Cześć,
Mazda 6 2004 2.0 diesel 121 km.
Mam problem z odpaleniem mojej Mazdy. Jeździła, wszystko było z nią OK. Jednak wczoraj nie odpaliła. Próbowałem ja odpalic na samostarcie i do momentu przestania psikania silnik pracował.
--------MYLIŁEM SIĘ-----------
Sprawdzałem napięcie na pompie paliwa tej pod kanapa pasażera. I napięcie jest ale tylko na czujnik poziomu paliwa wygląda jakby napięcie nie dochodziło do pompy ale jak przyłożył 12 v do pompy to nie było słychać pompowania.
Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i przy kierowcy i wszystkie wyglądają ok. Czy są jeszcze jakieś dodatkowe przekaźniki lub bezpieczniki od tej pompy pod kanapa pasażera? Dodatkowo sprawdzałem i żadnych błędów nie wyświetla komputer, a odpalac próbowałem na 2 kluczyka wiec może to nie immobilizer.
--------MYLIŁEM SIĘ-----------
Macie jakieś pomysł jaka może być przyczyną usterki?
Nie odpala, kręci, samostart pomaga tylko jeśli ciągle jest dawkowany
Strona 1 z 1
Ok. W takim razie co może być objawem takiego stanu rzeczy z dnia na dzień? Rano przejechałem 100 km i po 8 godzinach już nie odpaliłem.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki.
Jutro będę sprawdzał czy po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu samochód odpali (może rozrząd przeskoczył? lub czujnik nawala).
Macie może jeszcze jakiś pomysł dodam, że pół roku temu wymieniałem zawór SCV.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki.
Jutro będę sprawdzał czy po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu samochód odpali (może rozrząd przeskoczył? lub czujnik nawala).
Macie może jeszcze jakiś pomysł dodam, że pół roku temu wymieniałem zawór SCV.
- Od: 23 sty 2015, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: MAZDA CX-3 2018 2.0
Miałem podobnie. Wymieniałem odbłyśniki w lampach i po złożeniu wszystkiego do kupy przestała odpalać. Znaczy czasami odpaliła, poźniej nie odpalała, rano znowu odpaliła. Problemem były najprawdopodobniej masy za lampami, które poruszałem przy ich demontażu. I po nocy jak wilgoć się zebrała to łapało i odpalał, a jak pojeździłem i wyschło od ciepła to już nie odpalał. Możesz spróbować polać wodą na masy i wtedy odpalić. Może akurat wilgoć załapie i będziesz miał 100% pewności że to to. Ale prewencyjnie i tak warto te masy przeczyścić.
- Od: 30 mar 2017, 19:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 GG HATCHBACK 2007 ACTIVE+ DIESEL 143KM
Znalazłem przyczynę problemu i jest to czujnik położenia wałka rozrządu.
Po wypięciu czujnika samochód pali bez problemu. Profilaktycznie kupiłem nowy czujnik (30 zł używka). Wymienię i zobaczymy czy trzeba dalej szukać przyczyny (może rozrząd przeskoczył). Jednak mam nadzieję, że to będzie ten czujnik
======ROZWIĄZANIE========
Wymiana czujnika nie rozwiązała problemu. Postanowiłem oddać samochód do fachowców od Mazdy. Tak jak myślałem rozrząd przeskoczył. Mechanik poinformował mnie, że napinacz się zablokował (nie pamiętam już dokładnie przyczyny, ale temat był odnośnie nakładania smaru). Wymienili napinacz bo rozrząd był w idealnym stanie.
Po wypięciu czujnika samochód pali bez problemu. Profilaktycznie kupiłem nowy czujnik (30 zł używka). Wymienię i zobaczymy czy trzeba dalej szukać przyczyny (może rozrząd przeskoczył). Jednak mam nadzieję, że to będzie ten czujnik
======ROZWIĄZANIE========
Wymiana czujnika nie rozwiązała problemu. Postanowiłem oddać samochód do fachowców od Mazdy. Tak jak myślałem rozrząd przeskoczył. Mechanik poinformował mnie, że napinacz się zablokował (nie pamiętam już dokładnie przyczyny, ale temat był odnośnie nakładania smaru). Wymienili napinacz bo rozrząd był w idealnym stanie.
- Od: 23 sty 2015, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: MAZDA CX-3 2018 2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6