Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez czaro9 » 9 maja 2011, 16:27

Witam.
Mam pytanie w związku z wymianą oleju.
Kupiłem samochód w lipcu zeszłego roku i od razu został zmieniony olej lecz bez mojej wiedzy na 15w40 shella, a z tego co się orientuję dedykowany to 5w40.
Lada dzień zrobię na tym oleju 10tys km i będę chciał go zmienić – i tutaj nasuwa się mój problem – czy można lać 5w40 gdy zalany był 15w40? Mechanik powiedział, że w żadnym wypadku nie można bo może się rozszczelnić silnik, a ponadto te dwa oleje mogą się"pogryźć" i pojawi się nalot we wnętrzu silnika. Nie zalecał również płukania tylko mówił aby lać taki jak jest zalany.
Silnik ma 180 tys przebiegu.
Poradźcie co robić.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 15:24
Posty: 26
Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.

Postprzez czaro9 » 9 maja 2011, 16:27

Witam.
Mam pytanie w związku z wymianą oleju.
Kupiłem samochód w lipcu zeszłego roku i od razu został zmieniony olej lecz bez mojej wiedzy na 15w40 shella, a z tego co się orientuję dedykowany to 5w40.
Lada dzień zrobię na tym oleju 10tys km i będę chciał go zmienić – i tutaj nasuwa się mój problem – czy można lać 5w40 gdy zalany był 15w40? Mechanik powiedział, że w żadnym wypadku nie można bo może się rozszczelnić silnik, a ponadto te dwa oleje mogą się"pogryźć" i pojawi się nalot we wnętrzu silnika. Nie zalecał również płukania tylko mówił aby lać taki jak jest zalany.
Silnik ma 180 tys przebiegu.
Poradźcie co robić.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 15:24
Posty: 26
Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.

Postprzez kubsztyk » 9 maja 2011, 17:27

Z tego, co zdążyłem na forum tu i ówdzie wyczytać, to niech Cię ręka boska broni przed wlewaniem mineralnego. Instrukcja zaleca 5W30 lub 10W40. No i po mineralnym w zimę na -20 *C albo mniej mógłbyś mieć tak http://www.youtube.com/watch?v=Dkm8zNd5s5w&t=0m22s :(
Ja na Twoim miejscu wlałbym 10W40, a przed zimą obserwując czy nie ma wycieków zastanowił się nad wlaniem 5W30(40). Ale ja tu tylko gram :( i w związku z tym oddaję głos do studia (niech wypowiedzą się fachmeni)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 9 maja 2011, 17:27

Z tego, co zdążyłem na forum tu i ówdzie wyczytać, to niech Cię ręka boska broni przed wlewaniem mineralnego. Instrukcja zaleca 5W30 lub 10W40. No i po mineralnym w zimę na -20 *C albo mniej mógłbyś mieć tak http://www.youtube.com/watch?v=Dkm8zNd5s5w&t=0m22s :(
Ja na Twoim miejscu wlałbym 10W40, a przed zimą obserwując czy nie ma wycieków zastanowił się nad wlaniem 5W30(40). Ale ja tu tylko gram :( i w związku z tym oddaję głos do studia (niech wypowiedzą się fachmeni)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez agnostyk » 9 maja 2011, 18:36

czaro9 napisał(a):Mechanik powiedział, że w żadnym wypadku nie można bo może się rozszczelnić silnik, a ponadto te dwa oleje mogą się"pogryźć" i pojawi się nalot we wnętrzu silnika. Nie zalecał również płukania tylko mówił aby lać taki jak jest zalany.


