Błąd p0009

Postprzez musiek25 » 21 cze 2017, 20:31

Co może być przyczyną błędu p0009? Mazda wchodzi w tryb awaryjny. Nie pomaga skasowanie owego błędu, przy następnym uruchomieniu silnika problem powraca. :| :|
I taki log:
===PCM DTC P0009-FF===
Kod: P0009 – Działanie układu położenia silnika – rząd cylindrów 2
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2017, 22:13

przeskoczony rozrząd ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez musiek25 » 22 cze 2017, 00:21

Kurcze, rozrząd wymieniony 21.04.2017r wszystko w oryginale. Aż strach pomyśleć. Dziwić może to, że Madzia odpala normalnie, silnik pracuje równo i nie gaśnie. <oczy> <oczy>
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez Pabllo » 22 cze 2017, 20:40

Dla mnie też rozrząd mógł przeszkoczyć,

źle ustawiony rozrząd, posprawdzać caluśki rozrząd, sprawdzić czy pasek się nie rozciągnął, czy jest właściwy

Nie wiem czy czujnik położenia wałka rozrządu mógł też taki błąd spowodować, ale warto go sprawdzić:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez musiek25 » 22 cze 2017, 22:24

Dzisiaj przed odpaleniem poruszyłem kabelkami i wtyczką od przepływomierza. Może to zbieg okoliczności ale autko wróciło do normalności :) A więc będę musiał przyglądać się tej wtyczce. :|
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez DooOminO » 24 cze 2017, 11:59

Przepływomierz możesz całkiem odpiąć i się przejechać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez musiek25 » 24 cze 2017, 21:26

DooOminO napisał(a):Przepływomierz możesz całkiem odpiąć i się przejechać.

Ale co mi to da? Przecież po odłączeniu też mazda wchodzi w tryb awaryjny <co?>
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez Pabllo » 24 cze 2017, 22:53

jak odłączysz i zacznie mrugać dpf i wejdzie w tryb awaryjny to tylko Ci pokaże, że przepływka jest sprawna. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez musiek25 » 24 cze 2017, 23:28

Ok to wiem. Zrobię tak. Wykasuję błędy. Odłączę przepływkę i zobaczę czy pojawią się te same błędy co wcześniej. Dobrze kombinuję? <faja>
Ostatnio edytowano 25 cze 2017, 19:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez Pabllo » 27 cze 2017, 23:19

wykasuj błędy i możesz spróbować z przepływką, ale ja bym zobaczył czujnik położenia wałka rozrządu :)
Załączniki
1.jpg
numer 28 to czujnik położenia wałka rozrządu (CMP Sensor)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez musiek25 » 28 cze 2017, 18:21

Dzięki za sugestie jutro sprawdzę ten czujnik od wałka. Tylko jak go sprawdzić? Odkręcić od korpusu i co dalej? Jak go zdiagnozować?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez Pabllo » 28 cze 2017, 19:36

normalnie zobaczyć możesz jak go odkręcisz czy są na nim opiłki metalu, jak tak to możesz go oczyścić, zobaczyć czy styki są czyste, nie są zielone jak i z czujnika tak i z kostki od strony przewodów.

linka podam Ci jak dokładnie sprawdzić go idzie:

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0140f1801400.html

czy coś innego może być przyczyną to się okaże po sprawdzeniu tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez musiek25 » 28 cze 2017, 21:59

Dzięki. Jutro po robocie udam się do garażu i będę szukać. Jak coś zauważę dam znać. <ok>
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez musiek25 » 3 lip 2017, 15:18

Sprawa wygląda tak. Przed wykręceniem czujnika wałka błędy wykasowałem. Wykręciłem czujnik i....na czujniku opiłek metalu taki na 5mm długości. Skąd on się tam pojawił? Odpaliłem auto z odłączonym czujnikiem, na desce zapaliły się kontrolki check engine + system kontroli trakcji (TCS i DSC) bez kontrolki DPF czyli mazda nie weszła w tryb awaryjny. Odczytałem logi.
Odczytane logi:
===PCM DTC U3FFF-FF===
Kod: U3FFF – Error
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC U3FFF-FF===
===OBDII DTC P0342-C===
Kod: P0342 – Wartość niska obwodu czujnika CMP
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P0342-C===
===ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===

Jakieś sugestie? <co?>
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez Pabllo » 3 lip 2017, 20:44

Ciekawa litania,

kod P0342 to dokładnie błąd odłączenia tego czujnika,

C1119 też raczej wina odłączenia czujnika

a opiłki się zbierają na tych czujnikach, dlatego warto czasami przeczyścić bo mogą fałszować wartości

po podłączeniu czujnika i skasowaniu błędów coś się jeszcze pojawia?

a błąd PCM to też pewnie powód odłączenia czujnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez musiek25 » 4 lip 2017, 14:02

Wczoraj mazda oddana do elektryka bo ksenony padają. Po wykasowaniu błędów i dojechaniu do elektr. nic nie wyskoczyło także trudno coś na razie stwierdzić. Natomiast te błędy:===PCM DTC U3FFF-FF===
Kod: U3FFF – Error
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC U3FFF-FF======ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
pojawiały się już wcześnie przed odłączeniem czujnika i potrafiły same się skasować po kilku odpaleniach auta.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez Pabllo » 4 lip 2017, 15:04

Aha to już te błędy miałeś prędzej też.

Ksenony to zapewne kończą się żarniki, zależy od przebiegu to czasami też odbłyśniki.

Wiązkę przewodów bym posprawdzał

Ale jak dałeś do elektryka to może sprawdziłby Ci też przy okazji te błędy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez musiek25 » 14 lip 2017, 18:51

Elektryk poddał się z xenonami powiedział, że zrobi ale na nowych częściach, koszt 3000tyś. :D :D :D :D
Sprawy wziąłem w swoje ręce kupiłem dwie przetwornice po regeneracji i 2 żarniki (D2S MAMMOOTH z Inter Cars 2 lata gwarancji 79 zł za sztukę) i jak na razie pięknie świeci, koszt 700 zł <spoko> .... bez komentarza. Błędów oczywiście nie odczytał bo nie było także na razie ten temat utknął. Także na razie czekam na pojawienie się znów błędów. Na pewno się odezwę.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez Pabllo » 15 lip 2017, 01:12

Najlepiej jak chcesz mieć zrobione to musisz zrobić sobie to sam :)

Gratulacje udanej naprawy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez musiek25 » 15 paź 2017, 16:59

Trwało to dość długo, ale w końcu uporałem się z tą całą litanią wyskakujących błędów. Mianowicie, cały ten bajzel powodowała wiązka przewodów czujnika temperatury na DPFie( nie pytajcie mnie którego bo nie wiem z głowy mi wypadło abym spytał) była porozrywana i robiła zwarę w następstwie straszne spustoszenie było w PCM. Po zabezpieczeniu kabli oraz wgrania ponownie nowego softu wszystko działa jak należy. Cała naprawa została wykonana w nieautoryzowanym serwisie JAPAN-SERWIS Lublin ul. Związkowa 18 za jedyne 450zł. Polecam. :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 16:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6