój.

Pozdr.
http://www.olszyk.pl – Zapraszam!
Uwaga!! Rabat dla forumowiczów – podaj hasło MAZDASPEED i zobacz ile możesz zyskać! :)
Początkujący
 
Od: 30 lis 2010, 08:10
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Krosno/Rzeszów
Auto: Mazda 6 MZR-CD TOP Sport Exclusive 151KM/340Nm
626 GE 2.0 16V + LPG
FZS600 Fazer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6