gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez domin1979 » 14 mar 2008, 14:15

Pawnik napisał(a):sorki, zmęczenie, to i błąd – miało być – nie przy filtrze paliwa... <lol> , co sugeruje domin...

domin chciał zasugerować, żeby otworzono instrukcję, a tam jest rysuneczek pompy paliwa z tego co pamiętam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 14 mar 2008, 14:35

domin1979 napisał(a):
Pawnik napisał(a):sorki, zmęczenie, to i błąd – miało być – nie przy filtrze paliwa... <lol> , co sugeruje domin...

domin chciał zasugerować, żeby otworzono instrukcję, a tam jest rysuneczek pompy paliwa z tego co pamiętam :)

oj, nie! W instrukcji nie może być rysunku pompy paliwa – ona jest przy ...... baku :D
Poza tym zawór SCV jest częścią pompy wtryskowej, więc co miał dać poszukującemu ewentualny rysunek pompy paliwa? Przyznam, że nie jarzę... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez domin1979 » 14 mar 2008, 14:51

Pawnik napisał(a):
domin1979 napisał(a):
Pawnik napisał(a):sorki, zmęczenie, to i błąd – miało być – nie przy filtrze paliwa... <lol> , co sugeruje domin...

domin chciał zasugerować, żeby otworzono instrukcję, a tam jest rysuneczek pompy paliwa z tego co pamiętam :)

oj, nie! W instrukcji nie może być rysunku pompy paliwa – ona jest przy ...... baku :D

Oczywiście masz rację! Zmęczony jestem :D Rysunek dotyczy pompy ciśnienia pod maską.
Zresztą w instrukcji pompy paliwa by nie rysowali bo szary użytkownik by się i pewnie do niej nie dobierał :) Mea culpa!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 14 mar 2008, 14:55

domin1979 napisał(a):Zmęczony jestem

o tej porze? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez domin1979 » 14 mar 2008, 22:07

Pawnik napisał(a):
domin1979 napisał(a):Zmęczony jestem

o tej porze? :D

Powinienem napisać "ręcznej pompki paliwa", piszę jedno, a co innego na myśli :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez hilar » 16 mar 2008, 12:45

Co do nowoczesny diesli to tak się składa że pracuje w fabryce VW w której robi sie od podstaw całą gamę TDI.Jest to technologia na pompowtryskach.Silniki te uważane są za stosunkowo bezawaryjne ale powiem wam koledzy że często zdarzają się powroty do fabryki silników wyciągniętych z aut klijentów które to staneły na autobanie.Sprawa wygląda tak że chyba na dobre kończy się era kiedy to diesel robił 1000 000 km.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 18:00
Posty: 23
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 Diesel 121 PS 2003r

Postprzez Mruw » 17 mar 2008, 22:29

Jaksa napisał(a):Jaksa napisał:
moze trafiłem kiepskie paliwko
Jednak to wina paliwa dolałem 30 literków na innej stacji , przedmuchałem układ paliwowy i wydechowy jest bajka.


i mnie ta przypadłość atakuje ... a raczej dławi auto gdy daje gazu
U mnie zaatakowała VERVA z Orlenu! <killer>
Najpierw 55 litrów przepalił bez oporów (za stacji przy Bonifacego/), ale jak dolałem kolejne 10 litrów (Powsińska obok TVN-u), to po kilku kilometrach zaczęły się "drgawki" i przymulanie.
Jeszcze nie gaśnie, więc może jest nadzieja na "przedmuchanie" ? <głaszcze>

Napisz co dokładnie zrobiłeś ...?
<faja>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:11
Posty: 26
Skąd: W-wa
Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99

Postprzez Jaksa » 17 mar 2008, 23:53

Mruw napisał(a):Napisz co dokładnie zrobiłeś
Dolałem na innej stacji .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mruw » 18 mar 2008, 00:17

