Wysokie Spalanie – Kopcenie z Wydechu – Słabsza Moc

Postprzez Baros » 7 sie 2018, 14:12

4 miesiące temu kupiłem swoją mazdę i wszystko było cacy ale pewnego razu wyskoczyły mi dwa błędy na ELMII dotyczące EGR.
Objawy to kopcenie podczas przyśpieszania na wyższych obrotach, spalanie dosyć spore oraz całkiem odmienne od tego, które pokazuje komputer. Zauważalny spadek mocy. I takie charakterystyczne klekotanie z rana na zimnym silniku podczas dodawania gazu. (po kilku kilometrach dźwięk znika)

Poczytałem troche forum i w końcu zabrałem się za rozebranie EGR i przeczyszczenie co tak naprawdę nic nie zmieniło poza tym, że ELM nie wyczytał żadnych błędów mimo, że kontrolka Check Engine oraz Kontroli trakcji wciąż się świeciły.
Zabrałem się więc ponowanie za rozebranie EGR i zaślepiłem go zaślepką kupioną na allegro. Tym razem lekka poprawa mocy podczas przyśpieszania ale kopcenie jak i wysokie spalanie wciąż się nie zmieniło.
Komputer błędów tym razem również nie znalazł więc kontrolki zresetowałem odłączając akumulator, ale niestety po około 50km ponownie wyskoczyły a ELM w dalszym ciągu nie wyczytuje żadnych błędów.

Jeśli chodzi o spalanie to komputer pokazuje średnią 5L/100km a faktycznie spalanie to około 7L/100km. 80% mojej jazdy to trasa 90-120km/h. Nogi ciężkiej nie mam, jazda spokojna.

Obroty nie skaczą, silnik pracuje równo. Oleju nie bierze, żadnych wycieków nie ma.
Dodam tylko, że poprzedni właściciel bardzo mało użytkował auto tymbardziej jak na Diesla, więc może coś się mogło zapchać?


Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi gdzie mogę szukać problemu.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2018, 14:08
Posty: 1
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
2004 rok
136 KM

Postprzez Michazzz » 20 sie 2018, 14:16

Miałem / mam podobne objawy, z tym, że u mnie zrobiłem już prawie remont silnika (pełną listę napraw mogę Ci podesłać na pw) szukając przyczyny <glupek2> Jedyne czego jeszcze nie zrobiłem to regeneracja wtryskiwaczy. Po korektach w Foscan widzę, że są już spore (> 2500 na jednym, na drugim > 1500, dwa pozostałe pokazują cały czas) , co prawda nie klepią mi wtryski jak na jednym z filmików na forum, ale mimo wszystko, u mnie wygląda to właśnie na lejące wtryskiwacze.

Kolejna sprawa, sprawdź czy Ci nie kopci z pod korka wlewu oleju. Bo to może świadczyć o wyklepanych podkładkach pod wtryskami.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez bartes76 » 23 sie 2018, 15:50

Przy przepuszczających podkładkach powinien powoli znikać olej.
Albo wtrysk (i) do wymiany (problemów z uruchomieniem nie ma? – dźwięk przy uruchomieniu może na to wskazywać), lub turbo się kończy (lub zamulony) – spróbuj go przegonić kilka razy na rozgrzanym silniku do czerwonego pola (drugi, trzeci bieg).
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Michazzz » 23 sie 2018, 17:50

bartes76 chyba właśnie potwierdziłeś moje obawy – olej wymieniony na koniec lipca na oryginalny Mazda 5w30 (Dexelia), filtr oleju też. Zauważyłem, że powoli znika mi olej i czasem kopci, dodatkowo wysokie korekty w foscanie i chyba mam usterkę namierzoną :D
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez DooOminO » 23 sie 2018, 21:53

To musi dtmic spod korka. Co dla ciebie znaczą wartości "2500" i "1500" w pierwszy twoim poście tego wątku? Większe spalanie może być spowodowane wieloma czynnikami, najłatwiej i najszybciej można sprawdzić korekty wtrysków na jałowym umieść je tu z podpisanymi cylindrami, jeśli wyjdą słabo możesz zrobić przelewy... Oczywiście zbędne są korekty kiedy wtryskiwacz podskakuje a spod korka wlewu oleju mamy parowóz.
Kopci na czarno ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Michazzz » 24 sie 2018, 07:18

DooOminO napisał(a):Co dla ciebie znaczą wartości "2500" i "1500" w pierwszy twoim poście tego wątku?


