Gasnąca 6-tka – nie zawór SCV- problem rozwiązany

Postprzez andrewtro » 9 kwi 2011, 18:48

zrobiłem test przelewowy i wyszło! 2 wtrysk leje jak wściekly,czekam na kuriera z wtryskiem,mam nadzieje że to już bedzie ostateczne rozwiązanie mojego problemu,w poniedziałek poznam odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Enduro » 9 kwi 2011, 20:54

andrewtro napisał(a):... wtrysk leje jak wściekly,...

taki wtrysk potrafi kpl. zniszczyc tlok a potem motor, absolutnie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez andrewtro » 13 kwi 2011, 10:17

wymiana wtrysku godzina roboty i ...nie gaśnie,śmiga jak głupia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Enduro » 13 kwi 2011, 14:43

andrewtro napisał(a):wymiana wtrysku ....

a kalibracja?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez andrewtro » 13 kwi 2011, 23:59

sam się kalibruje na wolnych obrotach,ale chętnie wysłucham ko i gdzie robił kalibracje poza sewrisem i czy jest możliwe zrobić kalibracje u fachowców którzy np.zajmują się regeneracją wtrysków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Grzyby » 14 kwi 2011, 00:15

andrewtro napisał(a):sam się kalibruje na wolnych obrotach

gó... guzik prawda :P
W praktyce nie działa (teoria to inna bajka)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 14 kwi 2011, 10:04

Grzyby napisał(a):
andrewtro napisał(a):sam się kalibruje na wolnych obrotach

gó... guzik prawda :P
W praktyce nie działa (teoria to inna bajka)

potwierdzam zdanie kolegi, absolutnie!
mialem kilka M6 citd pierwszej serii i za kazdym razem po kalibracji w ASO (koszt procedury w Niemczech to ok. 25 euro) zawsze silnik pracowal lepiej a samokalibracja to bardzo rzadko funkcjonujaca opcja PCM-a. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 14 kwi 2011, 21:35

Jaki jest koszt kalibracji wtrysków w ASO? Może ktoś to robił w Długołęce?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 14 kwi 2011, 22:47

Pioteq25 napisał(a):Jaki jest koszt kalibracji wtrysków w ASO? Może ktoś to robił w Długołęce?

zadzwon i spytaj!
dodaj ze wiesz ze caly proces kalibracji trwa 360 sekund!
razem z zalogowaniem i podpieciem wtyczki do gniazda OBD moze 5 min.!?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 15 kwi 2011, 18:47

I tak zrobię, chciałem jednak znać ceny z innych ASO do porównania. Wszędzie czytałem, że kalibracja nie znika po rozłączeniu ecu. Ostatnio miałem odpięty aku przez całą noc i później zostawiłem silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury roboczej. W trakcie nagrzewania ecu podnosił i opuszczał obroty jakby robił kalibrację, choć czy wtrysków to nie wiem.
Na logikę po kalibracji w ASO, ecu może i tak po kliku dniach zrobić swoją i wtedy nadpisze nowe dane.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 15 kwi 2011, 20:45

Pioteq25 napisał(a):1....czytałem, że kalibracja nie znika po rozłączeniu ecu. Ostatnio miałem odpięty aku przez całą noc i później zostawiłem silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury roboczej. W trakcie nagrzewania ecu podnosił i opuszczał obroty jakby robił kalibrację, choć czy wtrysków to nie wiem.
2..Na logikę po kalibracji w ASO, ecu może i tak po kliku dniach zrobić swoją i wtedy nadpisze nowe dane.

ad1. tak, dane te nie sa kasowane
ad2. tak to brzmi, ale moze jest glebokie i szerokie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tomex_b » 13 wrz 2011, 13:15

Po przeczytaniu kilku wątków, spróbuję opisać tu mój problem z Mazda 6 2003 2.0 diesel, może ktoś mi pomoże w rozwiązaniu problemu.

