Mazda nie odpala – co mogło się stać?

Postprzez przemekf » 16 sty 2017, 18:40

Cześć,
od wczoraj mam problem z moją mazdą. Gdy ją odpaliłem silnik chodził jak traktor, liczyłem, że po chwili to ustąpi. Po paru minutach zdecydowałem się zgasić silnik i uruchomić ponownie, lecz już nie odpalił. Dodam, że dzień wcześniej po zaparkowaniu odpaliłem auto jeszcze raz, cofnąłem i podjechałem metr do przodu, po czym je zgasiłem. Czy mógł mi wtedy przeskoczyć rozrząd?

Od dłuższego czasu słyszę dziwne hałasy z silnika, ponoć to pompa vacum, czy to może mieć coś wspólnego?

W aucie również był problem z dolotem powietrza – na łączeniu turbiny z gumowym wężem była za mocno zaciśnięta opaska przez co powstała dziura. Dziś to prowizorycznie zaślepiłem, niestety nigdzie nie idzie dostać tego węża...

Od ok. tygodnia auto po przejechaniu kilkunastu kilometrów traciło moc, jakby nie było doładowania.

Normalnie poszedłbym z tym do mechanika, ale kiepsko z kasą ostatnio. Proszę o jakieś sugestie, porady co mógłbym samemu zdiagnozować i ewentualnie wymienić.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2017, 18:14
Posty: 5
Skąd: Lubań
Auto: Mazda 6 kombi 2005
2.0 diesel RF7J 143km

Postprzez laba » 16 sty 2017, 22:52

Rozrząd kiedy wymieniany i czy był zakładany oryginalny? Były przypadki że podczas cofania przeskakiwał rozrząd. Jak przeskoczył to może chodzić jak traktor. Sprawdz pod komputerem czy są jakieś błędy.

Vacum pompa lubi przy grzechotać jak wyrobione łączenie, ale to dalej nie dźwięk traktora. Dziura i prowizorka z taśmy nie idzie w parze.
Najpierw sprawdź rozrząd i wymień tą rurę, później można sie zastanawiać co dalej z tą mocą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 18:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez przemekf » 17 sty 2017, 16:00

Rozrząd ma jakieś 10 tysięcy km, żadnych błędów komputer nie pokazywał. Dałem sobie spokój, auto powędrowało do mechanika. Napiszę jaka będzie diagnoza, może przyda się potomnym.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2017, 18:14
Posty: 5
Skąd: Lubań
Auto: Mazda 6 kombi 2005
2.0 diesel RF7J 143km

Postprzez drx8 » 18 sty 2017, 07:50

Mi pracował silnik jak traktor wtedy gdy miałem nieszczelny intercooler (pęknięty). Po uszczelnieniu kultura pracy znacznie wzrosła, nie wspominając o mocy.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez przemekf » 18 sty 2017, 18:38

Dziś auto wróciło od mechanika, tak jak pisałem podaję info o diagnozie. Okazało się, że rozrząd przeskoczył o trzy zęby do tyłu (!) i był poluzowany. Wymieniony został napinacz i pasek. Błędy jakie pokazał komputer to:
-P0016 pozycja wałka rozrządu/wału korbowego rząd 1 czujnik A
-P0101 objętościowy/masowy przepływomierz powietrza
-P0104 objętościowy/masowy przepływomierz powietrza

Myślę, że dwa ostanie są przyczyną utraty mocy po pewnym dystansie. Pozostaje szukanie rury dolotu i jej wymiana, oraz wymiana przepływomierza.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2017, 18:14
Posty: 5
Skąd: Lubań
Auto: Mazda 6 kombi 2005
2.0 diesel RF7J 143km

Postprzez dobrzyn22 » 19 sty 2017, 18:10

przemekf napisał(a):Myślę, że dwa ostanie są przyczyną utraty mocy po pewnym dystansie. Pozostaje szukanie rury dolotu i jej wymiana, oraz wymiana przepływomierza.


wymień najpierw samą rurę, wtedy skasuj błędy.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6