Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez grubby » 22 mar 2013, 18:50

Millers wypuscil jakas nowa serie nanotech. Mi tez sie zbliza wymiana i chyba zaleje wlasnie tym. Nazywa sie bodajze Millers ee longlife eco 5w30
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 22 mar 2013, 18:50

Millers wypuscil jakas nowa serie nanotech. Mi tez sie zbliza wymiana i chyba zaleje wlasnie tym. Nazywa sie bodajze Millers ee longlife eco 5w30
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

PostTen post został usunięty przez Łukasz 25 mar 2013, 21:53.

Postprzez Łukasz » 25 mar 2013, 21:53

Sabat napisał(a):Teraz chyba z Dexeli zrezygnuję i albo wrócę do Mobila, albo coś z Motula (8100 Eco-clean+ 5W-30) lub Millersa ( XF LL C2 5w30)
– kolego żadne C2 tylko C1 !! To bardzo ważne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez rollin1234 » 26 mar 2013, 20:46

czesc mam jedno pytanie posiadam mazde 6 gh silnik diesla z dpf rok temu zalalem olej dexelia dpf 5w30 a wczoraj kupilem w salonie mazdy olej dexelia ultra dpf 5w30. i chcialem sie zapytac czym sie rozni??
facet ktory sprzedal mi ten olej powiedzial ze nie rozni sie niczym ale wole zapytac was prosze o odpowiedz
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 23:29
Posty: 5
Skąd: Coventry
Auto: Mazda 6 2.0 D Sport 2008

Postprzez rollin1234 » 26 mar 2013, 20:46

czesc mam jedno pytanie posiadam mazde 6 gh silnik diesla z dpf rok temu zalalem olej dexelia dpf 5w30 a wczoraj kupilem w salonie mazdy olej dexelia ultra dpf 5w30. i chcialem sie zapytac czym sie rozni??
facet ktory sprzedal mi ten olej powiedzial ze nie rozni sie niczym ale wole zapytac was prosze o odpowiedz
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 23:29
Posty: 5
Skąd: Coventry
Auto: Mazda 6 2.0 D Sport 2008

Postprzez dobrzyn22 » 26 mar 2013, 21:26

ultra DPF 5w30 to to samo co dawna dexelia DPF (olej ten został zastąpiony) więc wsio OK <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 26 mar 2013, 21:26

ultra DPF 5w30 to to samo co dawna dexelia DPF (olej ten został zastąpiony) więc wsio OK <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 30 mar 2013, 18:08

Z tego co wiem, to nie zmieniło się tylko opakowanie i nazwa ale i sam olej ma troszkę lepsze parametry, mianowicie Mazda Oryginal Oil lepiej smaruje łańcuchy rozrządu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 30 mar 2013, 18:08

Z tego co wiem, to nie zmieniło się tylko opakowanie i nazwa ale i sam olej ma troszkę lepsze parametry, mianowicie Mazda Oryginal Oil lepiej smaruje łańcuchy rozrządu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2013, 18:53

a ja bym powiedział że gorsze :P
nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (stary olej) w stosunku do 0,8% – nowy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2013, 18:53

a ja bym powiedział że gorsze :P
nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (stary olej) w stosunku do 0,8% – nowy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 30 mar 2013, 22:11

A co mają popioły do smarowania łańcucha?
dobrzyn22 napisał(a):ultra DPF 5w30 to to samo co dawna dexelia DPF

dobrzyn22 napisał(a):nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.

No to w końcu te oleje to to samo czy nie?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 30 mar 2013, 22:11

A co mają popioły do smarowania łańcucha?
dobrzyn22 napisał(a):ultra DPF 5w30 to to samo co dawna dexelia DPF

dobrzyn22 napisał(a):nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.

