Świecące lampki diagnostyczne silnika, TCS, spadek mocy

Postprzez Gość » 21 sty 2008, 00:11

Witam
Mam problem typu
-spadek mocy, mam wrazenie jaby turbo nie pracowało
-swiecąca sie kotrolka silnika na desce
-swiecąca kotrolka kontroli trakcji
woz ma przejechane 100 tys km

czy ktos mi udzieli jakis informacji

z gory thx


pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 sty 2008, 11:55 przez Gość, łącznie edytowano 3 razy
Gość
 

Postprzez magicadm » 21 sty 2008, 00:33

Plewus_one napisał(a):czy ktos mi udzieli jakis informacji

1 Popraw temat
2 Odczytaj DTC
3 Sprawdź SCV
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Łukasz1979 » 22 mar 2008, 17:20

Witam

Widzę że mamy podobny problem, sam nie wiem skąd to się wzieło. Cała sytuacja zaczeła się po wymianie rozrządu i regulacji zaworów. Byłem w serwisie trzy razy i męczyłem ich że coś jest z autem nie tak, rozebrali wszystko i zaklinają się że jest wporządku a jednak auto mocy nie ma. Nie miałem czasu jechać na kompa w momencie wystąpienia błędu więc go zresetowałem, kontrolki zgasły, aczkolwiek nic to więcej nie pomogło, silnik nadal słaby. Check engine i kontrolka TCS wyświetla się raz na kilkadziesiat kilometrów. W przedziale do 3000 obr/min silnik opornie reaguje na pedał przyspieszenia. Czyściłem EGR, przepływomierz, nie wiem co tak nagle stało się z samochodem. Wrazenie jest jakby turbina nie dawała ciśnienia, pomimo że słychać jak pracuje. Narazie licze ze znów pojawią się błędy i wtedy odrazu jade na diagnostyke. Ostatnio coś podskoczyło mi spalanie...jechałem jakieś 20 km autostrada i spalanie wg. komputera 8.4 l a nie przekraczało nigdy 7.2 nawet jak jeździłem po mieście. Filtry wszystkie wymienione w tym samym czasie co i rozrząd.

Moze do czegoś dojdziemy

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 17:09
Posty: 16
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM kombi

Postprzez Pkoli » 25 mar 2008, 01:41

Wtam
Widzę, że też mam ten problem. Dziś byłem w trasie, przejechałem jakieś 120km, potem jakies 3h przerwy i powrót. Niestety droga powrotna zaczęła się od zapalenia się kontrolek check engine i kontroli trakcji przy przyspieszaniu. Wyglądało to jakby turbina nie pracowała.Autko mam już od września 2006. Przebieg to 138 tyś km. Eksploatowany normalnie bez szaleństw.Przeszedł serwis rok temu z wymianą rozrządu. Przejechałem już nim 31 tyś km. W drodze powrotnej po 30-40km kontrolki się uspokoiły i silnik pracował normalnie. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:31
Posty: 56
Skąd: Siemianowice Śląskie PL / Clonmel IRL
Auto: Mazda 323f BA Z5 '95

Postprzez xANDy » 25 mar 2008, 10:22

Pierwszą rzeczą jest odczyt kodów błędów – bez tego trudno coś tutaj "wróżyć".
Wygląda to najbardziej na spadek doładowania, dziurawy wąż od zasilania powietrzem (sprawdzić okolice IC, okolice turbony).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Łukasz1979 » 25 mar 2008, 13:21

No to faktycznie, jest mało ciekawie. Oddałem do warsztatu numer dwa, właściciel przejechał się ze mną autem i mówi że faktycznie coś jest nie do końca dobrze, dynamika na bardzo niskim poziomie, ale rozrząd mówi że raczej jest poprawnie ustawiony, autko odpala bez problemów. Czekam na jakąś diagnoze, jutro może będę wiedział coś więcej to się podziele.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 17:09
Posty: 16
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM kombi

Postprzez Pkoli » 25 mar 2008, 20:10

Witam ponownie.

Autko nie miało mocy również i dziś. Kotrolki zapalały się ale już nie tak często. Generalnie autko słabe i przy mocniejszym wciśnięciu gazu kontrolki się zapalają. Podjechałem dziś do ASO, bo akurat mam po drodze z pracy i niestety muszę czekać do czwartku bo mają sporo roboty. Opinia mechanika – prawdopodobnie coś jest ze szczelnością rurek IC lub tirbiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:31
Posty: 56
Skąd: Siemianowice Śląskie PL / Clonmel IRL
Auto: Mazda 323f BA Z5 '95

Postprzez Łukasz1979 » 25 mar 2008, 20:46

Miejmy nadzieję że to tylko jakaś nieszczelność na przewodach. Czekam na sprawozdanie jak wrażenia po naprawie i jaka była faktyczna przyczyna spadku mocy.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 17:09
Posty: 16
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM kombi

Postprzez Łukasz1979 » 26 mar 2008, 21:01

Obiecałem więc już nakreślam sytuacje. Odebrałem niedawno samochód, chodzi jak przed awarią, teraz tylko muszę zobaczyć czy spalanie się obniży. Kosztowało mnie to 300 zł. Co się okazało. Otóż specjaliści z nieszczęsnego Feuverta (omijajcie te serwisy szerokim łukiem...banda złodziei i nieudaczników) podczas wymiany rozrządu przy okazji zabawili się w tuning i pogrzebali coś w turbinie. Niestety mechanik nie chciał do końca zdradzić co to było, powiedział mi tylko tyle że turbina miała ustawione zbyt wysokie ciśnienie ładowania. Niestety tylko tyle mogę pomóc, u mnie w każdym razie problem leżał od strony konfiguracji sprężarki.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 17:09
Posty: 16
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM kombi

