Odgłosy spod maski
Witam. Mam podobny problem. U mnie słychać dziwny dźwięk spod maski tylko na rozgrzanym silniku, po prawej stronie silnika. Mechanik nie wie dokładnie co to może być. Jeśli mieliście podobny problem proszę o pomoc;) Mazda 6, 2003r. CiTD
-
michal
przy silnikach otto czyli benzynowych miały miejsce przypadki, że wyskoczyło zabezpieczenie na tłoku a sworzeń po przesunięciu się ocierał o ścianke cylindra i pojawiał się taki "pisk"!
w dieslach oznaczal on na ogół problemy ze smarowaniem czyli galopujący defekt silnika
w 1. przpadku koniecznie nalezy osłuchac silnik i jesli moja teoria znajdzie potwierdzenie to niestety ale nalezy go jak najszybciej rozebrać, bo jak wyszlifuje ryse na cylindrze, to naprawa będzie niemożliwa..(prawie)
w dieslu polecam zdemontować miske oleju i tam popatrzeć czy nie ma niespodzianek w postaci opiłków metalu..co też oznacza spore wydatki na remont lub wymiane silnika..
pozdr.Enduro
w dieslach oznaczal on na ogół problemy ze smarowaniem czyli galopujący defekt silnika
w 1. przpadku koniecznie nalezy osłuchac silnik i jesli moja teoria znajdzie potwierdzenie to niestety ale nalezy go jak najszybciej rozebrać, bo jak wyszlifuje ryse na cylindrze, to naprawa będzie niemożliwa..(prawie)
w dieslu polecam zdemontować miske oleju i tam popatrzeć czy nie ma niespodzianek w postaci opiłków metalu..co też oznacza spore wydatki na remont lub wymiane silnika..
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Coś mnie dzisiaj podkusiło żeby sprawdzić co tam słychać u Magdaleny pod maska – silnik był włączony. Podniosłem maskę i usłyszałem dziwny dźwięk rozchodzący się po całym silniku, na początku trudno było zlokalizować miejsce wydobywania się dźwięku ale na 99% jestem pewien, że to alternator. Dźwięk wydobywa się zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju na jałowym.
Nagrany dźwięk:
Wydaje mi się, że to łożysko ale chętnie wysłucham innych opinii.
Pozdr
Coś mnie dzisiaj podkusiło żeby sprawdzić co tam słychać u Magdaleny pod maska – silnik był włączony. Podniosłem maskę i usłyszałem dziwny dźwięk rozchodzący się po całym silniku, na początku trudno było zlokalizować miejsce wydobywania się dźwięku ale na 99% jestem pewien, że to alternator. Dźwięk wydobywa się zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju na jałowym.
Nagrany dźwięk:
Wydaje mi się, że to łożysko ale chętnie wysłucham innych opinii.
Pozdr
- Od: 19 wrz 2011, 14:45
- Posty: 95
- Auto: Mazda 6 2.0
ja bym ci radził zdjąć pasek co napędza alternator i inne podzespoły i ponowne go odpalić bez micro . jeśli będzie cisza to dobrze, bo wykluczysz że to coś poważniejszego, potem spróbój pokręcić gwałtownie alternatorem albo kołem pasowym z klimy i napinaczem lub rolka prowadzącą, to na 100% usłyszysz skąd ten dźwięk wychodzi:)
- Od: 30 kwi 2012, 21:53
- Posty: 79
- Skąd: opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport
Czy ktoś mógłby pomóc w zlokalizowaniu przyczyny? Przy przyspieszaniu, nie ciągle, przerywane słychać odgłosy brzęczenia/dzwonienia z lewej strony z komory silnika. Jakieś pomysły?
EDIT(moderator)– przeniosłem do odpowiedniego działu
EDIT(moderator)– przeniosłem do odpowiedniego działu
- Od: 27 paź 2007, 20:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
no i ja przekopałem cały wątek, ale nic podobnego nie znalazłem.
Również, wg mnie, mam dziwny odgłos pod maską, który objawia się podczas przyspieszania, a dokładnie niezależnie od tego na jakim biegu jadę między obrotami 1800-2000 słychać jakby krótkie przytarcie wentylatora, takie "khhh" i na wyższych obrotach już tego nie ma. Pojawia się nie zależnie czy zimny czy ciepły silnik.
Ktoś się spotkał z czymś takim?
Również, wg mnie, mam dziwny odgłos pod maską, który objawia się podczas przyspieszania, a dokładnie niezależnie od tego na jakim biegu jadę między obrotami 1800-2000 słychać jakby krótkie przytarcie wentylatora, takie "khhh" i na wyższych obrotach już tego nie ma. Pojawia się nie zależnie czy zimny czy ciepły silnik.
