Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Przecież smok absolutnie nie ulega awarii, jest elementem nie podlegającym zużyciu.
Poczytaj poradnik diesla, to się dowiesz, co jest źródłem jego zapychania.
No niby racja, ale jeżeli konstrukcja tego smoka nie jest wadliwa, to czemu ten problem występuje
wyłącznie w Maździe 6, Nie słyszałem o zatarciach silnika spowodowanych zapchanym smokiem oleju
w żadnym innym aucie...
Czy przegląd i czyszczenie przy każdej wymianie oleju w 100% załatwi sprawę ? Dodam, że leję do niego
wyłącznie Dexelię DPF
Poczytaj poradnik diesla, to się dowiesz, co jest źródłem jego zapychania.
No niby racja, ale jeżeli konstrukcja tego smoka nie jest wadliwa, to czemu ten problem występuje
wyłącznie w Maździe 6, Nie słyszałem o zatarciach silnika spowodowanych zapchanym smokiem oleju
w żadnym innym aucie...
Czy przegląd i czyszczenie przy każdej wymianie oleju w 100% załatwi sprawę ? Dodam, że leję do niego
wyłącznie Dexelię DPF
-
Luc007
Luc007 napisał(a):to czemu ten problem występuje
wyłącznie w Maździe 6
a przeczytałeś to, co koledzy poradzili bo wydaje mi się, że nie bardzo
Czy przegląd i czyszczenie przy każdej wymianie oleju w 100% załatwi sprawę ?
nie musisz go czyścić przy każdej wymianie oleju...
hmm po prostu przeczytaj to, co zostało już napisane(poradnik) – nie ma sensu tego powielać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Pioteq25 napisał(a):Po wymianie podkładek na nowy typ i sprawdzeniu smoka nie ma później co ściągać miskę. Wystarczy co jakiś czas kontrolować szczelność podkładek przez korek wlewu oleju.
Sitko da się wyczyścić w 100% i będzie jak nowe.
Jak doszło do sporego zatkania, to znaczy że w silniku jest jeszcze sporo syfu i po jakimś czasie wskazane jest kolejne czyszczenie układu wraz z płukanką silnika.
hehe, jutro poszukam wypowiedzi, gdzie pisze, żeby co 40 tys ściągać i tak miskę i kontrolować stan smoka olejowego
Luc007 napisał(a):No niby racja, ale jeżeli konstrukcja tego smoka nie jest wadliwa, to czemu ten problem występuje
wyłącznie w Maździe 6, Nie słyszałem o zatarciach silnika spowodowanych zapchanym smokiem oleju
w żadnym innym aucie...
w Landkruzerze teżsięzapycha, tyle, że nieco później
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Witam,
Mam pytanie odnosnie smoka olejowego, odkrecilem korek wlewu oleju, ciemny dym z niego sie nie wydobywa, ale jak przyloze dlon czuje ze leci z niego powietrze – dmucha, powietrze czyste bezwonne. Czy to jakis sygnal przytkanego smoka i tego ze nalezy wymienic podkladki pod wtryskiwaczami?
Z gory dzieki za odpowiedz
Mam pytanie odnosnie smoka olejowego, odkrecilem korek wlewu oleju, ciemny dym z niego sie nie wydobywa, ale jak przyloze dlon czuje ze leci z niego powietrze – dmucha, powietrze czyste bezwonne. Czy to jakis sygnal przytkanego smoka i tego ze nalezy wymienic podkladki pod wtryskiwaczami?
Z gory dzieki za odpowiedz
- Od: 21 lis 2008, 20:46
- Posty: 51
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r
bernardo napisał(a):Czy to jakis sygnal przytkanego smoka i tego ze nalezy wymienic podkladki pod wtryskiwaczami?
możesz spać spkojnie, dopóki nie zauważysz wydobywającego się dymu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam zamierzam wymienic olej w mojej M6 i chcialbym wlasnie sprawdzic także smok, mogłby mi ktos powiedzieć gdzie można kupić nowy smok?? Czy nowe sitko? i ile to kosztuje bo jak juz odkręce miche to wymienie na nowe a co tam......Auto ma 186tys. i nie wiem jak poprzedni wlasciciel dbał o te żeczy jakimi jest smok.
