Wymiana filtra paliwa

Postprzez Pamek » 20 lip 2011, 23:25

Witam. Zbliżam się do wymiany oleju, na pewno wymienię filtr oleju, powietrza i zastanawiam się czy trzeba wymieniać filtr paliwa czy poczekać do zimy. Dzięki za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Riki » 21 lip 2011, 00:55

Biorąc pod uwagę koszt filtra i jego wpływ na kondycję układu oraz pewnie niewiadomą kiedy ostatnio zagościł obecny pod maskę............ radziłbym wymienić.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pamek » 21 lip 2011, 12:45

Ostatnio wymieniałem filtr na początku zimy.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez topik » 21 lip 2011, 13:23

Witam. Oryginalny filtr wymienia się co 40-45 tys. km. Jeżeli jeździsz na dobrym paliwie to wymieniaj tak jak napisałem powyżej. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez przemek_bsi » 18 sie 2011, 17:03

Filtr paliwa japan line? Co możecie powiedzieć na temat tej firmy? Kupiłem taki filterek, dzisiaj chciałem wymienić, a okazało się, że jest dosyć mocno skręcony. Bez "ciężkich "narzędzi chyba się nie obejdzie. Po wykręceniu filtra okazało się, że mam założony oryginalny filtr mazdy. Teraz mam dylemat czy kupić oryginał czy założyć Japan Line.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez kubsztyk » 18 sie 2011, 19:29

Kumpel wymieniał w 323F BJ DiTD filtr paliwa, kupił jakiś tam niby japoński zamiennik. Wszystko ładnie pięknie, odpalił, przejechał 300-500m i zaczął mu się dławić i gasnąć. Patrzymy pod maskę, a tu skapuje z nowego (!) filtra. No to zawrotka do garażu, wyjmujemy filtr, porównujemy uszczelki – okazuje się, że w starym (nie wiem czy to był oryginalny), była grubsza uszczelka, a w nowym cieńsza. Wsadziliśmy tą od starego i do tej pory jeździ bezproblemowo.
Ja bym wsadził do 6-tki oryginalny, ewentualnie zamiennik Knecht.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez TerreQ » 14 paź 2011, 17:32

Zawsze używałem filtrów Filtrona, powietrza, paliwa i oleju, nigdy nie miałem najmniejszego problemu z samochodem, w zimie czy lecie, tankuje paliwo ze sprawdzonej stacji. Ostatnio przerzuciłem się na filtry wf sędziszów i nie mam żadnych problemów. Jakoś zawsze byłem przekonany do zamienników bo w moim przypadku naszczęście się sprawdzały
TerreQ
 

Postprzez boczek86 » 11 gru 2011, 16:36

we wtorek mam zamiar wymienic filtr paliwa i mysle ze z ta fotorelacja dam rade sam :) a kupilem knechta i ostatnia wymiane mialem niecale 20 tys temu :) ale 42 zl nie majatek a niech madzia sobie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez topik » 11 gru 2011, 16:48

Witam. Ja wymieniam tak jak w instrukcji co 40 – 45 tys. km. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez boczek86 » 13 gru 2011, 10:02

topik napisał(a):Witam. Ja wymieniam tak jak w instrukcji co 40 – 45 tys. km. Pozdrawiam


no patrz na to :( dzis przeprowadzilem operacje wymiany filtra paliwa i zajelo mi to moze 30 minut :P tak wygladal stary filtr ktory byl wymieniany we wrzesniu tamtego roku. a przejechalem kolo 18 tysiecy do dzis a tankuje najczesciej na ORLENIE.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

stary filtr to byl filtron a teraz mam knechta :)

i jedno pytanie dzis odpalilem auto na starym filtrze zeby przeparkowac auto i zajac sie wymiana i niebylo wogole niebieskiego dymku. a po wymianie filtra i oczywiscie odpowietrzeniu jak odpalilem to dopoki sie niezagrzal to caly czas niebieski dymek lecial :( czemu na starym nic nie bylo a na nowym jest taki dym ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez dyzioo » 21 gru 2011, 12:00