Ktoś się spotkał z czymś takim?
Paweł
Swoop napisał(a):niezależnie od tego na jakim biegu jadę między obrotami 1800-2000 słychać jakby krótkie przytarcie wentylatora,
moze nagraj i wrzuc tutaj?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam wszystkich forumowiczow
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 143KM 2.0 D 2006r.auto sprowadzilem z niemiec z przebiegiem 207000km.
Moj problem polega na dziwnym dzwieku dochodzacym z komory silnika ( ciezko jest go zlokalizowac dokladniej poniewaz dzwiek ten sie przenosi i rozchodzi po calym silniku ).Swiszczy na wolnych obrotach swiszczy gdy dodaje sie gazu.najbardziej donosny dzwiek jest przy obrotach 1500_1800obr/min i jest bardziej slyszalny gdy polozylem sie pod autem po stronie rozrzadu przy wale.
Poniewaz posiadam kilkuletnia praktyke warsztatowa pozwolilem sobie na sciagniecie paska wielorolkowego i odpalilem auto.dalej swiszczy.sciagnelem pasek rozrzadu.napinacz jak nowy bez luzow po zakreceniu w rekach nie wydaje zadnego dzwieku kreci sie cicho.tak samo rolka prowadzaca i pompa wody.wszytkie te podzespoly jak nowe tak jak zapewnial mnie niemiec ze wymianial niedawno caly rozrzad z rolkami.dodam jeszcze ze nie jest to napewno dzwiek turbiny.Pozatym mazda jezdzi poprawnie ma normalne spalanie, przyspieszenie jak i predkosc max.
Moze ktos z was spotkal sie juz z takim dzwiekiem.prosze o pomoc.pozdrawiam
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 143KM 2.0 D 2006r.auto sprowadzilem z niemiec z przebiegiem 207000km.
Moj problem polega na dziwnym dzwieku dochodzacym z komory silnika ( ciezko jest go zlokalizowac dokladniej poniewaz dzwiek ten sie przenosi i rozchodzi po calym silniku ).Swiszczy na wolnych obrotach swiszczy gdy dodaje sie gazu.najbardziej donosny dzwiek jest przy obrotach 1500_1800obr/min i jest bardziej slyszalny gdy polozylem sie pod autem po stronie rozrzadu przy wale.
Poniewaz posiadam kilkuletnia praktyke warsztatowa pozwolilem sobie na sciagniecie paska wielorolkowego i odpalilem auto.dalej swiszczy.sciagnelem pasek rozrzadu.napinacz jak nowy bez luzow po zakreceniu w rekach nie wydaje zadnego dzwieku kreci sie cicho.tak samo rolka prowadzaca i pompa wody.wszytkie te podzespoly jak nowe tak jak zapewnial mnie niemiec ze wymianial niedawno caly rozrzad z rolkami.dodam jeszcze ze nie jest to napewno dzwiek turbiny.Pozatym mazda jezdzi poprawnie ma normalne spalanie, przyspieszenie jak i predkosc max.
Moze ktos z was spotkal sie juz z takim dzwiekiem.prosze o pomoc.pozdrawiam
-
KPS
Polecam zapoznać się z wątkiem poniżej...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=75637
jeżeli objawy są inne proponuję nagrać owe dźwięki choćby telefonem i wstawić na forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=75637
jeżeli objawy są inne proponuję nagrać owe dźwięki choćby telefonem i wstawić na forum
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Ja kiedys nie domknąłem obudowy filtra powietrza, auto chodziło "dziwnie" bo brało lewe powietrze .. myślałem ze to walniety tłumik, potem że to turbina....a tu klipsa brakowało na obudowie filtra
Pozdro600
Pozdro600
Ostatnio edytowano 8 lut 2013, 14:20 przez dyzioo, łącznie edytowano 1 raz
Dyzioo
Witam,
Czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną dziwnej pracy silnika (głównie chodzi o cykania):
http://www.youtube.com/watch?v=ieVx9QQi ... e=youtu.be
Byłem już u kilku mechaników i zawsze słyszałem od nich że to popychacze i żebym się nie przejmował. Co prawda w środku auta tego nie słychać, ale i tak strasznie mnie to irytuje.
Dzięki za wszelkie sugestie.
EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
Czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną dziwnej pracy silnika (głównie chodzi o cykania):
http://www.youtube.com/watch?v=ieVx9QQi ... e=youtu.be
Byłem już u kilku mechaników i zawsze słyszałem od nich że to popychacze i żebym się nie przejmował. Co prawda w środku auta tego nie słychać, ale i tak strasznie mnie to irytuje.
