Dzień dobry,
Poszukuję odpowiedzi dlaczego moja M6 GY 2004 tak strasznie kopci. Żeby nie było gołosłownie, byłem dzisiaj na PSKP zrobić test spalin.
W pierwszej próbie wartości były ponad 6
W drugiej trochę niższe obroty dodawał diagnosta i wartości są na zdjęciu:
Norma to 3.0 dla pojazdów doładowanych
W ostatnim czasie (miesiąc temu) zrobione zostały naprawy:
– regeneracja turbiny
– wymiana intercooler'a
– wyczyszczone doloty powietrza
– wymiana kompletu filtrów
– pasek rozrządu i pompa wody
To co nie zostało zrobione to czyszczenie EGR. Ten ostatnio wyświetlił błąd i po przejechaniu około 50km zgasł. To co odczytałem po podłączeniu interfejsu diagnostycznego:
Zajrzałem pod maskę i odkryłem, że rurka od podciśnienia do EGR była odpięta
Podłączyłem i jakoś jeżdżę ale strasznie kopci. Szczególnie w przedziale 1600 – 2400 RPM (mocniejsze wciśnięcie pedału gazu). Przy spokojnej – dziadkowej – jeździe jest w miarę ok.
Męczy mnie to kopcenie bo walczę już od jakiegoś czasu, a przerobiłem już dwóch mechaników "Hehe to je diesel, musi kopcić" i wymieniający części na chybił trafił, bo może akurat się problem rozwiąże.
Co to może być? Zawór solenoidowy? Jak to zdiagnozować? A może lejące wtryski? Tylko, że moim zdaniem ten samochód ma moc. Może ktoś stacjonarnie w Szczecinie chciałby rzucić okiem na moją M6?
Pozdrawiam
Kopci na czarno – RF-5C
Strona 1 z 1
Mazda była od wczoraj w warsztacie. Podłączyli do komputera, odczytali błędy, potwierdzili, że to EGR daje sygnał. Wyczyścili go – chociaż dostałem informację, że EGR nie był mocno zabrudzony. Sprawdzone zostały także przewody podciśnienia i są w porządku. Prosiłem także, aby sprawdzić elektrozawór solenoidowy – tutaj także dostałem informację, że działa.
Mazda jednak dalej kopci. Co to może być?
Mazda jednak dalej kopci. Co to może być?
No nie wiem jeśli doładowanie jest poprawne brak jakichkolwiek usterek w obwodzie doładowania to jedynym problemem może być wtryskiwacz który słabo "rozpryskuje" paliwo w cylindrze przez co dla wyrównania pracy komputer wylicza dawkę korekcyjną i dolewa.
Dzisiaj będę to wiedział, jadę na regulację wtryskiwaczy i wyjdzie w praniu czy wtryski leją czy nie.
Dopisano 11 lip 2018, 15:33:
Byłem w ASO mazdy na regulacji wstryskiwaczy. Regulacja się powiodła, co według Pana w ASO oznacza, że wtryskiwacze są w porządku i nie leją. Samochód dalej kopci ale jakby mniej. Jutro lub w piątek pojadę ponownie do PSKP zbadać to z wydrukiem to będę miał porównanie. Czy jeszcze jest coś po drodze co warto sprawdzić, obejrzeć?
Dopisano 12 lip 2018, 06:07:
Na innym forum przeczytałem, że kopcenie może powodować uszkodzony czujnik przepływomierza – tam było takie rozwiązanie problemu.
Kolejne pytanie jak sprawdzić czy elektrozawór solenoidowy działa? Widziałem filmik z udziałem Mazdy 3, że podłączano elektrozawór bezpośrednio pod aku i jak cykał, to znaczy, że działa.
Komputer nie zgłasza błędów. Od wyczyszczenia EGR przejechałem już ponad 100km, póki co błąd się nie pali.
Dopisano 11 lip 2018, 15:33:
Byłem w ASO mazdy na regulacji wstryskiwaczy. Regulacja się powiodła, co według Pana w ASO oznacza, że wtryskiwacze są w porządku i nie leją. Samochód dalej kopci ale jakby mniej. Jutro lub w piątek pojadę ponownie do PSKP zbadać to z wydrukiem to będę miał porównanie. Czy jeszcze jest coś po drodze co warto sprawdzić, obejrzeć?
Dopisano 12 lip 2018, 06:07:
Na innym forum przeczytałem, że kopcenie może powodować uszkodzony czujnik przepływomierza – tam było takie rozwiązanie problemu.
Kolejne pytanie jak sprawdzić czy elektrozawór solenoidowy działa? Widziałem filmik z udziałem Mazdy 3, że podłączano elektrozawór bezpośrednio pod aku i jak cykał, to znaczy, że działa.
Komputer nie zgłasza błędów. Od wyczyszczenia EGR przejechałem już ponad 100km, póki co błąd się nie pali.
