Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?
Witajcie. Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą łożyska w rolce napinacza paska wielorowkowego? Jak zapewne wiecie, ta rolka w ASO kosztuje ponad 600 zeta i podobno nie ma żadnych zamienników, a sama rolka rzekomo jest nierozbieralna. Wiem jednak, że można wycisnąc łożysko i wcisnąc nowe. Jak to potem działa? Jest jakies ryzyko?
- Od: 17 lis 2008, 21:25
- Posty: 11
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 hatchback, 2005 CiTD 136 KM
Witaj!
Rolke napinacza mozesz nowa dostac za 99 PLN na allegro, lub w sklepach... Ostatnio kupilem taka rolke w fox.rzeszow.pl i robia wysylki nawet za granice. Prawie 700 PLN kosztuje natomiast rolka zwrotna (prowadzaca).
Rolke napinacza mozesz nowa dostac za 99 PLN na allegro, lub w sklepach... Ostatnio kupilem taka rolke w fox.rzeszow.pl i robia wysylki nawet za granice. Prawie 700 PLN kosztuje natomiast rolka zwrotna (prowadzaca).
-
ukmazia
Ja miałem ostatnio wymieniane łożyska w rolkach i jest ok. 3 sztuki łożysk firmy NTN ,wymieniane w Auto Market w Bydgoszczy
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting
Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
- Od: 13 sie 2008, 00:08
- Posty: 66
- Skąd: Janikowo
- Auto: Mazda 6
majkel37 napisał(a):Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą łożyska w rolce napinacza paska wielorowkowego?
Myjk napisał(a):PS chyba pomyliła Ci się rolka napinacza z samym napinaczem.
Kompletny rozrząd do M6 kosztuje na Allegro ~1000 zł, to jak,
w zasadzie samo łożysko, może kosztować 600?
Chyba pomylil Ci sie pasek wielorowkowy z paskiem rozrzadu ....
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Chyba pomylil Ci sie pasek wielorowkowy z paskiem rozrzadu ....
No tak . Przepraszam. Nie pierwszy i nie ostatni raz taka skucha:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58159
PS właściwie to zaraz dołączę do powyższego tematu ten wątek.
Edit, ok, połączony i wyczyszczony z wszystkich postów o rozrządzie.
Pozdor Myjk
Maciek 251 napisał(a):Przecież to najnormalniejsze łożysko 6203...jedno do napinacza i dwa do rolki prowadzącej...
Czy do napinacza w benzynce idą te sama łożyska – 3 identyczne?
rolka napinacza w benzynie jest nierozbieralna, wymienia się cały napinacz albo rolkę jeśli dostanie się zamiennik, ja zamówiłem na alledrogo rolkę od forda mondeo mk III -bardzo podobne napinacze ( INA oraz Ruville) i wymiary rolki wg producenta te same, jak przyjdzie to dam znać czy jest taka sama. tak wchodzi jedno łożysko koszt rolki do mondeo ok 40 zł
podaje numery katalogowe zamienników napinaczy do mazdy 6 benzyna silniki L8, LF oraz L3
INA – 534 0326 10
Ruville – 55289
PS. jeśli ktoś ma dostęp do części tych producentów to niech porówna czy napinacze dużo się różnią od mondeo mkIII 2.0 benzyna (CJBA/CJBB0)
INA – 534 0128 20
Ruville – 55252
i może poda przybliżone ceny tych części
podaje numery katalogowe zamienników napinaczy do mazdy 6 benzyna silniki L8, LF oraz L3
INA – 534 0326 10
Ruville – 55289
PS. jeśli ktoś ma dostęp do części tych producentów to niech porówna czy napinacze dużo się różnią od mondeo mkIII 2.0 benzyna (CJBA/CJBB0)
INA – 534 0128 20
Ruville – 55252
i może poda przybliżone ceny tych części
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
w instrukcji nie ma konkretnych informacji na ten temat, jak hałasuje albo słabo napina to się wymienia.
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
no wlasnie w instrukcji cisza na ten temat!jakie sa objawy tego halasu jest to pisk tarcie?i gdzie je mozna umiejscowic?Pytam bo u mnie po wylaczeniu silnkia slychac tarcie trwa to 2-3 sekundy,ale jest to w alternatorze nie wiem jescze co?ale bede wiedzial bo wybieram sie do mechanika!i czytajac posty wyzej zastanawiam sie czy przy okazji naprawy alternatora zrobic ten napinacz!prosze o rade
witam opisze co mi sie przytrafilo..jadac uslyszalem uderzenie, z pod auta wylecialo cos jak podkladka o srednicy3cm,okazalo sie ze pasek sie zerwal od alternatora!!i znow mazda zawiodla!dzis mechanik mi powiedzial ze koszt naprawy z robocizna to 490 funtow(nowy pasek z napinaczem,rolka jest ok),czesci z mazdy bo nie ma zamiennikow!jak myslicie to dobra cena i czy naprawde wymiana tych czesci zalatwi sprawe,czy moze trzeba cos jeszcze wymienic np.kolo alternatora??bo juz sam nie wiem dzieki za pomoc aha i mam jeszcze jedno pytanko....bo w sumie nie wiem dlaczego to sie stalo...to normalne???
