Wymiana oleju w silniku z DPF

Postprzez skibcze » 7 paź 2007, 12:10

witam
mam taki problem ze wszyscy mowia jaki jest wazny olej silnikowy do samochodow
wyposażonych w filtr czastek stalych "dpf"
ale nikt nie mowi o filtrach oleju a mi sie zdaje ze jakosc filtra tez ma olbrzymia wage.
moze ktos cos wie na ten temat i chcial by sie podzielic swoja opinia
pozdrowienia
skibcze

ps.
jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2007, 13:19
Posty: 26
Skąd: Bilgoraj
Auto: mazda 6 143PS

Postprzez Jaksa » 7 paź 2007, 17:59

skibcze napisał(a):jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry
Filtr oryginalny , olej Dexelia DPF .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez skibcze » 31 paź 2007, 23:52

witam
jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 6 z DPF
i z tego powodu mam pytanie
czy sam moge wymienic olej w silniku
bo slyszalem ze trzeba resetowac komputer ( mam nadzieje ze nie trzeba)
pozdrawiam
skibcze
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2007, 13:19
Posty: 26
Skąd: Bilgoraj
Auto: mazda 6 143PS

Postprzez tomekrvf » 1 lis 2007, 00:48

Olej możesz wymienić sam ale później trzeba podłącyć tester i wykasować z PCM dane o rozcieńczeniu oleju :P
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez skibcze » 1 lis 2007, 21:22

tomekrvf napisał(a):Olej możesz wymienić sam ale później trzeba podłącyć tester i wykasować z PCM dane o rozcieńczeniu oleju :P


a moze ktos wie jaki tester?
i gdzie mozna go znalezc i ile kosztuje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2007, 13:19
Posty: 26
Skąd: Bilgoraj
Auto: mazda 6 143PS

Postprzez Riki » 1 lis 2007, 21:24

skibcze myśle że raczej tylko w ASO :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez skibcze » 1 lis 2007, 21:53

Riki tak myslalem ( ale chcialem sie mylic) :)

a mam jeszcze jedno pytanko
czy jak na czas nie wymienie oleju +
jezdzilem na krótkie odcinki , DPF sie nie wypalal
moglo sie tak stac ze kompuer zablokowal silnik ( nie mozna go uruchomic )
a odczulem ze juz komputer zmniejszyl parametry silnika?????? :(
pozdrawiam skibcze
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2007, 13:19
Posty: 26
Skąd: Bilgoraj
Auto: mazda 6 143PS

Postprzez xANDy » 1 lis 2007, 22:30

Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez skibcze » 1 lis 2007, 22:47

xANDy napisał(a):Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!



moze i blyskalo ja nie wiem
zonka moja jedyna jezdzila ale dla niej to odpalic i jechac
a ja leze w szpitalu i sie denerwuje

czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2007, 13:19
Posty: 26
Skąd: Bilgoraj
Auto: mazda 6 143PS

Postprzez xANDy » 2 lis 2007, 10:16

Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.
Lepiej, żebyś to zrobił, bo jak go zatkasz całkowicie to kosztuje zaledwie 9kpln...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 2 lis 2007, 18:59

skibcze napisał(a):czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic

Dokładnie tak. A w ASO wymuszona regeneracja DPF.

xANDy napisał(a):Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.


Samodzielnie (czyli bez testera) nie można wykonać wymuszonej regeneracji. Jeśli dojdzie do zbyt dużego nagromadzenia sadzy w DPF regeneracja się nie odbędzie. Użytkownik zawse jest ostrzegany że DPF wymaga regeneracji i wtedy jest pora żeby auto trochę przegonić. Jeśli już świeci się MIL i miga DPF to tylko ASO.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 3 lis 2007, 00:23

No cóż – żona na przyszłość będzie wyczulona na wszystko, co pojawi się na desce – to będzie akurat dobre (miejmy nadzieję, że migacze nie będą jej podnosić ciśnienia).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez AREK10 » 15 lut 2008, 11:05

WIDZE ZE MIALES PROBLEM Z DPF MOGŁ BYS MI DORADZIC CO ZROBIC

MI TEZ SIE SWIECI TEN DPF I NA DODATEK PO CHWILI ZAPALA SIE KONTROLKA SILNIKA Z TRAKCJA CO ZROBIC WIESZ COS????
AREK10
 

Postprzez Bolek » 15 lut 2008, 16:25

Póki DPF się tylko świeci (a nie miga), można filtr "przepalić" – jest to opisane w kilku wątkach. Nie pamiętam dokładnie, ale kilkadziesiąt kilometrów (20 minut?) na obrotach powyżej 2000 i powinno się unormować.
Zrób krótką traskę jadąc płynnie i trzymając obroty na około 2500 – powinno pomóc.

Mi się ta kontrolka jeszcze nigdy nie objawiła (poza chwilą przed zapłonem) – może wypowie się ktoś, komu udało się ją zgasić w opisany sposób?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez AREK10 » 16 lut 2008, 01:31

NIESTETY KONROLKA DPF MRUGA I PALI SIE CHECK I TRAKCJA POZATYM AUTKO PRZESZLO W TRYB AWRYJNY. JUTRO PRUBUJE SIE PRZEJECHAC TAK KILKA KILOMETRÓW DAM ZNAC CO WYSZLO Z TEGO WSZYSTKIEGO JESTEM ZAŁAMANY.
AREK10
 

Postprzez mcbeth » 16 lut 2008, 08:50

Spokojnie, nie załamuj się, tylko jedź do ASO na kontrolowane wypalanie. Będzie dobrze <głaszcze> .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gregorb » 20 kwi 2008, 23:35

Czy wymiana oleju w silniku z DPF rozni sie od normalnej wymiany?

Tzn. czy sam filtr DPF tez co jakis czas sie wymienia lub regeneruje? Czy jest on w ogole wymienny czy trzeba tylko o niego dbac zalewajac olej Dexelia i wymieniajac zawsze filtr oleju?

Czy po samej wymianie oleju trzeba w aucie z DPF na cos zwrocic uwage?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mcbeth » 21 kwi 2008, 09:52

Trzeba 'skasować' wymianę w ECU (przynajmniej tak jest w '6'). Inaczej po jakimś czasie będzie sygnalizował błąd, że za dużo paliwa w oleju .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gregorb » 21 kwi 2008, 22:09

mcbeth napisał(a):Trzeba 'skasować' wymianę w ECU (przynajmniej tak jest w '6'). Inaczej po jakimś czasie będzie sygnalizował błąd, że za dużo paliwa w oleju .

Wlasnie...czy w 3-ce tez trzeba tak robic ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mcbeth » 22 kwi 2008, 09:14

Wlasnie...czy w 3-ce tez trzeba tak robic ?

Jeśli jest taki sam DPF, to raczej tak. Pytanie powinno być inaczej postawione: czy w silniku 1.6 MZ-CD trzeba ? Bo są przecież '3' z silnikiem 2.0 MZR-CD i tam z pewnością trzeba.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6