MAF Flow Cleaning
https://www.youtube.com/watch?v=FlJHVWR3boI
Ja nie odpinałem wtyczki, żeby ECU błędu nie wywalił. Przed zabiegiem auto wg ECU paliło 7.3l 7.5l po zabiegu spadło 6.7l. Warto spróbować, nic cię to nie kosztuje. pozdro
https://www.youtube.com/watch?v=FlJHVWR3boI
Ja nie odpinałem wtyczki, żeby ECU błędu nie wywalił. Przed zabiegiem auto wg ECU paliło 7.3l 7.5l po zabiegu spadło 6.7l. Warto spróbować, nic cię to nie kosztuje. pozdro
Dzięki, spróbuję to wyczyścić dzisiaj
Dopisano 12 lip 2018, 15:48:
Wyczyściłem, aczkolwiek nie byl zabrudzony, bardziej zakurzony. Przeleciałem kilka kilometrów, żeby sprawdzić. Na początku puścił dym standardowo, później miałem wrażenie, że nie kopci już niczym z chaty szamana. Starałem się cały czas w problematycznym zakresie mu wciskać gaz mocniej w podłogę – bo właśnie wtedy kopci na czarno.
Z ciekawości przełączyłem na spalanie średnie, wynik 9.4 , a zwykle pokazywało około 8.
Mazda ma też zamulenie od 1.5 do 2k obrotów. Sprawdzam od 1.5k bo turbina działa jakoś od tego przedziału. Tutaj jeszcze dodam, że lekko ponad 1k obrotów (1100) strasznie mi telepie budą, przy 1300 też ale trochę inaczej, spokój się zaczyna przy 1500 – zapewne przez załączenie się turbiny.
I tak się zastanawiam, czy filtr powietrza jest ok czy nie?
Dopisano 12 lip 2018, 16:41:
Aha, jeszcze sprawdziłem dzisiaj czy nie leci dym z pod korka wlewu oleju oraz czy nie ma dymu z pod korka wlewu paliwa. Nic z tych rzeczy.
Dopisano 12 lip 2018, 15:48:
Wyczyściłem, aczkolwiek nie byl zabrudzony, bardziej zakurzony. Przeleciałem kilka kilometrów, żeby sprawdzić. Na początku puścił dym standardowo, później miałem wrażenie, że nie kopci już niczym z chaty szamana. Starałem się cały czas w problematycznym zakresie mu wciskać gaz mocniej w podłogę – bo właśnie wtedy kopci na czarno.
Z ciekawości przełączyłem na spalanie średnie, wynik 9.4 , a zwykle pokazywało około 8.
Mazda ma też zamulenie od 1.5 do 2k obrotów. Sprawdzam od 1.5k bo turbina działa jakoś od tego przedziału. Tutaj jeszcze dodam, że lekko ponad 1k obrotów (1100) strasznie mi telepie budą, przy 1300 też ale trochę inaczej, spokój się zaczyna przy 1500 – zapewne przez załączenie się turbiny.
I tak się zastanawiam, czy filtr powietrza jest ok czy nie?
Dopisano 12 lip 2018, 16:41:
Aha, jeszcze sprawdziłem dzisiaj czy nie leci dym z pod korka wlewu oleju oraz czy nie ma dymu z pod korka wlewu paliwa. Nic z tych rzeczy.
Jak cisnąłeś w podłogę gaz, to nic dziwnego, że podskoczyło spalanie na 9.4l, musisz przejechać kilkaset kilometrów zanim pokaże mniej więcej "realne" spalanie wg ECU. Najważniejsze, że nie dymi. Problem rozwiązany.
Trzęsie budą..... -kończy się dwumasa
Filtr powietrza czy jest ok? – najlepiej zajrzeć do niego i zobacz w jakiej jest kondycji.
Filtr do disela tylko taki:
Trzęsie budą..... -kończy się dwumasa
Filtr powietrza czy jest ok? – najlepiej zajrzeć do niego i zobacz w jakiej jest kondycji.
Filtr do disela tylko taki:
Dzisiaj znowu mi kopcił, oddałem do ASO, po południu odbiorę, w międzyczasie dostanę informacje z diagnozą – mam nadzieję.
Budą trzęsie na jałowym biegu – to też ma wpływ na dwumase?
Dopisano 13 lip 2018, 23:17:
Może głupie pytanie, czy na przepustnicy jest jakiś czujnik? I czy powinno go być widać w Torque – jego działanie, a wręcz procent otwarcia – na tarczy Throttle?
W załączniku ta tarcza. Może ktoś z dieslem sprawdzić u siebie czy ma na tej tarczy jakiekolwiek działanie?
W ASO wymienili EGR i przewody podciśnienia. Kazali przegonić auto na obrotach 2500 w trasie tak ze 100km i powinno działać.
A jeśli tarcza przepustnicy komuś działa, a u mnie nie to chyba mam winowajcę?
Budą trzęsie na jałowym biegu – to też ma wpływ na dwumase?
Dopisano 13 lip 2018, 23:17:
Może głupie pytanie, czy na przepustnicy jest jakiś czujnik? I czy powinno go być widać w Torque – jego działanie, a wręcz procent otwarcia – na tarczy Throttle?
W załączniku ta tarcza. Może ktoś z dieslem sprawdzić u siebie czy ma na tej tarczy jakiekolwiek działanie?
W ASO wymienili EGR i przewody podciśnienia. Kazali przegonić auto na obrotach 2500 w trasie tak ze 100km i powinno działać.
A jeśli tarcza przepustnicy komuś działa, a u mnie nie to chyba mam winowajcę?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6