Brak możliwości przyśpieszenia
Strona 1 z 1
Witam wszystkich. Mam taki problem że swoją Mazda 6. Jechałem w dość długa podróż za granicę. W czasie jazdy samochodem po pewnym czasie występuje taki objaw: auto jedzie np 120 km/h na 6 biegu i nie ma możliwości dodania gazu. Nie pomaga redukcja dzieje się tak na każdym biegu. Dopóki nie próbuję dodać gazu nawet się nie orientuje że jest coś nie tak. Zatrzymując auto i wrzucając luz na chwilę zaczynają mi falować obroty i po kilku sekundach wraca wszystko do normy. Przyjadę znów jakaś ilość kilometrów i sytuacja się powtarza przy czym jeżeli nie zorientuje się w porę to zaczyna mi migać kontrolka PDF. Wtedy muszę się zatrzymać i zgasić silnik. Po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy aż do następnego razu. Czy ktoś może miał coś podobnego lub wie co się dzieje? Zależy mi na pomocy gdyż muszę jeszcze wrócić autem z powrotem ok 1100 km(z Holandii) a nie bardzo mnie stać na naprawy w euro. Z góry dziękuję za jakiekolwiek pomocne podpowiedzi. Pozdrawiam.
-
Artig38
Tylko że w czasie jazdy nie widać objawów zapchanego DPF-a. Ani większego spalania ani braku mocy. Owszem był po pierwszym z opisanych wątków objaw wypalania filtra, ponieważ przez jakiś czas próbowałem jechać z objawami braku mocy redukując biegi itp. Wtedy tez zapaliła się kontrolka, podskoczyło spalanie ale po kilku kilometrach kontrolka sama zgasla i spalanienwrocilo do normy.
-
Artig38
Mi zapchało DPF(albo tylko czujniki tak pokazywały)kiedy po demontażu obudowy filtra powietrza zapomniałem podpiec tych dwóch wężyków wychodzących z puszki. Auto straciło moc, BOOST_DSD na wolnych obrotach pokazywał 66kPa. PM_ACC_DSD zaczęło szybko wzrastać. Uruchomiła się procedura wypalania filtra ale przez 40 km jazdy wartości nie spadały. Po przekroczeniu 8g/l kontrolka DPF zaczęła migać i wypalanie automatycznie przerwało. Wypaliłem DPF przez procedure serwisowa forscanem. Chyba nie był filtr zapełniony bo w żadnym momencie wypalania nie wydobywały się kłęby dymu. Rozpocząłem jazdę PM zaczęły rosnąć i mocy też nie było. Przypomniałem sobie o tych wężykach . Moc wróciła i wartości PM bez wypalania spadły do tych tuż po wypalaniu 0.3g/l. Czy podciśnienie ma wpływ na stopień zapełniania filtra czy tylko czujniki zostały oszukane i pokazywały takie wartośći?
Polecam sprawdzenie/ czyszczenie egr.
W mazda 3 bk miałem podobne objawy. Po zatrzymaniu na wolny chwile silnik falowal i potrafił nawet zasnąć.
Po czyszczeniu egr brak mocy przy przyspieszanie po jednostajnej jeździe nie wróciło.
W mazda 3 bk miałem podobne objawy. Po zatrzymaniu na wolny chwile silnik falowal i potrafił nawet zasnąć.
Po czyszczeniu egr brak mocy przy przyspieszanie po jednostajnej jeździe nie wróciło.
- Od: 14 paź 2010, 19:54
- Posty: 8
- Skąd: NNI
- Auto: Mazda 323F BJ (1999) 2.0 DiTD (RF2A – 90 KM)
Mazda 6 GY (2005) 2.0 MRZ-CD (RF7J – 143KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6