gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
może chcieli mu jego łańcuch na szyji podmienić, bo mial np. takiego grubasa!?
a jesli ktos podchodzi do auta, aby wymienić, i to z powodów eksplatacyjnych,
łańcuch, to auto musi mieć BARDZO spory przebieg... bo ich się nie wymienia zbyt często
pozdr.
E.
a jesli ktos podchodzi do auta, aby wymienić, i to z powodów eksplatacyjnych,
łańcuch, to auto musi mieć BARDZO spory przebieg... bo ich się nie wymienia zbyt często
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 22 gru 2012, 20:18 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
mam pytanie trochę związane z zaworem SCV, dlatego podłączam się do tego postu.
Mianowicie czy może mi ktoś podać wymiary oringów tego na zaworze i tego pomiędzy zaworem i pompą?
Z góry wielkie dzięki!
mam pytanie trochę związane z zaworem SCV, dlatego podłączam się do tego postu.
Mianowicie czy może mi ktoś podać wymiary oringów tego na zaworze i tego pomiędzy zaworem i pompą?
Z góry wielkie dzięki!
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
...pytanie o scv?..ja mam problem z odpaleniem auta-pogoda jest juz laskawa ok10st , ale nic sie nie zmienilo od czasow zimy.Pomaga tylko przygazowka i auto lapie -jak odpali to chodzi rowno i NIGDY NIE ZGASLO-nie ma tez zadnego falowania obrotow- CZY TO MOZLIWE ZE TO SCV-wszystko inne sprawdzone- serwis itd ,sprawdzone rurki ,wymieniony aku i swiece...
chudydzolo napisał(a):...pytanie o scv?..ja mam problem z odpaleniem auta-pogoda jest juz laskawa ok10st , ale nic sie nie zmienilo od czasow zimy.Pomaga tylko przygazowka i auto lapie -jak odpali to chodzi rowno i NIGDY NIE ZGASLO-nie ma tez zadnego falowania obrotow- CZY TO MOZLIWE ZE TO SCV-wszystko inne sprawdzone- serwis itd ,sprawdzone rurki ,wymieniony aku i swiece...
tak,
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
...tak jak pisalem mam problem z odpaleniem..czy z tym scv jest tak ze dziala lub nie dziala-czy moze dzialac niepoprawnie? dzisiaj odpiolem zawor SCV na probe i dziwnym trafem auto odpalilo(silnik byl juz cieply – a jak jest cieply to zawsze odpala -tzn. po ok 2-3s. --- czyli nie tak normalnie ale zaskakuje). Tak wiec auto odpalilo ale silnik jakos strasznie stukal wiec zaraz wylaczylem po 3-5sekundach- CO TO OZNACZA ? w sumie auto odpalio z zaworem (podpietym) i bez zaworu..czy jak scv JEST NIESPRAWNY to auto nie ma szansy zaskoczyc???? ...dziwne to bo chlopaki pisali ze auta nie mogli odpalic za chiny jak scv padl-a po wymianie smigaja az milo---ja odpiolem scv i auto odpalio-czy ktos moze jakies sensowne wnioski z tego wyciagnac...
Z tym zaworem to jest chyba tak że on reguluje ciśnienie poprzez otwarcie i zamknięcie się, więc Tobie może udało się, komuś innemu nie ale z odpiętym zaworem to chyba nie jest wskazane bo jeśli ja dobrze rozumiem to zepsuty zawór powoduje zmianę ciśnienia na listwie.
A tak z innej beczki to może ktoś podpowie, gdzie można kupić jakoś taniej SCV??
A tak z innej beczki to może ktoś podpowie, gdzie można kupić jakoś taniej SCV??
- Od: 2 paź 2009, 17:28
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa/Piaseczno
- Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel
hej
ja kupiłem za 570zł (+przesyłka) nowy na allegro – sklep z Wrocławia. Póki co czekam na zimę, żeby zrobić prawdziwy test. Jednak wydaje mi się (na ucho), że silnik chodzi dużo łatwiej, łagodniej, lekko zapala nawet przy +5st i silnik jest jakby trochę mocniejszy. Jednak nie mam jak tego zmierzyć. Tylko takie ogólne wrażenia.