Jaksa napisał(a):
Mruw napisał(a):Napisz co dokładnie zrobiłeś
Dolałem na innej stacji .....


pytałem o to przedmuchiwanie ...<pomocy>
myślałem, że coś jeszcze przy tym zaworze działałeś :)

No patrz, a dziś w innym popularnym w-skim serwisie uznali, że przepalenie paliwem z innej stacji na nic się niezda ... :|
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:11
Posty: 26
Skąd: W-wa
Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99

Postprzez Jaksa » 18 mar 2008, 00:25

Mruw napisał(a):pytałem o to przedmuchiwanie
Zle zrozumiałes chyba ..... przedmuchiwanie to nic innego jak gaz do deski <lol>
dziś w innym popularnym w-skim serwisie uznali, że przepalenie paliwem z innej stacji na nic się niezda ...
A co "oni" wiedzą o dieslach ? hahaha ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mruw » 19 mar 2008, 11:11

Mruw napisał(a):
Jaksa napisał(a):Jaksa napisał:

moze trafiłem kiepskie paliwko
Jednak to wina paliwa dolałem 30 literków na innej stacji , przedmuchałem układ paliwowy i wydechowy jest bajka.

i mnie ta przypadłość atakuje ... a raczej dławi auto gdy daje gazu
U mnie zaatakowała VERVA z Orlenu!
Najpierw 55 litrów przepalił bez oporów (za stacji przy Bonifacego/), ale jak dolałem kolejne 10 litrów (Powsińska obok TVN-u), to po kilku kilometrach zaczęły się "drgawki" i przymulanie.
Jeszcze nie gaśnie, więc może jest nadzieja na "przedmuchanie" ?


Dolałem 20 l. na Statoil i już na pierwszym kilometrze wszystko wróciło do normy ... <jupi>
Tak więc ja w święta będę miał raczej spokój ... zobaczymy na ile to "przedmuchanie" wystarczy ;)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:11
Posty: 26
Skąd: W-wa
Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99

Postprzez Platini » 2 kwi 2008, 21:31

Panowie,
Proszę o poradę.
W ostatnim czasie silnik w Madzi zaczął mi strasznie klekotać zawsze tankowałem na tej samej stacji i wcześniej nie było takiego problemu.
Dwa razy w czasie jazdy zgasł silnik w odstępie jakiś 2 tygodni.
Podjechałem do serwisu podłączyłem do komp. i wyskoczyło że trzeba wymienic zawór SCV.
Z tego co piszecie to klekotanie może być spowodowane złym paliwem a gaśnięcie silnika zaworem SCV.
Jestem kompletnym lajkonikiem w tych sprawach więc proszę o poradę co może być powodem tego klekotania co powinienem sprawdzić i czy koniecznie muszę wymienić ten zawór SCV teraz jeżeli od jakiegoś miesiąca nic się nie działo tylko to klekotanie teraz zostało :)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Platini
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2007, 11:01
Posty: 9 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 2.0 136KM

Postprzez Yapa » 2 kwi 2008, 23:14

Platini napisał(a):odjechałem do serwisu podłączyłem do komp. i wyskoczyło że trzeba wymienic zawór SCV

kurka mi nic nie wyskakiwało :| – po prostu dopóki nie zmieniłem to gasł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Pawnik » 3 kwi 2008, 09:31

Yapa napisał(a):
Platini napisał(a):odjechałem do serwisu podłączyłem do komp. i wyskoczyło że trzeba wymienic zawór SCV

kurka mi nic nie wyskakiwało :| – po prostu dopóki nie zmieniłem to gasł

Przy juz padnietym na amen zaworze ( kiedy trzeba trzymać nogę na gazie żeby nie gasł) wywala bląd niskiego ciśnienia pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Platini » 3 kwi 2008, 09:37

Pawnik napisał(a):
Yapa napisał(a):
Platini napisał(a):odjechałem do serwisu podłączyłem do komp. i wyskoczyło że trzeba wymienic zawór SCV

kurka mi nic nie wyskakiwało :| – po prostu dopóki nie zmieniłem to gasł

Przy juz padnietym na amen zaworze ( kiedy trzeba trzymać nogę na gazie żeby nie gasł) wywala bląd niskiego ciśnienia pompy.