- Od: 24 sie 2008, 21:52
- Posty: 54
- Skąd: pontefract/ uk
- Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009
jak wspomniałem wcześniej kupiłem rolkę od forda mondeo MKIII 2.0 duratec, pomimo że oryginał z mazdy ma niby 29 mm szerokości(wg opisu – nie mierzyłem) a ta którą kupiłem 26 mm, to pasuje bo sam pasek ma szerokości ok 22 mm. więc na dniach ja zamontuje – pisze o rolce do napinacza w wersjach benzynowych 1.8 2.0 i 2.3 l.
rolkę kupiłem tutaj: http://allegro.pl/item930874161_rolka_n ... _nowa.html od użytkownika fomoto
rolkę kupiłem tutaj: http://allegro.pl/item930874161_rolka_n ... _nowa.html od użytkownika fomoto
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
RODDY napisał(a):okazalo sie ze pasek sie zerwal od alternatora!!i znow mazda zawiodla!dzis mechanikhttp://www.mazdaspeed.pl/forum/ ... &p=1652662 mi powiedzial ze koszt naprawy z robocizna to 490 funtow(nowy pasek z napinaczem,rolka jest ok),czesci z mazdy bo nie ma zamiennikow!
Prosze Cie!!! Jak slysze o tutejszych mechanikach to mnie trzęsie! Poszukaj czesci np w euro car parts! Pasek okolo 15 funa plus napinacz okolo 50-60 kolego zamienniki.
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Witam.
Ostatnio podczas wymiany oleju i sprawdzania stanu smoka skontrolowałem rolkę napinającą i rolkę prowadzącą paska wielorokowego. Okazało się, iż posiadają znaczne wyczywalne luzy i słychać już szum i skrzypienie. Ponieważ ceny tych cząści w serwisie to kosmos, znalazłem na alledrogo coś takiego
http://moto.allegro.pl/item941482129_rolka_napinacz_a_paska_mazda_6_mpv_diesel_ditd.html
Czy taka rolka będzie właściwa zarówno jako rolka prowadząca pasek wielorowkowy jaki i rolka napinacza paska wielorowkowego w silniku MZR-CD? Czy ktoś już "testował" ich trwałość?
Pozdrawiam
banasr
Ostatnio podczas wymiany oleju i sprawdzania stanu smoka skontrolowałem rolkę napinającą i rolkę prowadzącą paska wielorokowego. Okazało się, iż posiadają znaczne wyczywalne luzy i słychać już szum i skrzypienie. Ponieważ ceny tych cząści w serwisie to kosmos, znalazłem na alledrogo coś takiego
http://moto.allegro.pl/item941482129_rolka_napinacz_a_paska_mazda_6_mpv_diesel_ditd.html
Czy taka rolka będzie właściwa zarówno jako rolka prowadząca pasek wielorowkowy jaki i rolka napinacza paska wielorowkowego w silniku MZR-CD? Czy ktoś już "testował" ich trwałość?
Pozdrawiam
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
rolka z aukcji nadaje się tylko i wyłącznie do napinacza paska wielorowkowego, rolka prowadząca pasek jest trochę inna bo pracuje na dwóch łożyskach. Moim zdaniem nie ma większego sensu kupowanie nowych rolek bo można wymienić w nich łożyska i dalej będą kulać. Jeśli był byś zainteresowany to mam taką rolkę jak ta z aukcji tylko trochę taniej . Jak coś to pisz na pw.
Krótko trwała moja radość po wymianie łożysk na rolkach. Po dłuższej jeździe (około 60 km) po mieście znowu pojawia się przeraźliwy pisk – przeważnie podczas przyśpieszania oraz zwalnianiu na biegu – na wolnych obrotach cicho albo wcale. Jak poleje się wodą na napinacz to cisza ale na jakieś 10 km.
Czy to koniec napinacza?
Czy to koniec napinacza?
A jakie łożyska (oznaczenia) pasują do rolki prowadzącej?
Na forum było coś o 2 szt. 6303 lub 1 szt. 6203, ale czy te lożyska będą odpowiednio wytrzymałe?
Pozdrawiam
banasr
Na forum było coś o 2 szt. 6303 lub 1 szt. 6203, ale czy te lożyska będą odpowiednio wytrzymałe?
Pozdrawiam
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
banasr napisał(a):ale czy te lożyska będą odpowiednio wytrzymałe?
Pewnie że będą wystarczająco wytrzymałe o ile nie kupisz najtańszych. Przecież te które tam są, to również zwykłe łożyska. Wymiana banalnie prosta. Robiłem to u siebie i póki co wszystko gra.
Uzupełnij profil o dane samochodu.
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Kolego a jaki masz samochód, jaki silnik to coś może doradzimy, uzupełnij profil. Jeśli masz diesla to za winowajcę powodującego te piski obstawiam koło alternatora, znając życie padło w nim pewnie osławione już sprzęgiełko i to powoduje piski. Temat przerabiałem jakieś dwa miesiące temu i po wymianie koła alternatora mam spokój. Nie będę ukrywał że jest to kosztowna trochę sprawa jak na taką pierdołę. Ale wszystko co napisałem to tylko moje domysły bo nie wiem o jakie auto chodzi.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6