a od czego ma się rozszczelnić jeżeli silnik jest szczelny? Masz teraz jakieś wycieki? Ten minerał Shella, to jakiś kit do okien jest, że Ci go uszczelnił? Zmień mechanika, bo to chyba jest ktoś typu Pan Tadzio spod lasu, co zna się na Polonezach, maluchach, a szczytem jego możliwości jest zrobienie coś przy Golfie, albo Corsie i nie wyszedł z epoki "Borewicza" . Zrób mu płukankę co by wszystkie ewentualne "syfy" i nagary wydalić i zalej syntetykiem Dexelia, albo Elf, 5W-30, bo taki jest zalecany przez Mazdę. Jak ostro piłujesz non stop latem w upały, to ewentualnie 5W-40, co by przy temp. oleju 100 stopni nie był za rzadki, ale za to 5W-30 lepiej spisuje się zimą, szczególnie przy rozruchu, a zimy mamy tęgie ;) Ja jeżdzę na Dexelii 5W-30 i nie narzekam, zarówno latem, a szczególnie zimą.
Oprócz silnika olej smaruje też m.in. turbinę, jak tak dalej będziesz śmigał na minerale, to ją zamulisz (na moje skromne oko). Kubsztyk dobrze mówi "niech Cię ręka boska broni przed wlewaniem mineralnego" czy tam ręka kogokolwiek ;)

Napisz skąd jesteś (profil), a może polecimy Ci dobrego mechanika – centrum Polski Jaksa Bronisze/Ożarowa Maz., południe MazVagTech Mysłowice.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez agnostyk » 9 maja 2011, 18:36

czaro9 napisał(a):Mechanik powiedział, że w żadnym wypadku nie można bo może się rozszczelnić silnik, a ponadto te dwa oleje mogą się"pogryźć" i pojawi się nalot we wnętrzu silnika. Nie zalecał również płukania tylko mówił aby lać taki jak jest zalany.


a od czego ma się rozszczelnić jeżeli silnik jest szczelny? Masz teraz jakieś wycieki? Ten minerał Shella, to jakiś kit do okien jest, że Ci go uszczelnił? Zmień mechanika, bo to chyba jest ktoś typu Pan Tadzio spod lasu, co zna się na Polonezach, maluchach, a szczytem jego możliwości jest zrobienie coś przy Golfie, albo Corsie i nie wyszedł z epoki "Borewicza" . Zrób mu płukankę co by wszystkie ewentualne "syfy" i nagary wydalić i zalej syntetykiem Dexelia, albo Elf, 5W-30, bo taki jest zalecany przez Mazdę. Jak ostro piłujesz non stop latem w upały, to ewentualnie 5W-40, co by przy temp. oleju 100 stopni nie był za rzadki, ale za to 5W-30 lepiej spisuje się zimą, szczególnie przy rozruchu, a zimy mamy tęgie ;) Ja jeżdzę na Dexelii 5W-30 i nie narzekam, zarówno latem, a szczególnie zimą.
Oprócz silnika olej smaruje też m.in. turbinę, jak tak dalej będziesz śmigał na minerale, to ją zamulisz (na moje skromne oko). Kubsztyk dobrze mówi "niech Cię ręka boska broni przed wlewaniem mineralnego" czy tam ręka kogokolwiek ;)

Napisz skąd jesteś (profil), a może polecimy Ci dobrego mechanika – centrum Polski Jaksa Bronisze/Ożarowa Maz., południe MazVagTech Mysłowice.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Bandit » 9 maja 2011, 20:52

Dobrych mechaników jest wielu, ale żaden nie śmie naprawiać przy... Nieważne :P

Olej koniecznie wywal jak najszybciej bo zajedziesz turbo, płukanie obowiązkowo i 5w30 albo 10w40 i następnym razem poczytaj poradnik przed kolejnym śmiecącym (jest o tym w poradniku) pytaniem ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Bandit » 9 maja 2011, 20:52

Dobrych mechaników jest wielu, ale żaden nie śmie naprawiać przy... Nieważne :P

Olej koniecznie wywal jak najszybciej bo zajedziesz turbo, płukanie obowiązkowo i 5w30 albo 10w40 i następnym razem poczytaj poradnik przed kolejnym śmiecącym (jest o tym w poradniku) pytaniem ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 9 maja 2011, 21:05

a potem narzekanie jakie to bo bani silniki są ze zacierają się, że turbo pada jak w taki sposób są traktowane to mają prawo. Minerał to złoooooo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 9 maja 2011, 21:05

a potem narzekanie jakie to bo bani silniki są ze zacierają się, że turbo pada jak w taki sposób są traktowane to mają prawo. Minerał to złoooooo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hubix » 9 maja 2011, 22:01

Z tym minerałem to jakaś prowokacja chyba.

