Mazda 6 nie pali, już mam dosyć

Postprzez adas74 » 2 lis 2006, 21:28

Jak w temacie moja mazda przestała palić. Już kiedyś opisywałem ten problem na forum.
Autko stoi już prawie 2 miesiące i barak efektów i niestety dzisiaj kolejny warsztrat się poddaje.
Samochód odpala i odrazu gaśnie (i tak cały czas). Była wymieniona pompa ciśnieniowa sprawdzane wtryski i dużo innych rzeczy, poprostu jest przejżany cały układ paliwowy i niestety autko dalej niepali. Ostatnio nakierowano mnie na zawór rególacji ciśnienia w pompie, dzisiaj przyszedł został założony i niestety zero zmian. Samochód pracuje w trybie awaryjnym po odłączeniu kostki z wyżej wymienionego zaworu ale wkręca się tylko do 1500 obrotów. Mechanicy podłączyli pompe zewnętrzną która pompuje paliwo do poompy ciśnieniowej i samochód też zaczął pracować – tylko tyle że lekko kopcił.
Mimo tylu wskazówek nikt niemoże sobie poradzić z tym autkiem. Serwis w Katowicach to by najlepiej pokolei wykręcał części i tylko wysyłał do naprawy do Warszawy, tak to bym sam mógł tam wysłać samochód i niepłaciłbym za pośrednictwo ale niestety słyszałem duże złego o firmie Mabi. Boje się że jak mi wystawią rachunek to mi się ta naprawa wogóle niebędzie opłacało tego naprawiać.
Niewiem już co mam zrobić i gdzie mam dać samochód. Może macie jakieś propozycje -tylko prosze o konkretne bo już autko za dużo maechaników widziało i każdy na początku twierdził że zrobi napewno.
Chodzi mi o fachowców którzy coś się znają a nie tylko mówią że się znają jak serwis w katowicach odrazu wie że to pompa z zaworem i trzeba to wysłać do warszawy na regeneracje pompy (koszt 4400zł) tylko szkoda że pompa jest podmieniona i zawór nowy. W taki sposób to ja moge sam naprawić ten samochód i powysyłać część rzeczy do regeneracji a drugą część wymienić na nowe – ale chyba nie oto chodzi.
Także prosiłbym o jakąś pomoc, nieukrywam że niemusi to być fachowiec z mojego regionu,(jestem z Dąbrowy Górniczej okolice Katowic) moge samochód dostarczyć troche dalej byle tylko odpalił.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez chudy » 2 lis 2006, 22:04

A nie myślałeś że to może być jakiś drobizg że pompa nie dostaje paliwa? Może zgnieciony lub zagięty przewód paliwowy?Może filtr w zbiorniku paliwa jest zapchany i dlatego pompa wtryskowa nie daje rady zaciągnąć sobie dostatecznej dawki ropy?Wiem że moje doradztwo jest niezbyt fachowe, ale najczęściej bywa tak że duży problem ma małą przyczynę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez tomekrvf » 2 lis 2006, 22:08

Jakie jest ciśnienie paliwa na szynie w momencie rozruchu? Ktoś to sprawdził?
Czy zawór SCV był wymieniony na nowy czy na "dobry" używany?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez adas74 » 3 lis 2006, 06:18

W czasie rozruchu na pompie jest ciśnienie około 300 (chyba bar) i odrazu spada na 120 i gaśnie. Niewiem co to znaczy ale ciśnienie w reilu jest dobre.
Nic niejest zagniecione bo próbowali bezpośrednio z karnistra.
Zawór jest nowy z Mabi warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez Krzytka » 4 lis 2006, 12:54

A może kluczyk nie ten i odcina zapłon, wtedy silnik po chwili gaśnie. Tak przecież działa zabezpieczenie auta. Ja tak kiedyś miałem bo okazało się, że jeden kluczyk miałem dorabiany. Trzymam kciuki, bo wiem jak się czujesz.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM

Postprzez adas74 » 5 lis 2006, 01:47

Sprawdzałem to odrazu i nic, to nieto. Czuje się fatalnie zaczyna mnie to dobijać. Co innego jak się czeka długo na jakąś częśc a tutaj 2 miesiące i niewiadomo co jest.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez look » 7 lis 2006, 15:11

Przyciągnij do Jaksy do wawy, pewnie zrobi :–)
Były: 323F BG, Xedos6 2.0, Xedos9 2.3 V6, Grand Cherokee ZJ 5.2
Jest: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2004, 17:40
Posty: 33
Skąd: Fort Bema
Auto: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68

Postprzez Globy » 7 lis 2006, 15:37

Moze faktycznie problem lezy w naturze zabezpieczen/elektryki, a nie ukladu paliwowego? Trzymaj sie i powodzenia w znalezieniu odpowiedniego czlowieka.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez AdamH. » 29 gru 2006, 14:07

Mam bardzo podobny problem w tym samym modelu, niestety nie jest to żadna bzdurka typu zagięty przewód czy filtr paliwa. W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś. ale mi jak do tej pory gaśnie na tyle żadko że na pewno za tą ceną bym nie kupił, zaprponowali też pompe która mają jaką tam używaną za 1000 zł. Narazie sie wstrzymuje i mam zamiar jechać do disel serwis. jeśli problem zostanie rozwiązany to dam znać na forum.
AdamH.
 

