Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?
Tak to jest jeśli w porę nie zajrzy się na forum... Ostatnio dobiegły mnie spod maski niepokojące dźwięki. Mechanik zdjął pasek i od razu stwierdził że do wymiany jest napinacz paska klinowego. Gruchotał jak zimny diesel. Proponował również wymianę rolki ale jak się nią zakręciło to zachowywała się cicho miała może bardzo słabo wyczuwalny luz. Stwierdziłem ze nie wymieniam jej bo ten p******* napinacz kosztował 640 zł w oryginale a rolka prawie 400 zł. Po wymianie okazało się ze jest cicho ale na drugi dzień dźwięk powrócił nieco mniej słyszalny. Podejrzewam że jednak ta rolka jest do wymiany. Potwierdźcie mi tylko proszę czy te łożyska które są w rolce mają nr 6303 i czy na pewno można to wymienić i będzie gitara. Mazda 6 1,8 benzyna
- Od: 18 lut 2011, 10:15
- Posty: 10
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 1.8 2002 r.
Czy awarie napinacza paska alternatora a raczej jego zużycie zależne są tylko od przebiegu auta
i czy najpierw odzywa się napinacz później sprzęgło alternatora czy może odwrotnie
a może jest tak że łożysko rolki siada już jak napinacz skacze jak opętany ze względu zużytego sprzęgła alternatora
Mylę jednak że jak naprawiać to całość razem z paskiem by zaoszczędzić sobie kłopotu.
i czy najpierw odzywa się napinacz później sprzęgło alternatora czy może odwrotnie
a może jest tak że łożysko rolki siada już jak napinacz skacze jak opętany ze względu zużytego sprzęgła alternatora
Mylę jednak że jak naprawiać to całość razem z paskiem by zaoszczędzić sobie kłopotu.
Moja ma przebieg 250tys. Pojawily sie piski wiec wymienilem alternator z kolem pasowym (stare kolo krecilo sie troche ciezej niz w nowe). Wymienilem tez pasek i piski znikly. Ciekaw jestem tylko na jak dlugo zapanowala bloga cisza bo na rolce napinajacej wyczulem tez delikatny luz, tzn. mozna nim bylo lekko ruszac na boki ale kreci sie bez zarzutu. Jak pojawia sie piski to wymienie te lozyska i dam znac na forum
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
mam to samo niestety co sporo osób w tym wątku:/ koledzy, powiedzcie czy coś takiego będzie ok – rolka napinacza paska???
- Od: 21 sty 2011, 17:27
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 DI 2005 r.
Witam.
Może ktoś z kolegów podać konkretne nr. łożysk lub całych rolek przy wymianie paska wielorowkowego.
Jak wygląda przebieg wymiany, może jakieś fotorelacje? Czy ktoś regenerował alternator samodzielnie?
Wszelkie info miło widziane.
Pozdrawiam
Może ktoś z kolegów podać konkretne nr. łożysk lub całych rolek przy wymianie paska wielorowkowego.
Jak wygląda przebieg wymiany, może jakieś fotorelacje? Czy ktoś regenerował alternator samodzielnie?
Wszelkie info miło widziane.
Pozdrawiam
- Od: 31 paź 2009, 11:46
- Posty: 33
- Skąd: Ripon
- Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM
mazi2280 napisał(a):Może ktoś z kolegów podać konkretne nr. łożysk lub całych rolek przy wymianie paska wielorowkowego.
Jak wygląda przebieg wymiany, może jakieś fotorelacje?
juz Grucha podal Tobie wskazowke...
dzial diesel MZR-CD
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam,
podpinam się pod ten wątek Stwierdziłem, że najlepiej pasuje do mojego pytania. Mianowicie na filmie poniżej, tak gdzieś od połowy słychać takie specyficzne ciche "chrobotanie". Proszę uważnie się wsłuchać Film nakręcony od strony rozrządu przy alternatorze... Czy ktoś z doświadczonych forumowiczów miał podobny dźwięk i po wymianie właśnie czego dokładnie, paska, łożyska dźwięk ustąpił? A może to coś zupełnie innego?
Proszę o pomoc
http://www.youtube.com/watch?v=tcn8kqcuFEc
podpinam się pod ten wątek Stwierdziłem, że najlepiej pasuje do mojego pytania. Mianowicie na filmie poniżej, tak gdzieś od połowy słychać takie specyficzne ciche "chrobotanie". Proszę uważnie się wsłuchać Film nakręcony od strony rozrządu przy alternatorze... Czy ktoś z doświadczonych forumowiczów miał podobny dźwięk i po wymianie właśnie czego dokładnie, paska, łożyska dźwięk ustąpił? A może to coś zupełnie innego?
