Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez mariocieszyn » 18 cze 2010, 21:41

Gdzieś w tym wątku wyczytałem, że przy wymianie podkładek pod wtryskami należy wyczyścić wtryski oraz zregenerować gniazda a nie zawory (mój błąd)
Jeszcze jedno pytanko jak sprawdzić czy są przedmuchy; odkręcić korek oleju i sprawdzić czy nie dymi ale na włączonym silniku czy tylko na rozgrzanym po wyłączaniu
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 09:41
Posty: 18
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM

Postprzez topik » 18 cze 2010, 21:54

mariocieszyn napisał(a):Gdzieś w tym wątku wyczytałem, że przy wymianie podkładek pod wtryskami należy wyczyścić wtryski oraz zregenerować gniazda a nie zawory (mój błąd)
Jeszcze jedno pytanko jak sprawdzić czy są przedmuchy; odkręcić korek oleju i sprawdzić czy nie dymi ale na włączonym silniku czy tylko na rozgrzanym po wyłączaniu



Witam. Należy wyczyścić wtryski i gniazda wtrysków. Sprawdzić czy nie dymi przez korek wlewu oleju na włączonym silniku. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez mariocieszyn » 19 cze 2010, 10:25

Wielkie dzięki za pomoc
Jaszcze jedno co ile tysięcy sprawdzamy smok olejowy czy nie jest zabity syfem
Pozdrawiam.
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 09:41
Posty: 18
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM

Postprzez Enduro » 19 cze 2010, 11:01

mariocieszyn napisał(a):Wielkie dzięki za pomoc
Jaszcze jedno co ile tysięcy sprawdzamy smok olejowy czy nie jest zabity syfem
Pozdrawiam.

znam opinie znawcy tematu, ktory zawodowo zajmuje sie mazdami
i jest on zdania i tak praktykuje, ze co trzecia lub czwarta wymiana oleju...!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafusmaximus » 20 cze 2010, 07:03

a ja sobie właśnie odebrałem furmankę od Jaksy i przy 130 tkm smoczek był czyściutki, przedmuchów nie było, ale, że ja zapobiegliwy pragmatyk z natury jestem, to sobie je zmieniłem, zaworki wyregulowano i czarna sucza śmiga jak śmigała – co najwyżej na portfelu i na sercu lżej (co by człowiek się nie stresował, że zobaczy podczas jazdy nieszczęsną kontrolkę od poziomu oleju, która tak naprawdę informuje o...zatarciu silnika, a nie niskim poziomie oleju) ;P

aha, żeby było wiadomo – olej zmieniamy co 10 tkm, a nie jak Wam Mazda wciska, że co 20 tkm. Wcisnęli Wam lewe podkładki, które teraz trzeba wymieniać... to wystarczający dowód, że skośne prawdy do końca nie mówią, więc i z olejem ich olać ;P
Ostatnio edytowano 22 cze 2010, 10:02 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez mądry » 20 cze 2010, 11:09

rafusmaximus napisał(a):że zobaczy podczas jazdy nieszczęsną kontrolkę od poziomu oleju, która tak naprawdę informuje o...zatarciu silnika, a nie niskim poziomie oleju) ;P


No właśnie, moim zdaniem warto było by zamontować jakiś wskaźnik ciśnienia oleju. Można by było wtedy na bieżąco obserwować ciśnienie oleju i gdyby zaczęło odbiegać od normy można by zacząć szukać przyczyny, czy to w pompie czy smoku a nie szukać motoru i płakać. Może ktoś już zamontował u siebie coś takiego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 20 cze 2010, 11:18

mądry napisał(a):....moim zdaniem warto było by zamontować jakiś wskaźnik ciśnienia oleju...

wystarczyloby generalnie aby czujnik byl zamieczczony gdziesz wyzej tzn na koncu drogi oleju bo tam anjszybciej pojawi sie jego brak..czyli przy walku rozrzadu...

rafusmaximus napisał(a):.... że zobaczy podczas jazdy nieszczęsną kontrolkę od poziomu oleju....,

chodzi tu raczejna pewno o cisnienie oleju!
bo poziom jego kontrolujesz bagnetem ..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 20 cze 2010, 11:41

Enduro napisał(a):wystarczyloby generalnie aby czujnik byl zamieczczony gdziesz wyzej tzn na koncu drogi oleju bo tam anjszybciej pojawi sie jego brak..czyli przy walku rozrzadu...