15W40 wlewam do sprężarki, spisuje się OK <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 9 maja 2011, 22:01

Z tym minerałem to jakaś prowokacja chyba.

15W40 wlewam do sprężarki, spisuje się OK <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez CinekM6 » 9 maja 2011, 22:23

CO do oleju ja zalałem Elfa 5W30 i jak dla mnie rewelka.
Mam pytanko czy możliwe żeby przez 15 tyś km nie ubyło mi nawet 0.5 mm oleju z miarki ? podobno Comon rail spala minimalnie olej ? U mnie zużycie jest zerowe kompletnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez CinekM6 » 9 maja 2011, 22:23

CO do oleju ja zalałem Elfa 5W30 i jak dla mnie rewelka.
Mam pytanko czy możliwe żeby przez 15 tyś km nie ubyło mi nawet 0.5 mm oleju z miarki ? podobno Comon rail spala minimalnie olej ? U mnie zużycie jest zerowe kompletnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez czaro9 » 9 maja 2011, 22:51

jestem z okolic Białegostoku i najlepiej jakbyście tam kogoś polecili. Póki co zimę przejeździłem i nawet przy -25 palił jak latem przy +30.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 15:24
Posty: 26
Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.

Postprzez czaro9 » 9 maja 2011, 22:51

jestem z okolic Białegostoku i najlepiej jakbyście tam kogoś polecili. Póki co zimę przejeździłem i nawet przy -25 palił jak latem przy +30.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 15:24
Posty: 26
Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.

Postprzez aros87 » 10 maja 2011, 16:50

CinekM6 napisał(a):Mam pytanko czy możliwe żeby przez 15 tyś km nie ubyło mi nawet 0.5 mm oleju z miarki ? podobno Comon rail spala minimalnie olej ? U mnie zużycie jest zerowe kompletnie.


Ja tez wymienialem ostatnio olej po 15 tys. i równiez nie ubylo mi oleju. Moze minimalnie, jakis 1mm na bagnecie. Nie wiem czy tak ma byc czy nie, ale wydaje mi sie, ze to chyba dobrze. Mialem zalaną dexelie, teraz elfa....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez aros87 » 10 maja 2011, 16:50

CinekM6 napisał(a):Mam pytanko czy możliwe żeby przez 15 tyś km nie ubyło mi nawet 0.5 mm oleju z miarki ? podobno Comon rail spala minimalnie olej ? U mnie zużycie jest zerowe kompletnie.


Ja tez wymienialem ostatnio olej po 15 tys. i równiez nie ubylo mi oleju. Moze minimalnie, jakis 1mm na bagnecie. Nie wiem czy tak ma byc czy nie, ale wydaje mi sie, ze to chyba dobrze. Mialem zalaną dexelie, teraz elfa....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez gesekfus » 23 maja 2011, 20:46

witam!
Nie wiem co sie dzieje gdzyz po przejechaniu 8kkm mam oleju ponizej stanu mimimalnego. No i nie wiem co sie dzieje gdyz jak przeczytalem to oleju powinno mi przybierac...
W kazdym razie umowilem sie na wymiane oleju u mechanika oleju jutro.
Czy ktos moze mi poradzic co i jak??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez gesekfus » 23 maja 2011, 20:46

witam!
Nie wiem co sie dzieje gdzyz po przejechaniu 8kkm mam oleju ponizej stanu mimimalnego. No i nie wiem co sie dzieje gdyz jak przeczytalem to oleju powinno mi przybierac...
W kazdym razie umowilem sie na wymiane oleju u mechanika oleju jutro.
Czy ktos moze mi poradzic co i jak??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6