Proszę o pomoc
http://www.youtube.com/watch?v=tcn8kqcuFEc
- Od: 22 kwi 2011, 21:06
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław/Olsztyn
- Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)
Witam. Problem z paskiem mam od roku. Piszczal mi kiedys od czasu do czasu. Wyczytalem ze nalezy wymienic na oryginalny tak tez zrobilem. Po wymianie zakupionego paska w ASO szlak jasny mnie trafil. Teraz piszczy caly czas jak tylko odpale minie 3 min i swiergoli jak stary grat. Podczas jazdy tak samo. Dostanie wilgoci albo poleje go woda cisza na minute. Co wymienic koledzy pomóżcie. Bylem u 3 mechanikow kazdy inna bajka wiec jak sam tego nie zrobie to raczej chleba z tego nie bedzie. Pozdrawiam
- Od: 12 sty 2011, 23:33
- Posty: 8
- Skąd: DBL
- Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r
Zdejmij pasek, przy okazji obsłuchaj rolki.
Jak pasek OE świszczy – lepszego nie kupisz, ew. BANDO (OEM) ale jak jest nowy to po co zmieniać.
rolkę? nie widziałem dobrze zregenerowanego kółka alternatora. Starczają.... do bramy.
Jak pasek OE świszczy – lepszego nie kupisz, ew. BANDO (OEM) ale jak jest nowy to po co zmieniać.
mazi2280 napisał(a):Czy ktoś regenerował alternator samodzielnie?
rolkę? nie widziałem dobrze zregenerowanego kółka alternatora. Starczają.... do bramy.
To co znalazlem w dziale diesel to lozyska 6203 i indeksem C3. Chcialbym kupic je dzisiaj zeby jutro sie wziac za rozkrecanie i wymiane. 2 sztuki ida takie? Trzeciego nie moge znalesc nr.
- Od: 12 sty 2011, 23:33
- Posty: 8
- Skąd: DBL
- Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r
Mam identyczny dźwięk jak kolega który umieścił filmik. Dzieję się to od kilku tygodni i tez jestem zaniepokojony. Dodam iż mam silnik benzynowy 1.8
Spróbuję wymienić najpierw łożysko w napinaczu oraz pasek a jak już będę miał rozebrane wszystko to sprawdzę resztę elementów.
Spróbuję wymienić najpierw łożysko w napinaczu oraz pasek a jak już będę miał rozebrane wszystko to sprawdzę resztę elementów.
marchew6260 napisał(a):Spróbuję wymienić najpierw łożysko w napinaczu oraz pasek
Ale że jaki pasek i jaki napinacz?
Masz to w benzyniaku?
bartek124l napisał(a):Trzeciego nie moge znalesc nr
Zle szukales :p Wchodza 2 szt. 6303 i 1 szt. 6203
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Przepraszam za trochę chaotyczny i błędny opis.
Chodzi mi o pasek od osprzętu silnika (wspomaganie, klima, alternator) i napinacz do niego. Nie mogę znaleźć nigdzie jakiegoś rysunku który pokazywałby dokładnie co w którym miejscu jest. Wiem, że na tym pasku jest klima, wspomaganie, alternator, widzę też jakąś "rolkę" (bez rowków na pasek) ale jest tam jeszcze kilka kółek/rolek i nie wiem do czego konkretnie są (domyślam się ale bez rysunku nie mam pewności). Czy alternatorem ustawia się naciąg tego paska? Jak to właśnie wygląda w benzynie 1.8 ? Przy wymianie paska wielorowkowego "osprzętu" co należny jeszcze wymienić?
Po dłuższym nasłuchiwaniu moich objawów dostrzegłem, że ten hałas dochodzi od koła klimy. Po wymianie czynnika którego "fachowcy" nabili za dużo sprężarka włączała się i wyłączała i powodowało to duże obciążenia silnika które odczuwałem podczas jazdy. Po powrocie do warsztatu gdzie nabijali czynnik został on wyciągnięty i nabity ponownie w odpowiedniej dawce. I od tamtej pory zaczęło się robić tam coraz głośniej.
Chodzi mi o pasek od osprzętu silnika (wspomaganie, klima, alternator) i napinacz do niego. Nie mogę znaleźć nigdzie jakiegoś rysunku który pokazywałby dokładnie co w którym miejscu jest. Wiem, że na tym pasku jest klima, wspomaganie, alternator, widzę też jakąś "rolkę" (bez rowków na pasek) ale jest tam jeszcze kilka kółek/rolek i nie wiem do czego konkretnie są (domyślam się ale bez rysunku nie mam pewności). Czy alternatorem ustawia się naciąg tego paska? Jak to właśnie wygląda w benzynie 1.8 ? Przy wymianie paska wielorowkowego "osprzętu" co należny jeszcze wymienić?
