Wymiana oleju w silniku MZR-CD
czesc mam jedno pytanie posiadam mazde 6 gh silnik diesla z dpf rok temu zalalem olej dexelia dpf 5w30 a wczoraj kupilem w salonie mazdy olej dexelia ultra dpf 5w30. i chcialem sie zapytac czym sie rozni??
facet ktory sprzedal mi ten olej powiedzial ze nie rozni sie niczym ale wole zapytac was prosze o odpowiedz
facet ktory sprzedal mi ten olej powiedzial ze nie rozni sie niczym ale wole zapytac was prosze o odpowiedz
- Od: 19 lut 2012, 23:29
- Posty: 5
- Skąd: Coventry
- Auto: Mazda 6 2.0 D Sport 2008
czesc mam jedno pytanie posiadam mazde 6 gh silnik diesla z dpf rok temu zalalem olej dexelia dpf 5w30 a wczoraj kupilem w salonie mazdy olej dexelia ultra dpf 5w30. i chcialem sie zapytac czym sie rozni??
facet ktory sprzedal mi ten olej powiedzial ze nie rozni sie niczym ale wole zapytac was prosze o odpowiedz
facet ktory sprzedal mi ten olej powiedzial ze nie rozni sie niczym ale wole zapytac was prosze o odpowiedz
- Od: 19 lut 2012, 23:29
- Posty: 5
- Skąd: Coventry
- Auto: Mazda 6 2.0 D Sport 2008
a ja bym powiedział że gorsze
nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (stary olej) w stosunku do 0,8% – nowy
nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (stary olej) w stosunku do 0,8% – nowy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
a ja bym powiedział że gorsze
nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (stary olej) w stosunku do 0,8% – nowy
nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (stary olej) w stosunku do 0,8% – nowy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
A co mają popioły do smarowania łańcucha?
No to w końcu te oleje to to samo czy nie?
dobrzyn22 napisał(a):ultra DPF 5w30 to to samo co dawna dexelia DPF
dobrzyn22 napisał(a):nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
No to w końcu te oleje to to samo czy nie?
A co mają popioły do smarowania łańcucha?
No to w końcu te oleje to to samo czy nie?
dobrzyn22 napisał(a):ultra DPF 5w30 to to samo co dawna dexelia DPF
dobrzyn22 napisał(a):nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
No to w końcu te oleje to to samo czy nie?
różnice są na tyle małe, że można powiedzieć, iż jest to to samo... jednak moim zdaniem obecny olej jest nieco gorszy. Niestety moja wiedza w temacie porównywania olejów z kart specyfikacji kończy się na podstawach (najważniejszych wartościach). Jeżeli ktoś jest w stanie profesjonalnie porównać oba te oleje, to chętnie podrzuce specyfikacje obydwóch
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
różnice są na tyle małe, że można powiedzieć, iż jest to to samo... jednak moim zdaniem obecny olej jest nieco gorszy. Niestety moja wiedza w temacie porównywania olejów z kart specyfikacji kończy się na podstawach (najważniejszych wartościach). Jeżeli ktoś jest w stanie profesjonalnie porównać oba te oleje, to chętnie podrzuce specyfikacje obydwóch
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam,
mam mały problem / pytanie. Wymieniałem wczoraj olej (oczywiście razem z filtrem). Przed wymianą zrobiona była płukanka, potem olej (rozrzedzony przez płukankę) sobie spokojnie i długo spływał.
Następnie wlany był nowy olej – podczas wlewania mechanik sprawdzał poziom i jak nie było jeszcze full to dolewał. I tak robił aż wlał okolo 4,8 litra... i na bagnecie było prawie full... więc dolał do końca 5 litrów.
Dziś rano wstaje i patrze na bagnecie jest ponad full (nie wiem czy to tylko to dodatkowe 200ml sprawiło, czy jeszcze po prostu olej sobie spływał z zakamarków). Suchy układ przyjmuje 5 litrów (zgadza się?) – ja mam wlane 5 litrów nie na suchy tylko na układ po spuszczeniu starego oleju i na bagnecie jest nadmiar. Bagnet jaki jest w M6 każdy wie (rozmazuje) i nie jestem w stanie stwierdzić ile mm ponad ten full jest.
Stąd pytanie – ile tego oleju mogło pozostać po spuszczeniu więc ile po dolaniu 5 litrów mogę teraz mieć? I drugie pytanie czy taki nadmiar może zaszkodzić czy jest jeszcze spokojnie do zaakceptowania (lustro oleju nie dotyka jeszcze wału, nie będzie za dużego ciśnienia itp. i nie ma niebezpieczeństwa, że zacznie sobie szukać ucieczki robiąc zniszczenie)
byłbym wdzięczny za szybkie opinie... bo nie wiem czy na gwałt szukać wężyka i strzykawki
pzdr
mam mały problem / pytanie. Wymieniałem wczoraj olej (oczywiście razem z filtrem). Przed wymianą zrobiona była płukanka, potem olej (rozrzedzony przez płukankę) sobie spokojnie i długo spływał.
