gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez Miron_Pomorze » 4 sie 2015, 05:47

To jeszcze jedno pytanie, czy zacierający się zawór SCV może być powodem tego, że silnik na wysokich biegach nie może przekroczyć 3tyś. obrotów przy gazie w podłodze? V-max w tej chwili to 160km/h (silnik 150hp).
Miron_Pomorze
 

Postprzez Leoo » 30 gru 2015, 08:59

qzym napisał(a):Poprzednie wytrzymało 9 lat, a to wymienione niecałe 2 :–(((.

Rozumiem, że to pierwsze oryginał a drugie?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez qzym » 30 gru 2015, 09:08

To drugie o ile pamiętam – JPN lub NTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Leoo » 30 gru 2015, 09:37

Pytam bo kupiłem rolkę INA ale jest MADE IN CHINA <płacze>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez qzym » 30 gru 2015, 09:41

INA jest OK ....ale ta robiona w Germanii :) -można trafić ale trzeba pytać sprzedawców
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez klonek124 » 6 sty 2016, 16:46

Witam
ja tez mam problem z moją Mazdą. Trzy dni temu Mazda działała normalnie, odpalała bez problemu, chodziła równo, moc OK. Postała przez noc (w nocy był spory mróz) i rano nie chciał odpalić, tzn odpala i po kilku sekundach gaśnie i tak w kółko, przy kolejnych próbach silnik chodzi tylko 2-3 sekundy. Wyciągnąłem filtr paliwa, jest czysty. Auto na plaku odpala i chodzi znacznie dłużej. Czy zawór SCV może paść z dnia na dzień? Gdzie ewentualnie mam szukać rozwiązania mojego problemu?
Pozdrawiam
Tomek
klonek124
 

Postprzez widzimisie » 23 sty 2016, 12:49

Panowie,
Jedno krotkie pytanie o SCV, ktory wlasnie mi sie chyba kończy wnioskujac z licznych tutejszych opisów.
Czy poprawiony poliftowy SCV mogę podłączyć do mojej przedliftowej Mazdy? Mam taki od ręki.
Oba zawory (przed i po lifcie) różnią sie tylko wymiarami? Poliftowy jest nieco krótszy.
Będę wdzięczny za sugestie.
Pzdr

Dopisano 24 sty 2016, 10:35:

Koledzy Enduro, Grzyby.... wspomóżcie słowem fachowym :)
Ciężko się jeździ samochodem z gasnącym silnikiem na prawie każdych światłach (może powinienem się cieszyć że mam nowoczesny system star-stop) ale skoro nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie to chyba nie będę ryzykował i zainwesuje te 400pln w SCV przedliftowy :|
widzimisie
 

Postprzez Leoo » 25 sty 2016, 10:13

Zawory są zupełnie inne i działają odwrotnie.
Nie kupuj z polifta bo nie pasuje.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez JacJas » 28 sty 2016, 10:38

Mam takie pytanie, bo przeczytałem tu dużo postów o SCV i tych objawach. U mnie jest tak, że problem pojawia się tylko na zimnym silniku i w zasadzie tylko w zimie. Akumulator mam nowy, filt paliwa nowy, paliwo Diesel artyczny, nigdy nie tankuje niczego poza Bp Ultimate. I ciekawostka, byłem u mechanika i wyłapał błąd z EGR. Mówi, że gdyby to był SCV to bez względu na pogode by gasł i nie tylko rano tylko ciągle bo jeśli jest złe ciśnienie to nie ma znaczenia temperature (w sumie racja). Zaślepił mi czujnik od EGR i mam pojeździć. Samochód nie gaśnie. Co wy na to?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2013, 21:55
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GG combi, 2.0 Diesel, 136KM, 2004

Postprzez Leoo » 28 sty 2016, 11:13

O ile grzybek EGR zablokował się w pozycji otwartej to gaśnięcie jest możliwe, gdyż poprawnie działający zawór jest zamknięty podczas rozruchu.
Pytanie tylko: czy mechanik zaślepił EGR, czy zrobił coś z jego czujnikiem położenia?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez JacJas » 28 sty 2016, 15:39

Żaslepił obecnie.

