tryb awaryjny, bląd P0093

Postprzez marfal4 » 16 wrz 2017, 18:59

Proszę o pomoc już 3 mechaników sobie nie poradziło.
Po nagrzaniu się silnika wchodzi w tryb awaryjny (mazda 6 2.0 2003r) i zapala sie kontrolka silnika oraz trakcji i wyskakuje blad przeplywu paliwa (po schłodzeniu owe kontrolki nadal sie pala ale trybu awaryjnego nie ma). wszystko zaczelo sie od startej zebatki na wale i mechanik zanim doszedl co jest to grzebal z 2 tyg i po naprawie sa te cyrki.
co zostało zrobione/sprawdzone:
-regeneracja całkowita 2 wtryskow oraz czyszczenie reszty w autoryzowanym serwisie (po sprawdzeniu przelewu u nich wszystko na+)
-wymiana filtra paliwa, zaworu SCV oraz wysokiego ciśnienia turbiny
-sprawdzone zostalo ciśnienie, przeplyw paliwa oraz listwa zasilajaca wtryski
-wymiana uszczelniaczy wtrysków oraz uszczelki zaworów
-sprawdzone przelewy na zimnym i cieplym silniku i wszystko spoko tylko podczas sprawdzania na komputerze przy ciepłym silniku 1 z wtryskow nie pracuje 2 slabo a 2 wysoko ponad poziom.
Ostatni z mechaników powiedział że jedyna opcja moze byc kodowanie wtrysków a do nastepnego do którego oddaje ze problem z komputerem i nalezy cały skasowac.
Proszę o porade moze ktos juz mial taka sytuacje, bo narazie wydaje pieniadze na kupowanie czesci ktore nic nie zmieniaja.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez zboq » 17 wrz 2017, 00:38

Ja mechanikiem nie jestem ale niezle brednie napisałeś :–/. Wtryski nie pracują albo kodowanie w tym silniku wtrysków to jest bujda na resorach. Musisz pojechać do mechanika co robi przy mazdach.
Widziałeś przelewy wtrysków na własne oczy ?, czy uwierzyłeś mechanikowi ?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marfal4 » 17 wrz 2017, 10:50

Tak przelewy widzialem na wlasne oczy ale tylko na zimnym (bankach) i tak jak pisalem wszystkie podaja rownomiernie i na cieplym na kompie (gdzie na 1 nawet milimetra zielonego paska nie ma).
1 mechanik zdjagnozowal ze to wina wtryskow wiec zawiozlem do regeneracji i zregenerowali mi 2 + oczyscili kolejne samochod nadal nie dzialal i koles nie wiedzial co jest wiec dalem do wiekszego warsztatu i na tescie przelewowym zobaczyl ze 2 leja wiec wziolem wszystkie wtryski i powiedzialem zeby sprawdzili i zregenerowali te 2 kolejne ale okazalo sie po sprawdzeniu ze wszystkie sa w porzadku i nie ma sensu regenerowac i u mechanika po wymianie uszczelek tez juz bylo dobrze ale auto nadal nie chodzi:/
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez zboq » 17 wrz 2017, 11:29

marfal4 napisał(a):Tak przelewy widzialem na wlasne oczy ale tylko na zimnym (bankach) i tak jak pisalem wszystkie podaja rownomiernie i na cieplym na kompie (gdzie na 1 nawet milimetra zielonego paska nie ma).

Wczoraj byłem pijany jak odpisywałem a dziś mam chyba kaca bo dalej nie rozumiem co ty piszesz :/.
Co to znaczy to "(bankach)" i "na cieplym na kompie (gdzie na 1 nawet milimetra zielonego paska nie ma)"
Czy ty robiłeś test przelewu używając pojemników ? bo ja odnosze takie wrażenie, że przelew był sprawdzany na kompie.
A czy po montażu regenerowanych wtrysków robiłeś kalibrację ? i jakim programem ?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marfal4 » 17 wrz 2017, 11:45

przelewy byly robione na "bankach" -tak pojemnikach, i na kompie. a kalibracja chyba nie byla robiona bo ostatni mechanicy w kompie nie mieli do tego dostepu na srode jestem umowiony do ziomka ktory ma wszystko
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez zboq » 17 wrz 2017, 11:49

W tym silniku nie ma czegoś takiego jak robienie przelewu na kompie.
Na kompie to co najwyżej możesz podglądnąć korekty na wtryskiwaczach.
Z doświadczenia po regeneracji wiem, że przelewy mogą być równe a korekta wtrysku może być tragiczna.
Najważniejsze to zrobić kalibrację, czy wogóle przejdzie.
Sam mógłbyś sobie kupić ELM za 30zł i zrobić kalibrację używając laptopa i Forscana. Jest temat na forum o tym i koszty miałbyś dużo niższe.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marfal4 » 17 wrz 2017, 11:56

Dzieki za pomoc, juz jestem umowiony z mechanikiem ze dzisiaj podrzuce mu samochod wiec powiem zeby zrobil kalibracje na start i napisze czy to od tego.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez zboq » 17 wrz 2017, 11:58

