gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez dobrzyn22 » 14 gru 2012, 15:35

<spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janek_z_Lomianek » 18 gru 2012, 21:35

Witam serdecznie! Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc proszę o wyrozumiałość jeśli popełnię jakiś błąd. Obiecuję, że postaram się go szybciutko naprawić.

Pozwoliłem podłączyć się do tego tematu, choć do końca nie jestem pewny czy w dobrym miejscu pytam o przypadłość mojej Mazdy. Mianowicie kilka sekund po uruchomieniu silnika następuje jakiś nieprzyjemny głośny pisk. Pisk oczywiście wydobywa się z któregoś podzespołu znajdującego się tuż przy silniku. Po szeregu czynności sprawdzających doszedłem do wniosku, że tylko pompa paliwa może ten pisk generować. Podczas ręcznego kręcenia kołem zębatym (oczywiście bez paska) czuć było lekkie przyblokowania oraz zdarzała się zupełna blokada, że nawet nie dało ruszyć kołem ani w jedna ani w drugą stronę. Zorganizowałem na biegu drugą pompę, rzekomo sprawną. Ładnie chodziła na sucho" ale po zamontowaniu ZONK, czyli oczywiście pisk. Wprawdzie był nieco cichszy, ale było to zupełnie to samo. Po dłuższym główkowaniu, odpuściłem troszkę na gwincie jeden z przewodów paliwowych dochodzących do pompy i motorek zaczął chodzić, wprawdzie nierówno, lecz bez pisku. Gdzie leży problem, czy również w zaworze SCV (zawór był oczywiście wcześniej wypinany z kostki i objawy były te same)? Bardzo proszę Szanownych Kolegów o jakieś sensowne rady (oczywiście możliwe do zrealizowania we własnym zakresie).
Serwisom warszawskim na razie serdecznie dziękuję za pomoc, bo po przedstawieniu problemu sugerowali mi wymianę silnika lub w najlepszym wypadku tylko regenerację wału (zatarcie panewek)!
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 20:28
Posty: 11
Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.

Postprzez Enduro » 18 gru 2012, 22:50

Janek_z_Lomianek napisał(a):... po uruchomieniu silnika następuje jakiś nieprzyjemny głośny pisk. ..

ten "pisk" to sygnał zacierających się panewek!
to nie ulega wątpliwości!
silnik do demontażu, naprawy lub wymiany, w zaleźności jak wygląda w środku..
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janek_z_Lomianek » 18 gru 2012, 23:57

@Enduro na wstępie chciałem bardzo podziękować Ci za szybką reakcję na mojego posta i liczę na dalszą pomoc z Twojej strony jako doświadczonego forumowicza.

Posiadam ten pseudo japoński wynalazek niemalże od nowości (kupiłem jednoroczny w salonie Mazdy w Niemczech z przebiegiem nieco ponad 20k) i na pewno nie mam zamiaru inwestować w tę kupę złomu jakichkolwiek większych pieniędzy, a na pewno nie będę zmieniał silnika. Wprawdzie do chwili obecnej koszty były jedynie eksploatacyjne (nic się nie zepsuło samo z siebie), to czytając to forum i opinie innych użytkowników aż strach pomyśleć co się może za przeproszeniem jeszcze ze...rać. Począwszy od wtryskiwaczy za 1k od szt., pompę paliwa za 5k, turbinę, czy zawory EGR, SCV i chyba długo by można było jeszcze wymienić.

Wracając jednak do meritum, to zastanawia mnie fakt dlaczego po odpuszczeniu ciśnienia z pompy paliwa silnik pracuje na wolnych obrotach bez owego pisku przez dobre kilka minut (potem wyłączam stacyjką)?
Ostatnio edytowano 19 gru 2012, 00:29 przez Janek_z_Lomianek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 20:28
Posty: 11
Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.

Postprzez Enduro » 19 gru 2012, 00:08

Janek_z_Lomianek napisał(a):@...dlaczego po odpuszczeniu ciśnienia z pompy paliwa silnik pracuje na wolnych obrotach bez owego pisku ....

to dziwne o co tu chodzi, mozesz wyjasnic..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

PostTen post został usunięty przez Janek_z_Lomianek 19 gru 2012, 00:34.
Powód: żle zacytowane

Postprzez Janek_z_Lomianek » 19 gru 2012, 00:35

Co miałeś na myśli przez stwierdzenie "możesz wyjaśnić"?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 20:28
Posty: 11
Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.

Postprzez Enduro » 19 gru 2012, 00:42

o co chodzi tutaj>
"po odpuszczeniu ciśnienia z pompy paliwa"?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janek_z_Lomianek » 19 gru 2012, 00:54

Odkręcam trochę jeden przewód paliwowy dochodzący do pompy (na samej górze pompy) i paliwo troszkę się tą nieszczelnością sączy do kuwetki, którą podstawiam poniżej :)
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 20:28
Posty: 11
Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.

