Gasnąca 6-tka – nie zawór SCV- problem rozwiązany
andrewtro napisał(a):... wtrysk leje jak wściekly,...
taki wtrysk potrafi kpl. zniszczyc tlok a potem motor, absolutnie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
andrewtro napisał(a):wymiana wtrysku ....
a kalibracja?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
andrewtro napisał(a):sam się kalibruje na wolnych obrotach
gó... guzik prawda
W praktyce nie działa (teoria to inna bajka)
Grzyby napisał(a):andrewtro napisał(a):sam się kalibruje na wolnych obrotach
gó... guzik prawda
W praktyce nie działa (teoria to inna bajka)
potwierdzam zdanie kolegi, absolutnie!
mialem kilka M6 citd pierwszej serii i za kazdym razem po kalibracji w ASO (koszt procedury w Niemczech to ok. 25 euro) zawsze silnik pracowal lepiej a samokalibracja to bardzo rzadko funkcjonujaca opcja PCM-a. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pioteq25 napisał(a):Jaki jest koszt kalibracji wtrysków w ASO? Może ktoś to robił w Długołęce?
zadzwon i spytaj!
dodaj ze wiesz ze caly proces kalibracji trwa 360 sekund!
razem z zalogowaniem i podpieciem wtyczki do gniazda OBD moze 5 min.!?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
I tak zrobię, chciałem jednak znać ceny z innych ASO do porównania. Wszędzie czytałem, że kalibracja nie znika po rozłączeniu ecu. Ostatnio miałem odpięty aku przez całą noc i później zostawiłem silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury roboczej. W trakcie nagrzewania ecu podnosił i opuszczał obroty jakby robił kalibrację, choć czy wtrysków to nie wiem.
Na logikę po kalibracji w ASO, ecu może i tak po kliku dniach zrobić swoją i wtedy nadpisze nowe dane.
Na logikę po kalibracji w ASO, ecu może i tak po kliku dniach zrobić swoją i wtedy nadpisze nowe dane.
Pioteq25 napisał(a):1....czytałem, że kalibracja nie znika po rozłączeniu ecu. Ostatnio miałem odpięty aku przez całą noc i później zostawiłem silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury roboczej. W trakcie nagrzewania ecu podnosił i opuszczał obroty jakby robił kalibrację, choć czy wtrysków to nie wiem.
2..Na logikę po kalibracji w ASO, ecu może i tak po kliku dniach zrobić swoją i wtedy nadpisze nowe dane.
ad1. tak, dane te nie sa kasowane
ad2. tak to brzmi, ale moze jest glebokie i szerokie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po przeczytaniu kilku wątków, spróbuję opisać tu mój problem z Mazda 6 2003 2.0 diesel, może ktoś mi pomoże w rozwiązaniu problemu.
Kilka razy zdarzyło mi się, że auto zgasło tak po prostu i trzeba było odczekać kilkanaście sekund z ponownym odpaleniem bo komputer widział jakiś błąd.
Dzieje się tak tylko w upalne dni, przy działającej klimie, na rozgrzanym silniku (90 stopni), i zawsze w korku, lub przy dojeżdżaniu do świateł bądź krzyżówki po wrzuceniu biegu jałowego.
Temp. silnika przy tym nie wzrasta, a jak chcę od razu odpalić, auto kręci ale brak jakiejkolwiek reakcji, po odczekaniu chwili odpala normalnie. Obroty przy tym nie falują.
Gdy jest chłodno nigdy nie ma takiego problemu.
Czekam na jakieś rady.
Pozdrawiam.
Kilka razy zdarzyło mi się, że auto zgasło tak po prostu i trzeba było odczekać kilkanaście sekund z ponownym odpaleniem bo komputer widział jakiś błąd.
Dzieje się tak tylko w upalne dni, przy działającej klimie, na rozgrzanym silniku (90 stopni), i zawsze w korku, lub przy dojeżdżaniu do świateł bądź krzyżówki po wrzuceniu biegu jałowego.
Temp. silnika przy tym nie wzrasta, a jak chcę od razu odpalić, auto kręci ale brak jakiejkolwiek reakcji, po odczekaniu chwili odpala normalnie. Obroty przy tym nie falują.
Gdy jest chłodno nigdy nie ma takiego problemu.
Czekam na jakieś rady.
Pozdrawiam.
- Od: 8 sie 2008, 19:01
- Posty: 21
- Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
- Auto: Mazda 6
znany SCV lub wtrysk.
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie dopadl mnie chyba powazniejszy problem ....jadac dzis z pracy madzia zgasla w czasie jazdy po zjechaniu na bok po krótkim kreceniu odpalila i po chwili znowu zgasla. A dokladniej--odpalam ja wchodzi na obroty normalnie 2500 i wiecej a po paru sekundach gasnie i tak w kólko (cos jakby nie dostawala paliwa--ale zeby tak nagle..). Zaholowano mnie pod dom i teraz nie mam pojecia od czego zaczac. Dodam ze oslawiony zawor wymienilem na 066 ok 15000 tys temu /paliwo 1/2 zbiornika shell. Prosze o pomoc!!!! Mazda6 diesel 2004
Zawór napewno jest własciwy kupiony w serwisie mazdy tamtego roku --moze pomylilem symbole....
Sciagalem tez z niego przewód elektryczny ---odpala chodzi jak traktor ale tez gasnie tak jak poprzednio po paru przygazówkach. Objaw jak niedoplyw paliwa ((oby tak bylo )) No nic jutro zaczne od wymiany filtra a jak nic nie da wyczyszcze sitko w zbiorniku i zobaczymy...
Sciagalem tez z niego przewód elektryczny ---odpala chodzi jak traktor ale tez gasnie tak jak poprzednio po paru przygazówkach. Objaw jak niedoplyw paliwa ((oby tak bylo )) No nic jutro zaczne od wymiany filtra a jak nic nie da wyczyszcze sitko w zbiorniku i zobaczymy...
Auto zrobione .Zaczalem od zbiornika i trafilem w dyche--sitko bylo w calkiem niezlej formie ale zatkany byl taki bialy zaworek powrotu paliwa do zbiornika zamatowany w tej obudowie gdzie umieszczone jest sitko , po wyciagnieciu go z obudowy wewnatrz zalegał kawałeczek gumy który skutecznie blokował powrót paliwa a co za tym idzie pompa po wytworzeniu nadmiernego cisnienia odcinala chyba dopływ do pompy stad takie objawy. Pozdrawiam ...
MarQs napisał(a):ale znasz odpowiedź czemu wymieniłeś wadliwy SCV na też wadliwy? Może znowu po prostu Cię dopadło.
z tego co mi wiadomo, to wadliwe były serie 006 i 003, 066 raczej był juz podobno poprawiony- sam z resztą na taki wymieniłem
mądry napisał(a):MarQs napisał(a):ale znasz odpowiedź czemu wymieniłeś wadliwy SCV na też wadliwy? Może znowu po prostu Cię dopadło.
z tego co mi wiadomo, to wadliwe były serie 006 i 003, 066 raczej był juz podobno poprawiony- sam z resztą na taki wymieniłem
tylko sprawdzalem Wasza czujnosc ;–)
oczywiscie przyznaje sie do bledu...
Pozdrawiam,
MarQs
MarQs
- Od: 21 lut 2007, 01:06
- Posty: 92
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6