PS w serwisie mi powiedzieli, że zawory SCV często padają same, ale czasami psują je opiłki z pompy...
Jeżeli wymieniony zawór pada po około 5tys km to ponoć na 100% winna pompa (opiłki z pompy).
W związku z tym nie dają żadnej gwarancji na wymianę samego zaworu. Gwarancję dają jak się człowiek zdecyduje na regeneracje pompy i nowy zawór (razem wsio około 1 tys ełro).
Pozdrawiam!
ja kupiłem za 570zł (+przesyłka) nowy na allegro – sklep z Wrocławia. Póki co czekam na zimę, żeby zrobić prawdziwy test. Jednak wydaje mi się (na ucho), że silnik chodzi dużo łatwiej, łagodniej, lekko zapala nawet przy +5st i silnik jest jakby trochę mocniejszy. Jednak nie mam jak tego zmierzyć. Tylko takie ogólne wrażenia.
PS w serwisie mi powiedzieli, że zawory SCV często padają same, ale czasami psują je opiłki z pompy...
Jeżeli wymieniony zawór pada po około 5tys km to ponoć na 100% winna pompa (opiłki z pompy).
W związku z tym nie dają żadnej gwarancji na wymianę samego zaworu. Gwarancję dają jak się człowiek zdecyduje na regeneracje pompy i nowy zawór (razem wsio około 1 tys ełro).
Pozdrawiam!
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
Mi kolega z forum zaoferował pomoc w kupnie zaworu, mój jest z tej wadliwej serii 006, a poza tym to i tak sporo wytrzymał (200tys), ja nawet teraz jak odpalę rano po zimniejszej nocy to mi obroty skaczą i potrafi zgasnąć
- Od: 2 paź 2009, 17:28
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa/Piaseczno
- Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel
Przed wymianą zaworu mi też obroty falowały (na jałowym) i bardzo często silnik gasł, czasami nawet gdy silnik był gorący.
Aktualnie wszystko ok, ostanie poranki były zimne plus 4 do 6. Obroty trzymają się idealnie. Żadnych problemów z zapalaniem silnika.
Aktualnie wszystko ok, ostanie poranki były zimne plus 4 do 6. Obroty trzymają się idealnie. Żadnych problemów z zapalaniem silnika.
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
Panowie dołączam się do tematu.
(prawdopodobnie) Padł mi już drugi SCV (wadliwe 006) i zastanawiam sie nad kupnem oryginalnego. Jestem prawie 100% pewny, tyle że mam jeden problem, falowanie obrotów i gaśnięcie silnika nie występuje ciągle, jedynie po trasach większych niż ok. 100 km. Czy to na pewno SCV ? Może coś więcej ? Przy poprzedniej awarii problem z obrotami występował ciągle, a teraz nawet 2 dni potrafi nic się nie dziać, jedynie po dłuższej trasie.
(prawdopodobnie) Padł mi już drugi SCV (wadliwe 006) i zastanawiam sie nad kupnem oryginalnego. Jestem prawie 100% pewny, tyle że mam jeden problem, falowanie obrotów i gaśnięcie silnika nie występuje ciągle, jedynie po trasach większych niż ok. 100 km. Czy to na pewno SCV ? Może coś więcej ? Przy poprzedniej awarii problem z obrotami występował ciągle, a teraz nawet 2 dni potrafi nic się nie dziać, jedynie po dłuższej trasie.
Twoja firma szuka sposobu na poradzenie sobie z odpadami? Sprawdź naszą ofertę http://eko-prasy.pl
- Od: 21 lis 2007, 16:12
- Posty: 87
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 D kombi
...no i dupa blada-placz rozpacz...poprostu zal-moj problem opisalem strone wczesniej. Mianowicie problemy z odpaleniem-zadnego falowania gasniecia-raz odpali a raz nie-po wymianie filtrow, aku, swiec przyszedl czas na zawor scv.Wlasnie wrocilem z garazu i nic-auto zapalilo jak wczesniej po 2-3 sekundach krecenia zalapalo(jak wiemy powinno byc pol obrotu). Ale jak cieply silnik to jakos idzie. Zobaczymy jak to bedzie po nocy, ale przeczucia mam zle. Juz od pol roku nikt nic nie wie..zadne aso zadem mechanik-dziwne...wszyscy mowia ze jest ok a auto po nocy nie pali-nooo za 4-5 razem zalapie-chyba tylko zostaje dac pompe do regeneracji
gromusek napisał(a):Tyle to i ja wiem Ale czy to będzie SCV ? Dziwi mnie że tylko po rozgrzaniu gaśnie.