Postprzez Enduro » 19 gru 2012, 12:10

ten sam efekt uzyskujesz przyciskajac wielokrotnie cycek na filtrze paliwa..
i nie musisz podstawiac wtedy kuwetki,chyba ze to jest cel akcji :)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janek_z_Lomianek » 19 gru 2012, 14:14

Dzięki Kolego za poradę zawsze coś... Ale czy ktoś jest w stanie odpowiedz co piszczy i jak się tego pozbyć? Czy nie ma osób które cokolwiek mogą podpowiedzieć, no nie chce mi się wierzyć?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 20:28
Posty: 11
Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.

Postprzez Janek_z_Lomianek » 22 gru 2012, 19:43

Dobra, nikt nie chce pomóc za darmo, OK. Proponuję więc WYNAGRODZENIE za postawienie prawidłowej diagnozy.

Kto jest chętny niech na priva przysyła propozycje co do kwoty! Wszystko jest do dogadania, nawet przyjazd do mnie... Pozdrawiam całe Forum MazdaSpeed i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT!
Ostatnio edytowano 22 gru 2012, 21:50 przez Janek_z_Lomianek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 20:28
Posty: 11
Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.

Postprzez Enduro » 22 gru 2012, 21:06

to ewidentnie bardzo specyficzny przypadek, ze kazda pompa piszczy... <glupek2>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafal77 » 20 sty 2013, 14:03

Witam.
Mam pytanie co do zaworu SCV z mojej 6 2004 rok 2,0 diezel .Po wymontowaniu swojego mam coś takiego jak na zdjęciu kolega crult na 2 podstronie podesłał zdjęcie swojego zaworu z 6 ale to jest zupełnie inny zawór bynajmniej z wyglądu . Pytanie dlaczego jest inny czy mój idzie rozebrać tak jak ten od crulta jak tak to jak .Obrazek
pytam bo chciałbym poznać co mechanicznego może się psuć w tych zaworach , po przez poruszanie nim słyszę że w środku coś lata ,zapewne elektromagnes ma za zadanie zamykać i otwierać uw zawór może wystarczy go wymyć w środku i poskładać do kupy ( wiem <glupek2> ) a może wymienić <płacze> ale chcę spróbować jak co to dam znać .
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 21:40
Posty: 10
Auto: przymiarka Mazda 6 136PS 2,0 XENON SKÓRA KLIMATRONIK

Postprzez bieski » 20 sty 2013, 14:13

rafal77 napisał(a): zupełnie inny zawór bynajmniej z wyglądu

Bo polifty mają inne zawory SCV.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rafal77 » 20 sty 2013, 14:22

właśnie znalazłem na allegro po lifcie i jest taki jak od crulta teraz pytanie czy ten starszy da się rozebrać ?
A może mazda doszła do wniosku że skoro miała problem z tymi zaworami przed liftem to po lifcie zrobiła je z możliwością rozebrania aby je można zregenerować ?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 21:40
Posty: 10
Auto: przymiarka Mazda 6 136PS 2,0 XENON SKÓRA KLIMATRONIK

Postprzez adam1984 » 8 lut 2013, 21:54

Panowie może wy mi pomożecie. Kupiłem wymieniłem zawór SCV po podłączeniu jej, silnik zaczął mi tak strasznie głośno wyć, że aż się wystraszyłem i zgasł. Po podłączeniu starego zaworu silnik zaczął chodzić cicho, ale zgasł. Ja za chwilę tu osiwieje nie mam pojęcia co to może być. Nie wiem czy dostałem wadliwy zawór czy co. Oczywiście stary zawór numer ma 006 nowy który otrzymałem 066.
Proszę o jakieś porady.
adam1984
 

Postprzez gruby2806 » 25 lut 2013, 11:53

3 ostatnie dni miałem problem przy cofaniu. Po cofnięciu 1-2 m silnik gasł. Potem nie mogłem odpalić, musiałem wciskac pedal gazu. Nie wazne czy silnik ciepły czy zimy. Tak robiło sie przez 3 dni az wstawiełm do garazu i na kolejny dzien wogole nie dopalił. Stoi juz 3 dzien. Wyczytalem ze mogł przeskoczyc pasek, Sciągnelismy osłone paska rozrzadu, nic nie jest przestawione ani nie ma luzu. Podłączyłem pod kompa ale program nie zbyc specjalistyczny- zadnych błędów. Na srode jestem umowiony do "specjalisty" ale moze przed wstawieniem ktoś doradzi co jeszcze mozna sprawdzic samemu?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Postprzez jarek999 » 25 lut 2013, 12:19

Silnik gaśnie po odpaleniu – Czy to zawór SCV?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez gruby2806 » 25 lut 2013, 12:58

Jak go przywiozłem to miałem taie obiawy. Gasł po odpaleniu na zimnym silniku, potem za drugim razem juz chodził bez zarzutów. Nie szarpał, nie mulił. Wymieniłem filtr paliwa i po 2 dniach problem ustal. 2 tyg jedził bez problemów i odplał bez problemu. Az w koncu na cofaniu gasł i zgasl na dobre...
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6