Generalnie nie znam jakoś szczególnie tego silnika, ale czy może zamontowanie takiego czujnika przy filtrze oleju zdało by egzamin?
http://allegro.pl/item1073584542_podkla ... uning.html
Myślałem o takim rozwiązaniu ponieważ jest w miarę proste i mało inwazyjne.
Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez rafusmaximus » 20 cze 2010, 11:44

Enduro napisał(a):
rafusmaximus napisał(a):.... że zobaczy podczas jazdy nieszczęsną kontrolkę od poziomu oleju....,

chodzi tu raczejna pewno o cisnienie oleju!
bo poziom jego kontrolujesz bagnetem ..
pozdr.
E.


tak, tak, moje przejęzyczenie, skrót myślowy itp., spoko – masz rację

a co do sprawdzania poziomu oleju poprzez bagnet to już inna bajka... czasami to mordęga, pewnie wiesz o co mi chodzi :]
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez benen » 20 cze 2010, 11:52

mądry napisał(a):
Enduro napisał(a):wystarczyloby generalnie aby czujnik byl zamieczczony gdziesz wyzej tzn na koncu drogi oleju bo tam anjszybciej pojawi sie jego brak..czyli przy walku rozrzadu...


Generalnie nie znam jakoś szczególnie tego silnika, ale czy może zamontowanie takiego czujnika przy filtrze oleju zdało by egzamin?
http://allegro.pl/item1073584542_podkla ... uning.html
Myślałem o takim rozwiązaniu ponieważ jest w miarę proste i mało inwazyjne.
Co o tym myślicie?

No ciekawe podejście do problemu. Ale, jak mniemam, sprawa wiąże się z doprowadzeniem konkretnego czujnika to tej podkładki, przetransponowanie jego wskazań na jakiś zegar (elektroniczny) i umieszczenie gdzieś na desce rozdzielczej. Dobrze myślę? Ile to roboty i kto takie sprawy mógłby wprowadzać?
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez mądry » 20 cze 2010, 12:03

benen napisał(a):Ale, jak mniemam, sprawa wiąże się z doprowadzeniem konkretnego czujnika to tej podkładki, przetransponowanie jego wskazań na jakiś zegar (elektroniczny) i umieszczenie gdzieś na desce rozdzielczej. Dobrze myślę? Ile to roboty i kto takie sprawy mógłby wprowadzać?


Myślę że roboty za dużo by nie było. Trzeba tylko by znaleźć jakieś sensowne miejsce na desce rozdzielczej.
Zegar to np. taki
http://allegro.pl/item1073779295_wskazn ... sp_49.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 20 cze 2010, 12:09

nie trzeba dokupowac tej podstawy, bo generalnie zamiast originalnego czujnika mozna w to miejsce
wkrecic inny pasujacy, ktory obsluguje kontrolke oleju no i podaje wartosci cisnienia na zegar..
P.S. jesli ktos taki potrzebuje, to mam do odsprzedania...
postaram sie wrzucic tu jego fotke...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 20 cze 2010, 12:16

Enduro napisał(a):nie trzeba dokupowac tej podstawy, bo generalnie zamiast originalnego czujnika mozna w to miejsce wkrecic inny pasujacy, ktory obsluguje kontrolke oleju no i podaje wartosci cisnienia na zegar..