Po dłuższym nasłuchiwaniu moich objawów dostrzegłem, że ten hałas dochodzi od koła klimy. Po wymianie czynnika którego "fachowcy" nabili za dużo sprężarka włączała się i wyłączała i powodowało to duże obciążenia silnika które odczuwałem podczas jazdy. Po powrocie do warsztatu gdzie nabijali czynnik został on wyciągnięty i nabity ponownie w odpowiedniej dawce. I od tamtej pory zaczęło się robić tam coraz głośniej.
Witam,
panowie jak już wcześniej pisałem, też mam taki dziwny dźwięk przy tym pasku. Dużo z Was pisze, że można go ściągnąć, aby sprawdzić czy dźwięk nadal występuje. Faktycznie na spokojnie mogę zdjąć ten pasek i uruchomić silnik? Ten pasek spokojnie schodzi z rolek? Czy jeszcze coś ciekawe trzeba zrobić?
panowie jak już wcześniej pisałem, też mam taki dziwny dźwięk przy tym pasku. Dużo z Was pisze, że można go ściągnąć, aby sprawdzić czy dźwięk nadal występuje. Faktycznie na spokojnie mogę zdjąć ten pasek i uruchomić silnik? Ten pasek spokojnie schodzi z rolek? Czy jeszcze coś ciekawe trzeba zrobić?
- Od: 22 kwi 2011, 21:06
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław/Olsztyn
- Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)
Witam. Mam Mazdę 6 1.8 2004 rok z klimą. Chcę wymienić pasek osprzętu silnika (wielorowkowy) oraz pozostałe elementy tzn rolkę prowadzącą (kierunkową) oraz napinacz (lub jeśli jest to możliwe to samą rolkę napinacza). Ktoś wie i może mi podpowiedzieć czy można tylko rolkę kupić?
Wystarczy, że zakupię takie rzeczy jak w linkach:
PASEK WIELOROWKOWY
ROLKA PROWADZĄCA
ROLKA NAPINACZA
Posiada ktoś może zdjęcie lub schemat układu "napędu osprzętu silnika"?
Może ktoś wymieniał ten pasek sam i jest w stanie opisać tę czynność?
Pozdrawiam
Edit(moderator)przeniosłem do odpowiedniego wątku-proszę używać wyszukiwania przed założeniem nowego wątku
Wystarczy, że zakupię takie rzeczy jak w linkach:
PASEK WIELOROWKOWY
ROLKA PROWADZĄCA
ROLKA NAPINACZA
Posiada ktoś może zdjęcie lub schemat układu "napędu osprzętu silnika"?
Może ktoś wymieniał ten pasek sam i jest w stanie opisać tę czynność?
Pozdrawiam
Edit(moderator)przeniosłem do odpowiedniego wątku-proszę używać wyszukiwania przed założeniem nowego wątku
Witam
http://www.as-pl.com/index.php?template ... 9ab3c62f11
czy powyższa niemiecka firma jest godna polecenia
moja Madzia potrzebuje wymiany tego sprzęgiełka na nowe
dzięki za odp.
http://www.as-pl.com/index.php?template ... 9ab3c62f11
czy powyższa niemiecka firma jest godna polecenia
moja Madzia potrzebuje wymiany tego sprzęgiełka na nowe
dzięki za odp.
- Od: 25 sie 2009, 11:29
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 2003
Witam.
Jak uważacie jaka może być różnica w jakości następujących napinaczy
http://moto.allegro.pl/nowy-napinacz-paska-wieloklinowego-mazda-mpv-6-i2224002903.html
http://moto.allegro.pl/nowy-napinacz-paska-wieloklinowego-mazda-mpv-6-i2224003048.html
Różnica w cenie dość istotna.
Pozdro
Jak uważacie jaka może być różnica w jakości następujących napinaczy
http://moto.allegro.pl/nowy-napinacz-paska-wieloklinowego-mazda-mpv-6-i2224002903.html
http://moto.allegro.pl/nowy-napinacz-paska-wieloklinowego-mazda-mpv-6-i2224003048.html
Różnica w cenie dość istotna.
Pozdro
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Jak u większości – mam ten sam problem. Nie bawię się w wymianę łożysk, tylko od razu cały napinacz + pasek wymieniam, bo mam dobrą cenę. Do wymiany napinacza trzeba jakieś specjalne klucze itp? Może są jakieś specjalne triki przy wymianie? Oczywiście rolka prowadząca też idzie do wymiany. Koszt groszowy, a będzie spokój.
Pozdr.
Pozdr.
http://www.olszyk.pl – Zapraszam!
Uwaga!! Rabat dla forumowiczów – podaj hasło MAZDASPEED i zobacz ile możesz zyskać! :)
Uwaga!! Rabat dla forumowiczów – podaj hasło MAZDASPEED i zobacz ile możesz zyskać! :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6