- Od: 3 sty 2013, 14:08
- Posty: 14
- Skąd: pomorskie
- Auto: Mazda6 2,0 diesel 2003
rozpuszczalnik wystarczy? Bo jeden mi za smok czy siotko zaspiewal 185 zł fajnie jesli da sie to wymyć. A olej castrol 10W40 jak wleje bedzie ok bo na silniku widnieje kareczka ze na takim jeżdżił prosze jakas dobra konkretna rade.
- Od: 3 sty 2013, 14:08
- Posty: 14
- Skąd: pomorskie
- Auto: Mazda6 2,0 diesel 2003
szkielet napisał(a):rozpuszczalnik wystarczy? Bo jeden mi za smok czy siotko zaspiewal 185 zł fajnie jesli da sie to wymyć. A olej castrol 10W40 jak wleje bedzie ok bo na silniku widnieje kareczka ze na takim jeżdżił prosze jakas dobra konkretna rade.
Czytaj faq, Tam jest zalecenie aby tym Castrolem nie zalewać tego motora.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
No czytam czytam tylko tam jest tyle opini co forumowiczów hehe jedn chwali to drugi tamto ale chyba wymienia na tego Maxlifie 10W40
Ostatnio edytowano 13 mar 2013, 22:39 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
- Od: 3 sty 2013, 14:08
- Posty: 14
- Skąd: pomorskie
- Auto: Mazda6 2,0 diesel 2003
Dzieki za rady wszystko juz zrobione oelj wymienilem na valvoline 5W30 troche drogi musze przyznać, smok także wyczyszczony. zaczoł powoli sie juz zalepiać. Efekt prac jak narazie zauważyłem lepsza prace silnika po odpaleniu nic nie stuka, a stukało. Powodem pewnie było brak oleju przy rozruchu smok prawie cały zalepiony zanim olej zrobil sie rzadki silnik byl suchy! Moim zdaniem to rurka w sitku jest za blisko tego sitka, gdyby była krotsza kilka mm olej ładnie by bralo nawet z boku a tak sitko na srodku sie zalepi i jest kaszana. Gdyby nie forum to mechanicy nie uwierzyli by że smok sie zapycha
- Od: 3 sty 2013, 14:08
- Posty: 14
- Skąd: pomorskie
- Auto: Mazda6 2,0 diesel 2003
Myślę, że mogę zapytać w tym temacie.
Chciałem wyczyścić smok przy wymianie oleju, ale niestety misa olejowa jest skorodowana
i muszę założyć drugą. Olej wymieniłem więc bez czyszczenia smoka. Zrobię to następnym razem.
Mam pytanie:
Czy misa z silnika RF5C pasuje do mojego ? Nie mogę znaleźć misy do silnika RF7J.
Jest oczywiście w serwisie, ale ta cena...
Chciałem wyczyścić smok przy wymianie oleju, ale niestety misa olejowa jest skorodowana
i muszę założyć drugą. Olej wymieniłem więc bez czyszczenia smoka. Zrobię to następnym razem.
Mam pytanie:
Czy misa z silnika RF5C pasuje do mojego ? Nie mogę znaleźć misy do silnika RF7J.
Jest oczywiście w serwisie, ale ta cena...
Ostatnio edytowano 29 mar 2013, 20:30 przez PawelG., łącznie edytowano 1 raz
-
PawelG.
szkielet napisał(a):Dzieki za rady wszystko juz zrobione oelj wymienilem na valvoline 5W30 troche drogi musze przyznać, smok także wyczyszczony.
Rozumiem, że Kolega rozpoczął od wymiany podkładek pod wtryskami?
Auto "serwisowane" do 2011 w Aso, wczoraj przy liczniku 176tys znajomy sprawdził jak smok wygląda.
Bo mnie coś tkneło w sumie 3 raz olej wymieniałem więc na wszelki wypadek ..
Było to już wcześniej robione bo silikon i ślady na misce mocowaniu miski widoczne.
Same doczysczenie miski z silikonu z godzinę mu zajęlo.
Aso Zalewało Mobilem 5w50, ostatnio była Dexelia Ultra 5w30
A smok wyglądał tak.
A tak po wyczyszczeniu.
Bo mnie coś tkneło w sumie 3 raz olej wymieniałem więc na wszelki wypadek ..
Było to już wcześniej robione bo silikon i ślady na misce mocowaniu miski widoczne.
Same doczysczenie miski z silikonu z godzinę mu zajęlo.