No tak. Ale podobno umiejscowienie seryjnego czujnika nie jest zbyt szczęśliwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 20 cze 2010, 15:43

mądry napisał(a):No tak. Ale podobno umiejscowienie seryjnego czujnika nie jest zbyt szczęśliwe...

to fakt to niepodwarzalny...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 20 cze 2010, 17:42

Dlatego właśnie zastanawiam się nad umiejscowieniem czujnika koło filtra oleju. Niestety nie znam w tym silniku drogi którą przebywa olej. Czy umiejscowienie go przy filtrze oleju miało by jakiś sens? A może ktoś posiada jakiś schemat układu smarowania do szóstki diesla. Może nie wielkim kosztem udało by się uratować kilka motorów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Myjk » 21 cze 2010, 07:49

Fajnie by też było, gdyby ktoś miał schemat zegarów – można by wtedy podpiąć ten dodatkowy czujnik pod kontrolkę na desce. Mnie osobiście nie uśmiechałoby się montować takiego wskaźnika... po pierwsze nie ma gdzie, a po drugie śmiesznie by to wyglądało w Dieslu. Ew. może zamiast wskaźnika dałoby się zamontować jakiś akustyczny sygnał, względnie dwa, ustawione na wartość ostrzegawczą i krytyczną. Wtedy mogłoby to być ciekawe rozwiązanie...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 21 cze 2010, 10:11

Myjk napisał(a):1.... nie uśmiechałoby się montować takiego wskaźnika... po pierwsze nie ma gdzie, ...
może zamiast wskaźnika dałoby się zamontować jakiś akustyczny sygnał, względnie dwa, ustawione na wartość ostrzegawczą i krytyczną. Wtedy mogłoby to być ciekawe rozwiązanie...

1. fakt, ze nie ma idealnego miejsca, no moze pod maską i przy okazji kontroli poziomu oleju mozna byloby przy zapalonym silniku kontorlowac cisnienie..
2. to tez dobre rozwiązanie, ale trzeba zamontowac czujnik odpowiednio dobrane w korzystnych miejscach czyli powiazane jest to z tuningiem mechanicznym...czyli nie ten dział chyba!
mądry napisał(a):Dlatego właśnie zastanawiam się nad umiejscowieniem czujnika koło filtra oleju.

filtr oleju znajduje sie na początku drogi olejowej..
pozdr .
E.
Ostatnio edytowano 22 cze 2010, 22:54 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 21 cze 2010, 11:56

Kilkadziesiąt postów wcześniej znalazłem taką informację
kixi4 napisał(a):aha i jeszcze jedno kontrolka oleju zapala się dopiero poniżej 0,5 – 1 bara czyli przy znikomym ciśnieniu oleju a w samochodach ciśnienie oleju waha się od 5-12 bar czyli przy zatkanym smoku może być np 2 bary co nie zapali kontrolki oleju pomimo że ciśnienie będzie niewystarczające...

Więc może podpięcie wskaźnika ciśnienia oleju w miejscu gdzie jest obecny czujnik kontrolki oleju też by zdało egzamin, ponieważ wiedzieli byśmy np. że ciśnienie oleju jest niższe od standardowego przed spadkiem tego właśnie ciśnienia do wartości krytycznej kiedy to właśnie zapala się kontrolka oleju i sygnalizuje nam że motor jest do wymiany.
Myjk napisał(a):Mnie osobiście nie uśmiechałoby się montować takiego wskaźnika... po pierwsze nie ma gdzie, a po drugie śmiesznie by to wyglądało w Dieslu.

Taki wskaźnik można zamontować chociaż by w schowku nad szybą jeśli ktoś nie posiada navi, a no i może śmiesznie by to wyglądało w dieslu, ale wydaje mi się że lepiej się śmiać ze wskaźnika ciśnienia oleju w dieslu niż płakać podczas wymiany silnika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez benen » 21 cze 2010, 15:19

... i może śmiesznie by to wyglądało w dieslu, ale wydaje mi się że lepiej się śmiać ze wskaźnika ciśnienia oleju w dieslu niż płakać podczas wymiany silnika ;)

I to jest właściwe rozumowanie <jupi> Od takiego myślenie tylko krok do rewolucyjnych przełomów w dziedzinie lepszej funkcjonalności i użyteczności nowinek technicznych. To nie gadżet-to POMOC KIEROWCY DIESLA MAZDY 6 <co?> <oczy>
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez melass » 22 cze 2010, 18:31

Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6