Postprzez Riki » 26 mar 2008, 21:06

Łukasz1979 napisał(a):podczas wymiany rozrządu przy okazji zabawili się w tuning i pogrzebali coś w turbinie. Niestety mechanik nie chciał do końca zdradzić co to było, powiedział mi tylko tyle że turbina miała ustawione zbyt wysokie ciśnienie ładowania


<szok>

nie od dziś wiadomo że takie "serwisy" trzeba omijać szeeerokim łukiem...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Łukasz1979 » 26 mar 2008, 21:24

Teraz już wiem kogo omijać, na szczęście znajomy mechanik polecił nam swojego kolegę, dopiero on się na tym wszystkim wyznał i naprawił, chociaż sam przyznał że trochę czasu jednak mu to zajeło zanim znalazł i ustawił. Chwała mu za to :)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 17:09
Posty: 16
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM kombi

Postprzez Pkoli » 1 kwi 2008, 15:52

Witam

Już zdaję relację.
Dopiero dziś autko działa normalnie. W czwartek nie dali rady go zrobić, bo już musieli iść do domu i brakło im czasu. Dzis od rana przez prawie 3 godz był w serwisie i okazało się, że głowny powód to uszkodzona wiązka elektr. Nie wiem dokładnie gdzie ale była to wiązka trzech przewodów z czego jeden był uszkodzony. Dodatkowo poczyścili te różne doloty do turbiny itd i autko sprawuje się świetnie. Nawet lepiej niż przed usterką i już prawie nie kopci jak to zwykle przy wyprzedzaniu było, ale tylko przy ostrym przyspieszaniu. Teraz tylko mała chmurka i wciska w fotel nieźle. Koszt w ASO Ryan Motor Power to 210€.

Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:31
Posty: 56
Skąd: Siemianowice Śląskie PL / Clonmel IRL
Auto: Mazda 323f BA Z5 '95

Postprzez Jaksa » 1 kwi 2008, 22:27

Łukasz1979 napisał(a):Niestety mechanik nie chciał do końca zdradzić co to było,
Dobrze wie co z partolil , nie rozumiem jak mozna nie powiedziec włascicielowi co sie stało ...... paranoja.
Łukasz1979 napisał(a): przy okazji zabawili się w tuning i pogrzebali coś w turbinie
Pogrzebać moze sobie w nosie , jak nie zna zasady działania i nie ma sprzetu to po co dotyka :|
magicadm napisał(a):Kurcze, oni są tańsi niż MABI
Jak widzę nie dotykali pompy ani układu zasilania stąd taka cena. ( chyba dobrze :) )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Koszel Bozena » 29 kwi 2008, 08:30

Bardzo proszę o pomoc wczoraj podczas jazdy zapaliły mi sie lampka kontrolna silnika oraz lampka TCS nie wiem co sie dzieje do ASO mam 100kmvnie wiem czy bede mogła nią dojechac do stacji dzisiaj po włączeniu silnika lampki zapaliły sie ponownie bardzo prosze o pomoc co to moze byc :(
Bozena Koszel
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 08:17
Posty: 5
Skąd: Ciechanów

Postprzez Koszel Bozena » 29 kwi 2008, 08:41

samochód mój to oczywiście MAZDA 6 2003r
Bozena Koszel
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 08:17
Posty: 5
Skąd: Ciechanów

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2008, 09:00

Bez wizyty w serwisie raczej niewiele można zrobić.
Myślę że spokojnie możesz się wybrać do ASO. Bez szaleństw, spokojnie i dojedziesz :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez htb » 29 kwi 2008, 09:59

pociesze cie ze ja tak mam w nowym egzemplarzu 5. Bylem dwa razy w serwisie i na razie nic ciekawego. Pierwsza odczyt z komputera spadek napiecia. Reset bledu i mialo byc dobrze i bylo przez nastepne 20 minut od wyjechania z serwisu :) Po drugiej wizycie, ten sam problem, elektryk stwierdzil ze niby przycinala sie turbina. Podobno teraz ma byc dobrze :) na razie od dwoch dni jest i mam nadzieje ze juz tak zostanie :)
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 17:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez Koszel Bozena » 29 kwi 2008, 11:21

dzieki za porade nie wiem co sie dzieje ale lampki sie juz nie palą z czego sie cieszę niesamowicie pozdrawiam
Bozena Koszel
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 08:17
Posty: 5
Skąd: Ciechanów

Postprzez Pawnik » 29 kwi 2008, 11:30

Te kontrolki sygnalizują np. chwilową niprawidłowość w ukladzie elektrycznym lub elektronicznym ( brak napięcia, zwarcie itpd. ). Po zdarzeniu świecą się przez ileś tam odpalenień zapłonu i jak wszystko jest ok to gasną. Także nie od razu do serwisu ( zwłaszcza ASO) tylko poczekać.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2008, 11:31 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Pkoli » 29 kwi 2008, 11:30

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:31
Posty: 56
Skąd: Siemianowice Śląskie PL / Clonmel IRL
Auto: Mazda 323f BA Z5 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6