Aso Zalewało Mobilem 5w50, ostatnio była Dexelia Ultra 5w30
A smok wyglądał tak.
A tak po wyczyszczeniu.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Ja bym chetnie chcial opanowac metode sprawdzania endoskopem, nie jestem jednak pewien czy to zdaje egzamin no bo jak tym krecic po misce? Wogole jakie fi tam sie nada bo sa rozne sprzety w sprzedazy?
Dopisano 28 kwi 2013, 21:28:
[quote="Sabat"]nie miski z silikonu z godzinę mu zajęlo.
Aso Zalewało Mobilem 5w50, ostatnio była Dexelia Ultra 5w30
Aso zalewalo mobilem naprawde?
Dopisano 28 kwi 2013, 21:28:
[quote="Sabat"]nie miski z silikonu z godzinę mu zajęlo.
Aso Zalewało Mobilem 5w50, ostatnio była Dexelia Ultra 5w30
Aso zalewalo mobilem naprawde?
Magda6 121km 04r. diesel 2.0
- Od: 29 wrz 2009, 17:17
- Posty: 31
jimmi napisał(a):Aso zalewalo mobilem naprawde?
Naprawdę , sam się zdziwiłem , Postawiłem im wtedy auto na przegląd i zalali Mobilem "bo te auto zawsze tym zalewali"
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Witam. Chciałby sie podzielic kilkoma spostrzeżeniami z mojej wymiany podkładek i sprawdzeniu smoka. Mianowicie jeżeli nie widać lecących ciemnych oparów z otworu wlewu oleju(dla laików)nie ma co pchać sie w podkładki pod wtryskami. a co do smoka to po pierwsze w mazdach po lif-cie miska właściwie sama się zdejmuje jest tam przyspawana odwrócona nakrętka i wykręcając śruby od miski jednej trzeba urzyć aby zadziałała z tą naktętką jak ściągacz(nie trzeba jej "odłupywać"). W sobotę robie przegląd już sam z wymianą oleju i sprawdzeniem smoka poraz drugi zobaczymy co będzie. Aha jeszcze jedno przy walniętych podkładkach traci się olej a przy prawidłowej pracy silnika tego oleju po troszkę przybywa. Z doświadczenia(3 latka za kółkiem mazdy 6 2006r widze że tego oleju nie powinno przybyć za duzo mniej więcej na 20k km powinno wszystko wystarczyc. Więc moim zdaniem Mazda wcale nie dała ciała z czymkowiek po prostu wszystko jest przemyślane. Pozdro.
Witam edytuje swój post bo mam małe spostrzezenie z tego co tu wyczytałem i z doświadczenia (musze również zgodzić się z Grzybem), że jedyną właściwą oceną czy smok jest zatkany to paląca się kontrolka oleju w trakcie rozruchu. A mianowicie jestem przed wymianą i widze u siebie że kontrolka pali sie coraz dłużej (nie mówie tu o minutach). Kontrolka powinna zgasnąć jak tylko silnik wejdzie na obroty jałowe a u mnie trwa to o 1-2 sek dłużej i moim zdaniem to kwalifikuje już do sprawdzenia smoka olejowego. Dziekuję.
Witam edytuje swój post bo mam małe spostrzezenie z tego co tu wyczytałem i z doświadczenia (musze również zgodzić się z Grzybem), że jedyną właściwą oceną czy smok jest zatkany to paląca się kontrolka oleju w trakcie rozruchu. A mianowicie jestem przed wymianą i widze u siebie że kontrolka pali sie coraz dłużej (nie mówie tu o minutach). Kontrolka powinna zgasnąć jak tylko silnik wejdzie na obroty jałowe a u mnie trwa to o 1-2 sek dłużej i moim zdaniem to kwalifikuje już do sprawdzenia smoka olejowego. Dziekuję.
Ostatnio edytowano 22 sie 2013, 09:47 przez DanyGoo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 cze 2010, 23:01
- Posty: 32
- Skąd: Przemyśl
- Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY
DanyGoo napisał(a):Więc moim zdaniem Mazda wcale nie dała ciała z czymkowiek po prostu wszystko jest przemyślane. Pozdro.
W końcu ktoś rozgarnięty a nie same marudy...
Jak wiadomo jak użytkować auto( i jest ono sprawne... ) to nie ma z nim problemów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6