Może to być wina zaworu SCV ale nie musi. Masz zawór z wadliwej serii 006, ja na twoim miejscu wymienił bym go dla świętego spokoju na nowy, bo kwestią czasu jest jego padnięcie...
mądry napisał(a):gromusek napisał(a):Tyle to i ja wiem Ale czy to będzie SCV ? Dziwi mnie że tylko po rozgrzaniu gaśnie.
Może to być wina zaworu SCV ale nie musi. Masz zawór z wadliwej serii 006, ja na twoim miejscu wymienił bym go dla świętego spokoju na nowy, bo kwestią czasu jest jego padnięcie...
SCV, pompa do regeneracji cos jeszcze ?
Twoja firma szuka sposobu na poradzenie sobie z odpadami? Sprawdź naszą ofertę http://eko-prasy.pl
- Od: 21 lis 2007, 16:12
- Posty: 87
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 D kombi
JAK SPRAWDZIC CZY TO ZAWOR?
Jezeli gasnie wam auto przy odpalaniu a nie jestescie pewni czy ten zaor SCV jest tego przyczyna nalezy go odpiac z przewodow (z kosci) i sprubowac odpalic, silink bedzie klekotac jak w starym mercedesie ale jezeli nie bedzie gasnac to na 100% macie walniety zawor SCV.
Wiem to z wlasnego doswiadczenia. Poniewaz wymienialem cala pompe wtryskow wraz z kompletnym zaworem (z 2 reki) nie chcialo mi sie wierzyc by w 2 przypadkach miec walniety zawor, niestety nieszczescie chodza parami )) W 2 pompach mialem zawor serii 006.
Mam nadzieje ze przyda wam sie ta porada przed uniknieciem zbednych wydatkow na jakie ja sie naciolem przy wymianie pompy ( naszczsie z allegro za 700 zl) na ktora naciagnol mnie znajomy mechanik
A jezeli ktos potrzebuje pompe do wtrysko to moge odsprzedac z tym ze bez zaworu oczywiscie. ( Cena ta sama 700 zl)
kamilcichon@wp.pl
Jezeli gasnie wam auto przy odpalaniu a nie jestescie pewni czy ten zaor SCV jest tego przyczyna nalezy go odpiac z przewodow (z kosci) i sprubowac odpalic, silink bedzie klekotac jak w starym mercedesie ale jezeli nie bedzie gasnac to na 100% macie walniety zawor SCV.
Wiem to z wlasnego doswiadczenia. Poniewaz wymienialem cala pompe wtryskow wraz z kompletnym zaworem (z 2 reki) nie chcialo mi sie wierzyc by w 2 przypadkach miec walniety zawor, niestety nieszczescie chodza parami )) W 2 pompach mialem zawor serii 006.
Mam nadzieje ze przyda wam sie ta porada przed uniknieciem zbednych wydatkow na jakie ja sie naciolem przy wymianie pompy ( naszczsie z allegro za 700 zl) na ktora naciagnol mnie znajomy mechanik
A jezeli ktos potrzebuje pompe do wtrysko to moge odsprzedac z tym ze bez zaworu oczywiscie. ( Cena ta sama 700 zl)
kamilcichon@wp.pl
-
kamcin
Witam...
No dobrze... więc mam pytanko... czy komuś nawalił zawór SCV w M6 po liftingu (RF7J) ? Jeśli nie to czy to możliwe że ja jestem pierwszy?
