Cykanie w silniku przy ok. 2000rpm.

Postprzez ooolow » 21 wrz 2007, 20:11

Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!!! Z tego co wiem to przy 2000 załącza się turbina. czy jesteście w stanie mi powiedzieć co się dzieje iczy jak najszybciej mam jechać do mechanika?! z góry pozdrawiam!!!

[Edit by mod: Musiałem w końcu zmienić temat sam, bo się doprosić nie można...]
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2007, 20:00
Posty: 8
Skąd: gorzów
Auto: MAZDA 6 2.0 136KM

Postprzez Gawro57 » 21 wrz 2007, 20:22

To chyba każdy ma w M6 ,Ja też niepokoiłem sie tymi dżwiekami właśnie miedzy 1800-2000 obr. i metoda nasłuchową i wizualna po podniesieniu maski i po przez druga osobę w kabinie wprowadzałem silnik do własnie takich obrot. i stwierdziłem ,ze to zawór ERG (tzw. recyrkulacji spalin) ten na wprost -żeliwny (zardzewiały korpus) zakończony takim "grzybkiem z membraną ) i w zakresie tych obrotów otwiera sie i brzęczy. a powżej zanika i z powrotem znowu brzeczy .Byłem z tym u "Jaksy" i tez po demontażu i sprawdzeniu działania i stanu -wymyciu -problem i tak nie zginął .Ale jesli zlokalizujesz ,że to – ten zawór nie masz się czym przejmować.
Pozdrawiam Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez ooolow » 21 wrz 2007, 20:55

bardzo dziękuję za odpowiedz. uspokoiłeś mnie trochę. bedę mógł spokojnie spać. pozdrawiam!!! P.S. będziemy w kontakcie.
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2007, 20:00
Posty: 8
Skąd: gorzów
Auto: MAZDA 6 2.0 136KM

Postprzez xANDy » 21 wrz 2007, 21:01

ooolow – ładnie zmień temat, typ auta i silnik w dolnej linijce a rodzaj problemu w górnej (np. cykanie w silniku przy 1800-2000rpm).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez victor » 23 wrz 2007, 12:08

ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!


Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6


Mam i ja :] co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem :)
Początkujący
 
Od: 11 cze 2007, 00:25
Posty: 8
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2003r

Postprzez darrecki » 24 wrz 2007, 20:03

victor napisał(a):
ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!


Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6


Mam i ja :] co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem :)


Panowie, a czy od czasu do czasu tyrka i na obrotach jalowych?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Pawnik » 24 wrz 2007, 21:03

darow napisał(a):
victor napisał(a):
ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!


Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6


Mam i ja :] co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem :)


Panowie, a czy od czasu do czasu tyrka i na obrotach jalowych?

Tak, u mnie potyrkuje ten zaworek. Muszę jeszcze rozgryźć jedno żródło hałasu. Mianowicie przy pracy na biegu jałowym i dodaniu gazu do ok. 3000 tyś obrotów i odpuszczeniu gazu przy spadku obrotów ( ale nie za każdym razem ) jest wrrrrr. Nie wiem czy to ten zawór, musze to obadać, a póki co prośba: sprawdźcie to u siebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez darrecki » 25 wrz 2007, 00:17

Pawnik napisał(a):
darow napisał(a):
victor napisał(a):
ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!


Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6


Mam i ja :] co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem :)


Panowie, a czy od czasu do czasu tyrka i na obrotach jalowych?

Tak, u mnie potyrkuje ten zaworek. Muszę jeszcze rozgryźć jedno żródło hałasu. Mianowicie przy pracy na biegu jałowym i dodaniu gazu do ok. 3000 tyś obrotów i odpuszczeniu gazu przy spadku obrotów ( ale nie za każdym razem ) jest wrrrrr. Nie wiem czy to ten zawór, musze to obadać, a póki co prośba: sprawdźcie to u siebie.


Mnie sie zawsze wydawalo, ze to tyrkanie wydobywa sie gdzies z pod zaworu i nie ma z nim nic wspolnego, jednak nigdy nie chcialo mi sie tego dokladnie sprawdzic :) A jak jechalem do mechanika zeby spytac co to, za skarby nie udawalo mi sie zmusic auta do wydania tego dzwieku.
Mam wrazenie, ze gdy tyka na b. jalowym, to wlaczenie sprezarki od klimatyzacji ucisza ten dzwiek. Sprezarka sie wylacza i znow zaczyna tykac. Wystarczy tez delikatnie dodac gazu zeby dzwiek ustal.
To moje spostrzezenia nt. ww "problemu"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Gość » 27 wrz 2007, 18:48

Chciałem dorzucić kilka uwag od siebie w sprawie tego dziwnego "cykania" "trykania" silnika. Właściwie głównie po to zarejestrowałem się na forum :).