I tutaj pytanie. Jakie są tego konsekwencje. Zaznaczam, że mechanic zaslepił go tymczasowo, nie jest to naprawa. Chciał po prostu upewnić się, że to EGR. Komputer wywala włąśnie EGR a to zaślepienie to tylko taka próba. Ale tutaj nasówa się pytanie. Jeżeli mechanic, zaślepia ten zawór, samochód jest sprawny to co z tymi spalinami które mają trafiac z powrotem do kolektora? Na co to ma w tej chwili wpływ? Że całośc spalin trafia do rury? Co może się stać? Nie mam filtra cząstek stałych. Może popsuć się sonda? Mam takie pytanie bo jeżeli wymienie EGR to 300pln plus robota, a tu mechanic zaślepił zawór, nie wziął nic i śmigam. Proszę o fachową opinię co ryzykuję jeżdżąc z zaślepionym EGRem, Dzięki.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2013, 21:55
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GG combi, 2.0 Diesel, 136KM, 2004

Postprzez Leoo » 28 sty 2016, 21:37

Zaślepienie EGR-a jest dość popularnym zabiegiem. Jest wiele wątków o tym na forum.
EGR może być zabrudzony i wystarczy mycie, może być uszkodzona membrana siłownika ale może też być uszkodzony jeden (lub więcej) z trzech elektrozaworów podciśnienia (płytka mocowana do skrzyni biegów). O przewodach podciśnieniowych nie wspomnę.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez widzimisie » 31 sty 2016, 20:17

Leoo napisał(a):Zawory są zupełnie inne i działają odwrotnie.
Nie kupuj z polifta bo nie pasuje.

Faktycznie, nie pasuje. Czasami trzeba jednak posłuchać mądrzejszych ;)
widzimisie
 

Postprzez Pioteq25 » 1 lut 2016, 18:32

O ile pamiętam pompa ma też inny numer.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Hubix » 26 kwi 2016, 11:59

Witam

Pacjent: M6 2004 diesel.

Mam najechane 254 tys. km

Zawór SCV posiadam z numerem: 003

Na obecną chwilę samochodem się prawie nie da jeździć. Zapalam z rana, od razu gaśnie po odpaleniu. Jak się uda odpalić nie wkręca się powyżej 2 tys. obrotów. Przerywa, szarpie gdy dodaję gazu. Gaśnie przy zmianie biegów, należy podtrzymywać gaz. Często jak zgaśnie to nie odpala, pomaga podpompowanie pompką paliwa – wówczas pali, ale jak nie podtrzymam gazu to potrafi zgasnąć. Sitko czyszczone w baku około 1,5 roku temu, filtr paliwa wymieniony tydzień temu.

Czy to może być SCV ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marcov » 29 kwi 2016, 19:54

Witam.


Od kilku dni męcze się z Mazda 6 2003r. 2.0 d 136 KM.

Poczatkowo silnik szarpał, gasł przy dojezdzaniu na luzie do swiatel....az w koncu nie odpalil. Wymontowany SCV seria 006. Zamowilem nowy w Intercarsie 066- bez zmian. Silnik nie gada, cisnienie na szynie 200 bar i spada. Silnik na sekunde załapuje i gasnie. Sprawdzone kable, sitko w baku. Wtryski pojechały do zrobienia- ponoc przelewy laly. Jednak nadal silnik nie odpala. Mozna go odpalic jedynia odpinając zawor SCV (tryb awaryjny, na szynie okolo 480 BAR)

Napiecie na zaworze podczas krecenia okolo 6-7 V....Ktos poratuje pomysłem? Rozrząd sprawdzony, wyczyszczony bak, wymieniony filtr paliwa, sprzawdzona instalacja, poprawione masy. Zaraz go podpale...


EDIT:

Czy ktos moze sprawdzic, jakie cisnienie jest w szynie na odpalonym silniku z odpieta wtyczka od scv?
marcov
 

Postprzez Leoo » 6 maja 2016, 09:57

Spróbuj podmienić czujnik ciśnienia na szynie CR. Sprawdź ewentualnie czy nie puszcza zawór bezpieczeństwa (zdejmij wężyk przelewowy). Ciśnienie może też uciekać przez wtrysk(i) – podłącz buteleczki i zobaczysz.
Nie wiem jakie ciśnienie jest na CR po odłączeniu SCV ale u mnie przy obrotach jałowych utrzymuje się około 34MPa.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 7 maja 2016, 21:56

marcov napisał(a):Wtryski pojechały do zrobienia- ponoc przelewy laly

I chyba wróciły nienaprawione :P znajdź mi firmę co regeneruje wtryski do rf5c.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wzl00 » 17 wrz 2016, 09:04

Czy takie skoki ciśnienia na szynie i zaworze jak na zdjeciach oznaczają jednoznacznie ze zawor scv do wymiany ?
Załączniki
Screenshot_2016-09-17-07-50-08.png
Screenshot_2016-09-17-07-50-04.png
Screenshot_2016-09-17-07-50-02.png
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2012, 21:11
Posty: 26 (2/0)
Skąd: Weiz/ Austria
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS /2007

Postprzez inco1985 » 17 wrz 2016, 17:09

To na 95% był (bo zakładam, iż dawno poradziłeś sobie z tym problemem) zawór SCV. Miałem to samo zeszłej zimy i wymiana tegoż zaworu zlikwidowała problem.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2012, 10:13
Posty: 18 (3/0)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 6, GH, 2.0 MZR (LF 17), 147 KM, '08 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6