Objawy mam takie:
1.Na zimnym silniku falują obroty (to od jakiegoś czasu – ASO stwierdzilo, że tak może byc wiec sie nie przejmowalem)
2. Falowanie obrotów wydawało się być coraz większe w miarę upływu tygodni... Jednakże po rozgrzaniu silnika ustępowało
3. Na dzień dzisiejszy silnik odpala na zimnym, wskakuje na obroty okolo 900, spada na okolo 800 albo nizej, chwile sie tam meczy, troche pochodzi, pofaluje i gasnie sobie spontanicznie. Im silnik jest cieplejszy tym mniej podatny na gaśnięcie...
Jakie waszym zdaniem jest prawdopodobieństwo, że to SCV?
Zastanawiałem się jeszcze nad tym, czy może zatankowałem syfiaste paliwo (ostatnio Orlen, wczesniej BP) ale gdy sobie przypominam, że obroty falowały na różnym paliwie juz jakis czas to odrzucam ta hipoteze
Filtry wymieniałem 6k km temu
co o tym myślicie?
-- EDIT --
Dodam jeszcze, ze falowanie obrotów można wyczuć także wtedy gdy wcisnę pedał gazu i go chwile przytrzymam na wyższych obrotach, z tych wyższych obrotów także potrafi zejść do '0' (zgasnąć:) )
-- EDIT 2 --
Wykonałem test polecany przez kolegę kamcin – odlaczylem przewody od zaworu, uruchomilem silnik, chodzi bardzo stabilnie, obroty troszke ponad 1000. Podlaczylem zawor ponownie, obroty spadly do ok 800 – 900, lekko falują ale silnik nie gaśnie z tym, ze w miedzyczasie zdąrzył się nagrzać (rozgrzany nie gaśnie jak pisałem wcześniej)
Czy to wystarczające przesłanki by posądzać SCV w polifcie o usterke? A może popadam w paranoje?:) No ale jeśli to nie SCV to co?
Czekam na waszą diagnozę, z góry dzięki.
No dobrze... więc mam pytanko... czy komuś nawalił zawór SCV w M6 po liftingu (RF7J) ? Jeśli nie to czy to możliwe że ja jestem pierwszy?
Objawy mam takie:
1.Na zimnym silniku falują obroty (to od jakiegoś czasu – ASO stwierdzilo, że tak może byc wiec sie nie przejmowalem)
2. Falowanie obrotów wydawało się być coraz większe w miarę upływu tygodni... Jednakże po rozgrzaniu silnika ustępowało
3. Na dzień dzisiejszy silnik odpala na zimnym, wskakuje na obroty okolo 900, spada na okolo 800 albo nizej, chwile sie tam meczy, troche pochodzi, pofaluje i gasnie sobie spontanicznie. Im silnik jest cieplejszy tym mniej podatny na gaśnięcie...
Jakie waszym zdaniem jest prawdopodobieństwo, że to SCV?
Zastanawiałem się jeszcze nad tym, czy może zatankowałem syfiaste paliwo (ostatnio Orlen, wczesniej BP) ale gdy sobie przypominam, że obroty falowały na różnym paliwie juz jakis czas to odrzucam ta hipoteze
Filtry wymieniałem 6k km temu
co o tym myślicie?
-- EDIT --
Dodam jeszcze, ze falowanie obrotów można wyczuć także wtedy gdy wcisnę pedał gazu i go chwile przytrzymam na wyższych obrotach, z tych wyższych obrotów także potrafi zejść do '0' (zgasnąć:) )
-- EDIT 2 --
Wykonałem test polecany przez kolegę kamcin – odlaczylem przewody od zaworu, uruchomilem silnik, chodzi bardzo stabilnie, obroty troszke ponad 1000. Podlaczylem zawor ponownie, obroty spadly do ok 800 – 900, lekko falują ale silnik nie gaśnie z tym, ze w miedzyczasie zdąrzył się nagrzać (rozgrzany nie gaśnie jak pisałem wcześniej)
Czy to wystarczające przesłanki by posądzać SCV w polifcie o usterke? A może popadam w paranoje?:) No ale jeśli to nie SCV to co?
Czekam na waszą diagnozę, z góry dzięki.
Dogi1
- Od: 16 wrz 2009, 17:43
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6