No to w końcu te oleje to to samo czy nie?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 31 mar 2013, 15:31

różnice są na tyle małe, że można powiedzieć, iż jest to to samo... jednak moim zdaniem obecny olej jest nieco gorszy. Niestety moja wiedza w temacie porównywania olejów z kart specyfikacji kończy się na podstawach (najważniejszych wartościach). Jeżeli ktoś jest w stanie profesjonalnie porównać oba te oleje, to chętnie podrzuce specyfikacje obydwóch
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 31 mar 2013, 15:31

różnice są na tyle małe, że można powiedzieć, iż jest to to samo... jednak moim zdaniem obecny olej jest nieco gorszy. Niestety moja wiedza w temacie porównywania olejów z kart specyfikacji kończy się na podstawach (najważniejszych wartościach). Jeżeli ktoś jest w stanie profesjonalnie porównać oba te oleje, to chętnie podrzuce specyfikacje obydwóch
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez grubby » 8 kwi 2013, 11:29

Witam,
mam mały problem / pytanie. Wymieniałem wczoraj olej (oczywiście razem z filtrem). Przed wymianą zrobiona była płukanka, potem olej (rozrzedzony przez płukankę) sobie spokojnie i długo spływał.
Następnie wlany był nowy olej – podczas wlewania mechanik sprawdzał poziom i jak nie było jeszcze full to dolewał. I tak robił aż wlał okolo 4,8 litra... i na bagnecie było prawie full... więc dolał do końca 5 litrów.

Dziś rano wstaje i patrze na bagnecie jest ponad full (nie wiem czy to tylko to dodatkowe 200ml sprawiło, czy jeszcze po prostu olej sobie spływał z zakamarków). Suchy układ przyjmuje 5 litrów (zgadza się?) – ja mam wlane 5 litrów nie na suchy tylko na układ po spuszczeniu starego oleju i na bagnecie jest nadmiar. Bagnet jaki jest w M6 każdy wie (rozmazuje) i nie jestem w stanie stwierdzić ile mm ponad ten full jest.
Stąd pytanie – ile tego oleju mogło pozostać po spuszczeniu więc ile po dolaniu 5 litrów mogę teraz mieć? I drugie pytanie czy taki nadmiar może zaszkodzić czy jest jeszcze spokojnie do zaakceptowania (lustro oleju nie dotyka jeszcze wału, nie będzie za dużego ciśnienia itp. i nie ma niebezpieczeństwa, że zacznie sobie szukać ucieczki robiąc zniszczenie)

byłbym wdzięczny za szybkie opinie... bo nie wiem czy na gwałt szukać wężyka i strzykawki :)

pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 8 kwi 2013, 11:29

Witam,
mam mały problem / pytanie. Wymieniałem wczoraj olej (oczywiście razem z filtrem). Przed wymianą zrobiona była płukanka, potem olej (rozrzedzony przez płukankę) sobie spokojnie i długo spływał.
Następnie wlany był nowy olej – podczas wlewania mechanik sprawdzał poziom i jak nie było jeszcze full to dolewał. I tak robił aż wlał okolo 4,8 litra... i na bagnecie było prawie full... więc dolał do końca 5 litrów.

Dziś rano wstaje i patrze na bagnecie jest ponad full (nie wiem czy to tylko to dodatkowe 200ml sprawiło, czy jeszcze po prostu olej sobie spływał z zakamarków). Suchy układ przyjmuje 5 litrów (zgadza się?) – ja mam wlane 5 litrów nie na suchy tylko na układ po spuszczeniu starego oleju i na bagnecie jest nadmiar. Bagnet jaki jest w M6 każdy wie (rozmazuje) i nie jestem w stanie stwierdzić ile mm ponad ten full jest.
Stąd pytanie – ile tego oleju mogło pozostać po spuszczeniu więc ile po dolaniu 5 litrów mogę teraz mieć? I drugie pytanie czy taki nadmiar może zaszkodzić czy jest jeszcze spokojnie do zaakceptowania (lustro oleju nie dotyka jeszcze wału, nie będzie za dużego ciśnienia itp. i nie ma niebezpieczeństwa, że zacznie sobie szukać ucieczki robiąc zniszczenie)

byłbym wdzięczny za szybkie opinie... bo nie wiem czy na gwałt szukać wężyka i strzykawki :)

pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Sabat » 8 kwi 2013, 11:35

Wchodzi chyba 4,7 ja bym zabrał. Imho ma za dużo oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Sabat » 8 kwi 2013, 11:35

Wchodzi chyba 4,7 ja bym zabrał. Imho ma za dużo oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6