Dzięki za wszelkie sugestie.
EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
-
maciejbbbb
A jak wyłączysz LPG to co słychać?
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
...hym.... w takim razie ciężko powiedzieć.
Zdejmij pasek akcesoriów i uruchom na chwile silnik jeśli dale będzie słychać to cykanie to przynajmniej będziesz pewny że to z samego silnika a nie pozostałych klamotów.
Zdejmij pasek akcesoriów i uruchom na chwile silnik jeśli dale będzie słychać to cykanie to przynajmniej będziesz pewny że to z samego silnika a nie pozostałych klamotów.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
witam
czy wie ktoś może co to za tykanie i czy to normalne?
http://www.youtube.com/watch?v=e4HE1KNtq0E&feature=youtu.be
nie jestem mechanikiem i nie znam się kompletnie na tym ale wydaje mi że to ta "małą skrzyneczka" obok silnika...
dziekuje i pozdrawiam
do Wojtka: sorka ale tam nikt nie odpisuje a jak co usuniesz temat, dzięki:)
czy wie ktoś może co to za tykanie i czy to normalne?
http://www.youtube.com/watch?v=e4HE1KNtq0E&feature=youtu.be
nie jestem mechanikiem i nie znam się kompletnie na tym ale wydaje mi że to ta "małą skrzyneczka" obok silnika...
dziekuje i pozdrawiam
do Wojtka: sorka ale tam nikt nie odpisuje a jak co usuniesz temat, dzięki:)
-
ceies
łączę z istniejącym wątkiem...
a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
A mnie pod maską irytują ostatnio dwie rzeczy:
1. Taki głuchy dość głośny przydźwięk przy wchodzeniu na obroty oraz przy puszczeniu na luz (oba przypadki w okolicach 2000 – 3000 rpm).
Z pomocą znajomego zaobserwowałem że chodzi o niestabilną obudowę filtra powietrza! Która w zakresie obrotów jak wyżej dostaje drgań od silnika i wydaje dość głośne odgłosy. Znajomy/mechanik poradził żebym sobie wsadził gąbkę od strony akumulatora. Pomysł taki sobie hmmm. Spróbuję zdjąć cały ten plastik i coś pokombinować od spodu. Jakieś sugestie? Pomysły?
Edit: Sprawdzone i przyczyną jest zbyt niska uszczelka od filtra powietrza "no name'
Pomogło władowanie tam delikatnego paska gąbki a docelowo porządny filtr.
2. Na zimnym silniku z lewej strony silnika (patrząc od maski) słychać takie miarowe rrrr rrrr rrr rrrr. Które oczywiście zwiększa częstotliwość z obrotami. Po nagrzaniu silnika prawie tego nie słychać. Zawsze jak jadę do mechanika mu pokazać to przestaje Mimo wszystko jednak wkurza bo nie lubię jak mi się pojawiają jakieś dźwięki podejrzane.
Edit: Nie jestem do końca pewien ale to rrr to trochę jakby z okolic alternatora.
1. Taki głuchy dość głośny przydźwięk przy wchodzeniu na obroty oraz przy puszczeniu na luz (oba przypadki w okolicach 2000 – 3000 rpm).
Z pomocą znajomego zaobserwowałem że chodzi o niestabilną obudowę filtra powietrza! Która w zakresie obrotów jak wyżej dostaje drgań od silnika i wydaje dość głośne odgłosy. Znajomy/mechanik poradził żebym sobie wsadził gąbkę od strony akumulatora. Pomysł taki sobie hmmm. Spróbuję zdjąć cały ten plastik i coś pokombinować od spodu. Jakieś sugestie? Pomysły?
Edit: Sprawdzone i przyczyną jest zbyt niska uszczelka od filtra powietrza "no name'
Pomogło władowanie tam delikatnego paska gąbki a docelowo porządny filtr.
2. Na zimnym silniku z lewej strony silnika (patrząc od maski) słychać takie miarowe rrrr rrrr rrr rrrr. Które oczywiście zwiększa częstotliwość z obrotami. Po nagrzaniu silnika prawie tego nie słychać. Zawsze jak jadę do mechanika mu pokazać to przestaje Mimo wszystko jednak wkurza bo nie lubię jak mi się pojawiają jakieś dźwięki podejrzane.
Edit: Nie jestem do końca pewien ale to rrr to trochę jakby z okolic alternatora.
Witam mam takie pytanie co jakiś czas słychać chrobotanie w dolnej części silnika z przodu i nie wiem co tam sie znajduje jakś pompa czy inny podzespół z przodu tak po środku trochę w prawo
- Od: 14 wrz 2012, 19:07
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6, 2,0 2004r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6