Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez driwer1977 » 29 maja 2008, 22:37

kolego własnie taki jeden człowiek z lublina zciągnoł anglika z silnikiem 2,0ditd i chce za niego ok 5tyś przebieg 60tyś mil oto nume r513693634
driwer1977
 

Postprzez adas74 » 2 cze 2008, 13:39

Tak wyglądało to u mnie.
Było nawt czystawe.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez Jaksa » 12 cze 2008, 09:42

DABLJU napisał(a):czy silnik od PREMACY czy 626 bedzie pasaowal do mojej 2.0 D 136 KM z 2002r
Nie pasuje , to jest silnik DiTD a Ty masz CR , wał od comprexa tez nie pasuje....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez DABLJU » 12 cze 2008, 10:00

Jaksa napisał(a):
DABLJU napisał(a):czy silnik od PREMACY czy 626 bedzie pasaowal do mojej 2.0 D 136 KM z 2002r
Nie pasuje , to jest silnik DiTD a Ty masz CR , wał od comprexa tez nie pasuje....


Jasna cholera .
Moj mechanik mowi ze powinno pasowac bo symbol na bloku silnika jest taki sam – a mianowicei RFT. Tyle ze facet z mazdami ma niewiele wspolnego. No mi to tez nie pasusuje zeby w tych autach byl taki sam osprzet. Czy ewentualnie sam wal i jeden korbowod mogl by pasowac od Premacy ?? jezeli nie to czy ktos jest w stanie zalatwic mi takie części ??
Początkujący
 
Od: 30 sie 2007, 14:49
Posty: 14
Skąd: Świdnica / Wrocław
Auto: M6 MZR-CD HP SV TOP – 136KM d

Postprzez Jaksa » 12 cze 2008, 11:28

DABLJU napisał(a): czy ktos jest w stanie zalatwic mi takie części

Moze tu www.japancar.pl
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 28 lip 2008, 22:50

Wymieniam juz 7 silnik przez ten zapchany smok :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enalo » 30 lip 2008, 11:35

Witam,
dowiedziałem się nomen omen z serwisu w Dąbrowie Górniczej, że problem tkwi we włąściwym doborze oleju. Jeśli mamy dieselka z filtrem cząstek stałych (Diesel Particulate Filters – DPF's) należy stosować olej przeznaczony do takich właśnie silników i żadnego innego. Inaczej grozi przytkaniem smoka i w konsekwencji zatarciem silnika. Spójrzcie czy macie kontrolkę DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 08:36
Posty: 32
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GT 136KM '03

Postprzez Grzyby » 30 lip 2008, 12:05

Enalo napisał(a):Spójrzcie czy macie kontrolkę DPF

problem akurat dotyczył modeli przed liftingiem (przed 2005) – czyli bez DPF
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 30 lip 2008, 12:12

Grzyby napisał(a):problem akurat dotyczył modeli przed liftingiem (przed 2005) – czyli bez DPF
Dokładnie .... ale motory z DPF-em tez sie zacierają przez rozcienczony olej , zapychają sie DPF-y i wtryski leją za duzo ropki , cos mazdzie nie udał sie ten wynalazek.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cammus » 4 sie 2008, 20:07

Jaksa napisał(a):Wymieniam juz 7 silnik przez ten zapchany smok :|


mam pytanie co do tego smoka, jak dlugo trwa sprawdzenie + ew. oczyszczenie i jakie koszta bo bede w wawce w piatek i tak sie zastanawiam czy przy okazji tego nie zrobic (jade na "akcje serwisowa IC+rurka wspom.":)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 02:05
Posty: 98
Skąd: Inowrocław
Auto: M6 GY 121KM

Postprzez waldekw » 4 sie 2008, 21:26

CIEKAWI MNIE JEDNO, CZY LUDZIE KTORYM ZATARŁY SIE 6-stki Z WINY SMOKA PRZY ZMIANACH OLEJU ODKRĘCALI KOREK W MISCE CZY STARY OLEJ BYŁ WYSYSANY BO SZYBCIEJ I ŁATWIEJ !!!
Początkujący
 
Od: 5 cze 2007, 19:48
Posty: 7
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6 2,0 CD WAGON