Fajnie by było jakby ci zrobił zdjęcie korekt przed kalibracją i po kalibracji.
A tak na marginesie to raz miałem do czynienia z tym błędem i winowajcą okazał się lejący wtryskiwacz. Po wymianie problem zniknął.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marfal4 » 17 wrz 2017, 12:02

Moze da sie zalatwic zdjecia, bo jak narazie innego rozwiazania nie widze jak to bo prawie wszystko sprawdzone.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez marfal4 » 25 wrz 2017, 19:19

Okazalo się ze tych wtryskow sie nie kalibruje i wszystko jest niby sprawne wiec teraz czeka mnie wizyta u elektryka bo juz 3 mechanik rece rozklada
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez zboq » 25 wrz 2017, 21:17

marfal4 napisał(a):Okazalo się ze tych wtryskow sie nie kalibruje i wszystko jest niby sprawne wiec teraz czeka mnie wizyta u elektryka bo już 3 mechanik rece rozklada

Heh, chyba musisz zmienić mechanika skoro ci takie brednie opowiada.
Wiesz ile razy ja już robiłem kalibrację w tym silniku ? .... z milion :D
Podejrzewam, że jak większość mechaników i twój nie posiada interfejsu odpowiedniego więc ci wciska kity.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marfal4 » 26 wrz 2017, 18:47

bylem dzisiaj u mechanika innego tez powiedzial ze nie rusza kalibracja wiec sie nie kalibruje. po 15 min grzebania w samochodzie silnik nie wchodzi w tryb awaryjny ale mam dla pewnosci z tydzien jezdzic bo kontrolki po 40min ostrej jazdy wyskoczyly po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, a jak bedzie wszystko w porzadku z tym to mam przyjechac i zrobi mi reszte bo chce miec pewnosc ze juz z tym sie uporal.

Dopisano 26 wrz 2017, 18:50:

A mowil ze kalibruje sie wtryski po roku 2002 w mazdach 6 a rocznik 2003 jest niepewny ze w 1 sie kalibruje a w innych nie
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez zboq » 26 wrz 2017, 20:22

Masz auto z silnikiem RF5C które były montowane w m6 od 2002 do 2005. Więc kalibracja jak najbardziej jest możliwa do zrobienia.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marfal4 » 26 wrz 2017, 21:59

no to nie wiem bo juz 2 mechanik mowi ze sie nie chca skalibrowac, moga byc tego jakies przyczyny? a naprawde mechanik (tzn elektromechanik) po opiniach bardzo dobry i jak podjechalem dzisiaj (bo po znajomosci, fartem i po godzinie od telefonu mnie przyjal), a samochodow od zajeba*** ale w tydzien jak nie wejdzie silnik w awaryjke to sie umowie na wizyte zeby przejrzal. bo wiem ze zawor cisnienia szfankuje chociaz wymienialem. do tego mechanika mam jakies 50 km i cala droge jakos cudem przejechalem bez awaryjki ale przed tym odlaczylem czujke od pedalu gazu i podlaczylem jeszcze raz. (jak cos sorka za orty ale mialem imprezke)
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez zboq » 26 wrz 2017, 22:24

Moze kwestia jest, nie ze sie nie da tylko jest jakis problem i z tego powodu nie chcą się kalibrować. Ciężko to na forum określić. Ale skoro jakis dobry mechanior to może wymyśli.
Jak będziesz u niego to zapytaj się czym robi kalibrację. Może nawet ci pokaże, że nie startuje. Generalnie do wykonania kalibracji, nie może się chyba palić żadna kontrolka, nawet ta od spryskiwaczy.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marfal4 » 29 wrz 2017, 20:10

eee lipa auto jezdzilo 1 dzien potem wyskoczyla dodatkowo kontrolka wody i oleju oraz cieknie olej juz cos mi sie wydaje ze kaplica, wydane 2k na naprawy i iak narazie zamiast sie poprawiac to coraz gorzej
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez marfal4 » 22 lis 2017, 16:31

ok samochód naprawiony:) Pęknięta listwa wtryskowa koszt: 550zl znając życie nawet regeneracja wtrysków nie była potrzebna chociaż lały, by na nich zapewne z 1/2 lata pojeździł. teraz znaleźć dobrego mechanika to jak wygrana w totka. 5 mechanikow nie dalo rady i do tego rozwalili mi napinacz paska alternatora:/ a 6 mechanik diagnoza po 2 godzinkach i nastepnego dnia mialem auto
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez tadziol » 22 lis 2017, 22:23

marfal4 napisał(a):ok samochód naprawiony:) Pęknięta listwa wtryskowa

A poprzednio....
marfal4 napisał(a):sprawdzone zostalo ciśnienie, przeplyw paliwa oraz listwa zasilajaca wtryski
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marfal4 » 23 lis 2017, 21:25

sprawdzana była przez 2 mechanikow wiec widać jacy są "dobrzy", i to wszyscy z polecenia:/
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 18:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez tadziol » 23 lis 2017, 22:28

Pęknięta listwa wtryskowa to wyciek paliwa i to niebagatelny. Chcesz powiedzieć,ze nikt tego wcześniej nie zauważył ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6