Witam
Co roku kupuje filtry KNECHTA w jednym i tym samym sklepie. Polecam www.peze.pl
Ku memu zdziwieniu w tym roku zapłaciłem za fitlry bardzo mało w porównaniu z rokiem 2010. Inflacja w górę a ceny filtra proszę zobaczcie

2011 2010
Filtr oleju OC205 17.00 26.00

Filtr paliwa KC83 47.00 79.00

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez gregi.s » 2 lut 2012, 13:20

Mam pytanie!Dziś zauważyłem, że kontrolka od filtra paliwa nie gasnie jak zawsze zaraz po pojawieniu sie, gaśnie dopiero jak odpale silnik.Jest możliwość spuszczenia wody w filtra paliwa w M6 2003 r . 136 KM?Jesli tak to jak?Z góry dzieki.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 18:29
Posty: 8
Skąd: Pułtusk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD)
136 KM 2004 r. liftback

Postprzez topik » 2 lut 2012, 13:29

gregi.s napisał(a):Jest możliwość spuszczenia wody w filtra paliwa w M6 2003 r . 136 KM?Jesli tak to jak?


Witaj. Jest. W dolnej części filtra jest motylek. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez gregi.s » 2 lut 2012, 14:25

ok. Wielkie dzieki.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 18:29
Posty: 8
Skąd: Pułtusk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD)
136 KM 2004 r. liftback

Postprzez grubby » 12 kwi 2012, 14:27

witam,
ja mam inne pytanie odnośnie filtra. Czy bez wymontowywania i zdejmowania wężyków jest możliwość wylania (albo wypompowania strzykawką) całości (większości) zebranej tam ropy i potem wlania czegoś (myślę aby właśnie w ten sposób zalać forte do przeczyszczenia układu)?
Czy jednak trzeba demontować filtr?
Podpinać się wężykiem nie za bardzo chcę – musiałbym kupić wężyki ;) Jakby się dało wlać bezpośrednio do filtra byłoby szybciej...

pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 12 kwi 2012, 15:52

grubby napisał(a):myślę aby właśnie w ten sposób zalać forte do przeczyszczenia układu

a że tak zapytam – po co chcesz sobie życie komplikować?? Zalej odpowiednią ilość preparatu do baku i wsio <spoko> rozejdzie się po całym układzie :D

Czy jednak trzeba demontować filtr?

<ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez grubby » 12 kwi 2012, 16:07

a że tak zapytam – po co chcesz sobie życie komplikować?? Zalej odpowiednią ilość preparatu do baku i wsio <spoko> rozejdzie się po całym układzie :D


tak... druga opcja to zalanie do baku na małą ilość paliwa...
jednak tu mam psychiczne opory :) jakoś zawsze bałem się jeździć na oparach... kto wie co za syf na dnie baku jeździ ;)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 12 kwi 2012, 22:55

ale z tego co się orientuję, to preparaty Forte dolewa się do prawie pełnego baku...(albo inaczej-wlewasz forte do prawie pustego baku i zalewasz na maxa paliwa). Domyślam się, że chcesz aby preparat ten był bardziej skoncentrowany i lepiej przeczyścił układ- ale chyba nie tędy droga w tym przypadku.

PS. Jeżeli się mylę, proszę o poprawkę ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 12 kwi 2012, 23:29

dobrzyn22 napisał(a):Jeżeli się mylę, proszę o poprawkę


Niniejszym to czynię :)

FORTE zaleca się zastosować:
1x do baku na pełny zbiornik
1x do filtra
i ogień w trasę 30Km....

Jak masz jeden produkt i auto nigdy FORTE nie widziało, że tak powiem to do filtra produkt i w trasę przegonić.
Można na małą ilośc ropy w baku, ważne jest aby sitko w zbiorniku było czyste, filtr paliwa świeży i ropa odpowiednia.

:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dobrzyn22 » 13 kwi 2012, 00:16

Riki napisał(a):Niniejszym to czynię :)

<spoko> i wszystko jasne ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6