Kilka razy zdarzyło mi się, że auto zgasło tak po prostu i trzeba było odczekać kilkanaście sekund z ponownym odpaleniem bo komputer widział jakiś błąd.
Dzieje się tak tylko w upalne dni, przy działającej klimie, na rozgrzanym silniku (90 stopni), i zawsze w korku, lub przy dojeżdżaniu do świateł bądź krzyżówki po wrzuceniu biegu jałowego.
Temp. silnika przy tym nie wzrasta, a jak chcę od razu odpalić, auto kręci ale brak jakiejkolwiek reakcji, po odczekaniu chwili odpala normalnie. Obroty przy tym nie falują.
Gdy jest chłodno nigdy nie ma takiego problemu.

Czekam na jakieś rady.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 13 wrz 2011, 13:32

znany SCV lub wtrysk.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez herci62 » 27 lis 2011, 19:57

Panowie dopadl mnie chyba powazniejszy problem ....jadac dzis z pracy madzia zgasla w czasie jazdy po zjechaniu na bok po krótkim kreceniu odpalila i po chwili znowu zgasla. A dokladniej--odpalam ja wchodzi na obroty normalnie 2500 i wiecej a po paru sekundach gasnie i tak w kólko (cos jakby nie dostawala paliwa--ale zeby tak nagle..). Zaholowano mnie pod dom i teraz nie mam pojecia od czego zaczac. Dodam ze oslawiony zawor wymienilem na 066 ok 15000 tys temu /paliwo 1/2 zbiornika shell. Prosze o pomoc!!!! Mazda6 diesel 2004
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez MarQs » 27 lis 2011, 22:42

ale znasz odpowiedź czemu wymieniłeś wadliwy SCV na też wadliwy? Może znowu po prostu Cię dopadło.
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez herci62 » 27 lis 2011, 23:44

Zawór napewno jest własciwy kupiony w serwisie mazdy tamtego roku --moze pomylilem symbole....
Sciagalem tez z niego przewód elektryczny ---odpala chodzi jak traktor ale tez gasnie tak jak poprzednio po paru przygazówkach. Objaw jak niedoplyw paliwa ((oby tak bylo )) No nic jutro zaczne od wymiany filtra a jak nic nie da wyczyszcze sitko w zbiorniku i zobaczymy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez herci62 » 28 lis 2011, 12:03

Auto zrobione :) .Zaczalem od zbiornika i trafilem w dyche--sitko bylo w calkiem niezlej formie ale zatkany byl taki bialy zaworek powrotu paliwa do zbiornika zamatowany w tej obudowie gdzie umieszczone jest sitko , po wyciagnieciu go z obudowy wewnatrz zalegał kawałeczek gumy który skutecznie blokował powrót paliwa a co za tym idzie pompa po wytworzeniu nadmiernego cisnienia odcinala chyba dopływ do pompy stad takie objawy. Pozdrawiam ...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez mądry » 28 lis 2011, 19:28

MarQs napisał(a):ale znasz odpowiedź czemu wymieniłeś wadliwy SCV na też wadliwy? Może znowu po prostu Cię dopadło.

z tego co mi wiadomo, to wadliwe były serie 006 i 003, 066 raczej był juz podobno poprawiony- sam z resztą na taki wymieniłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez herci62 » 28 lis 2011, 19:42

I mi tez sie tak wydaje ze 066 byl poprawiony.Znalazlem pudelko po moim ale jest tam tylko nr 294009-0120 denso kosztował 520zl i mam nadzieje ze to ten....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez MarQs » 29 lis 2011, 00:42

mądry napisał(a):
MarQs napisał(a):ale znasz odpowiedź czemu wymieniłeś wadliwy SCV na też wadliwy? Może znowu po prostu Cię dopadło.

z tego co mi wiadomo, to wadliwe były serie 006 i 003, 066 raczej był juz podobno poprawiony- sam z resztą na taki wymieniłem


tylko sprawdzalem Wasza czujnosc ;–)

oczywiscie przyznaje sie do bledu...
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6