Postprzez Enalo » 5 sie 2008, 15:35

cammus napisał(a):mam pytanie co do tego smoka, jak dlugo trwa sprawdzenie + ew. oczyszczenie i jakie koszta

u mnie kosztowało (z wynianą oleju i filtra) 250 PLN. Z tym że olej i filtr miałem swój a smok i miska były czyste. A czas... trudno mi powiedzieć, bo oddałem go przed pracą a odbierałem po :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 08:36
Posty: 32
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GT 136KM '03

Postprzez Jaksa » 5 sie 2008, 16:49

waldekw napisał(a):CZY STARY OLEJ BYŁ WYSYSANY BO SZYBCIEJ I ŁATWIEJ
Moim zdaniem "łatwiej i szybciej " jest zrobic wymianę tradycyjną metoda , mam wysysarke ale uzywam ją do innych celów ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez waldekw » 5 sie 2008, 20:25

Popieram. :) Przypuszczam, że tradycyjną metodą jest wieksza szansa na to, że w misce zostanie mniej syfu na dnie niż po wyssaniu przez miarke, a co za tym idzie mniej szlamu rozpusci nowy olej.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2007, 19:48
Posty: 7
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6 2,0 CD WAGON

Postprzez Jaksa » 5 sie 2008, 20:52

waldekw napisał(a):Przypuszczam, że tradycyjną metodą jest wieksza szansa na to, że w misce zostanie mniej syfu na dnie niż po wyssaniu przez miarke
Mysle ze tak , a wysysarka dobra jest do wyssania plynów ktore nie są tak cięzkie , czyli płyn hamulcowy ( ze zbiorniczka przy jego wymianie ) chłodniczy ( gdzie nie mozna wymontowac wyrównawczego i.t.p ) nie mam zaufania do tego sprzetu gdy nie widac ile towarku wyssałes.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 6 sie 2008, 22:19

cammus napisał(a):Jaksa, jesli mozesz, odpowiedz na moje pytanie zadane ciut wyzej
Wymont + zamont miski + oczyszczenie smoka zajmuje do 2 -3 godzinek , zalezy od znajomosci tematu , cena 200 zł. ( z silikonem do miski )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 10 sie 2008, 18:33

odkrecilem ostatnio miske olejowa w moim dieslu
i wymienilem smoka pompy na nowy
koszt ok. 30 Euro
nie znalazlem wielu brudow,ale kilka grudek w misce i na sitku bylo;
ale teraz mam wszystko czyste
i wiem ze nie przezyje w najblizszym czasie uszkodzenie panewek tzn. silnika...
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 10 sie 2008, 20:04

Enduro napisał(a):wiem ze nie przezyje w najblizszym czasie uszkodzenie panewek tzn. silnika
.....no to teraz do 250 tysiecy bedziesz smigał , niemcy wypowiadali się ze te silniki po 250 – 300 tysiączkach nadają się do smietnika....( opinia zasłyszana z niemieckiego ASO )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 10 sie 2008, 21:53

Jaksa napisał(a):niemcy wypowiadali się ze te silniki po 250 – 300 tysiączkach nadają się do smietnika....

A czy podali powód takiej opinii (zużycie panewek, koniec wtrysków, owal cylindrów itp.)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez grz_ech » 11 sie 2008, 22:23

witam

tez chciałem się wtącić... tak ku przestrodze
jakiś czas temu zamieściłem post gdyż coś nagle zaczęło piszczeć z pod maski
podejrzewałem turbinę ale parę osób sugerowało nieszczelny doloty i wylot z turbiny
jednak po sprawdzeniu okazało się że to nie to

byłem u Jaksy z innym problemem (zresztą mam wrócić ale czasu brak)
i uświadomił mnie, że to niestety turbina i wspomniał właśnie o zapychających się smokach (WIELKIE DZIĘKI)
a że jakiś czas temu zapaliła się na 2s kontrolka oleju w trakcie jazdy po czym zgasła
więc wczoraj zdjąłem miskę olejową

Obrazek
tak wygładał smok po zdjęciu miski

Obrazek
tak w trakcie czyszczenia

Obrazek
a tak po czyszczeniu

był tak zatkany że trzeba było skrobać, a odmaczanie i pędzelek nie pomagały...
czeka mnie za czas jakiś wymiana turbiny ale to jednak lepsze niż wymiana silnika...
mam nadzieję, że jedynym skutkiem ubocznym będzie turbina...

grzesiek
klimatyzacja i wentylacja do biura lub domu
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 21:20
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD GY '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6