Od 4 miesięcy jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 CiTD 121Km. Wszystko byłoby w porządku gdyby właśnie nie to "cykanie". Troszkę się już uspokoiłem tym, że problem nie dotyczy tylko mnie, jednak postanowiłem opisać dokładniej jak to wygląda u mnie. Cykanie zaczyna się około 1800 obrotów i trwa do około 2000. Najlepiej słyszalne jest na 2 i 3 biegu. Czas jego trwania zależy oczywiście od tempa przyspieszania. Nigdy nie udało mi się zauważyć tego trykania przy przy biegu jałowym. Podobnie jak Ooolow bałem się że to turbina, teraz jestem już troszkę spokojniejszy.

Ciekawy jestem czy komuś udało się pozbyć tego trykania bo na zewnątrz jest ono dosyć głośne i szczerze mówiąc strasznie denerwujące...

Pozdrawiam wszystkich
Gość
 

Postprzez otiks » 29 wrz 2007, 21:51

Ja się pozbyłem w mojej MPV....wystarczyła zaślepić EGR <diabełek>
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez adas74 » 6 paź 2007, 19:44

otiks napisał(a):Ja się pozbyłem w mojej MPV....wystarczyła zaślepić EGR <diabełek>


Po zaślepieniu EGR niewykrył żadnego błędu.
Czy poczułeś jakąś porawe osiągów i czy wzrosło ci spalanie?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez otiks » 7 paź 2007, 22:56

Żadnych błędów nie zauważyłem, wszystko normalnie, spalanie i osiągi też bez zmian, jedynie nie ma tego wnerwiającego cykania.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez ooolow » 13 paź 2007, 22:14

Otiks a w jaki sposób zaślepiłeś zawór EGR? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2007, 20:00
Posty: 8
Skąd: gorzów
Auto: MAZDA 6 2.0 136KM

Postprzez Jaksa » 13 paź 2007, 23:20

ooolow napisał(a):Otiks a w jaki sposób zaślepiłeś zawór EGR
Kawałek cienkiej blaszki i po temacie .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez otiks » 14 paź 2007, 00:17

są dwa sposoby:
1. zaślepić otwór pomiędzy EGR a kolektorem, wystarczy cienka blaszka w kształcie oryginalnej uszczelki tylko bez środkowego otworka
2. zaślepić wlot spalin do EGR, tu trzeba włożyć kawałek blaszki w gniazdo w zaworze blaszka ta to kółko o średnicy monety, nie podam jakiej bo o różnych słyszałem ale żadna polska nie pasuje ;P
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez ooolow » 14 paź 2007, 18:55

dzięki chłopaki za odpowiedz. spróbuję zrobić i dam znać. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2007, 20:00
Posty: 8
Skąd: gorzów
Auto: MAZDA 6 2.0 136KM

Postprzez deha » 26 paź 2007, 14:00

u mnie również cyka, ale gdzieś na forum wyczytałem, że to może być jakaś pompa vacuum
czy ktoś to może potwierdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez otiks » 26 paź 2007, 17:13

ooolow napisał(a):dzięki chłopaki za odpowiedz. spróbuję zrobić i dam znać. Pozdrawiam


W tej relacji, mniej więcej na końcu zamieściłem zdjęcie uszczelki i zaślepki EGR
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42303 może się przyda.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez yemek » 30 lis 2007, 22:14

Mam ten sam denerwujący problem, jak wszyscy z tym EGRem :( i postniwiłem wkońcu z tym coś zrobić.Więc zadzwonilem dzisaj do Auto Centrum w Rzeszowie i zapytalem o ww zawór EGR a głównie o jego cene.....1470 pln!!!! :| padła odpowiedż.Sam zawór bez wymiany ,to troszke dużo?Może się przesłyszałem ?Wykonam jeszcze kilka telefonów do paru sklepów upewniając sie co do ceny, hehe może znajde coś taniej do 600-800pln.Na tyle byłem przygotowany :(
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 23:02
Posty: 23
Skąd: Londyn
Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r

Postprzez syberek1 » 2 gru 2007, 17:07

Hmm... nie ma sensu wymieniać egr-u a poza tym po zaślepieniu wydaje mi się że silnik jest mniej żwawy... Miałem ten sam problem zdjąłem podciśnienie z zaworu i zaślepiłem śrubką przejechałem jakieś 40 km ze zdjętym podciśnieniem i założyłem z powrotem bo silnik był dziwnie przymulony:/ może mi się wydawało ale wiecie co pomogło od tamtej pory nie słyszę trykania :D:D:D :P:P Może to tylko przypadek ale warto sprawdzić :)
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6