Wartości z aplikacji Foscan Lite (Android) – RF5C 121KM przed liftem w taki właśnie sposób pokazuje korekcje wtryskiwaczy:
Screenshot_2018-08-24-06-56-17.png


DooOminO napisał(a):To musi dtmic spod korka.

DooOminO napisał(a):Oczywiście zbędne są korekty kiedy wtryskiwacz podskakuje a spod korka wlewu oleju mamy parowóz.


Nie kopci z pod korka, nie robi parowozu

DooOminO napisał(a):Kopci na czarno ?


Kopci i to więcej kopci na pełnym zbiorniku niż na 1/4 <co?>
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez DooOminO » 24 sie 2018, 08:12

Korekty są ok nie idealne ale ok, źle je zapisałeś w powyższym poście.

Korekty są ok.
bartes76 napisał(a):Przy przepuszczających podkładkach powinien powoli znikać olej.
Albo wtrysk (i) do wymiany (problemów z uruchomieniem nie ma? – dźwięk przy uruchomieniu może na to wskazywać), lub turbo się kończy (lub zamulony) – spróbuj go przegonić kilka razy na rozgrzanym silniku do czerwonego pola (drugi, trzeci bieg).


W przypadku kopcenia na czarno to nie wina samego turba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez bartes76 » 24 sie 2018, 11:13

Też wymieniałem podkładki, ale nie miałem wówczas problemów z mocą czy kopceniem – więc same zużyte podkładki nie są raczej tego powodem.
Wymieniałem też dwa wtryski – objaw miałem taki, że autko miało coraz większe problemy z odpalaniem i mocą głównie przy zimnym silniku. Lecz i wtedy nie było kopcenia czy większego zużycia paliwa – wtryski zużyły się w ten sposób, że nie trzymały ciśnienia i zbyt szybko puszczały paliwo na powrót do baku.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez DooOminO » 24 sie 2018, 11:47

Wtedy szyna paliwowa cr nie trzymałaby ciśnienia na jałowym biegu. Zwiększone spalanie może byc np przez uszkodzoną przepływkę która sczytuje, że do silnika dostaje się więcej powietrza niż jest to w rzeczywistości w takim przypadku silnik podlewa więcej paliwa i auto kopci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Michazzz » 24 sie 2018, 12:13

DooOminO napisał(a):Zwiększone spalanie może byc np przez uszkodzoną przepływkę


Przepływkę mam wymienioną na nową, z miesiąc temu. Jakie powinno być ciśnienie na szynie CR na jałowym biegu?
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez DooOminO » 24 sie 2018, 20:19

350 mpa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Michazzz » 25 sie 2018, 19:05

350 mPa? Forscan pokazuje mi coś takiego, na biegu jałowym oczywiście:
Screenshot_1.png
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez DooOminO » 26 sie 2018, 09:39

Przepraszam, miałem na myśli kPa. Jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Michazzz » 27 sie 2018, 19:54

DooOminO Czy zawór SCV ma wpływ na spalanie bądź dymienie? Zobaczyłem dzisiaj, że mam zawór z felernej serii 006, samochód od dołu jest ospały, a wciśnięcie pedału gazu w podłogę skutkuje powolnym zbieraniem się i dużym czarnym piętrem z wydechu – od załączenia turbo nie ma dymu i auto leci.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez aphelium » 4 wrz 2018, 22:38

Zawór SCV działa tylko na wolnych obrotach. Raczej nie powinien mieć wpływu na spalanie i dymienie.
Z reguły jak jest zepsuty to silnik po prostu gaśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6