Postprzez luzaklive1 » 29 gru 2006, 20:01

AdamH. napisał(a):Mam bardzo podobny problem w tym samym modelu, niestety nie jest to żadna bzdurka typu zagięty przewód czy filtr paliwa. W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś. ale mi jak do tej pory gaśnie na tyle żadko że na pewno za tą ceną bym nie kupił, zaprponowali też pompe która mają jaką tam używaną za 1000 zł. Narazie sie wstrzymuje i mam zamiar jechać do disel serwis. jeśli problem zostanie rozwiązany to dam znać na forum.


no niezle..pompa za 10 tysi...hehe.....to ponad polowa wartosci mojego obecnego wozidełka....
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez tomekrvf » 29 gru 2006, 20:37

AdamH. napisał(a):W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś.

Bo Denso ma taką politykę że cześci do Common Rail sprzedawane powinny byc przez autoryzowanych dealerów Denso. Dlatego ta sama pompa czyli typu HP3 jest 2-3 razy droższa w Toyocie, Mitsubishi czy Maździe od pompy kupionej w ASO Denso czyli w Polsce jest to Mabi.
Nawet na gwarancji wymiana wtryskiwacza czy pompy Denso systemu CR idzie przez Mabi. Dealer wysyła ROS i dostaje nową częśc(jeśli roszczenie gwarancyjne jest zasadne)
Czyli jak chcecie kupic coś z CR Denso to róbcie zakupy w Mabi.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Malpiszon78 » 29 gru 2006, 20:52

Miałem motyw taki – samochód popracował minutę lub dłużej, lekko się nagrzał i moduł zapłonowy tracił styk bo w środku się pęknięty kawałek blaszki nagrzewał... sprawdzałem pompę paliwa, przepływomierz, alarm, immobiliser słowem wszystko po drodze do silnika.. wpadłem na to przypadkiem opierając się ręką przy włączonych kontrolkach kiedy to pompa abs-u nagle zaskoczyła, że to ta cholerna wtyczka w module. Jak to to – nie radzę naprawiać bo popłyniesz, od razu inwestuj w nową część.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez newbie » 30 gru 2006, 00:02

Tytułowe auto śmiga :D

Bolało Właściciela trochę, ale radość ze sprawnej mazdy była chyba większa niż wszystkie dotychczasowe problemy.

Usterka prosta – naprawa krótka, choć kosztowna. :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez D4r3k » 30 gru 2006, 16:34

newbie napisał(a):Tytułowe auto śmiga :D

Bolało Właściciela trochę, ale radość ze sprawnej mazdy była chyba większa niż wszystkie dotychczasowe problemy.

Usterka prosta – naprawa krótka, choć kosztowna. :]


Jestem ciekawy co poszlo ?
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2006, 08:55
Posty: 50
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 06' 2.0

Postprzez tadziol » 30 gru 2006, 20:46

newbie napisał(a):Usterka prosta – naprawa krótka, choć kosztowna.


lejące,nieszczelne wtryski??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez JAREK » 31 gru 2006, 00:49

AdamH. napisał(a):Mam bardzo podobny problem w tym samym modelu, niestety nie jest to żadna bzdurka typu zagięty przewód czy filtr paliwa. W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś. ale mi jak do tej pory gaśnie na tyle żadko że na pewno za tą ceną bym nie kupił, zaprponowali też pompe która mają jaką tam używaną za 1000 zł. Narazie sie wstrzymuje i mam zamiar jechać do disel serwis. jeśli problem zostanie rozwiązany to dam znać na forum.


W twoim przypadku stawiam na zawór SCV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez JAREK » 31 gru 2006, 00:56

Panowie w Mazdach 6 TDI najczęstrzą przyczyną problemów z wolnymi obrotami jest zawór SCV w pompie
wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez fachura » 31 gru 2006, 01:06

Witam miałem ten problem już w czterech takich mazdach i wiem na 200 procent co jest przyczyną tego niedomagania koszt naprawy tego to około 1500 zł więc jak chcesz to zrobić to zapraszam do białegostoku z poważaniem fachura.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Gość » 3 sty 2007, 23:33

Mialem taki sam problem z mazda 626 1.8 z 97r odpalala ciezko a jak odpalila to po chwili zgasla pozniej wogole nie odpalala az dzisiaj odpalila od tak i chodzi :D
Gość
 

Postprzez irro » 25 sty 2007, 01:19

panowie, jak się ciężko to czyta!
CO W KOŃCU poszło w niej?

A kolego z fachura – jak wiesz, to napisz, bo tylko po to jest forum, a nie po to, żeby się zareklamować i zniknąć.

pozdrówko
irro
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6