gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez domin1979 » 5 sie 2008, 19:09

Filipesq napisał(a):dostalem dzis SCV, zamontowalem i ... gowno,

A próbowałeś ręczną pompką odpowietrzyć? Może to zwykłe zapowietrzenie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Jaksa » 5 sie 2008, 20:36

Filipesq napisał(a):dostalem dzis SCV, zamontowalem i ... gowno, nie odpala
Słuchaj , naładuj / wymien akumulator aby rozrusznik miał siłe kręcic , nestępnie odepnij kostkę z czujnika połozenia wałka rozrzadu( znajduje sie nad vacum pompa ) , moze to jego wina . Po wymianie SCV silnik po paru obrotach powinien odpalic ( jak on jest winny )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Filipesq » 6 sie 2008, 17:06

czujnik odlaczalem, i tak samo kreci bez skutku.odkrecalem po kolei wtryski, zeby zobaczyc czy nei zapowietrzony, z kazdego daje ropa, akumulator ladowalem cala ostatnia noc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 15:35
Posty: 8
Skąd: Doncaster
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Diesel 2002

Postprzez domin1979 » 6 sie 2008, 18:27

Przejrzyj ten link, są tam wypunktowane możliwe przyczyny, może coś podpowie:
http://forum.mtk-klub.pl/viewtopic.php?t=4742
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Filipesq » 25 wrz 2008, 16:52

zawor sprzedano
Ostatnio edytowano 15 lip 2009, 16:31 przez Filipesq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 15:35
Posty: 8
Skąd: Doncaster
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Diesel 2002

Postprzez fox11 » 26 wrz 2008, 13:18

:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Enduro » 27 wrz 2008, 11:52

Filipesq napisał(a):.
byla w serwisie i powiedzieli ze cisnienia nie ma w cylindrach.glowica lub blok walniety.


jestm ciekawy jaki test robili,
ze stwierdzili takie uszkodzenia?
samo sprawdzenie kompresji daje informacje o cisnieniu w kazdy cylindrze, ( u mnie po ok. 68 000km bylo na odlaczonych wtryskach ! w miare rowno tj. ok. 29,5-30 ATM)
ale jesli jest problem to ten pomiar nie mowi nic przyczynie...
trzeba wtedy zrobic test utraty kompresji, aby przekonac sie gdzie ona uchodzi (gdzie powstaja straty!)
dziwne mi, ze wszyskie cylindry nie maja kompresji!!!!?
cos warto by tu jeszcze sprawdzic....
bo to troche dziwne, ze nagle wszystkie nie maja szczelnosci..
tzn. nie moze to byc uszczelka pod glowice, jakies zawory ..chybe ze nagle wszystkie ulegly uszkodzeniu? w co watpie mocno!
a jesli blok ma pekniecie-ryse
to chyba na calej dlugosci np. jak Titanic!
jesli mozesz jeszcze te defekt motoru sprawdzic, to moze te informacje zweryfikowac u innych fachowcow...
moze jest jeszcze cos do uratowania...?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 27 wrz 2008, 15:47

Chyba ze sa zapieczone wszystkie pierscienie. Spotkalem sie juz z taka mazda ze wszystkie pierscienie na 4 cylindrach byly zapieczone
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Enduro » 27 wrz 2008, 16:18

tak,
no ale w tym znanym nam przypadku wlascicielowi nalali jakiegos wzmocnionego paliwa na Urlopie......
a tu nie przypuszczam, aby gosc w Anglii wleal do zbiornika jakies alkohol czy rozpuszczalik.....
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Filipesq » 27 wrz 2008, 16:51

sprzedano
Ostatnio edytowano 15 lip 2009, 16:30 przez Filipesq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 15:35
Posty: 8
Skąd: Doncaster
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Diesel 2002

Postprzez Enduro » 27 wrz 2008, 17:35

jakby pasek byl zle zalozony to by ten motor nie chodzil..
sam bylem swiadkiem jak pasek przeskoczyl o jeden zabek
w warsztacie i nie mogli motoru odpalic....
jak sprawdzili punkty i poprawili:
to zapalil...
Hej
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Dortann » 1 paź 2008, 20:08

Czy ktoś wie, gdzie mogę sobie serię i nr tego zaworka sprawdzić? Żonie dziś gasł kilka razy i już sam nie wiem czy to SCV czy nie bo wieczorkiem sam wsiadłem, przejechałem się i nic. Próbowałem maksymalnie obciążać silnik przy ruszaniu (pod górkę, bez gazu, klima on i skręcone koła, żeby pompa wspomagania chodziła) ale nie zgasł. Znowu jakaś magia? Jutro pojadę do lekarza a potem być może dr Jaksa.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Grzyby » 1 paź 2008, 20:43

Dortann napisał(a):gdzie mogę sobie serię i nr tego zaworka sprawdzić?

Zawór jest nad alternatorem (pod wężem od chłodnicy).
To taki stalowy walec ułożony poziomo. Przetrzyj jego powierzchnię i powinieneś odczytać numer.
Pewnie będziesz miał 003 lub 006 :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domin1979 » 1 paź 2008, 21:27

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272
Na dole poradnika punkt 7. postu Xendy'ego dokładnie Ci wyjaśni gdzie kuknąć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dortann » 5 paź 2008, 12:35

No i po tamtym dniu nic się nie działo. Numer SCV mam 006 więc nie wiadomo kurcze, czy jednak już nie straszy padnięciem. Jeszcze trochę pojeżdżę i się zobaczy.
Domin: właśnie tego obrazka szukałem tylko nie pamiętałem w jakim to wątku i znaleźć szukajem nie mogłem. Dzięki :)
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez domin1979 » 5 paź 2008, 20:07

Dortann napisał(a):Dzięki usmiech
Nie ma za co, od razu mówię, że nie ma co się łudzić. Jak zaczął padać to kwestia czasu jak się znów obudzi. W najgorszym przypadku (jak u mnie) skończy się lawetą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dortann » 8 paź 2008, 10:26

Z tym, że nie wiem czy to był SCV bo od tamtej pory nic się takiego nie zdarzyło. Może jakiś brud w paliwie ze Statoila?
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez domin1979 » 8 paź 2008, 10:33

A ile masz przebiegu? Mi padł przy ok 120 tys. Tak chyba padają 100-130. Objawy i seria wskazują na SCV. Tak to się właśnie dzieje, że początkowo zgaśnie i długo nic. Wpływ ma chyba też paliwo bo mi padł dokumentnie po tankowaniu w Słowenii jakiegoś no name diesla. Z czasem pewnie będzie gorzej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dortann » 8 paź 2008, 13:40

Ja teoretycznie mam 127 tysi ale szafa jest kręcona na stówę o jakieś 40-50 tysi.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez domin1979 » 8 paź 2008, 13:48

Dortann napisał(a):Ja teoretycznie mam 127 tysi ale szafa jest kręcona na stówę o jakieś 40-50 tysi.
Jeżeli to prawda to dziwię się, że jeszcze nie wymieniałeś tego dziada...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6