Turbo dziura na niskich obrotach

Postprzez matios0001 » 3 lip 2018, 21:03

Niedawno miałem czyszczoną zmienną geometrię, a teraz mimo wszystko okazuje się, że autko ma spore problemy z doładowaniem od dołu lub przy przyspieszaniu na wyższych obrotach po zmianie biegów. Sprawdziłem już wszystkie węże podciśnienia i same podciśnienia, wszystko wydaje się być w porządku. Wnioskuję że problem jest z zaworkiem podciśnienia lub jego sterowaniem, ponieważ na jałowym biegu jest otwarty w 48%, co daje ciśnienie na gruszce – 0.3 bar, aby geometria się w pełni domknela potrzeba – 0.6 bar, takie też ciśnienie jest na wyjściu z filtra powietrza. Podczas przyspieszania zawór otwiera się maksymalnie do 60%. Mógłby ktoś z was wykonać jakieś logi dynamiczne z uwzględnieniem otwarcia zaworu, abym mógł porównać swoje logi. Rezystancja samego zaworu to ok 15 -16 Ohm u mnie. Lub przynajmniej powiedzcie jaki macie procent otwarcia zaworu na jałowym i rezystancje samego zaworu?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez Michazzz » 4 lip 2018, 18:56

Czym to mogę sprawdzić? Może byśmy się zgadali jakoś na PW to bym Ci podpowiedział jak jest u mnie, przed i po czyszczeniu EGR
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez DooOminO » 5 lip 2018, 07:46

To pracą turbiny nie steruje czasami podciśnienie? Jeśli była czyszczona zmienna geometria to może tu leży problem po czyszczeniu wypada wyregulować sztangę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez matios0001 » 8 lip 2018, 17:16

No sprawdzić to można programem forscan mając jakiś adapter na obd2. Na razie wymieniłem zaworek i jest trochę lepiej, ale martwi mnie fakt, że jak ominąłem zaworek podciśnienia, to nadal autko niedoładowuje, zaczynam podejrzewać przepływomierz, może ma ktoś z was jakieś logi wymaganej dawki powietrza i zadanej na cylinder, byłbym bardzo wdzięczny, wstawiam teraz swoje logi :
Z ominięciem zaworu podciśnienia :
https://1drv.ms/x/s!AnNTabuaz1FWiSOjC-xymHDMuYPP

Przez zaworek podciśnienia :
https://1drv.ms/x/s!AnNTabuaz1FWiSX90cK02AVY8Ikb
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez DooOminO » 9 lip 2018, 07:32

Omijając zaworek i podłączając podciśnienie bezpośrednio do gruszki auto powinno przeładować przy pierwszym lepszym przygazowaniu. Sprawdź czy podciśnienie jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez matios0001 » 9 lip 2018, 16:36

No właśnie jest i jest równe 1 bar, a 0.6 bara potrzeba by sztanga się najbardziej wysunęła
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez bartes76 » 11 lip 2018, 09:46

Może wystarczy wyczyścić przepływkę? – Miałem tak u siebie, wyczyściłem czujnik w przepływomierzu i autko jak nowe :)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 10:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez matios0001 » 12 lip 2018, 10:23

A jak to najlepiej zrobić, bo też czysciłem ale efektu brak
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez bartes76 » 12 lip 2018, 15:04

Patyczek do czyszczenia uszu i benzyna ekstrakcyjna. Delikatnie wyczyścić sam czujnik przepływki – jeśli jest zakurzony, mierzy mniejszy przepływ powietrza i komputer autka obcina moc
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 10:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Michazzz » 13 lip 2018, 10:58

Tutaj masz filmik jak to zrobić
https://www.youtube.com/watch?v=FlJHVWR3boI
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez matios0001 » 13 lip 2018, 13:02

Chyba pomogło ponowne czyszczenie, bo dużo lepiej się zbiera, ale wcześniej też tak psikalem alkoholem izopropylowym i nic się nie działo. Teraz to tak dowaliłem, że się normalnie wylewało z tej przepływki, ale opłaciło się. Wniosek, warto nie żałować na czyszczeniu. I dzięki za naprowadzenie z tą przeplywka, bo po tym jak już ją raz odrzuciłem, więcej bym do niej nie zaglądał.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez kubsztyk » 14 lip 2018, 15:28

bartes76 napisał(a):Patyczek do czyszczenia uszu i benzyna ekstrakcyjna. Delikatnie wyczyścić sam czujnik przepływki – jeśli jest zakurzony, mierzy mniejszy przepływ powietrza i komputer autka obcina moc

Przepływkę czyści się wyłącznie bezdotykowo... Zalać alkoholem izopropylowym, potrząsać i wylać. I tak kilka razy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Michazzz » 14 lip 2018, 15:55

Matios001 podasz jakie masz wartości MAF na biegu jałowym na postoju? U mnie jest to między 9.7, a 11. Na innym forum czytałem, że powinno oscylować około 6.5
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez matios0001 » 15 lip 2018, 20:01

No u mnie to jest jakoś 6 z hakiem ale na rozgrzanym silniku, bo na zimnym to więcej jest. A co do czyszczenia przepływki to trzeba tam w głąb psiknac porządnie żeby wyczyścić, bo benzyną i patyczki to można jedynie wyczyścić czujnik temperatury (to w kolorze bursztynu)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez Michazzz » 16 lip 2018, 09:07

matios001 Zrobisz zdjęcie swojego przepływomierza tak aby było widać wszystkie numery :)?
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez matios0001 » 16 lip 2018, 22:11

Oto zdjęcia mojej przepływki :
https://1drv.ms/u/s!AnNTabuaz1FWiTNyLmrEZd8nb4z2
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez Michazzz » 17 lip 2018, 09:39

matios0001 Dzięki! Zastanawiają mnie te numery pod numerem 197400-2010, u mnie jest 09F06, a na allegroz używek pełna gama do wyboru. Ktoś wie o co chodzi?
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez matios0001 » 18 lip 2018, 09:16

Ja bym się tym nie sugerował bo to pewnie jakiś numer seryjny części
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 43
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez pavlolp » 2 wrz 2018, 12:47

Witam koledzy mam tez problem z brakiem mocy który wystepuje do 2200 obr potem dostaje szczała <jupi> . turbo po regeneracji pompa vacum wymieniona przewody tez, podpinałem tez na krotko bez zmian podmieniałem tez przepływki zero rezultatu ,egr zaslepiony . Co jeszcze mógłbym sprawdzic zawór na pompie czujnik na szynie ?
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 09:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez DooOminO » 2 wrz 2018, 16:08

Sztanga została wyregulowana po regeneracji turbiny ? Jeśli nie to trzeba to zrobić. Możesz sprawdzić też elektrozawór sterujący turbiną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6