Nagłe szarpnięcie w czasie jazdy i silnik klekocze tyrkocze

Postprzez YATES » 11 maja 2018, 19:40

Na początku chciałbym zaznaczyć, że zdarza się to nie po raz pierwszy , w przeciągu ostatnich dwóch lat chyba 5 razy było podobnie .
Dziś jadąc swoja Mazdą 6 GG/GY na czwartym biegu z prędkością około 60km/h nagle poczułem pojedyncze szarpnięcie i od tego momentu silnik zaczął dziwnie terkotać. Normalnie dało się jechać , zmieniać biegi ale dzwięk terkotania był bardzo wyraźny. Dojechałem do najbliższego parkingu i na biegu jałowym zrobiłem to co zawsze czyli kilka razy bardzo mocno dodałem gazu do czerwonego pola na liczniku i znowu jakiś cud , przestało terkotać, silnik normalnie chodzi. Dziwna sytuacja , nie mam pojęcia co sprawia, że silnik nagle szarpnie , zacznie terkotać, a po mocnym przegazowaniu problem za każdym razem znika. Może ktoś podpowie o co chodzi mojej Mazdzie ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez smile » 11 maja 2018, 23:50

A kiedy rozrząd był robiony?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YATES » 12 maja 2018, 23:21

smile napisał(a):A kiedy rozrząd był robiony?

Rozrząd był robiony 2 lata temu 40 tys km jest przejechane na nim ale to na pewno nie wina rozrządu , bo taki sam problem pojawia się co kilka miesięcy od dwóch lat i zawsze pomaga mocne przegazowanie silnika na biegu jałowym.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez DooOminO » 19 maja 2018, 12:37

To terkotanie to charakterystyczny klekot np starego silnika diesla ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez YATES » 19 maja 2018, 12:51

Tak coś podobnego , wyraźna zmiana głosu silnika takie terkotanie. Najdziwniejsze jest to , że zawsze po mocnym przegazowaniu na biegu jałowym praca silnika powraca do normalnego dzwięku.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez DooOminO » 20 maja 2018, 15:46

Trzeba sprawdzić parametry rzeczywiste pracującego silnika.. np korekty wtryskiwaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez YATES » 18 lip 2018, 09:49

I wczoraj znowu to samo tylko tym razem nie w czasie jazdy , a na parkingu. Odpalam Mazdę i słyszę straszny klekot z pod maski i znowu antidotum było skuteczne. Wystarczyło na biegu jałowym dodać mocno gazu 5-6 razu i praca silnika wróciła do normy.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez drx8 » 18 lip 2018, 12:57

nagraj dźwięk i wrzuć. bo tak mogę Ci wiele rzeczy napisać z charakterystycznym dźwiękiem.

1. stawiam na panewki do roboty
2. na końcu wałka rozrządu jest "sprzęgiełko", które po pewnym czasie wyrabia się i niestety zaczyna być je słychać.
Ostatnio edytowano 18 lip 2018, 13:02 przez drx8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez YATES » 18 lip 2018, 13:01

drx8 napisał(a):panewki do roboty

I od ponad 2 lat przejechałem 40 tys km z uszkodzonymi panewkami ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez drx8 » 18 lip 2018, 13:19

Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez YATES » 18 lip 2018, 13:25

drx8 napisał(a):nagraj dźwięk i wrzuć. bo tak mogę Ci wiele rzeczy napisać z charakterystycznym dźwiękiem.

1. stawiam na panewki do roboty
2. na końcu wałka rozrządu jest "sprzęgiełko", które po pewnym czasie wyrabia się i niestety zaczyna być je słychać.


Następnym razem postaram się nagrać filmik i wrzucić na forum. Jest to strasznie dziwne , bo przecież pierwszy raz takie coś stało się ponad 2 lata temu. W ciągu ostatnich dwóch lat stało się to może 6-7 razy ale zawsze pomaga mocne przegazowanie samochodu na biegu jałowym do 5 tys obrotów i po 30 sekundach praca silnika wraca do normy. Przecież gdy by panewki były uszkodzone to chyba silnik nie wytrzymał by 2 lat i zrobionych 40 tys km ? Auto jak to klekotanie ustaje chodzi normalnie , silnik jest bardzo zrywny jak na 300 tys km przebiegu, nie kopci, w zimie przy -20 stopniach zapala idealnie, oleju od wymiany do wymiany ubywa góra 200ml. Podkładki pod wtryskami były wymienione, smok czyszczony przy wymianie oleju , z korka oleju idzie tylko czyste powietrze.

Dopisano 18 lip 2018, 13:32:

drx8 napisał(a):Podobny dźwięk????

https://www.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI


Dzwięk podobny ale jak pisałem wcześniej , 30 sekund mocnego gazowania na biegu jałowym i problem znika na 4-6 miesięcy.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez DooOminO » 18 lip 2018, 15:45

Zauważyłeś dymienie podczas tego klekotu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez YATES » 18 lip 2018, 15:47

Auto podczas tego klekotania jakoś specjalnie nie dymi nawet przy mocnym dodawaniu gazu.
Ostatnio edytowano 19 lip 2018, 15:32 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta- nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6