Następnie wlany był nowy olej – podczas wlewania mechanik sprawdzał poziom i jak nie było jeszcze full to dolewał. I tak robił aż wlał okolo 4,8 litra... i na bagnecie było prawie full... więc dolał do końca 5 litrów.
Dziś rano wstaje i patrze na bagnecie jest ponad full (nie wiem czy to tylko to dodatkowe 200ml sprawiło, czy jeszcze po prostu olej sobie spływał z zakamarków). Suchy układ przyjmuje 5 litrów (zgadza się?) – ja mam wlane 5 litrów nie na suchy tylko na układ po spuszczeniu starego oleju i na bagnecie jest nadmiar. Bagnet jaki jest w M6 każdy wie (rozmazuje) i nie jestem w stanie stwierdzić ile mm ponad ten full jest.
Stąd pytanie – ile tego oleju mogło pozostać po spuszczeniu więc ile po dolaniu 5 litrów mogę teraz mieć? I drugie pytanie czy taki nadmiar może zaszkodzić czy jest jeszcze spokojnie do zaakceptowania (lustro oleju nie dotyka jeszcze wału, nie będzie za dużego ciśnienia itp. i nie ma niebezpieczeństwa, że zacznie sobie szukać ucieczki robiąc zniszczenie)
byłbym wdzięczny za szybkie opinie... bo nie wiem czy na gwałt szukać wężyka i strzykawki
pzdr
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Witam,
mam mały problem / pytanie. Wymieniałem wczoraj olej (oczywiście razem z filtrem). Przed wymianą zrobiona była płukanka, potem olej (rozrzedzony przez płukankę) sobie spokojnie i długo spływał.
Następnie wlany był nowy olej – podczas wlewania mechanik sprawdzał poziom i jak nie było jeszcze full to dolewał. I tak robił aż wlał okolo 4,8 litra... i na bagnecie było prawie full... więc dolał do końca 5 litrów.
Dziś rano wstaje i patrze na bagnecie jest ponad full (nie wiem czy to tylko to dodatkowe 200ml sprawiło, czy jeszcze po prostu olej sobie spływał z zakamarków). Suchy układ przyjmuje 5 litrów (zgadza się?) – ja mam wlane 5 litrów nie na suchy tylko na układ po spuszczeniu starego oleju i na bagnecie jest nadmiar. Bagnet jaki jest w M6 każdy wie (rozmazuje) i nie jestem w stanie stwierdzić ile mm ponad ten full jest.
Stąd pytanie – ile tego oleju mogło pozostać po spuszczeniu więc ile po dolaniu 5 litrów mogę teraz mieć? I drugie pytanie czy taki nadmiar może zaszkodzić czy jest jeszcze spokojnie do zaakceptowania (lustro oleju nie dotyka jeszcze wału, nie będzie za dużego ciśnienia itp. i nie ma niebezpieczeństwa, że zacznie sobie szukać ucieczki robiąc zniszczenie)
byłbym wdzięczny za szybkie opinie... bo nie wiem czy na gwałt szukać wężyka i strzykawki
pzdr
mam mały problem / pytanie. Wymieniałem wczoraj olej (oczywiście razem z filtrem). Przed wymianą zrobiona była płukanka, potem olej (rozrzedzony przez płukankę) sobie spokojnie i długo spływał.
Następnie wlany był nowy olej – podczas wlewania mechanik sprawdzał poziom i jak nie było jeszcze full to dolewał. I tak robił aż wlał okolo 4,8 litra... i na bagnecie było prawie full... więc dolał do końca 5 litrów.
Dziś rano wstaje i patrze na bagnecie jest ponad full (nie wiem czy to tylko to dodatkowe 200ml sprawiło, czy jeszcze po prostu olej sobie spływał z zakamarków). Suchy układ przyjmuje 5 litrów (zgadza się?) – ja mam wlane 5 litrów nie na suchy tylko na układ po spuszczeniu starego oleju i na bagnecie jest nadmiar. Bagnet jaki jest w M6 każdy wie (rozmazuje) i nie jestem w stanie stwierdzić ile mm ponad ten full jest.
Stąd pytanie – ile tego oleju mogło pozostać po spuszczeniu więc ile po dolaniu 5 litrów mogę teraz mieć? I drugie pytanie czy taki nadmiar może zaszkodzić czy jest jeszcze spokojnie do zaakceptowania (lustro oleju nie dotyka jeszcze wału, nie będzie za dużego ciśnienia itp. i nie ma niebezpieczeństwa, że zacznie sobie szukać ucieczki robiąc zniszczenie)
byłbym wdzięczny za szybkie opinie... bo nie wiem czy na gwałt szukać wężyka i strzykawki
pzdr
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Wchodzi chyba 4,7 ja bym zabrał. Imho ma za dużo oleju
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Wchodzi chyba 4,7 ja bym zabrał. Imho ma za dużo oleju
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6