Ja nie mam problemów z odpalaniem, nie muszę trzymać nogi na gazie.
Pawnik z tego co mówisz to tak jak by chcieli mnie naciągnąć na ten zawór?
Pozdrawiam
Platini
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2007, 11:01
Posty: 9 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 2.0 136KM

Postprzez Pawnik » 3 kwi 2008, 10:52

Platini napisał(a):Pawnik z tego co mówisz to tak jak by chcieli mnie naciągnąć na ten zawór?

Nie do końca. Czytaj uważnie. Komp wywala bląd tylko w momencie zacinania się zaworu. Jak Ci nie zgaśnie w trakcie pomiaru, to nie wykarze słabegio ciśnienia. Wymiana zaworu pewnie Cię i tak czeka. Jak juz zaczął gasnąć, to raczej kwestia czasu. Lepiej wymienic i mieć tą kwestię z głowy, bo może cie zaskoczyć gdzieś w podróży. Dla pewności sprawdż słynne numery zaworu. Co do klekotania to nie wiem czy to pochodzi od SCV, xANDy coś pisał o uwalonej panewce która daje podobne objawy, ale to niech on się wypowie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez domin1979 » 3 kwi 2008, 19:47

Pawnik napisał(a):Wymiana zaworu pewnie Cię i tak czeka. Jak juz zaczął gasnąć, to raczej kwestia czasu. Lepiej wymienic i mieć tą kwestię z głowy, bo może cie zaskoczyć gdzieś w podróży. Dla pewności sprawdż słynne numery zaworu.

Na prawdę warto wymienić i mieć święty spokój. Ja nie mogłem dobić się do serwisu Mazdy przed wyjazdem na wakacje i w drodze powrotnej mnie zaskoczył, ledwo dojechałem. Na drugi dzień laweta. Jak już się rozszczelni (?) to w pewnym momencie na amen.
Więc sprawdź sobie numery jak radzi Pawnik
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Mruw » 4 kwi 2008, 15:32

Pawnik napisał(a):... Co do klekotania to nie wiem czy to pochodzi od SCV, xANDy coś pisał o uwalonej panewce która daje podobne objawy, ale to niech on się wypowie.
Mam takie mocniejsze klekotanie przy zimnym silniku – po 5-10 kilometrach wraca do normy. Zawór u mnie jest OK (pomimo wcześniejszych perypetii <jupi> ), ale nie czytałem wpisu xANDy, a może to właśnie jest przyczyna – mogę prosić o linka?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:11
Posty: 26
Skąd: W-wa
Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99

Postprzez Pawnik » 4 kwi 2008, 20:20

Mruw napisał(a):
Pawnik napisał(a):... Co do klekotania to nie wiem czy to pochodzi od SCV, xANDy coś pisał o uwalonej panewce która daje podobne objawy, ale to niech on się wypowie.
Mam takie mocniejsze klekotanie przy zimnym silniku – po 5-10 kilometrach wraca do normy. Zawór u mnie jest OK (pomimo wcześniejszych perypetii <jupi> ), ale nie czytałem wpisu xANDy, a może to właśnie jest przyczyna – mogę prosić o linka?

http://www.forum.mazdaspeed.pl/viewtopi ... sc&start=0
str. 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Artur Świątoniowski » 30 kwi 2008, 18:52

w poniedziałek będę wiedział już wszystko wstępnie powiedziano mi ze to sterownik sterujący pompą wysokiego ciśnienia jak trafna będzie diagnoza podam ci namiary na ten warsztat pozdrawiam
Artur Świątoniowski
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6