Wyciek oleju z górnej części silnika
Strona 1 z 1
Witam.
Miałem zamiar dziś wymienić olej, ale zauważyłem poważny wyciek. Niestety nie wiem jak się ta część/części fachowo nazywają, dlatego chciałbym prosić was o pomoc.
Najbardziej ubrudzony olejem były element pierwszy z lewej strony zdjecia i troche mniej drugi od lewej (zaznaczone kółkami na zdjeciach). Teraz jest to już wytarte, ale było bardzo zabrudzone. Jest tam taka gumowa uszczelka wiec może dało by się to samodzielnie wymienić? Sam się za to nie będę brał, ale mam wujka mechanika który może dałby sobie z tym radę?
1. Jak się nazywają te części i czy można je zamówić na internecie?
Poszperałem trochę w necie i czy to jest może "Uszczelka pokrywy zaworów" ?
2. Czy da się to wymienić w garażu i czy dużo jest z tym roboty? (jesli trzeba rozkrecac silnik lub jest to skomplikowana wymiana to czy nie lepiej oddac auto do mechanika? Ile by mechanik wziął za taka robote? Jest sobota wiec juz zamknięte wszystkie zakłady u mnie w miescie.)
Miałem zamiar dziś wymienić olej, ale zauważyłem poważny wyciek. Niestety nie wiem jak się ta część/części fachowo nazywają, dlatego chciałbym prosić was o pomoc.
Najbardziej ubrudzony olejem były element pierwszy z lewej strony zdjecia i troche mniej drugi od lewej (zaznaczone kółkami na zdjeciach). Teraz jest to już wytarte, ale było bardzo zabrudzone. Jest tam taka gumowa uszczelka wiec może dało by się to samodzielnie wymienić? Sam się za to nie będę brał, ale mam wujka mechanika który może dałby sobie z tym radę?
1. Jak się nazywają te części i czy można je zamówić na internecie?
Poszperałem trochę w necie i czy to jest może "Uszczelka pokrywy zaworów" ?
2. Czy da się to wymienić w garażu i czy dużo jest z tym roboty? (jesli trzeba rozkrecac silnik lub jest to skomplikowana wymiana to czy nie lepiej oddac auto do mechanika? Ile by mechanik wziął za taka robote? Jest sobota wiec juz zamknięte wszystkie zakłady u mnie w miescie.)
- Od: 13 sty 2017, 10:56
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 121 KM 2002 r.
kubsztyk napisał(a):Tak. Albo podkładki pod przelewy (bo w RF7J chyba się je wymienia, tylko nie wiem, czy one są pod czy nad pokrywą?).
Niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.
W rf7j są pod
Wali dymem ostro po odkręceniu korka do wlewu oleju.
Jak tylko znajdę chwile czasu w pracy to wrzucę filmik.
Czy to w takim razie ta część do której link wkleił Neonixos666?
Najlepiej wymienić wszystkie 4 czy po rozkręceniu silnika będzie widać który jest uszkodzony?
Jak tylko znajdę chwile czasu w pracy to wrzucę filmik.
Czy to w takim razie ta część do której link wkleił Neonixos666?
Najlepiej wymienić wszystkie 4 czy po rozkręceniu silnika będzie widać który jest uszkodzony?
- Od: 13 sty 2017, 10:56
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 121 KM 2002 r.
Jak wali z korka to do wymiany podkładki
https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... -ditd-citd
i profilaktycznie zajrzał bym do smoka jak podkładki mocno przepuszczają.
https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... -ditd-citd
i profilaktycznie zajrzał bym do smoka jak podkładki mocno przepuszczają.
Tak to wygląda:
A wiec zamawiam podkładki i wzorować się na wymianie zgodnie z fotorelacją z tego forum ( http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=128225 )? Tutaj jeszcze w komentarzach wyczytałem aby wymienić przy okazji podkładki pod przelewy, tak?
Później wymienić olej i obejrzeć smoka, wyregulować luzy na zaworach.
Czy wymienić jeszcze uszczelkę pokrywy?
I czy robić później kalibracje wtrysków?
A wiec zamawiam podkładki i wzorować się na wymianie zgodnie z fotorelacją z tego forum ( http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=128225 )? Tutaj jeszcze w komentarzach wyczytałem aby wymienić przy okazji podkładki pod przelewy, tak?
Później wymienić olej i obejrzeć smoka, wyregulować luzy na zaworach.
Czy wymienić jeszcze uszczelkę pokrywy?
I czy robić później kalibracje wtrysków?
- Od: 13 sty 2017, 10:56
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 121 KM 2002 r.
mrkaxy napisał(a):wzorować się na wymianie zgodnie z fotorelacją z tego forum
wymienić przy okazji podkładki pod przelewy, tak?
Później wymienić olej i obejrzeć smoka
tak, tylko w odwrotnej kolejności
Czy wymienić jeszcze uszczelkę pokrywy?
wskazane. Choć jeśli jest w dobrym stanie i nie przepuszcza to można ją zostawić – ale jak chcesz robić porządnie to zmień.
robić później kalibracje wtrysków?
na pewno nie zaszkodzi
PS. wali jak głupi tymi spalinami z korka u Ciebie... ciekawe od jak dawna... zrób zdjęcie smoka i wrzuć po wszystkim
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Przecież ten silnik musiał chodzić jak traktor.
Miska olejowa w dół, czyszczenie smoka (sitka), przyklejenie miski na silikon, wymiana podkładek, nowy olej. Przy kolejnej wymianie oleju płukanka przed zlaniem starego.
Miska olejowa w dół, czyszczenie smoka (sitka), przyklejenie miski na silikon, wymiana podkładek, nowy olej. Przy kolejnej wymianie oleju płukanka przed zlaniem starego.
O ile dobrze doczytałem forum to mi podkładki pod przelewy nie są potrzebne skoro mam Mazdę przedliftową (silnik RF5C)???
Obawiam się właśnie, że to może być spowodowane nieszczelnymi uszczelniaczami przewodów wysokiego ciśnienia (czyli tam gdzie na filmiku widać jak trochę ucieka dymek, lekko stamtąd kapie) ale to już koszt około 90 zł za sztukę o ile dobrze poczytałem we wcześniej wspomnianym temacie. Jeśli się mylę to niech ktoś bardziej doświadczony mnie poprawi.
Dawidkvip napisał(a):Nieszczelne podkładki by tak "popluły" wszystko na zewnątrz to co pokazuje drugi filmik?
Obawiam się właśnie, że to może być spowodowane nieszczelnymi uszczelniaczami przewodów wysokiego ciśnienia (czyli tam gdzie na filmiku widać jak trochę ucieka dymek, lekko stamtąd kapie) ale to już koszt około 90 zł za sztukę o ile dobrze poczytałem we wcześniej wspomnianym temacie. Jeśli się mylę to niech ktoś bardziej doświadczony mnie poprawi.
- Od: 13 sty 2017, 10:56
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 121 KM 2002 r.
Witam,
Dzisiaj wracałem z Niemiec trasa 800 km i pod dojechaniu otworzyłem maskę a tam wszystko mokre, zachlapanie właśnie w okolicy tej części, nie wiem co to co przyczyną ale się załamałem. Pomocy
Dzisiaj wracałem z Niemiec trasa 800 km i pod dojechaniu otworzyłem maskę a tam wszystko mokre, zachlapanie właśnie w okolicy tej części, nie wiem co to co przyczyną ale się załamałem. Pomocy
- Od: 13 lut 2018, 22:00
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6, 2,0 td 121KM, 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6